Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Komt aanslagpleger Peter R de Vries ook snel weer vrij? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Tedje van Es schreef:

Je mist het punt. Je kunt een zware crimineel pas een zware crimineel noemen als hij schuldig bevonden en veroordeeld is. Zo werkt ons systeem, Taghi is een onschuldige brave burger tot het tegendeel bewezen is. Toch?
Niet helemaal , want de verdachte wordt direct opgesloten !
in het huis van bewaring (anders als gevangenis !). Als verdachte loop je niet vrij rond bij ernstige zaken. Het risico is dat iemand onterecht is vastgezet wanneer hij /zij onschuldig blijkt, dat moet men een schadevergoeding uitbetalen. Dit gebeurd heel vaak.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Zo werkt het inderdaad en is wat ik vanaf begin heb beweerd, dus waar je vandaan haalt dat ik het punt mis?

Jouw reactie was dat je er niet geschikt voor bent om een zware crimineel te verdedigen.
Dan ga je er dus al van uit dat het ene zware crimineel is.

En geloof jij nou echt zelf dat Taghi een onschuldige burger is?

Quote:
Wederom: de cliënt is pas schuldig als hij veroordeeld is. Dus moet je iedereen verdedigen kunnen.

Een advocaat moet de rechtsgang bewaken. Een advocaat moet niet proberen om een stuk tuig vrij te krijgen.

Quote:
Nee. Klinkt altijd vervelend, alsof ik zou willen opleggen wat jij mag vinden.

De volgende keer zal ik een ironie-tag gebruiken.

Quote:
Sorry, maar dat is wel waar. Jij denkt altijd in zwart/wit maar ook hier zijn grijze gebieden.

We hebben het hier toch over Taghi? Is daar iets grijs aan te bedenken?

Quote:
Huh? Waar dan?

Wat ik helemaal bovenaan schreef.

Quote:
Kijk, daar gaan we weer. Jij bepaalt de regels en ik moet maar gissen wat een kleine zaak is of een grote zaak, welke aanklager suf is en welke niet, etc. 't Zijn allemaal waardeoordelen van jou en die stel ik niet ter discussie, ze zijn jouw persoonlijke waardeoordelen.

Ik bepaal niks. Ik constateer alleen maar. En dan constateer ik dat tuig de duurste advocaten heeft en dat de argeloze burger het zelf uit moet zoeken.

Quote:
Ook die heb je nodig voor een rechtsstaat.

Ja, goede rechters hebben we nodig. Slappe vaatdoeken in een zwarte toga met een witte bef hebben we niet nodig.

Quote:
Dan hebben we de politiek nodig om dat te veranderen.

Klopt. De politiek is inmiddels al zover dat er strenger gestraft wordt. Dat is al een voorzichtig begin.

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Jouw reactie was dat je er niet geschikt voor bent om een zware crimineel te verdedigen. Dan ga je er dus al van uit dat het ene zware crimineel is.

Nee, ik zei toch echt duidelijk dat zodra ik denk dat de verdachte schuldig is. Dat is iets anders dan feitelijk bewezen.

Quote:
En geloof jij nou echt zelf dat Taghi een onschuldige burger is?

Geen idee, ik volg geen nieuws. Zou niet weten wie het is verder. Is dat die kerel die toen in Dubai gearresteerd is? Laat hem maar voorkomen. Ik heb geen idee wat hij uitgevreten heeft en dat wil ik best zo houden.

Quote:
Een advocaat moet de rechtsgang bewaken. Een advocaat moet niet proberen om een stuk tuig vrij te krijgen.

Dan snap je niet wat een advocaat doet denk ik. Een advocaat is helemaal geen bewaker van de rechtsgang.

Quote:
De volgende keer zal ik een ironie-tag gebruiken.

Liever gewoon niet dat soort dingen posten. Bij alles wat ik vind kan ik ook toevoegen: Mag ik dat misschien vinden? Dank je!

Geen idee wat het verder toevoegt.

Quote:
We hebben het hier toch over Taghi? Is daar iets grijs aan te bedenken?

Nee, daar heb ik het niet over. Weet niets van die kerel.

Cliff schreef:
Huh? Waar dan?

Tedje schreef:
Wat ik helemaal bovenaan schreef.

Lekker duidelijk weer. Geen idee waar je het over hebt.

Quote:
Ik bepaal niks. Ik constateer alleen maar.

Ik zie geen verschil.

Quote:
Klopt. De politiek is inmiddels al zover dat er strenger gestraft wordt. Dat is al een voorzichtig begin.

Goed te horen, ik hoor niet vaak iets positiefs van jou over de politiek Smile

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Lekker duidelijk weer. Geen idee waar je het over hebt.

Kom nou Cliff, geen woordspelletjes s.v.p. Als jij DENKT dat iemand schuldig is dan VIND je dat ook.

Quote:
Nee, daar heb ik het niet over. Weet niets van die kerel.

Kom op Cliff!, je kunt beter!

Quote:
Ik zie geen verschil.

Ik wel. Als ik die Roethof hoor kronkelen tijdens het proces tegen die twee moordenaars van Wiersum dan zie ik een regelneef in actie.

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

atmosphere schreef:
Tedje van Es schreef:

Je mist het punt. Je kunt een zware crimineel pas een zware crimineel noemen als hij schuldig bevonden en veroordeeld is. Zo werkt ons systeem, Taghi is een onschuldige brave burger tot het tegendeel bewezen is. Toch?
in het huis van bewaring (anders als gevangenis !). Als verdachte loop je niet vrij rond bij ernstige zaken. Het risico is dat iemand onterecht is vastgezet wanneer hij /zij onschuldig blijkt, dat moet men een schadevergoeding uitbetalen. Dit gebeurd heel vaak.

Ja en? Verdachte misdadigers, waarvan de schuld dus nog niet bewezen is, zitten toch allemaal vast in afwachting van hun proces?
O nee, wacht even... sommige misdadigers mogen van onze onvolprezen rechtvaardige rechters thuis blijven met een enkelband om (die ze dan doorzagen en er tussenuit knijpen). Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Kom nou Cliff, geen woordspelletjes s.v.p. Als jij DENKT dat iemand schuldig is dan VIND je dat ook.

Ja, maar dat maakt iemand niet schuldig!

Quote:
Kom op Cliff!, je kunt beter!

Beter dan wat? Ik vertel de waarheid. Ik volg geen MSM en heb dus geen idee over wie je het hebt. Boeit me ook totaal niet. Ik heb het over de rechtsstaat en het rechtsproces, niet over een individueel iemand die ik ook nog eens totaal niet ken.

Quote:
Als ik die Roethof hoor kronkelen tijdens het proces tegen die twee moordenaars van Wiersum dan zie ik een regelneef in actie.

Ik ken ook van Roethof en van Wiersum niet. Geen idee. Wil het ook niet weten.

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 20:24 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Beide verdachten zijn onschuldige slachtoffers van de boze witte geprivileerde man Peter R de Vries...

Daarnaast werd De Vries sinds kort een lastpost voor 12 jaar Rutte (en zijn D66 partners) die systematische de criminaliteitcijfers
omlaag manipuleerden.

Schrik niet, maar op bevel van de narcist en psyhopaat Rutte wordt al 12 jaar lang de drugshandel
niet in de criminaliteitscijfers opgenomen...

Kort geleden ontkende dit rariteitenkabinet dat Nederland een Narcostaat aan het worden was.

Even daarvoor stelde Rutte en zijn VVD benden in alle toonaarden dat er iets als ''maffia'' aan het
ontstaan was in Nederland... de liberal puristen hielden bij kleine groepjes boefjes..

Dit land leeft in EEN grote leugen en stemt daar blijkbaar graag op....

De dood van Peter R de Vries is morgen alweer vergeten, zo niet gisteren.
Zijn dood heeft ook geen enkel zin gehad en zal dat ook nooit hebben.

VVD, CDA n D66/Groen NIks stemmers willen l drughandel, vrouwenhandel, loverboy's en per jaar 32 miljard in het
putje van de massa-immigratie storten....

Dan hoort de dood van Peter R. de Vries daar ook bij... zo zal men vinden.

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:

Maar goed, Peter was geen politicus. Daar ligt volgens mij ook een behoorlijke portie narcisme aan ten grondslag en dat was ook waarom de man totaal niet geliefd was.

Dat beeld wisselt nogal. Wijlen Peter had veel vijanden maar ook veel fans. Peter was authentiek in het benaderen van hetgeen onrecht was in zijn ogen. Er wordt nu wel breed geventileerd dat Taghi achter deze moord zou zitten, maar daar is het nu nog veel te vroeg voor om daar met enige zekerheid iets over te kunnen zeggen. Hij had vijanden met motieven in het criminele circuit, maar ook in bepaalde rechtse kringen.

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 20:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De familie is daar anders klip en klaar over geweest.

BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2021 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De daders waren zonder meer slachtoffer van witte privileges.

Peter was een overduidelijke onbewuste racist en moest dood... men moet de BLM theorie consequent doorvoeren
zonder aanziens des persoon.

Uitspraak zonder meer: ''vrijspraak..''.

Opvallend al die valse huilie-huilie figuren van RTL 4...

Zonder dit gespuis hadden we nooit 12 jaar Rutte en zijn D66 boevenbende aan de macht gehad.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 7:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Dat beeld wisselt nogal. Wijlen Peter had veel vijanden maar ook veel fans. Peter was authentiek in het benaderen van hetgeen onrecht was in zijn ogen.

Staat mij nog helder een beeld bij van dat Peter R de Vries zijn schoenen niet uit wilde doen om door de metaaldetectie van de rechtbank te gaan. Want... hij was Peter R de Vries en iedereen wist wie hij was, dus die regel gold voor hem niet. Boos verliet hij de rechtbank.

Maar... over de doden niets dan goeds, dus ik denk dat ik daar verder maar over zwijg.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
De familie is daar anders klip en klaar over geweest.

Ik weet niet welke familie je bedoelt? Bij mijn weten heeft de familie van Peter geen uitspraak gedaan over een mogelijke dader.
Anonieme familieleden van Delano G hebben wel een belastende tip gegeven maar voor zover ik weet nog niets "verklaard". Eerst maar eens die familie relaties en verhoudingen onderzoeken zou ik zo zeggen.
Nogmaals, er zijn diverse "kandidaat verdachten" waarbij zeker de intense haat in bepaalde rechtse kringen niet moet worden onderschat of gebagatelliseerd.

Cliff schreef:
Quote:
Staat mij nog helder een beeld bij van dat Peter R de Vries zijn schoenen niet uit wilde doen om door de metaaldetectie van de rechtbank te gaan. Want... hij was Peter R de Vries en iedereen wist wie hij was, dus die regel gold voor hem niet. Boos verliet hij de rechtbank

Klopt, hij kon nogal nors en bokkig zijn maar wel zonder aanziens des persoons. Zo maakte hij gehakt van Wilders maar ook van Freek de Jonge. Nu niet onmiddellijk een figuur om gezellig een borrel mee te drinken. Is wel vaker een kenmerk van bevlogen idealisten.

Laatst aangepast door estudiant op Vr Jul 16, 2021 10:19, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik mis een reactie van Wilders 'Willen we meer of minder' - bang van, die praat die gaat ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Jul 16, 2021 10:37, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ja, maar dat maakt iemand niet schuldig!

Dat is het punt niet, Jij VINDT net als ik dat iemand schuldig is, voordat het proces gedaan is.
Vertel me eens, is Taghi onschuldig?

Quote:
Ik ken ook van Roethof en van Wiersum niet. Geen idee. Wil het ook niet weten.

Als je een niet wilt zien hoe een regelneef te werk gaat dan kun je moeilijk andere mensen ervan betichten dat ze een advocaat voor regelneef uitmaken.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Maar... over de doden niets dan goeds, dus ik denk dat ik daar verder maar over zwijg.

Dat hoeft niet, Cliff. Ik kreeg ook jeuk van die man, maar dat staat los van het gegeven dat hij door de Mocro maffia vermoord is en dat dit een klap in het gezicht van onze vrije samenleving is. .

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ondanks dat ik de man niet echt aardig vond, kan niemand ontkennen dat hij net als Wilders een moedig mens was. Altijd er volkomen van overtuigd dat hij gelijk had.
Daarnaast was het niet slim om bewaking te weigeren. Hijzelf moest toch weten dat er zeer wraakgierige personen op deze wereldbol rondlopen.
Als dit Amerika was geweest had hij met een revolver rondgestapt, en was deze aanslag heel anders afgelopen.
Is men in de VS wijzer dan hier.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Dat is het punt niet, Jij VINDT net als ik dat iemand schuldig is, voordat het proces gedaan is.

Te kort door de bocht, lees maar terug. Ik zei: als ik dit soort mensen zou moeten verdedigen en uit de voorbespreking blijkt uit de bewijslast dat de verdachte schuldig is, en hij erkent dat ook, dan zou ik hem niet willen verdedigen.

Ja, dat is voor de uiteindelijke rechtspraak. Maar dat is iets anders dan tot wat jij het hierboven platslaat.

Quote:
Vertel me eens, is Taghi onschuldig?

Ik heb geen idee, ik weet niets van die persoon.

Quote:
Als je een niet wilt zien hoe een regelneef te werk gaat dan kun je moeilijk andere mensen ervan betichten dat ze een advocaat voor regelneef uitmaken.

Ik beticht niemand, dat laat ik graag aan jou over hoor.

Wat ik heb gezegd is: jij bepaalt zelf wie een regelneef is, naar eigen inzicht. Daarom ga ik daar niet over in discussie.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Kom kom. Cliff. Je kent die man niet? Er zijn wel meer mensen die je niet kent en waar je toch heel veel van weet.
Taghi is gewoon gespuis, een zware crimineel.

Ik heb je gezegd welke criteria er voor mij gelden als ik een advocaat een regelneef vind. Je bent het niet eens met mijn criteria?

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Kom kom. Cliff. Je kent die man niet? Er zijn wel meer mensen die je niet kent en waar je toch heel veel van weet.
Taghi is gewoon gespuis, een zware crimineel.

Je hebt er nogal moeite mee dat ik alle drie genoemde personen niet ken merk ik. Maar ik praat niet over personen, maar over processen.

Quote:
Ik heb je gezegd welke criteria er voor mij gelden als ik een advocaat een regelneef vind. Je bent het niet eens met mijn criteria?

Je definitie is te kort. Enige wat je gezegd hebt is dit 'advocaten die zich voor veel geld aan de criminaliteit verkopen'.

Ik heb dan een hoop vragen, bij welk maximaal bedrag spreek je nog niet van veel geld en bij welk minimaal bedrag spreek je van veel geld.
Wanneer spreek je precies van criminaliteit, geldt iedere wetsovertreding als crimineel (dus ook bv. een vrouw die een busje pepperspray in haar handtas draagt)?

En zo heb ik nog tal van andere vragen waarschijnlijk, maar die discussie is weinig vruchtbaar dus stel ik voor de derde keer: de definitie van regelneef bepaal jij, en daar ga ik dus niet over in discussie.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Tedje van Es schreef:
atmosphere schreef:
Tedje van Es schreef:

Ja en? Verdachte misdadigers, waarvan de schuld dus nog niet bewezen is, zitten toch allemaal vast in afwachting van hun proces?
O nee, wacht even... sommige misdadigers mogen van onze onvolprezen rechtvaardige rechters thuis blijven met een enkelband om (die ze dan doorzagen en er tussenuit knijpen). Very Happy

Zo'n enkel band krijgt men aan het eind van hun straf , en niet als het onderzoek nog loopt en je nog verdachte bent.
BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nogmaals kom, kom, Cliff. Je kent Taghi niet maar weet wel dat hij misschien wel niet schuldig is. Laat me niet lachen!
En Roethof en Wiersum zijn natuurlijk ook geen onbekenden. Jij doet grote moeite om spijker op laag water te vinden.

Jij en ik weten precies waar we het over hebben. En dan mag jij in juridische zin en volgens het boekje misschien gelijk hebben, maar Taghi is gewoon tuig en zo schuldig als het maar zijn kan.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 15:32 Plaats reactie Reageer met quote
atmosphere

Joost Bakker schreef:
Beide verdachten zijn onschuldige slachtoffers van de boze witte geprivileerde man Peter R de Vries...

Daarnaast werd De Vries sinds kort een lastpost voor 12 jaar Rutte (en zijn D66 partners) die systematische de criminaliteitcijfers
omlaag manipuleerden.

Schrik niet, maar op bevel van de narcist en psyhopaat Rutte wordt al 12 jaar lang de drugshandel

Kort geleden ontkende dit rariteitenkabinet dat Nederland een Narcostaat aan het worden was.

Even daarvoor stelde Rutte en zijn VVD benden in alle toonaarden dat er iets als ''maffia'' aan het
ontstaan was in Nederland... de liberal puristen hielden bij kleine groepjes boefjes..

VVD, CDA n D66/Groen NIks stemmers willen l drughandel, vrouwenhandel, loverboy's en per jaar 32 miljard in het

Wat verstaat u onder "massa"? De meeste immigranten komen tegenwoordig uit Oost Europa. Bij een massa stel ik mij iets heel anders voor.

Drugshandel niet in de criminaliteitscijfers?
Cijfers drugshandel in Nederland https://www.cbs.nl/nl-nl/maatwerk/2020/36/drugsgebruik-of-drugshandel-in-buurt-per-basisteam-politie[/url]
BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nogmaals kom, kom, Cliff. Je kent Taghi niet maar weet wel dat hij misschien wel niet schuldig is. Laat me niet lachen!

Ik ken helemaal niets van Taghi en vind dus ook helemaal niets van Taghi. Wat snap je daar niet aan?

Quote:
En Roethof en Wiersum zijn natuurlijk ook geen onbekenden. Jij doet grote moeite om spijker op laag water te vinden.

Ah, dat is het probleem. Je denkt dat ik niet de waarheid spreek. Sorry, 't is echt niet anders. Ik volg geen NOS nieuws en ik weet niet wie de drie zijn. Laatste keer dat ik het zeg hoor, want drie keer herhalen vind ik echt wel genoeg.

Quote:
Jij en ik weten precies waar we het over hebben. En dan mag jij in juridische zin en volgens het boekje misschien gelijk hebben, maar Taghi is gewoon tuig en zo schuldig als het maar zijn kan.

Ga je weer... ik heb het niet over personen, maar over processen.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Ik mis een reactie van Wilders 'Willen we meer of minder' - bang van, die praat die gaat ?

Ik mis een reactie van Baudet?

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2021 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

atmosphere schreef:
Joost Bakker schreef:

omlaag manipuleerden.

Wat verstaat u onder "massa"? De meeste immigranten komen tegenwoordig uit Oost Europa. Bij een massa stel ik mij iets heel anders voor.

Drugshandel niet in de criminaliteitscijfers?
Cijfers drugshandel in Nederland https://www.cbs.nl/nl-nl/maatwerk/2020/36/drugsgebruik-of-drugshandel-in-buurt-per-basisteam-politie[/url]

JE leest blijkbaar verkeerd en je linkje gaat ook niet over criminaliteit...

Rutte en zijn leugen-lakeien op justitie hebben 12 jaar systematisch drugshandel niet tot de criminaliteit meergekend...

De jaarlijks tot inmiddels 50 miljard aan omzet gegroeide drugshandel werd en wordt niet meegenomen in de
zogenaamde ''dalende'' criminaliteits cijfers van fopneus Rutte en zijn misdadige VVD schorum...

Voor de rest moet voor de haatgevoelens van de zwarte daders begrip hebben...

Groen Links en D66 hebben het vuurtje tegen de bij voorbaat schuldige witte mensch maandenlang aangewakkerd en
dragen medeschuld aan dit soort gestoorde zwarte gasten in de maatschappij.

Weerwoord forum index » Binnenland