Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » MH17-ramp: ongewenste waarheid Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2021 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Kortom het was eigenlijk wel goed voor de Afrikaanse slaven en hun afstammelingen. Biologisch goed voor de soort dus. Maar niet voor koeien, schapen ,kippen etc ??

Wat met vee gebeurt is nog erger dan wat oorspronkelijk met slaven gebeurde.
Bij slavernij deed 't zich immers niet voor dat de vrouwelijke exemplaren door middel van kunstmatige inseminatie gedwongen werden elk jaar 'n kind te krijgen, waarna hun moedermelk werd afgetapt om er allerlei producten voor de handel van te maken, terwijl de pasgeboren mannelijke exemplaren na enkele maanden zo vet als maar mogelijk te zijn gemaakt gedood en opgegeten werden.
Dat dus niet; bovendien waren 't voornamelijk mannelijke personen die tot slaaf werden gemaakt.
Maar wanneer dezen nergens voor gebruikt konden worden werden ze over het algemeen gesproken wel gedood, terwijl ze verder ook geen gezinsleven (meer) hadden.

Quote:
Neen, waar 't om gaat is dat welke levende wezens dan ook, (zowel mensen als andere soorten dieren), niet (meer) tot slaaf gemaakt (mogen) worden (en dus uiteraard ook niet als zodanig gebruikt).

estudiant schreef:
Terwijl het biologisch wel goed voor de soort kan zijn?

Biologisch? Naar omstandigheden; en dan in het bijzonder wanneer er handel in plaatsvindt, waardoor hun lot minder mensonwaardig wordt dan 't anders zou zijn.

Maar ook dan staat dit nog mijlenver van wat zowel mensen als andere dieren biologisch bezien nodig hebben en ook dienen te krijgen; te weten 'n leven in volle vrijheid, in 'n zo natuurlijke mogelijke omgeving en met alle mogelijkheden om er 'n onbelemmerd gezinsleven op na te houden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2021 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
estudiant schreef:
Kortom het was eigenlijk wel goed voor de Afrikaanse slaven en hun afstammelingen. Biologisch goed voor de soort dus. Maar niet voor koeien, schapen ,kippen etc ??

Wat met vee gebeurt is nog erger dan wat oorspronkelijk met slaven gebeurde.
Bij slavernij deed 't zich immers niet voor dat de vrouwelijke exemplaren door middel van kunstmatige inseminatie gedwongen werden elk jaar 'n kind te krijgen, waarna hun moedermelk werd afgetapt om er allerlei producten voor de handel van te maken, terwijl de pasgeboren mannelijke exemplaren na enkele maanden zo vet als maar mogelijk te zijn gemaakt gedood en opgegeten werden.

-

Ja we eten koeien en we melken ze. Slaven hadden weer een andere taak, nl werken. Ze werden ook gebruikt voor de fok, want dat was lucratief. Ze waren overigens niet erg gewild als voedsel.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2021 6:43 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Ja we eten koeien en we melken ze. Slaven hadden weer een andere taak, nl werken. Ze werden ook gebruikt voor de fok, want dat was lucratief. Ze waren overigens niet erg gewild als voedsel.

De slavernij is dan ook al sinds lang afgeschaft.
De veeteelt daarentegen nog altijd niet.

Sterker nog; naarmate de techtniek het alsmaar meer mogelijk maakt om de opbrengst van de veehouderij te verhogen door de desbetreffende dieren alsmaar dieronwaardiger te behandelen, ziet 't er sterk naar uit dat de mensen die de producten van die veehouderij kopen en consumeren zelf in 'n alsmaar mensonwaardiger situatie komen te verkeren welke in veel gevallen zelfs weer tekenen van slavernij begint te vertonen.
-
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2021 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik las laatst dat de zogenaamde veroorzakers van de ramp met de MH17, ongezien en ongehoord door Nederlandse rechters, zijn veroordeeld tot levenslang.
De rechters nog de aanklagers hebben deze mensen nog nooit gezien of gesproken.
Dan vraag ik me af, kan ik straks ook veroordeelt worden door onze regering, voor de Tsunami in Zuid-Azie, of voor een vulkaanuitbarsting op Sumatra
Is dit het einde van de rechtstaat voor Nederland en het Westen?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2021 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
estudiant schreef:

De slavernij is dan ook al sinds lang afgeschaft.
De veeteelt daarentegen nog altijd niet.

Sterker nog; naarmate de techtniek het alsmaar meer mogelijk maakt om de opbrengst van de veehouderij te verhogen door de desbetreffende dieren alsmaar dieronwaardiger te behandelen, ziet 't er sterk naar uit dat de mensen die de producten van die veehouderij kopen en consumeren zelf in 'n alsmaar mensonwaardiger situatie komen te verkeren welke in veel gevallen zelfs weer tekenen van slavernij begint te vertonen.
-

U schrijft vanuit uw kennis van de veeteelt en huisdieren U vergeet dat er tussen een goede boer en zijn vee een vriendschap band bestaat.
Dit kunt u ook niet weten want u bent, lijkt het, in een flatje opgegroeid zonder fysiek contact met dieren, buiten misschien een goudvis of een hamster.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2021 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja, neem nu eens een varkensboer. De gemiddelde varkensboer heeft 3400 varkens en daar heeft hij op individueel niveau een warme band mee. Hij kent ze allemaal bij naam en op het moment dat de varkens moeten worden ingeladen in vrachtauto's, kondigt zo'n boer 3 dagen rouw af. Hij is er dan helemaal kapot van.

Ik denk dat Poendert ook boer is geweest.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2021 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er bestaat wel degelijk metaal in de natuur dat gereed is om te smeden.
Zo begon op de Veluwe in ons land de IJzertijd.
In stukken oer aan de oppervlakte bevonden zich de zogenaamde rammel/donderstenen. Deze bestonden uit een schaal van IJzeroer waarin zich een bol van geconcentreerd oer bevond. Door een natuurlijk proces had het Ijzer dat zich in het oer bevond zich geconcentreerd tot een IJzeren kogel, die eenmaal verwarmd, tot een zwaard of mes kon worden uitgesmeed.
Het begin van de IJzertijd.

BerichtGeplaatst: Za Jan 08, 2022 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Scherp geredeneerd meneer Poendert. U heeft duidelijk kennis van de materie.l Leuk, al uw wetenswaardigheden. Ik lees ze graag. Mijn vrouw ook.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 0:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Very Happy Welkom terug!

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Scherp geredeneerd meneer Poendert. U heeft duidelijk kennis van de materie.l Leuk, al uw wetenswaardigheden. Ik lees ze graag. Mijn vrouw ook.

Welkom terug.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Lampje schreef:

Welkom terug, verheug me op uw helder licht in diffuse zaken Wink

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Lamp. Zonder tegenspraak krijg je geen debat.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Niet zo ongeduldig Poendert. Lampje is lang weggeweest en moet even rustig op gang komen, net als een diesel. Bovendien kan niemand tippen aan jouw 43743 jaar levenservaring.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb het afgelopen jaar benut om nog wat beroepen uit te oefenen, maar ik haal het nog steeds niet bij alle beroepen die de heer Poendert heeft gehad.
Lichtmatroos, keuterboer, melkman, scharenslijper, voddenboer, metselaar, schedelmeter, landmeter, landloper, monteur, kraandrijver en edelsmit. Was u dat ook niet, meneer Poendert ?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

U vergeet nog een zeer belangrijk onderdeel Lampje, nl zijn niet te onderschatten literair oeuvre.
Ik noem de serie "Opa vertelt" in deze :
Deel 1 Opa vertelt
Deel 2 Opa vertelt verder
Deel 3 Opa kan me nog meer vertellen

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Duivekaters! U heeft gelijk. Hoe kan ik het vergeten...overigens lees ik thans een stevive pil van de heer Poendert: " De Dikke Duim.".

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ah ja die ken ik. Ik lees erin vlak voor het slapen gaan en kom maar niet verder dan blz 2......zooo jammer...

BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2022 8:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En dat terwijl dat boek honderden pagina's kent. Ik ben nu bij het hoofdstuk "schedelmeten." Boeiende materie.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2022 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vooruit dan maar weer....

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2022 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Lampje schreef:
En dat terwijl dat boek honderden pagina's kent. Ik ben nu bij het hoofdstuk "schedelmeten." Boeiende materie.

Dat is een niet te onderschatten onderdeel. Met name de techniek ervan, want hoe meet je nu precies de omvang hè.
Leest u ook altijd in bed voor het slapen gaan deze literatuur?

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2022 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Ik heb het afgelopen jaar benut om nog wat beroepen uit te oefenen, maar ik haal het nog steeds niet bij alle beroepen die de heer Poendert heeft gehad.
Lichtmatroos, keuterboer, melkman, scharenslijper, voddenboer, metselaar, schedelmeter, landmeter, landloper, monteur, kraandrijver en edelsmit. Was u dat ook niet, meneer Poendert ?

Matroos ben ik nooit geweest, ik bleek kleurenblind. Daardoor kwam ik terecht bij het olievolk en in de keukens van cruisesschepen.
In ons dorp was bijna elke bewoner keuterboer in die tijd, en had men een geit, voor de melk, en wat varkens.(mijn vader had het meer op bokken, met hun urine maakte hij via een vernuftig systeem verlichting) in de oorlog. Anders moest hij trappen om een dynamo aan de gang te houden. We hadden op het dak ook een windmolen van een fietswiel.
Ook heb ik wel land gemeten. Waar. Daar zal ik nu niet over uitweiden. Dat wordt te lang
Wat landloper betreft, ik ben enkele malen naar Italië, Spanje en Z-Frankrijk gelift. Telt dat ook.
Dan metselaar. ik hielp mijn vader bij restauraties voor monumentenzorg, in omringende dorpen en stadjes, mag dat ook meetellen.
Zilversmid. Ik maakte voor mijn vrouwelijke kennissen armbanden en frutseltjes van zilveren dubbeltjes en kwartjes, kan dat door de beugel?
Als je iets nooit probeert leer je het nooit.

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2022 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
mijn vader had het meer op bokken, met hun urine maakte hij via een vernuftig systeem verlichting

Ah, u heeft het dus niet van een vreemde!

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2022 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
met hun urine maakte hij via een vernuftig systeem verlichting

Zeiklicht?

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ook messen sleep ik voor de keukens, Maar ik was geen scharensliep.
Messen smeedde ik van verenstaal of van gebarsten cirkelzaagrestanten.
Die slijp of snijd je in model, dan stook je het zaakje witgloeiend en smeed het mes verder in vorm. Je slaat wat gaatjes in het heft om later het handvat te bevestigen.(het hoort dan te hard om te boren.) Daarna koel je het roodgloeiende mes in een buis met olie, laat de goede kleuren over het snijvak lopen en koel het daarna met water. Probeer met een vijl of de hardheid klopt.
Ik stookte daarna vaak alleen het snijvlak nog een keer gloeiend, en harde daarna alleen het snijvlak tot de goede kleur over het afkoelende strookje liep. Het mes zelf mocht niet te hard zijn.
Bijlen behoren zo scherp te zijn dat je de haartjes op je onderarm ermee af kunt scheren, wet ze vlijmscherp met een wetsteen. Anders wordt je doodmoe van het werk.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Dan gaan 'we' verder.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Do Jan 13, 2022 12:28, in totaal 1 keer bewerkt
  Weerwoord forum index » Actualiteiten