Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » U ook, meneer Hoekstra. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Hoezo is het onfatsoenslijk? Kan aan mij liggen maar ik snap de heisa niet zo.

Nou, ik snap de heisa wel. Een staatsman moet zich niet bezighouden met dubieuze praktijken.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:
Ik vermoed dat jij niet dom bent om best te begrijpen waar jij over de schreef ging. Rolling Eyes

En alweer op de man en geen inhoudelijke reactie.

Quote:
Ik snap heel goed dat jij je er uit probeert te kletsen. Maar jouw post is in feite een doodsbedreiging.

Je bent niet goed snik.

Hypocriet, meten met twee maten, stamtafelgelul......ik heb het over van Es Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:
Royy schreef:
Man, man man wat een dramaqueens zijn jullie.

T gaat hier om 26.000 euro. Zeer waarschijnlijk klopt het verhaal van Hoekstra (wist t niet) gewoon, gezien het bedrag. Wie gaat er nu met en voor 26k belasting ontwijken??

O, als het niet zo heel veel geld is dan is het niet erg? Fijne principes hou jij er op na.

Als je lid van een regering bent die de burger kapittelt om zich fatsoenlijk te gedragen, dan moet je jezelf natuurlijk ook fatsoenlijk gedragen.

Het is ook heisa om niks. De casus ligt stukken genuanceerder dan hier door de poster gesuggereerd. Het is eigenlijk een vorm van nepnieuws.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Hypocriet, meten met twee maten, stamtafelgelul......ik heb het over van Es Rolling Eyes

En ik had het over jouw bijdrage: Maar jouw post is in feite een doodsbedreiging
Je bent niet goed snik. Geen mens hier gelooft dat ik het letterlijk bedoelde.

Jij zit gewoon te trollen omdat je een bloedhekel aan mij hebt. Je bent gezien meneer de nep-academicus!

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

En ik had het over jouw bijdrage: Maar jouw post is in feite een doodsbedreiging
Je bent niet goed snik. Geen mens hier gelooft dat ik dit letterlijk bedoel.

Maar o wee wanneer een moslim dit zou hebben geschreven....dan moesten we het natuurlijk WEL letterlijk nemen.
Hypocriet!

Quote:
Jij zit gewoon te trollen omdat je een bloedhekel aan mij hebt. Je bent gezien meneer de nep-academicus!

Hmmm dat is nogal ad hominem Rolling Eyes
Maar ok, ik heb nl helemaal geen hekel aan je, waarom zou ik, ik ken je immers niet irl?
Ik vind uiteraard wel wat van jouw bijdragen..... en die getuigen nogal vaak van wat ik noem, "forumpopulisme". Dwz je conformeert je aan de opvatting van de meerderheid en je loopt daarbij dan prominent en ongenuanceerd (vaak zelfs met radicale one-liners ) voorop. Zeer voorspelbaar uiteraard en altijd steun zoekend, maar weinig verdiepend. Je wil nu eenmaal heel graag populair blijven...en raakt geïrriteerd wanneer je weerwoord krijgt wat zich vervolgens uit in de bekende one-liners ( je bent gezien/ trol/ ad hominem etc)
Ik heb daar overigens verder geen waardeoordeel over, het is slechts een constatering. Het behoort gewoon bij de diversiteit van een discussieforum.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Maar o wee wanneer een moslim dit zou hebben geschreven....dan moesten we het natuurlijk WEL letterlijk nemen.
Hypocriet!

Waar heb jij het over? Ik kan niet beoordelen of iemand die ik niet ken (moslim of niet) iets wat hij op internet schrijft wel of niet meent. Maar men kent mij hier goed genoeg om te weten dat als ik zoiets roep, niet letterlijk, bedoel.

Quote:
Maar ok, ik heb nl helemaal geen hekel aan je, waarom zou ik, ik ken je immers niet irl?
Ik vind uiteraard wel wat van jouw bijdragen..... en die getuigen nogal vaak van wat ik noem, "forumpopulisme".

Je kletst uit je nek. Kom eens met argumenten die ontkrachten dat Hoekstra en dat varken van ABN-AMRO geen schuinsmarcheerders zijn.. Maar dat is teveel gevraagd, je hebt het tegen mij uitsluitend over mij en mijn mening die jouw niet aanstaat. Je hebt er al de sharia bijgehaald, die hier niets mee te maken heeft, en nu uit ik doodsbedreigingen. Je bent niet goed snik door dit te beweren.

En leg me eens uit waarom de hele 2e Kamer op de achterste benen staat, als er niets aan de hand is.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Van Es:
Quote:
Waar heb jij het over? Ik kan niet beoordelen of iemand die ik niet ken (moslim of niet) iets wat hij op internet schrijft wel of niet meent. Maar men kent mij hier goed genoeg om te weten dat als ik zoiets roep, niet letterlijk, bedoel.

Dus omdat "men" jou zo goed kent, hoeft "men" jouw bijdragen niet letterlijk te nemen? Interessante stelling! Moet "men" je dan ook niet serieus nemen ...... ?
Je zou je ook kunnen afvragen waarom je zoiets schrijft als je het toch niet meent. Omdat het je populariteit verhoogt, of zo ?

Ik blijf er bij: hypocriet!!

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

Nou, ik snap de heisa wel. Een staatsman moet zich niet bezighouden met dubieuze praktijken.

Dat is de theorie. De praktijk wijst heel vaak anders uit.
Macht corrumpeert.
Of vind jij jezelf niet corrupt als je benzine gaat tanken in Belgie of Duitsland omdat het daar goedkoper is?
Of je gaat naar een Duitse of Belgische supermarkt.
Nou ben jij natuurlijk Tedje van Es uit Limburg die niks met regeringszaken te maken hebt. Of wilt hebben.
Maar je kijkt ook allereerst naar je eigen portemonnee en kijkt waar jij je voordeel kunt halen. Heel menselijk.
En ook niet echt verkeerd. Zet dan ook niet zo'n keel op als een politicus dat doet.
Of zou jij, als jij een politicus zou zijn, alles keurig netjes volgens je eigen morele code doen?
Ik denk van niet.

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 5:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Meen gelezen te hebben dat de constructie via zo'n belastingparadijs niet perse strafbaar hoeft te zijn, maar 't wel kan zijn.

Als alles keurig gemeld wordt aan de Nederlandse belastingdienst, dan is er verder niets verkeerds bij, maar vaak wordt er ook gebruik gemaakt van gefingeerde namen en dat zal dan ongetwijfeld als reden hebben om te voorkomen dat de belastingdienst een en ander achterhaalt.

Dan is er dus wel sprake van belastingontduiking.

En ja, enkel het achterwege laten om een en ander aan de belastingdienst te melden zal ook al wel als zodanig beschouwd moeten worden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Aan dit soort constructies is niks strafbaars Natubico, volkomen legaal.

Er zijn hier alleen wat dramaqueens die de gruwelijkste straffen uit willen delen voor iets wat helemaal niet strafbaar is.

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Uitgebreide info loket bijstand !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Za Okt 09, 2021 11:14, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

Dat is de theorie. De praktijk wijst heel vaak anders uit.
Macht corrumpeert.
Of vind jij jezelf niet corrupt als je benzine gaat tanken in Belgie of Duitsland omdat het daar goedkoper is?
Nou ben jij natuurlijk Tedje van Es uit Limburg die niks met regeringszaken te maken hebt. Of wilt hebben.
Maar je kijkt ook allereerst naar je eigen portemonnee en kijkt waar jij je voordeel kunt halen. Heel menselijk.
En ook niet echt verkeerd. Zet dan ook niet zo'n keel op als een politicus dat doet.
Of zou jij, als jij een politicus zou zijn, alles keurig netjes volgens je eigen morele code doen?

Ik denk van niet.

Deze bijdrage raakt precies datgene waar het om gaat: nep-principes!

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ben je ook een verrader als je tankt in Duitsland? Laughing

Ik heb de tank weer ff volgegooid vandaag daar, was toch in de buurt. Gelijk ff voorraadje inslaan bij de DM en wat drank meegenomen Very Happy

Zo spek ik de Duitse staatskas omdat de Nederlandse accijnzen te hoog zijn (benzine, drank) en de Duitse retailers omdat de Nederlandse drogisterijen oplichters zijn. Die 17e deelstaat leek mij altijd al een goed idee Wink

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 19:51 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

mwaaah prima, doe ik ook. Ik ontwijk de hoge Nederlandse accijns en ontduik niets. Accijnsafdracht vindt plaats in het land van oorsprong.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 2:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik drink niet een tank niet.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Aan dit soort constructies is niks strafbaars Natubico, volkomen legaal.

Er zijn hier alleen wat dramaqueens die de gruwelijkste straffen uit willen delen voor iets wat helemaal niet strafbaar is.

Wie als in Nederland woonachtige inkomsten genereert met beleggingen in het buitenland zal dat toch echt aan de Nederlandse belastingdienst moeten melden.
Dat soort constructies zijn echter veelal bedoeld om ze onbekend te houden voor de belastingdienst van het eigen land.
Wat heeft 't anders voor zin om zo ingewikkeld te doen?

https://www.accountant.nl/nieuws/2021/10/ook-minister-hoekstra-genoemd-in-pandora-papers/#

"Hoekstra stelt tegenover het FD niet te hebben geweten dat het bedrijf waar hij vanaf 2009 in investeerde, gevestigd was op de Britse Maagdeneilanden. "Daar had ik mij achteraf natuurlijk beter in moeten verdiepen." Hij zegt zich altijd aan alle regels te hebben gehouden en nooit winst te hebben overgehouden aan de investering. Het zou destijds om een investering van 26.500 euro gaan, in een "start-up voor ecotoerisme in Afrika van een vriend van mij", aldus Hoekstra. "Ik was geen actieve belegger en ik heb geen jaarverslagen gelezen."

De aandelen verkocht hij kort voordat hij minister werd. Volgens de bewindsman was zijn investering toen hij er afstand van deed 4.800 euro meer waard geworden, maar doneerde hij dat geld aan "een Nederlands goed doel ten behoeve van wetenschappelijk onderzoek naar kanker".

Ja ja, pure filantropie dus.

Maar of de belastingdienst ook zal uitzoeken of 't allemaal klopt wat haar eigen 'directeur' allemaal vertelt ?????????
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:

O, je bent corrupt als je in een ander EU-land iets gaat kopen? Laat me niet lachen! Dat zijn nou net de mogelijkheden die de EU met veel poeha in 1993 in het leven heeft geroepen. Dus dat is toch echt iets anders dan de belastingontwijking die deze slinkse lieden gebruiken.

Quote:
Ik denk van niet.

Juist vanwege dergelijke praktijken wil ik niks met regeringszaken te maken hebben.
En ik mag van de EU naar mijn portemonnee kijken en elders in de EU gaan kopen waar het voor mij goedkoper is. Ik ontwijk geen belasting via dubieuze constructies.

Maar vertel me eens, Jip, waarom hebben onze minister en die directeur van ABN-Amro het boetekleed aangetrokken als er niets aan de hand was?

Laatst aangepast door Tedje van Es op Zo Okt 10, 2021 17:13, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Dus omdat "men" jou zo goed kent, hoeft "men" jouw bijdragen niet letterlijk te nemen? Interessante stelling! Moet "men" je dan ook niet serieus nemen ...... ?
Je zou je ook kunnen afvragen waarom je zoiets schrijft als je het toch niet meent. Omdat het je populariteit verhoogt, of zo ?

Natuurlijk joh! Ik wil ze allemaal vermoorden! Nou goed?

Quote:
Ik blijf er bij: hypocriet!!

En jij bent niet goed snik. Daar blijf ik bij.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:

Zou me niet verbazen. Waarschijnlijk ook nog een marteling aan de dood voorafgaand zoals niet ongebruikelijk is bij de sharia??

Quote:

En jij bent niet goed snik. Daar blijf ik bij.

Je bent gewoon vastgeluld. Hypocriet! Daarnaast lijk je steeds meer te radicaliseren...... tenzij je niet meent wat je opschrijft natuurlijk Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

O, je bent corrupt als je in een ander EU-land iets gaat kopen?

Nee hoor, maar tanken in het buitenland is simpelweg belasting-ontwijking, Tedje. Of je t nou wilt of niet. Jij ontwijkt dus volkomen legaal de Nederlandse belastingen. Dat maakt je vergelijkbaar met Hoekstra.

Willem zou je ook een verrader kunnen noemen, je ondergraaft immers bewust de belastinginkomsten van je vaderland.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:
Zou me niet verbazen.

Zie je wel! Je bent echt niet goed snik.

Quote:
Waarschijnlijk ook nog een marteling aan de dood voorafgaand zoals niet ongebruikelijk is bij de sharia?

Ben je zo dom of snap je het echt niet? De strafmaat heeft er niets mee te maken of het de sharia is. De VS, Japan en China exciteren veroordeelden maar hebben toch echt geen sharia.

Quote:
Je bent gewoon vastgeluld.

Door wie? Door jou? Laat me niet lachen!
Ik wil je er even aan herinneren dat Cliff hierover begon met zijn voorzet Meer touw!, waarna ik 'm inkopte. Wil Cliff Hoekstra opknopen, denk je?

Je bent gewoon aan het mispunten.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Nee hoor, maar tanken in het buitenland is simpelweg belasting-ontwijking, Tedje. Of je t nou wilt of niet. Jij ontwijkt dus volkomen legaal de Nederlandse belastingen. Dat maakt je vergelijkbaar met Hoekstra.
Willem zou je ook een verrader kunnen noemen, je ondergraaft immers bewust de belastinginkomsten van je vaderland.

Nee hoor. Over die benzine betaal ik in de EU belasting, de EU is één open gebied.
Bovendien vergelijk je appels met peren: de EU moedigt de burger aan om vrij in de EU te gaan shoppen, maar wijst dubieuze belastingconstructies via belastingparadijzen af.

Ook aan jou de vraag: waarom hebben Hoekstra en die directeur van ABN-Amro het boetekleed aangetrokken als er helemaal niets aan de hand is (was)?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

Ben je zo dom of snap je het echt niet? De strafmaat heeft er niets mee te maken of het de sharia is. De VS, Japan en China exciteren veroordeelden maar hebben toch echt geen sharia.
Je bent gewoon aan het mispunten.

Ahhh, wacht even.......van Es is tegen de sharia maar verwijst wel naar landen waar de doodstraf bestaat. Overigens wordt ook in die landen zelfs echte belastingontduiking niet gestraft door dood, laat staan voor datgene wat Hoekstra en de ABN'er hebben gedaan. Want dat bevindt zich immers binnen de kaders van de wet.

Of hetgeen Hoekstra en de ABN'er hebben gedaan moreel verantwoord is, is iets waarover je het kunt hebben. Dat is zeker geen zwart-wit zaak, de casus Hoekstra ligt bv toch iets genuanceerder ( je kent het begrip nuance van Es? ). Het is in ieder geval buitengewoon immoreel om de strop te eisen voor iemands gevoel voor ethiek of moraliteit.

Dan zou ik immers ook wel voor van Es de strop kunnen eisen, maar mijn gevoel voor ethiek verhindert dat gelukkig.

Kortom: van Es draait zich steeds dieper vast in zijn eigen immorele moeras.

Je bent gezien meneer de nep-moralist Wink

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Poendert schreef:
Als ik voor mijn spaargeld, waar ik al eens belasting voor heb betaald, nog een keer belasting moet betalen, vind ik dat crimineel.

Er is een belangrijk fiscaal principe:
Het is niet de bedoeling dat u meer dan 1 keer belasting betaalt over uw inkomsten of vermogen. ... In een belastingverdrag staat welk land belasting mag heffen over uw inkomsten. U heeft te maken met belastingverdragen als u woont of werkt buiten Nederland. Of als u zaken doet met het buitenland

Ben dus benieuwd waarover u tweemaal belasting zou moeten betalen??

Als ik met werken geld verdien moet ik daarover belasting betalen. Als ik dat zelfde geld schenk aan een ander moet er weer belasting over worden betaald.
---Ik begrijp trouwens dat genoemde figuur aandelen had in een dier-vriendelijk Safaribedrijf. Dat lijkt mij okee want het toezicht over die wilde dieren wordt ervan betaald..
Ik ben bepaald geen vriend van deze minister.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Ahhh, wacht even.......van Es is tegen de sharia maar verwijst wel naar landen waar de doodstraf bestaat.

Ik dacht dat jij met het grote intellect, dat jij suggereert te hebben, inmiddels allang begrepen zou hebben dat het bij de sharia om God draait; God is de maker van de wet, de handhaver, rechter en beul is en dus niet, zoals in de landen die ik noemde, een democratische regering de doodstraf in het strafrecht heeft staan.

Quote:
Of hetgeen Hoekstra en de ABN'er hebben gedaan moreel verantwoord is, is iets waarover je het kunt hebben.

Daar heb ik het ook over. Ik vind Hoekstra en dat ABN-AMRO varkentje verachtelijke sujetten. Het zijn zakkenvullers en ze zijn betrapt. Ze trekken niet voor niets het boetekleed aan.

Quote:
Je bent gezien meneer de nep-moralist

Liever dat dan een trollend mispunt.

Weerwoord forum index » Actualiteiten