Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Chaos in Afghanistan. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 20, 2021 23:06 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Quote:

Huh? We moesten ons er niet mee bemoeien, we hadden dat land niet binnen moeten vallen en nu we eindelijk vertrokken zijn wil jij dat we het daar gaan herstellen?
Hen helpen het te herstellen.

Quote:
De oppositie in Afghanisten had gewaarschuwd in 2001 dat een interventie hun oppositie tegen de Taliban zou ondermijnen, en dat er alleen maar meer instabiliteit zou ontstaan maar de VS moesten zo nodig hun spierballen laten zien.

Quote:

Nou, dan kunnen het nu zelf alsnog gaan regelen. Daar moeten ze wel voor in hun eigen land blijven.

Het is daar zo ver naar de donder geholpen dat het nu nodig is om hulp te bieden om er voor te zorgen dat ze daar blijven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2021 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

atmosphere schreef:

We bemoeien er ons toch niet meer mee?

Quote:
Het is daar zo ver naar de donder geholpen dat het nu nodig is om hulp te bieden om er voor te zorgen dat ze daar blijven.

Wie heeft het naar de donder geholpen?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2021 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Tedje van Es schreef:
atmosphere schreef:

We bemoeien er ons toch niet meer mee?

Quote:

Wie heeft het naar de donder geholpen?

De gene die een militaire invasie startte
BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2021 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waren dat de Russen?

Ieder volk maakt z'n eigen rotzooi. Voordat de interventies plaatsvonden was het er al een rotzooi.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2021 0:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat het in Afghanistan een rotzooi zal blijven maken is de Islam.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2021 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is voor een belangrijk deel inderdaad zo.

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2021 23:20 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Loetje schreef:

Dat kunt u niet eens weten ! want het zijn al een halve buitenlanders die de rotzooi trappen

Grootschalige militaire interventies hebben veel meer impact dan het soort religie dat de bevolking wel of niet aanhangt. Onder internationaal recht is de partij die ergerns binnenvalt om de boel te bezetten of een regime omver komt gooien, verantwoordelijk voor " ALL THE EVIL THAT FOLLOWS" !
en terecht.
BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2021 23:25 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Loetje schreef:

De islam kan niet handelen , het is geen levensvorm. U bedoeld dus eigenlijk :
Wat het in Afghanistan een rotzooi zal blijven maken zijn de islamieten.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2021 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

atmosphere schreef:
De islam kan niet handelen , het is geen levensvorm.

Klopt en een verrekte slechte levensvorm. Wat dat betreft steekt de islam met kop en schouder boven de rest uit.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2021 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Tedje van Es schreef:
atmosphere schreef:
De islam kan niet handelen , het is geen levensvorm.

Klopt en een verrekte slechte levensvorm. Wat dat betreft steekt de islam met kop en schouder boven de rest uit.

Ik zei juist "het is geen levensvorm"
BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2021 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Religie is wel een levensvorm. Een cultuur neemt een religie / god aan en die god past precies bij de cultuur / levensvorm.
Verder doet dat niets af aan wat ik hierboven zei. De islam is een achterlijk levensvorm die bol staat van fobie, haat en discriminatie.
Als de christelijke religie zo zou zijn dan zouden alle Gutmenschen verontwaardigde op hun achterste benen staan en luid "Schande!!" roepen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 02, 2021 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Tedje van Es schreef:
Religie is wel een levensvorm. Een cultuur neemt een religie / god aan en die god past precies bij de cultuur / levensvorm.
Verder doet dat niets af aan wat ik hierboven zei. De islam is een achterlijk levensvorm die bol staat van fobie, haat en discriminatie.
Als de christelijke religie zo zou zijn dan zouden alle Gutmenschen verontwaardigde op hun achterste benen staan en luid "Schande!!" roepen.

Met levensvorm doel ik op een levend wezen zoals een dier of een mens .

Verder heeft u toch echt vooroordelen over iedere islamiet , alleen op basis van religie.
U hoeft maar 1 woord over iemand te horen , namelijk, "islamiet" en u weet gelijk dat deze persoon haatdragend en discriminerend is.
Merkwaardige visie voor iemand die tegen discriminatie is.

Als we kijken naar de geschiedenis en de hoeveelheid geweld die is gebruikt doen andere godsdiensten totaal niet onder voor de islam! Het soort godsdienst is hierbij niet eens de bepalende factor blijkt daar uit.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2021 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

atmosphere schreef:
Met levensvorm doel ik op een levend wezen zoals een dier of een mens.

Dan druk ik mij verkeerd uit. Maar u begreep wel wal ik bedoelde, toch?

Quote:
Verder heeft u toch echt vooroordelen over iedere islamiet , alleen op basis van religie.
U hoeft maar 1 woord over iemand te horen , namelijk, "islamiet" en u weet gelijk dat deze persoon haatdragend en discriminerend is.

Ik ben niet bevooroordeeld, ik heb een oordeel. Ik ben antitheïst en schop tegen alle religies aan omdat ik vind dat religies achterlijk zijn en een bedreiging voor onze vrijheid en democratie vormen. De ene religie doet dat wat meer dan de andere, maar ze doen het allemaal.
Zo schop ik ook tegen het christendom aan. Dan krijg ik meestal bijval. Maar als ik de islam afkraak dan is dat plotselinge erg, ben ik bevooroordeeld, een islamofoob, een hater, een halve nazi, een racist, discrimineer ik en weet ik wat nog meer.

Quote:
Als we kijken naar de geschiedenis en de hoeveelheid geweld die is gebruikt doen andere godsdiensten totaal niet onder voor de islam! Het soort godsdienst is hierbij niet eens de bepalende factor blijkt daar uit.

Ja mooi. Vroeger droegen de vrouwen hier ook hoofddoekjes, mochten geen korte rok aan, moesten van de mannen gescheiden in de kerk zitten, mochten niet in de keuken als ze ongesteld waren en hadden (sowieso) niks te vertellen. Deze middeleeuws opvattingen hebben wij allang achter ons gelaten vooral door onze religie een kopje kleiner te maken, maar nu zitten we plotseling opgescheept met dezelfde achterlijkheden van een importreligie waar we niets tegen durven te ondernemen

U zou eens moeten kijken naar het uitermate vermakelijke programma Satire van A tot Z die in het kader van 70 jaar TV gisteravond is uitgezonden.
Daarin is te zien dat burgers, gelovigen, kerken, instanties en politici, die kritiek hadden op de godslasterlijke tv programma's (gemaakt door o.a. van het Reve, Ha Die Massa, ZoIsHetToevalligOokNogEensEenKeer, Spaan en van Megen, enzovoorts), publiekelijk, in de kranten en in de politieke arena helemaal tot op de grond afgebrand en belachelijk gemaakt werden.
En nu durft geen mens dat meer te doen want niemand durft die achterlijke islam af te kraken. Ik weet niet of u het door heeft, maar dit zegt heel erg veel over de islam...

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Quote:
Daarin is te zien dat burgers, gelovigen, kerken, instanties en politici, die kritiek hadden op de godslasterlijke tv programma's (gemaakt door o.a. van het Reve, Ha Die Massa, ZoIsHetToevalligOokNogEensEenKeer, Spaan en van Megen, enzovoorts), publiekelijk, in de kranten en in de politieke arena helemaal tot op de grond afgebrand en belachelijk gemaakt werden.
En nu durft geen mens dat meer te doen want niemand durft die achterlijke islam af te kraken. Ik weet niet of u het door heeft, maar dit zegt heel erg veel over de islam...

Verschil is dat er oorlogen gaande zijn / recent waren, in de moslimwereld, oorlogen die wij ondersteund hebben. Dat maakt de reacties op islam kritiek veel heftiger !
BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

atmosphere schreef:
Tedje van Es schreef:

Die visie is gewoon hypocriet te noemen. Van Es loopt voorop in de optocht tegen de sharia, maar alleen al bij het vermoeden van belastingontduiking vindt hij opknoping dan weer principieel een heel passende straf:

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=617084#617084

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=617089#617089

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

atmosphere schreef:
Verschil is dat er oorlogen gaande zijn / recent waren, in de moslimwereld, oorlogen die wij ondersteund hebben. Dat maakt de reacties op islam kritiek veel heftiger !

Het lied Kiele Kiele Koeweit leverde pardoes een rel op. En daar was echt geen oorlog. De islam kent gewoon geen humor.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Die visie is gewoon hypocriet te noemen. Van Es loopt voorop in de optocht tegen de sharia, maar alleen al bij het vermoeden van belastingontduiking vindt hij opknoping dan weer principieel een heel passende straf:

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=617084#617084

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=617089#617089

Je bent niet goed snik.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Iemand die zegt bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt; dat noemen we een hypocriet of een huichelaar.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O ja joh? Over welke waarden heb jij het?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik heb het over jouw hypocrisie. Z.g. tegen de sharia, maar wel voor dood door verhanging voor iets wat niet eens strafbaar is.
Kun je nagaan wat Hoekstra te wachten zou staan wanneer hij wel een strafbaar feit zou hebben begaan. De sharia heeft wel een paar tips.

Van Es:
Quote:
Ze kunnen mooi naast elkaar hangen! Evil or Very Mad

En als het nu ironie zou zijn..... maar nee hoor want die emoticon zegt genoeg Rolling Eyes

Wat jouw normen betreft:

Je bent gezien meneer de nep-moralist!

Van Es zoekend om steun:
Quote:
Ik wil je er even aan herinneren dat Cliff hierover begon met zijn voorzet Meer touw!, waarna ik 'm inkopte. Wil Cliff Hoekstra opknopen, denk je?

Nee, want dat was ironisch bedoeld, let even op de emoticon:

Quote:
Ik zeg het niet vaak, maar.... meer touw! Laughing

Helder??

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Een emoticon zegt niet zoveel, toch? Laat staan dat je er allerlei intenties aan kunt afleiden..

Laughing Rolling Eyes Embarassed Razz Confused

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

@Tedje, mijn opmerking was inderdaad sarcastisch bedoeld omdat jij juist pleit voor die middeleeuwse straffen. En je zal het ongetwijfeld niet serieus bedoelen, maar op Internet moet je toch oppassen omdat ironie niet altijd overkomt. Een rechter kan dat soort uitspraken ook uitleggen als bedreiging.

Dus hoewel ik ervan overtuigd ben dat jij geen kwade inborst heb, sieren deze uitspraken je niet. Ook niet als ze ironisch of humoristisch bedoeld zijn.

Dat is mijn mening hoor... hoef je verder niets mee te doen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Nee, want dat was ironisch bedoeld, let even op de emoticon:

Cliff schreef:
Ik zeg het niet vaak, maar.... meer touw! Laughing

estudiant schreef:
Helder??

Helemaal helder, "meer touw" is hier een vaak gebruikte uitdrukking van mij waarmee ik mijn afkeer uit en natuurlijk niet letterlijk iemand op wil hangen.
Jou is dat ook helder, maar omdat je geen argumenten hebt (je weet nog niet eens wat de sharia betekent en blijft daar maar over zeiken), probeer je het op deze manier. Dat is vals en doortrapt.

Maar ik hou ermee op. Ik ga je verder negeren. Ik ga geen trol meer voederen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Overbodig, zie onderstaande post

Laatst aangepast door estudiant op Ma Okt 11, 2021 16:50, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

Helemaal helder, "meer touw" is hier een vaak gebruikte uitdrukking van mij waarmee ik mijn afkeer uit en natuurlijk niet letterlijk iemand op wil hangen.

Nog plagiaat ook? Dit was niet jouw opmerking:

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=617081#617081

Quote:
Maar ik hou ermee op. Ik ga je verder negeren. Ik ga geen trol meer voederen.

Very Happy Very Happy Geen argumenten dus valt meneer terug op zijn bekende voorspelbare repertoire