Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » MH17-ramp: ongewenste waarheid Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2021 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Eentje zou al genoeg zijn; als die aanvalt dan ga je ervan door, of je wil of niet.

Cliff schreef:
Een kind van een paar jaar ja..

Yess;
dit zou Cliff wel kunnen zijn; durft z'n auto geeneens uit te komen als dat beest er dreigend staat.
https://www.youtube.com/watch?v=uDnk3GJVw7c
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

't is nog erger: ik ben bang voor spinnen.

Maar denk je nou werkelijk dat ik dan zo'n spin niet dood durft te maken als daarachter iets lekkers te eten ligt? Dream on.

Zo'n haan stelt echt niets voor. 't Zal de eerste niet zijn die ik met een flinke trap zijn plaats even laat weten. Het is me zelfs ooit gelukt om zo'n haan met een gemikte trap terug door het luikje van het kippenhok te trappen. En geloof me, ook een haan heeft een overlevingsinstinct. Die snapt dat hij daarna beter even wat afstand moet houden.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 8:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tja, zo'n haan is nogal laag geplaatst in de natuurlijke voedselketen. Maar de haan had geluk dat hij slechts een menselijke trap kreeg, tenslotte had hij ook door de vos kunnen worden geconsumeerd of gewoon door hem zijn doodgebeten zonder enige reden.
Want dat doen vossen graag, net als wolven of katachtigen doden ze graag zonder directe noodzaak. Een natuurlijk verschijnsel dus.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Tja, zo'n haan is nogal laag geplaatst in de natuurlijke voedselketen. Maar de haan had geluk dat hij slechts een menselijke trap kreeg, tenslotte had hij ook door de vos kunnen worden geconsumeerd of gewoon door hem zijn doodgebeten zonder enige reden.
Want dat doen vossen graag, net als wolven of katachtigen doden ze graag zonder directe noodzaak. Een natuurlijk verschijnsel dus.

Vossen en wolven vallen voornamelijk als vee gehouden vrouwelijke dieren aan die de natuurlijke bescherming van hun mannelijke soortgenoten moeten missen omdat die veelal op zeer jonge leeftijd door de veehouder in de pan gehakt zijn.
We hebben in de hierboven getoonde video's toch al gezien hoe hondachtigen door een zo'n haan vernederd en verjaagd werden.
Dus heeft zo'n vos of wolf nog veel minder kans om kippen of schapen te grazen te nemen wanneer er evenveel hanen en rammen zijn als kippen en schapen, zoals dat dus het geval is in de natuurlijke situatie.
-
BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2021 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Zo'n haan stelt echt niets voor. 't Zal de eerste niet zijn die ik met een flinke trap zijn plaats even laat weten. Het is me zelfs ooit gelukt om zo'n haan met een gemikte trap terug door het luikje van het kippenhok te trappen. En geloof me, ook een haan heeft een overlevingsinstinct. Die snapt dat hij daarna beter even wat afstand moet houden.

Dat zal dan 'n tamme haan geweest zijn die weet dat ie voor z'n voedselvoorziening afhankelijk is van 't baasje, waar ie 'n zekere relatie mee heeft.
Maar 't ging erom of 'n mens op natuurlijke wijze eieren weg kan halen bij 'n in het wild levende toom hoenders, waar dus evenveel hanen als hennen deel van uit maken.
En "op natuurlijke wijze" betekent dan dat die mens geen schoenen aan heeft waarmee hij een van de hanen 'n schop zou kunnen geven, (terwijl de andere hem naar de keel en de ogen vliegen), en ook geen gebruik maakt van 'n mitrailleur waarmee hij alle hanen even neermaait.
-
BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2021 0:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Op natuurlijke wijze is er geen enkele reden om alleen kippeneieren te eten. Dan kun je als mens ook gewoon elk nest leeghalen, van eend en gans tot kwartel tot meeuw.

En echt, een haan maakt geen kans tegen een mens. Ook niet een mens op blote voeten.

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2021 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vraag me af of het gescheld op Rusland dat de laatste jaren mode is in politiek Nederland, invloed zal hebben op onze gasprijs.
Is Poetin zo kinderachtig?
De Nordstream 2 zal nu wel snel worden afgebouwd.
Als Rutte zich netjes had gedragen, en de schade meteen had vergoed aan de Groningers, konden we nu nog gewoon al ons eigen gas oppompen.
Wat hebben wij toch een geweldige politiek kundige ministers.
Wat een puinhoop, maar gelukkig hebben we windmolens, Nu de wind nog.
Dr Drees draait zich om in zijn graf.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
Natubico schreef:
Eentje zou al genoeg zijn; als die aanvalt dan ga je ervan door, of je wil of niet.

Een kind van een paar jaar ja.

Quote:
Wie dat niet heeft denkt misschien dat ie dan wel 'n hond meeneemt.

Je bewijs meer en meer dat je nog nooit op een boerderij geweest bent. Ga zo door.

Een boerderij is natuurlijk ook geen natuurlijke omgeving, want het is een menselijke uitvinding en de mens past nu eenmaal niet (meer) in de natuur.
Het is de mens zwaar aan te rekenen dat hij tijdens de neolithische revolutie zijn kennelijk niet natuurlijke intelligentie ging gebruiken.
We hadden jager-verzamelaar moeten blijven.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
estudiant schreef:
Hoe kom je er bij dat metaal en plastic niet natuurlijke materialen zijn? Metaal is gewoon in de natuur te vinden en plastic komt tot stand na een chemisch proces wat gewoon een natuurlijk proces is. De mens met zijn natuurlijke intelligentie is in staat zich dit natuurlijk proces eigen te maken. Niks "bovennatuurlijks" aan.

Zeker niks bovennatuurlijks nee, maar wel veel tegennatuurlijks.

Metaalerts is wel in de bodem te vinden maar alvorens dat bruikbaar metaal is gebeurt er nog zo het een en ander dat niet in het stelsel van de natuur past.
Onder andere dat enorme vuur, terwijl vuur op aarde vrijwel nergens in bruikbare vorm voorkomt.
Met 'n blijksemflits kun je geen metaal maken en met kokende lava al evenmin. Als er al spontane bosbranden zouden zijn kan men daar ook niets mee.
En wat plastic betreft is het chemische proces dat bij de vervaardiging hiervan komt kijken per definitie tegennatuurlijk, omdat hierbij diverse elementen gedwongen worden om met elkaar te rreageren, terwijl ze dat in de natuurlijke situatie nooit of te nimmer zullen doen.

Het resultaat is er dan ook naar:

"Walvissen zijn bijzonder en worden gewaardeerd, maar wij brengen ze in de problemen met onze plasticvervuiling. Plastic afval vervuilt alle uithoeken van de oceaan, bedreigt het zeeleven en komt zelfs terecht in ons voedsel. Van onze plaatselijke stranden tot afgelegen tropische eilanden en de poolgebieden, plastic verstikt onze oceanen en doodt dieren. Het is het meest zichtbare voorbeeld van menselijke impact op onze zeeën. Momenteel stroomt elk jaar meer dan 11 miljoen ton plastic de oceaan in". Bron

Ook het broeikaseffect met al z'n nu al aanwezige dodelijke weersextremen zou er nooit zijn gekomen wanneer de mens zich niet zou hebben beziggehouden met tegennatuurlijke activiteiten als vuur maken en vee telen.

Waarmee maar gezegd wil zijn dat ofschoon de mens 'n onderdeel is van de natuur, 't niet zo is dat alles dat hij doet past in het stelsel van de natuur en in die zin natuurlijk is.
Veel ervan is tegennatuurlijk oftewel levensbedreigend.
Het woord Natuur is immers afgeleid van het Latijns voor "geboren", oftewel "tot leven gekomen".
Veel activiteiten van de huidige mens leiden echter tot de voortijdige dood van veel levende wezens. Die zijn dus tegen-natuurlijk.
-

NatuurIJzer komt wel degelijk in pure vorm in de natuur voor.
De eerste ijzerindustrie in ons lieve landje, kwam voor op de Veluwe. Men zocht daar naar de zogenaamde klapperstenen. Die stenen bestonden uit een puur ijzeren kogel die zich had gevormd in een hol omhulsel van ijzeroer. Een materiaal dat zich heeft dus heeft gevormd in een steenachtige bal die rammelt als je hem schud.(vandaar het woord Klapper) Dus je hoeft dat ijzer niet eerst uit het oer te smelten.

Laatst aangepast door Poendert op Vr Okt 08, 2021 11:00, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Een boerderij is natuurlijk ook geen natuurlijke omgeving, want het is een menselijke uitvinding en de mens past nu eenmaal niet (meer) in de natuur.
Het is de mens zwaar aan te rekenen dat hij tijdens de neolithische revolutie zijn kennelijk niet natuurlijke intelligentie ging gebruiken.
We hadden jager-verzamelaar moeten blijven.

Klopt wel, maar ik vind dat de natuur vele malen beter gerespecteerd wordt op de boerderij dan in de stad. Daar hebben mensen een grote bek over vanalles en nog wat en kopen vervolgens een in cellofaan verpakt stukje plofkip. Een kip slachten kunnen ze niet eens. Ze denken dat melk uit dezelfde fabriek komt als Coca Cola.

Een boer leeft veel meer in symbiose met de natuur. Hij begrijpt dat wat van waarde voor hem of haar is, ook goed verzorgd moet worden. In de stad hebben ze geen idee.

Overigens ben ik er niet van overtuigd dat mensen zich niet tot boer zouden kunnen ontwikkelen. De jager/verzamelaar theorie is meer aannemelijk, maar uiteindelijk hangt het ook van de regio af. De eskimo's waren bv. allemaal rendierhouders. De Indianen hadden allemaal paarden. Mensen hebben hun intelligentie altijd gebruikt om dieren te onderwerpen aan hun wil.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Urbanisatie gaat altijd samen met vervreemding van de natuur. Men staat in de stad te ver af van de voedselketen en ontwikkelt een overgevoeligheid voor dierenwelzijn. Wie herinnert zich niet de enorme verontwaardiging in Leeuwarden over het afschieten van een mus omdat deze het "domino parcours" ernstig verstoorde.

Mijn grootouders hadden een boerderij en ik logeerde daar best vaak. Dan weet je ook dat het hoofdingrediënt van de heerlijke kippensoep op zondag, zaterdag's nog deel uitmaakte van de kippensociety. En daar wen je snel aan, dat is nl de realiteit.
Ik herinner me ook dat de oude en geliefde hond van mijn opa aangereden werd door een auto en zij zich met een verlamde achterkant naar de boerderij sleepte. Mijn opa aarzelde niet, greep een breekijzer en maakte met één goedgemikte klap achter haar kop een eind aan het lijden van Kazan. Ze werd met eer begraven op het erf.

Dichter bij de natuur leven zorgt voor gezond realisme. Dan snap je ook het nut van jacht en de onzinnigheid van het Oostvaardersplassen project.

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 5:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Ik herinner me ook dat de oude en geliefde hond van mijn opa aangereden werd door een auto en zij zich met een verlamde achterkant naar de boerderij sleepte. Mijn opa aarzelde niet, greep een breekijzer en maakte met één goedgemikte klap achter haar kop een eind aan het lijden van Kazan. Ze werd met eer begraven op het erf.

Vind zoiets nou typerend voor de lompheid die zich op het platteland nog dermate veel voordoet dat de meeste ook jonge mensen altijd weer de voorkeur geven aan de stad boven het platteland.
'n Fijnergevoeliger iemand zou op z'n minst de dierenarts erbij gehaald hebben zodat deze als deskundige zou kunnen beroordelen wat in dit geval het meest diervriendelijke zou zijn.
Weet niet of de kosten daarvan 'n rol gespeeld hebben, maar als bezitter van 'n boerderij kan men over het algemeen gesproken toch wel 'n bezoek van de dierenarts betalen.
Dit zeker ook wanneer 't de hond betreft die zo'n beetje bij de bewoners hoort.
Goed mogelijk dat de dierenarts het beestje 'n rolstoel aangepast zou hebben waarin 't met behulp van de bewoners nog 'n lang en redelijk tevreden leventje gehad zou hebben.
En anders zou het dier met 'n nauwelijks voelbaar spuitje uit z'n lijden verlost zijn.
Maar naast alle ellende die 't al had ook nog 'n dodelijke klap met 'n breekijzer, dat is wel erg 'realistisch', oftewel empathieloos.
-
BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Mooier kun je het verschil tussen authentieke plattelanders en groot-stedelingen niet beschrijven.
Mijn opa sloot de ogen niet voor de realiteit en pakte zelf zijn verantwoordelijk voor de ten dode opgeschreven Kazan.
Als je te verstedelijkt bent dan vind je dit wreed en lomp. Als je tussen en met dieren leeft dan is dit onderdeel van het leven, oftewel de realiteit.
Kazan had een goed leven gehad en het idee alleen al om haar eventueel in een hondenrolstoel te plaatsen is niet iets wat pastte bij het leven op de boerderij; sterker nog.... het zou nog niet eens een manoseconde zijn overwogen.

Quote:
Maar naast alle ellende die 't al had ook nog 'n dodelijke klap met 'n breekijzer, dat is wel erg 'realistisch', oftewel empathieloos.

Ja met een breekijzer en met verstand en nuchterheid één goed gerichte klap. In één keer dood!!

Of moet je empathisch naast de hond gaan zitten janken, dierenarts laten komen die na enige tijd komt ( al die tijd lijdt de hond) en die dan de hond eerst een spuit geeft om "rustig te worden" en haar daarna een dodelijke spuit toedient?
Al die empathie van jou is in feite wreedheid, je laat het arme dier immers al die tijd nodeloos lijden.

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo ging het bij mijn familie op de boerderij ook hoor. Niet met een breekijzer, meestal met het jachtgeweer. Dat is de realiteit van het platteland.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Bij mijn eerste baantje, dat bestond uit de verzorging van +- 40 paarden/veulens en minstens 200 watervogels, was het slachten van een stuk of 5 eenden of kalkoenen voor het weekend inbegrepen. Soms liep er ook nog een konijn tussendoor.
Het deed me toen niks. Ik hakte hen de kop af en zocht de leeggebloede karkassen later op tussen de struiken en maakte er karbonaadjes van.
Jaren later kocht ik eens wat uitgelegde kippen voor de pan. Toen had ik wel een hekel gekregen aan het slachtproces, omdat ik de kippen eerst een tijd had gemest.
Eens, nog weer jaren later, tijdens de tijd van de plofkippen, zag ik wat van die(zogenaamde geredde) kuikens van die hoendersoort bij enkele van bloemetjesjurken voorziene meisjes.
Het bleek dat die kippen/kuikens zich alleen tot de miserabele foto-dieren ontwikkelden als ze veel te lang lang na hun slachtrijpe tijd werden gehouden. In de hun toegemeten tijd(voor de ouderdom toesloeg) waren het gewoongezonde vrolijke kippen.
Daaruit volgt dat de dierenvrienden hun gestolen kippen, expres veel te lang in een klein hokje lieten vegeteren ten behoeve van een pakkende plofkip-foto. Wat een sadistische rotstreken.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:

Ja met een breekijzer en met verstand en nuchterheid één goed gerichte klap. In één keer dood!!
Of moet je empathisch naast de hond gaan zitten janken, dierenarts laten komen die na enige tijd komt ( al die tijd lijdt de hond) en die dan de hond eerst een spuit geeft om "rustig te worden" en haar daarna een dodelijke spuit toedient?
Al die empathie van jou is in feite wreedheid, je laat het arme dier immers al die tijd nodeloos lijden.

Dus als Estudiant 'n auto-ongeluk zou krijgen waarbij z'n benen verbrijzeld worden dan heeft ie liever dat de ambulancebroeders hem meteen door 'n klap met 'n breekijzer uit z'n lijden verlossen dan dat ze hem naar het hospitaal vervoeren waar alles uit de kast gehaald wordt om nog van hem te redden wat er te redden valt, ook al zal 'n verder leven in 'n rolstoel niet te ontkomen zijn?
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Een mens kan een waardig leven leiden in een rolstoel, een hond niet. Een mens kan beseffen wat er gebeurd is en wat zijn/haar opties zijn, een hond niet. Een mens kan aangeven dat hij/zij pijn heeft, en waar, wat eventuele behandelingen mogelijk maakt. Een hond niet.

Dit is echt geen vergelijk.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Op natuurlijke wijze is er geen enkele reden om alleen kippeneieren te eten. Dan kun je als mens ook gewoon elk nest leeghalen, van eend en gans tot kwartel tot meeuw.

't Is dan toch het stelen van de foetussen van die dieren hun aanstaande kinderen.

Cliff schreef:
En echt, een haan maakt geen kans tegen een mens. Ook niet een mens op blote voeten.

Zoals gezegd wordt men dan aangevallen door 'n hele rits hanen tegelijk.
Toch maar liever geen eieren eten, dan met enkele eieren bont, blauw en bebloed thuiskomen van de hanenbeten en -krabben.
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Natubico schreef:
't Is dan toch het stelen van de foetussen van die dieren hun aanstaande kinderen.

Dat is fruit en noten eten ook.

Cliff schreef:

Natubico schreef:
Zoals gezegd wordt men dan aangevallen door 'n hele rits hanen tegelijk.

En wederom geef je aan de natuur echt niet te kennen. Hanen werken niet samen tegen een aanvaller. Sterker nog, zet een mens en twee hanen in een hok en de hanen beginnen acuut met elkaar te vechten terwijl jij rustig de eieren kunt stelen.

Quote:
Toch maar liever geen eieren eten, dan met enkele eieren bont, blauw en bebloed thuiskomen van de hanenbeten en -krabben.

Je hebt werkelijkwaar geen idee. Een haan is geen partij voor een mens. Kan het nog sterker vertellen: pak een tak, geef een flinke klap en je hebt een lekkere portie vlees bij je eieren.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
estudiant schreef:

Dus als Estudiant 'n auto-ongeluk zou krijgen waarbij z'n benen verbrijzeld worden dan heeft ie liever dat de ambulancebroeders hem meteen door 'n klap met 'n breekijzer uit z'n lijden verlossen dan dat ze hem naar het hospitaal vervoeren waar alles uit de kast gehaald wordt om nog van hem te redden wat er te redden valt, ook al zal 'n verder leven in 'n rolstoel niet te ontkomen zijn?
-

Is idd geen vergelijk. Maar daarnaast is de mens een diersoort die door zijn intellect vele situaties kan overleven en daar maakt hij dan ook gebruik van, sterker nog, dat is juist zijn overlevingsinstinct waardoor de mens zo'n succesvolle soort is (althans tot nu toe).

Maar er is nog iets. Dieren kunnen in de vrije natuur slechts overleven wanneer hun wezenlijke fysieke kenmerken niet worden aangetast. Een olifant bv met een gebroken poot is gewoonweg ten dode opgeschreven, kan niet meer lopen en dus voedsel zoeken. Datzelfde geldt voor vele dieren, zoals paarden, zebra's, impala's, gnoes etc etc. Het dier is in zo'n geval verre weg het beste af wanneer de dood zo snel mogelijk komt. Een jager is in zo'n geval een geschenk uit de hemel. Alles beter dan een lange lijdensweg met hyena's en wilde honden.

De hond op de boerderij destijds had een taak. Kazan was er mede om de boel te bewaken. Net als de talrijke boerderijkatten die er rond liepen, zij vingen muizen en soms zelfs ratten wat buitengewoon nuttig was voor de boerderij.
Natuurlijk had de familie een band met Kazan, zij is niet voor niets op het erf begraven. Maar als een dier zo ernstig gewond raakt dat het hopeloos is, dan is de klap met (in dit geval ) een breekijzer zeer humaan.
Ik las dat het bij de familie van Cliff ook zo ongeveer ging, zij het met een geweer. Ik geloof echter niet dat mijn opa een jachtgeweer had, nooit gezien in ieder geval.

Mijn opa had overigens ook nog een paard, een Friese ruin. Hij werd voor wedstrijden gebruikt met ringsteken e.d.. Verder had Geert een relaxed en luxe leven en graasde op de weide waar eerder de koeien hadden gegraasd.
Geert werd op enig moment te oud en werd toen aan de slagerij verkocht......tja, zo ging dat op de boerderij. Opa hield zich groot, maar oma was een paar dagen van slag.

Het is allemaal van een totaal andere orde als de stadsmens met zijn huisdieren. Daar zie je idd honden deels in een karretje omdat het baasje maar geen afscheid kan nemen van het dier. Daar heb je ook van die dierenartsen gespecialiseerd in kleine huisdieren waarbij het rekken van levens van dieren het verdienmodel is. Ik vind het persoonlijk nogal pervers eigenlijk.
Dan heb ik liever een ouderwetse veearts die met nuchterheid een dier behandelt en niet schroomt om een dier uit zijn lijden te verlossen zonder uitstel.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 2:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Het is allemaal van een totaal andere orde als de stadsmens met zijn huisdieren. Daar zie je idd honden deels in een karretje omdat het baasje maar geen afscheid kan nemen van het dier. Daar heb je ook van die dierenartsen gespecialiseerd in kleine huisdieren waarbij het rekken van levens van dieren het verdienmodel is. Ik vind het persoonlijk nogal pervers eigenlijk.
Dan heb ik liever een ouderwetse veearts die met nuchterheid een dier behandelt en niet schroomt om een dier uit zijn lijden te verlossen zonder uitstel.

Vandaar dan ook dat de veeboeren alsmaar verder van de kaart geveegd worden door de oprukkende stad.
Die gasten gedragen zich nou eenmaal veel te ongeciviliseerd om in de huidige maatschappij nog 'n rol van betekenis te blijven vervullen.
Als ze biologische vruchten zouden telen en geen vee meer, zou er veel meer respect voor hen zijn en dankbaarheid dat ze zorgen voor zo veel natuurpracht en gezonde lekkernijen.
(Naast dat ze dan ook geen stikstof- en methaanuitstoot meer zouden veroorzaken wat funest is voor de nog resterende natuur respectievelijk het klimaat).
-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En......... we zijn weer terug bij de fruitreligie.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
estudiant schreef:

Vandaar dan ook dat de veeboeren alsmaar verder van de kaart geveegd worden door de oprukkende stad.
Die gasten gedragen zich nou eenmaal veel te ongeciviliseerd om in de huidige maatschappij nog 'n rol van betekenis te blijven vervullen.

-

Het is inderdaad de oprukkende stad waardoor de veeteelt wel intensiever moet worden. Dit om al die mondjes daar te voeden met ondermeer vlees en zuivelproducten; vraag en aanbod hè!! En die geciviliseerde gasten daar zijn inmiddels zo ver van de voedselketen komen af te staan dat ze werkelijk geen idee hebben waar hun hamburger vandaan komt.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
estudiant schreef:

Als ze biologische vruchten zouden telen en geen vee meer, zou er veel meer respect voor hen zijn en dankbaarheid dat ze zorgen voor zo veel natuurpracht en gezonde lekkernijen.
(Naast dat ze dan ook geen stikstof- en methaanuitstoot meer zouden veroorzaken wat funest is voor de nog resterende natuur respectievelijk het klimaat).
-

U hebt 100% nooit met dieren gewerkt of geleefd. U bent volledig geürbaniseerd. Een soort omgebouwde robot.
Elk dier produceert stikstof en methaan. Ook dieren die alleen vruchten eten. Wilde dieren of tamme, dat maakt niet uit.
Net zoals planten zuurstof produceren.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
En......... we zijn weer terug bij de fruitreligie.

Is er ook een Heilige Vrucht?

Weerwoord forum index » Actualiteiten