Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » U ook, meneer Hoekstra. Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
U ook, meneer Hoekstra.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Voor hij minister van Financiën werd had Wopke Hoekstra een belang in een brievenbusfirma op de Britse Maagdeneilanden. Dat zou blijken uit een serie gelekte documenten met als naam de 'Pandora Papers'.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2400271-minister-wopke-hoekstra-had-belang-in-brievenbusfirma

Weer eens blijkt dat het allemaal tuig is.
Bah! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoekstra kwam zondag in de problemen toen uit onderzoek van Trouw, Het Financieele Dagblad en onderzoeksplatform Investico bleek dat hij tot vlak voor zijn benoeming een zakelijk belang had in een brievenbusfirma gevestigd op de Britse Maagdeneilanden. Hij was in die jaren lid van de Eerste Kamer, waar hij deelnam aan de commissie die zich boog over ideeën om grensoverschrijdende belastingontwijking te voorkomen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kamer-neemt-minister-hoekstra-onder-vuur-na-belang-in-brievenbusfirma-uitermate-verontrustend~bc5332e1c/

Ik zeg het niet vaak, maar.... meer touw! Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hear, hear!

Opknopen die schoften!

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Voor 26.000 eurootjes? Kom op zeg.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het gaat niet om het geld Royy, het gaat om het principe.

Inmiddels heeft en ander smerig varken zijn aandelen weggedaan, want hij heeft stront geroken.

https://nos.nl/artikel/2400356-abn-amro-president-commissaris-doet-afstand-van-investering-na-ophef

Ze kunnen mooi naast elkaar hangen! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Het gaat niet om het geld Royy, het gaat om het principe.

Exact.

We weten van al deze mensen ook dat als die Pandora Papers er niet waren, dat ze vrolijk verder gegaan waren met roofbouw te plegen op de maatschappij waar ze deel vanuit maken. Parasiteren mag je het ook noemen.

En die Pandora Papers zijn natuurlijk maak een heel klein stukje van het geheel.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Man, man man wat een dramaqueens zijn jullie.

T gaat hier om 26.000 euro. Zeer waarschijnlijk klopt het verhaal van Hoekstra (wist t niet) gewoon, gezien het bedrag. Wie gaat er nu met en voor 26k belasting ontwijken??

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2021 23:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact wat ik zeg: die 26k zijn gelekt via die papers. Er is vast nog veel meer mis.

Overigens, normale mensen hebben geen geld in belastingparadijzen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Exact wat ik zeg: die 26k zijn gelekt via die papers. Er is vast nog veel meer mis.

Ik heb geen geld in belasting paradijzen omdat ik niet weet hoe dat moet. Maar ik vind dat ik een veel te hoge belasting aanslag krijg, dus als ik er de kans voor krijg dan weet ik niet wat ik doe.
Misschien is de belastingregeling hier wel te hoog. Hoeveel betaal ik wel op een schenking van mijn eigen verdiende geld
Dan houden ze mogelijk eindelijk op met onze centen rondstrooien richting bv ISIS.
Ik vind trouwens wel dat Hoekstra moet bloeden.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Man, man man wat een dramaqueens zijn jullie.

T gaat hier om 26.000 euro. Zeer waarschijnlijk klopt het verhaal van Hoekstra (wist t niet) gewoon, gezien het bedrag. Wie gaat er nu met en voor 26k belasting ontwijken??

O, als het niet zo heel veel geld is dan is het niet erg? Fijne principes hou jij er op na.

Als je lid van een regering bent die de burger kapittelt om zich fatsoenlijk te gedragen, dan moet je jezelf natuurlijk ook fatsoenlijk gedragen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Hear, hear!

Opknopen die schoften!

Rolling Eyes hierbij is de sharia buitengewoon mild te noemen.
Proportionaliteit is zoals gewoonlijk weer eens volledig zoek........

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En van de sharia weet jij natuurlijk alles.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Voldoende om te weten dat de sharia milder is dan de gebruikelijke kijk op straffen van van Es.
Hoe immoreel Hoekstra is moet nog helder worden. V.z.v. nu bekend gaat het over een (geringe) investering in een safaribedrijf van een vriend van hem. Wie voor die Pandora constructie nu helemaal verantwoordelijk was moet ook nog blijken. Bovendien is er geen formele wet overtreden, maar mogelijk wel een morele. Dat moet blijken.
Wat wel blijkt is de moraliteit van van Es. Als je voor dergelijke handelingen de galg moet gebruiken, zegt dat heel veel over ethiek/moraliteit.
Van Es is voor sharia +.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat vooral blijkt, en waar jij weer eens fijntjes omheen probeert te laveren door mij hier als schuldige neer te zetten, is dat dit het zoveelste voorval is waarbij mensen die een voorbeeldfunctie hebben er zelf een bedenkelijk moraliteit op nahouden.

En dat kun jij nu wel tot in den treure kapot proberen te nuanceren door mijn oordeel te veroordelen, maar dat maakt niet dat het een feit is dat Hoekstra de zoveelste politicus is die moreel een scheve schaats heeft gereden. En dat weet Hoekstra zelf verrekte goed, hij heeft die aandelen niet voor niets van de hand gedaan voordat hij minister werd.
En dat weet dat varken van de ABN-AMRO bank ook, want anders hij de aandelen gisteren niet van de hand gedaan.

En dat jij hier nu kinderachtig zit te miepen over mij en de sharia zegt meer over jou dan over mij.
Dus kom met iets beter, meneer de semi academicus

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Neemt niet weg dat sharia aanhangers nog iets van van Es kunnen leren. Staat vierdeling ook op jouw menu??

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ligt aan je definitie van "normaal" Cliff.

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

O, als het niet zo heel veel geld is dan is het niet erg? Fijne principes hou jij er op na.

Gaat er vooral om wat de intentie was. Jij zegt nu tegen iemand die een zakje wiet doorverkoopt aan een vriend dat ie een drugsdealer is.

Daarnaast: belasting-ontwijking is niet strafbaar of frauduleus, maar volkomen legaal.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 8:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ligt aan je definitie van "normaal" Cliff.

Ik vind belastingontduiking crimineel Royy, op welke manier dan ook. Ook de legale manieren.

Ik vind het allemaal egoïstische faalapen. Je leeft in een rijk land, je verdient prima, de welvaart is fantastisch.... het enige wat je terug moet doen is belasting betalen aan dat land. Gewoon doen en verder niet zeiken, je hebt je democratische rechten om er invloed op uit te oefenen en that's it.

Van die mensen die uren besteden aan hun aangifte om overal gaatjes en eurootjes te vinden die ze dan kunnen aftrekken van het bedrag, tot pennen en gummetjes aan toe. Wat een immens zielig volk vind ik dat, echt waar.

Of die types die klagen over vermogensbelasting. Man, man, man. De eerste ton spaargeld is belastingvrij. Waar zeik je in vredesnaam over joh. Ik vind het zo immens droevig dat er mensen zijn die klagen omdat ze over 150.000 euro spaargeld 0,56% over die 50.000 moeten betalen. Ofwel 250 euro belasting over anderhalve ton... nee, dat moet je vooral naar Panama sluizen.

Doe normaal. Enorme faalhaas.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Neemt niet weg dat sharia aanhangers nog iets van van Es kunnen leren. Staat vierdeling ook op jouw menu??

Als je geleerder zou zijn dan dat je het voor doet komen dan zou je inmiddels begrepen hebben dat ik tegen de sharia ben omdat een god de wetten heeft gemaakt, ze controleert, ze handhaaft en bij overtredingen de rechter is.
Als wij een soortgelijke wetgeving zouden hebben dat zou je op je semi-academische achterste benen staan.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Daarnaast: belasting-ontwijking is niet strafbaar of frauduleus, maar volkomen legaal.

Dat mag wel zo zijn, maar het is en blijft moreel verwerpelijk. Zeker voor een politicus die deel uitmaakt van een regering die dergelijke praktijken wil aanpakken.
Daar komt nog eens bij dat Hoekstra het verrekte goed weet, anders zou hij de aandelen niet snel van de hand hebben gedaan,

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Van die mensen die uren besteden aan hun aangifte om overal gaatjes en eurootjes te vinden die ze dan kunnen aftrekken van het bedrag, tot pennen en gummetjes aan toe. Wat een immens zielig volk vind ik dat, echt waar.

Hear, hear!

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als ik voor mijn spaargeld, waar ik al eens belasting voor heb betaald, nog een keer belasting moet betalen, vind ik dat crimineel.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als ik voor mijn spaargeld, waar ik al eens belasting voor heb betaald, nog een keer belasting moet betalen, vind ik dat crimineel.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:

Als je geleerder zou zijn dan dat je het voor doet komen dan zou je inmiddels begrepen hebben dat ik tegen de sharia ben omdat een god de wetten heeft gemaakt, ze controleert, ze handhaaft en bij overtredingen de rechter is.
Als wij een soortgelijke wetgeving zouden hebben dat zou je op je semi-academische achterste benen staan.

Hypocriet. Je bent alleen maar tegen de sharia vanwege je moslimhaat. Maar de technisch operationele kant van de sharia spreekt je kennelijk wel aan, gezien je posts. Maar o wee als een moslim had geroepen om de galg dan was van Es de eerste die er over zou gaan schreeuwen. Fascinerend trouwens om vast te kunnen stellen dat van Es in al die jaren op weerwoord nog steeds niets heeft opgestoken. Hij is nog net zo ongenuanceerd als in den beginne.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:

Er is een belangrijk fiscaal principe:
Het is niet de bedoeling dat u meer dan 1 keer belasting betaalt over uw inkomsten of vermogen. ... In een belastingverdrag staat welk land belasting mag heffen over uw inkomsten. U heeft te maken met belastingverdragen als u woont of werkt buiten Nederland. Of als u zaken doet met het buitenland

Ben dus benieuwd waarover u tweemaal belasting zou moeten betalen??

Weerwoord forum index » Actualiteiten