|
Drang nach Osten. De onweerstaanbare hang naar het Wilde Oosten? Wordt die gedeeld, of is dat iets van frans/spaanstaligen, die iets willen "doen" tegen die verrekte engelstalige culturele overheersing?
Moeten wij alles omarmen wat niet engelstalig is? Mijn eerste inval is Ja. Maar.
Vraag 1: ¿Wat is er leuk aan het Oosten?, en Vraag 2: ¿Draagt het bij aan de strijd tegen neoliberalisme?
Antwoorden: 1. nee, niet alles is leuk, maar de wijven zijn er lekkerder. En besodemieterd worden is niet erg want hoe meer je besodemieterd wordt, deste aardiger men zich gedraagt;
2. Nee. De rijken worden rijker, de armen, armer. Maar zolang ik het idee heb er beter van te worden, ben ik er niet tegen.
Overtuigende argumenten, ik ben blij dat iedereen het daarmee eens is,
Hoe mijnbouwend en vooral Goudzoekend (Herlevende Goudkoortsen door hoge goudprijzen) Noord-Chili, Zuid Peru en hoogland Bolivia vermaakt zich in Calama, Antofagasta, Copiapó: vrouwvolk voor het oprapen. Geen wonder dat de vrachtrijders uit het Zuiden noordwaards willen:
https://www.youtube.com/watch?v=gViaOYgV8yI
Onze zonen vermaken zich, mits succesvolle goudzoekers, verleidelijk vrouwvolk gaat rond, hoedzame ouders als wij zijn: "behoedt jullie". Wellicht ben ik degene met heimelijke afgunst. |
|
|