Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Chaos in Afghanistan. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Welk plagiaat? De uitdrukking "Meer touw!" is mijn uitvinding.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik vermoed dat je wat in de war bent, maar jij hebt dat niet geplaatst, dat was Cliff:
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=617081#617081 (het onomstotelijk bewijs)
En dit was jij:
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=617084#617084
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=617089#617089

En let daarbij even op de emoticons...... Wink

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik ben helemaal niet in de war! Jij lult uit je nek omdat je niet weet hoe de vork in de steel zit.

Ik heb een jaar of 3 geleden de kreet "Meer touw!" uitgevonden.
Cliff gebruikte in die bewuste bijdrage mijn uitdrukking om op een ironische wijze op mij te reageren en precies daarop reageerde ik op mijn beurt.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen en als jij dit niet begrijpt (begrijpen wil) en op de man gaat spelen, dan ligt dat niet aan mij.

Verder laat ik het hierbij. Je hebt voor mij afgedaan.

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Ik ben helemaal niet in de war! Jij lult uit je nek omdat je niet weet hoe de vork in de steel zit.

Ik heb een jaar of 3 geleden de kreet "Meer touw!" uitgevonden.
Cliff gebruikte in die bewuste bijdrage mijn uitdrukking om op een ironische wijze op mij te reageren en precies daarop reageerde ik op mijn beurt.

Totaal irrelevant wie de term heeft bedacht, gaat er nl om hoe het in deze discussie is gebruikt. En dat was ironisch bedoeld, dit gezien de bijgevoegde emoticon.
Klein voorbeeld ter verduidelijking:
Minkukel Evil or Very Mad
of
Minkukel Wink

Quote:
Duidelijker kan ik het niet uitleggen en als jij dit niet begrijpt (begrijpen wil) en op de man gaat spelen, dan ligt dat niet aan mij.

Verder laat ik het hierbij. Je hebt voor mij afgedaan.

In een dergelijke discussie is dit een voorspelbaar scenario:
Eerst de stoere stelling;
Vervolgens de niet verwachte tegenargumenten;
Dan wild om zich heen slaan en zoekend naar hulp;
Tenslotte de slachtofferrol.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2401226-nederland-wil-nog-ruim-2000-afghanen-ophalen

Mij ontgaat de verhouding. Nederland heeft permanent amper 2.000 militairen in Afghanistan gestationeerd gehad.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2021 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2403952-240-afghanen-eisen-evacuatie-door-nederland

Als je alle "vluchtelingen" bij elkaar optelt woont er straks in Afghanistan helemaal niemand meer. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2022 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2022 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2401226-nederland-wil-nog-ruim-2000-afghanen-ophalen

Mij ontgaat de verhouding. Nederland heeft permanent amper 2.000 militairen in Afghanistan gestationeerd gehad.

De Nederlandse overheid heeft daar kennelijk veel personeel in dienst gehad. In eigen land bijvoorbeeld in de zorg kunnen ze enkel jaloers zijn op zo'n personele bezetting gefaciliteerd te krijgen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2022 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Waarom nooit ook maar één bericht hierover gehoord?

Between 64 and 135 children killed in British military action in Afghanistan, analysis of MOD compensation payments reveals

Dozens of children in Afghanistan were killed following actions by British forces, with each child’s death paying out – on average – just £1,656 in compensation, exclusively obtained data from Action on Armed Violence (AAOV) can reveal.

Between 2006-14, there were 64 confirmed child victims in Afghanistan where the British military paid compensation, although the number of children killed could be as high as 135.

https://aoav.org.uk/2022/between-64-and-135-children-killed-in-british-military-action-in-afghanistan-analysis-of-mod-compensation-payments-reveals/

Dus alleen de Britten hebben al 64-135 kinderen vermoord in Afghanistan. Hoeveel kinderen zijn daar gesneuveld via alle westerse militaire ingrepen?

Het bedrag van zo'n 1500 euro per dood kind is natuurlijk ook iets om je voor kapot te schamen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 10, 2022 6:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

'n Andere vraag die gesteld zou kunnen worden is hoeveel schadevergoeding Afghanistan al heeft betaald voor de vele Europese jeugdigen die zijn gestorven aan het gebruik van drugs, waarvoor de grondstof geproduceerd wordt op Afghaanse papavervelden.

Die telers daar weten toch waar hun product voor wordt gebruikt en wat de gevolgen ervan plegen te zijn.

Kennelijk levert de teelt van papaver meer op dan die van pakweg bananen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 10, 2022 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, maar dat is vraag en aanbod. Omdat wij ons eigen drugsbeleid niet op orde hebben, ontstaat er een grote vraag die kant op. Als we het voor elkaar krijgen dat niemand hier cocaïne en heroïne gebruikt dan gaan ze in Afghanistan en Colombia echt die zooi niet meer telen hoor. Dan stappen ze wel over op andere producten.

Dus ook wij zouden het in de hand moeten kunnen houden. Bv. door verslaafden op te sluiten en onder medische begeleiding verplicht te laten afkicken.

BerichtGeplaatst: Do Nov 10, 2022 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ja, de Nederlandse oplossing, drang en dwang ggz task force team erop. [endsarcasm]

BerichtGeplaatst: Do Nov 10, 2022 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Ja, maar dat is vraag en aanbod. Omdat wij ons eigen drugsbeleid niet op orde hebben, ontstaat er een grote vraag die kant op. Als we het voor elkaar krijgen dat niemand hier cocaïne en heroïne gebruikt dan gaan ze in Afghanistan en Colombia echt die zooi niet meer telen hoor. Dan stappen ze wel over op andere producten.

Dus ook wij zouden het in de hand moeten kunnen houden. Bv. door verslaafden op te sluiten en onder medische begeleiding verplicht te laten afkicken.

Je wil niet weten wat voor een thuismarkt Afghanistan al heeft. En niet alleen heroïne. Ook Crystal Meth. En de Taliban die zegt tegen drugs te zijn bedrijft er zelfs oorlogsfinanciering mee.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2022 7:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

't Schijnt wel zo te zijn dat eigenaars van landbouwgrond daar in veel gevallen door drugsmaffiosen gedwongen worden om papaver te telen.
Maar dat zou niet het geval zijn als de overheid daar z'n zaakjes helemaal op orde zou hebben.
Dus zou die overheid best wel schadevergoeding kunnen aanbieden voor elk Europees kind dat door drugsverslaving overleden is.
Dat Engelse soldaten in dat land actief zijn geweest en bij hun acties ook 'n aantal burgers om het leven zijn gekomen kan toch gezien worden als gerechtvaardigd, omdat die militaire acties erop gericht waren om ter bescherming van Europese burgers inclusief zeer jeugdige meer grip,te krijgen op de productie van papaver, zodat landeigenaars daar niet meer gedwongen zouden kunnen worden om die plant te telen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2022 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Dat is natuurlijk rascisme, hetze, haat tegen een plant.
In de middeleeuwen werd door rascisme, herbicide katholieke kerk,
het bilzenkruid bijna uitgeroeid. Evil or Very Mad
Ook het zgn. reinheidsgebot dat bier geen bilzenkruid
meer mag bevatten stamt uit deze tijd.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2022 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Taliban willen streng-islamitische sharia invoeren in Afghanistan

Taliban-leider Haibatullah Akhundzada heeft Afghaanse rechters bevolen de strenge onderdelen van de sharia te handhaven. Dat heeft een woordvoerder van Akhundzada volgens The Guardian bekendgemaakt via Twitter. De sharia is een strenge islamitische wet die onder meer publieke executies, stenigingen en geselingen toestaat.

https://www.nu.nl/strijd-in-afghanistan/6236079/taliban-willen-streng-islamitische-sharia-invoeren-in-afghanistan.html

EN weer een totaal nutteloze oorlog door de NAVO gevoerd met vele duizenden slachtoffers....