Geplaatst: Do Aug 19, 2021 17:02 |
|
|
|
Die lelijke islamitische trompet van je was geen goede muziek Tedje. Dat denk je alleen maar. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Do Aug 19, 2021 19:18 |
|
|
|
Ik zou zeggen, vraag het aan mensen die er verstand van hebben. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Do Aug 19, 2021 19:37 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Aug 20, 2021 11:06 |
|
|
|
Snobistisch? Hahahaaa!!! Ben je bang dat ik gelijk krijg als je het gaat vragen?
Die Arabische trompet waar jij zo'n hekel aan hebt steekt muzikaal gezien torenhoog uit boven dat bandje zonder naam. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Aug 20, 2021 17:23 |
|
|
|
Onzin Tedje. Je geeft snobistische antwoorden. Lees jij tegenwoordig de Volkskrant ofzo?
Hier wat denk je hier van. Ik zie mensen niet zoveel plezier hebben met die Arabische trompet... daar alleen maar serieus kijkende zure mensen omdat de muziek so called zo "goed" is... bij goede muziek mag je zeker geen plezier hebben... Beetje de gemiddelde Volkskrant-lezer zeg maar.
Vanuit het gezellige Enschede:
|
|
|
|
|
Geplaatst: Za Aug 21, 2021 8:19 |
|
|
|
Zoals ik al tig keer gezegd heb vind ik het prima dat jij dat mooi vindt. Maar ga me niet proberen wijs te maken dat het goed is. Dat is het namelijk beslist niet. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Aug 21, 2021 9:04 |
|
|
|
Haha, wat vind jij van Limburgse carnavalsmuziek, Tedje? Goede muziek? |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 24, 2021 7:40 |
|
|
|
Nee, carnavalsmuziek niet dat is simplistische hoempapa.
Wat denk je wel. Een muziekkenner minacht een dergelijke platvloersheid, Nee dan liever dit.
https://www.youtube.com/watch?v=oYAd5E-s2qA
Dit is lekker gecompliceerd, net iets voor Tedje, verwacht ik zo.
Wat meent U, Tedje? |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 24, 2021 13:23 |
|
|
|
Ik denk dat men meer een definitie wil van wat 'goede muziek' is Tedje. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 24, 2021 15:27 |
|
|
|
Ik heb al voorbeelden gegeven maar die muziek vindt men niet mooi, dus niet goed. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 24, 2021 16:09 |
|
|
|
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 24, 2021 16:34 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 24, 2021 21:29 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: |
Carnavalsmuziek is leuk maar muzikaal gezien natuurlijk niet goed. |
Hoezo "natuurlijk"? Omdat veel mensen t leuk vinden?
Quote: | Nog steeds ontgaat jullie de boodschap: Je mag van mij alles mooi vinden, maar ga niet roepen dat het goed is omdat jij het mooi vindt.
Maar kennelijk praat ik tegen dovemans oren. |
Goed is subjectief. Waarom kun jij goed niet gelijkstellen aan wat mensen leuk vinden? |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 25, 2021 0:05 |
|
|
|
Ik moet Royy toch gelijk gaan geven als Tedje niet met een definitie gaat komen van wat 'goed' is. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 25, 2021 8:46 |
|
|
|
Royy schreef: | Hoezo "natuurlijk"? Omdat veel mensen t leuk vinden? |
Carnavalsmuziek is simpele hoempa en simpele hoempa is niet goed.
Voor de allerlaatste keer, want ik geef het op: persoonlijk iets mooi vinden betekent NIET dat het, muzikaal gezien, goed is.
En voor de allerlaatste keer, want ik geef het op: van mij mag iedereen alles mooi vinden, music is immer the best. Maar dat is heel iets anders dan vinden dat het goed is.
Quote: | Goed is subjectief. Waarom kun jij goed niet gelijkstellen aan wat mensen leuk vinden? |
Mooi is subjectief. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 25, 2021 10:33 |
|
|
|
Ik heb het geprobeerd, maar Royy heeft gewoon een punt.
Een communistenflat is niet mooi, maar is het goed gebouwd?
Een houten huis in de VS is misschien wel mooi, maar is het huis goed?
De Basílica de la Sagrada Família wordt over het algemeen gezien als mooi... maar of 't goed gebouwd is?
Ik vergelijk muziek vaak met architectuur omdat er logica in moet zitten. Als de juiste logica ontbreekt stort het gebouw of muziekstuk in. Maar de Zeeuwse kust staat nog vol met Duitse bunkers uit WOII. Ze storten niet in. Ze zijn blijkbaar erg goed gebouwd. Maar mooi? Heel simpel. Misschien wel het equivalent van hoempapa muziek.
Ik heb er geen antwoord op hoor. Dat muziek 'niet goed' kan zijn, is voor mij duidelijk. Maar wanneer dat 'niet goed' is, kan ik niet aantonen. Zeker niet met BZN. Blijkbaar vinden velen het prachtig. En dat maakt dat het niet in elkaar stort. Dus toch goed (gebouwd). |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 25, 2021 10:58 |
|
|
|
Royy heeft helemaal geen punt als hij zegt dat BZN goed is. BZN is simpele drie akkoorden muziek die gelardeerd is met simplistische teksten die het niveau van een sinterklaasrijmpje hebben.
Om dan tegen te gaan werpen dat ik dan maar moet vertellen wat dan wel goed is, is een slecht verweer. Laat Royy onderbouwen waarom BZN muzikaal zo goed is.
Een ander verhaal is als Royy zegt dat hij BZN mooi vindt. Dat vind ik prima, ieder zijn eigen smaak. Maar smaak staat los van kwaliteit. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 25, 2021 15:56 |
|
|
|
Dus BZN is een bunker, niet mooi maar wel goed? |
|