Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 244, 245, 246 ... 256, 257, 258  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zou er niet op rekenen... is in VK al gebeurd, daar kijk jij nu steeds naar. Je kunt beter even kijken naar Spanje, Frankrijk, Italië en Duitsland. Daar zitten we wél mee in een politieke unie. Was je zelf zo'n voorstander van Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Heb ik nooit ontkend he. Risicogroepen vaccineren!

Iedere ongevaccineerde behoort tot de risicogroep.

Quote:
Nee weg met die QR-code. Ik hoop daar massaal op burgerlijke ongehoorzaamheid van bv de horeca.

Ook prima, dan maak ik ook eigen regels. En velen met mij. En dan begint het feest.

Quote:
Worden wel ingeperkt. Als ik met 3 anderen over straat loop, kan ik een boete krijgen.

De discussie ging over het grondrecht op vereniging.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Duitland voert 'm in.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Dit heeft niets met risicogroepen te maken. Ieder land roept op tot algehele vaccinatie, van iedereen. Omdat iedereen snapt dat risicogroepen en niet-risicogroepen door elkaar lopen.

Bijna iedereen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Eerder schreef ik over de medewerker, antivaxxer, die met Covid op de IC lag en over de kosten die het meebrengt. Vandaag vernam ik dat hij nog steeds thuis revalideert. Al 8 maanden in de ziektewet, zonder dat de eindstreep in zicht is. Zijn vrouw schijnt ook slecht te gaan, zij kan amper lopen.

Alsof dat niet genoeg was bereikte mij vandaag het bericht dat nog een collega van dezelfde locatie in coma is gebracht. Wederom een antivaxxer die vertrouwde op zijn immuunsysteem en vaccineren maar onzin vond (blijkt achteraf, ik wist het niet, dus ik schrok). Ironisch dat 3 van de 36 medewerkers ongevaccineerden antivaxxers zijn en 2 op de IC hebben gelegen/liggen. Zij verzuimen met hun tweeën nu al langer a.g.v. het coronavirus dan de 33 personen bij elkaar opgeteld.

Ik schrok op mijn beurt toen ik het vernam en sprak aansluitend een aantal collega's op de locatie. Verschillende gaven aan ook geschrokken te zijn, er waren echter ook mensen die zeiden geen medelijden te hebben. Zelf schuld! En maar complotsites afstruinen en de boel maar op stelten zetten. En daar ligt hij dan op de IC. Verder had de persoon geroepen dat hij bewust koos om zich niet te laten vaccineren en ook vanzelfsprekend pertinent zou weigeren om naar het ziekenhuis te gaan bij Covid... Hij bleek minder stoer en zelfverzekerd toen het misging...

Het is niet de eerste en ook niet de laatste. Maar de maat is vol. Het net sluit zich rondom de ongevaccineerden, de discussie nadert een eindpunt. Mijn werkgever heeft bekend gemaakt de vaccinatieplicht te zullen invoeren zodra het juridisch mogelijk wordt. Indien je tussen locaties reist dien je reeds gevaccineerd te zijn óf middels een negatieve PCR-test aantonen dat je niet besmet bent. Tot voor kort werd dit vergoed door de werkgever en werd een zelftest geaccepteerd, deze tijd is voorbij. Gelukkig is 95% van de stafmedewerkers overtuigd gevaccineerd, de stafmedewerkers die dit weigeren hebben deze week een gesprek gehad met HR.

Wordt vervolgd.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

He maar Cliff, Cliox, Mopper... denken jullie echt dat we dit verder nog serieus moeten nemen?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 19:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik schrok op mijn beurt toen ik het vernam en sprak aansluitend een aantal collega's op de locatie. Verschillende gaven aan ook geschrokken te zijn, er waren echter ook mensen die zeiden geen medelijden te hebben. Zelf schuld! En maar complotsites afstruinen en de boel maar op stelten zetten. En daar ligt hij dan op de IC. Verder had de persoon geroepen dat hij bewust koos om zich niet te laten vaccineren en ook vanzelfsprekend pertinent zou weigeren om naar het ziekenhuis te gaan bij Covid... Hij bleek minder stoer en zelfverzekerd toen het misging...

Wens Carlos maar sterkte van mij Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
He maar Cliff, Cliox, Mopper... denken jullie echt dat we dit verder nog serieus moeten nemen?

Ik heb niet gekeken Royy, wat is er gezegd?

Echt, in tegenstelling tot jij en anderen volg ik de media en de overheid totaal niet. Ik laat me leiden door wetenschap he. Daarom snap ik ook heel veel regels en besluitvorming van de overheid wél, wanneer ze zich laten leiden door wetenschappelijke adviseurs.

Anderzijds snap ik ook weinig van de overheid wanneer ze al die beroepsdemonstranten niet veel harder aanpakken. Waarom er niet veel strenger gehandhaafd wordt. Gisteren liep ik in de supermarkt, diverse mensen zonder mondkapje. Eén kerel, ik verzin het niet, snoot zijn neus met zijn vinger voordat hij naar binnen liep en liep rechtstreeks op de broodjes af. Daar likte hij nog even aan zijn vingers om en plastic zakje te pakken en pakte vervolgens één voor één zijn broodjes...

Tja, met zulk volk blijf je besmetten, geen twijfel over mogelijk.

Af en toe vraag ik me wel eens af over hoe men over pak-hem-beet 20-30 jaar naar deze periode kijkt. Volgens mij zoals wij nu naar de middeleeuwen kijken, waarbij de schijt in de slotgrachten dreef en daar ook water voor de was of drank uit gehaald werd. Waar men één keer per jaar in de badkuip ging en weken lang hetzelfde ondergoed droeg. Waar tanden nooit gepoetst werden en de ratten, muizen en zwerfdieren door de keuken liepen.

Zoals we daar nu naar kijken, zo kijkt men straks naar deze periode vermoed ik. In én in smerige mensen die voortdurend hun speeksel in elkaars gezicht spuugden. Onder het mom van 'goed voor je immuunsysteem' Laughing

Wat waren die mensen dom en vies zeg, begin 21ste eeuw! Geen wonder dat de ziektes welig tierden.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik heb niet gekeken Royy, wat is er gezegd?

Gaat niet om de persconferentie zelf, al was die niet al te best. Vooral een show om niet je ongelijk te erkennen, met een paar verwijzingen naar Parijs met 100k+ besmettingen, maar pas over 10 dagen.

T ging om de tweet van Hugo de Jonge. We zitten in de grootste crisis sinds WO2, met de zwaarste Overheidsmaatregelen sinds die tijd. Respectloze en schaamteloze tweet. Geeft maar weer eens aan hoe serieus de ambtenaren dit werkelijk nemen.

Quote:
Echt, in tegenstelling tot jij en anderen volg ik de media en de overheid totaal niet. Ik laat me leiden door wetenschap he. Daarom snap ik ook heel veel regels en besluitvorming van de overheid wél, wanneer ze zich laten leiden door wetenschappelijke adviseurs.

Interessant Cliff, dan had je al lang moeten concluderen dat er geen enkele wetenschappelijke grond is voor de huidige en de nieuwe maatregelen. Dat zullen we ook snel zien, t is snel gedaan denk ik.

Quote:
Tja, met zulk volk blijf je besmetten, geen twijfel over mogelijk.

Door samen te leven blijf je besmetten Cliff. Hou eens op met je asociale queeste om die samenleving de nek om te draaien.

Quote:
Wat waren die mensen dom en vies zeg, begin 21ste eeuw! Geen wonder dat de ziektes welig tierden.

Je bent echt volkomen van het padje afgeraakt, sorry.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Ik heb de persconferentie niet gezien. Dus geen idee of ik het serieus moet nemen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Gaat niet om de persconferentie zelf, al was die niet al te best. Vooral een show om niet je ongelijk te erkennen, met een paar verwijzingen naar Parijs met 100k+ besmettingen, maar pas over 10 dagen.

Wat moet ik met die informatie?

Quote:
T ging om de tweet van Hugo de Jonge. We zitten in de grootste crisis sinds WO2, met de zwaarste Overheidsmaatregelen sinds die tijd. Respectloze en schaamteloze tweet. Geeft maar weer eens aan hoe serieus de ambtenaren dit werkelijk nemen.

Boeiend. Interessant.

Quote:
Interessant Cliff, dan had je al lang moeten concluderen dat er geen enkele wetenschappelijke grond is voor de huidige en de nieuwe maatregelen. Dat zullen we ook snel zien, t is snel gedaan denk ik.

Het tegendeel is waar Royy. Jouw bewijs is waardeloos, sorry dat ik het zeg. Je vergelijkt A met B en trekt conclusie C, die volkomen uit de lucht gegrepen is. Zo werk ik echt niet. Het is van het niveau 'Nederland heeft de langste vrouwen van de wereld' (A), 'In Nederland spreken ze Nederlands' (B) -> alle lange vrouwen ter wereld spreken Nederlands (C).

Jawel hoor klopt echt... kijk maar naar alle lange vrouwen in Nederland, die spreken allemaal Nederlands. En alle korte vrouwen in Sri Lanka spreken allemaal geen Nederlands, echt waar. Klopt als een bus.

Doei.

In land X heeft men meer besmettingen met minder maatregelen (A). In Nederland heeft men minder besmettingen met meer maatregelen (B) -> de maatregelen werken niet (C).

Wederom... doei!

Quote:
Door samen te leven blijf je besmetten Cliff. Hou eens op met je asociale queeste om die samenleving de nek om te draaien.

We zijn ook van open riolen af en schijten in drinkwater Royy. Of minder oud; het dumpen van je uitwerpselen in open water of op het land ter bemesting. Enig idee waarom? Wilden die mensen ook de samenleving de nek om draaien?

Neen.

Beetje hygiëne kan geen kwaad Royy. Waarom moet ik griep/covid krijgen omdat iemand anders zo nodig zijn speeksel in mijn gezicht moet spugen? Is dat een gezellige samenleving volgens jou?

Quote:
Je bent echt volkomen van het padje afgeraakt, sorry.

Nee, ik leer van mijn omgeving Royy. Ik pas aan.

'Het is niet de snelste die overleeft, ook niet de slimste, ook niet de sterkste - maar diegene die zich het beste kan aanpassen'

Als jij werkelijk denkt dat de samenleving ooit nog gaat worden zoals die voor Covid was.... dan heb je niets geleerd. De wereld gaat compleet veranderen Royy, bereid je er maar op voor. Er zal veel en veel meer online gaan en blijven bv. Er zal veel minder onnodig gereisd worden voor vergaderingen/bijeenkomsten. De hele educatieve wereld ligt momenteel open: overal kun je gratis webinars, events, workshops volgen. Kennis gaat zich nog een factor X sneller verspreiden.

Verder zal heel veel horeca permanent verdwijnen, om meerdere redenen: minder behoefte aan, te hard werken, te weinig inkomsten. Veel ex-horeca ondernemers/personeel merkt nu dat er tal van andere banen zijn die meer verdienen en betere arbeidsvoorwaarden en werktijden hebben. Die gaan nooit meer terug naar de horeca.

EN ja, ik geniet van nieuwe dingen en veranderingen. Ik omarm ze. Ook al kan ik heel nostalgisch zijn op andere momenten. Maar leer ervan en behoudt het goede. En je ziet het nu allemaal nogal zwart, maar Covid heeft ook heel veel goeds gebracht.

Laatst aangepast door Cliff op Vr Jan 14, 2022 21:16, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Icesurfer schreef:
Morgen worden regels voor KUT-kapjes aangekondigd Laughing

De kuts mogelijkste maskers, de FFp2. Evil or Very Mad

Type 2 is niet hetzelfde als FFP2 hoor.

Type 2 lijkt precies op het lichtblauwe type 1, maar is wel medisch.

Link
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Af en toe vraag ik me wel eens af over hoe men over pak-hem-beet 20-30 jaar naar deze periode kijkt. Volgens mij zoals wij nu naar de middeleeuwen kijken, waarbij de schijt in de slotgrachten dreef en daar ook water voor de was of drank uit gehaald werd. Waar men één keer per jaar in de badkuip ging en weken lang hetzelfde ondergoed droeg. Waar tanden nooit gepoetst werden en de ratten, muizen en zwerfdieren door de keuken liepen.

Zoals we daar nu naar kijken, zo kijkt men straks naar deze periode vermoed ik. In én in smerige mensen die voortdurend hun speeksel in elkaars gezicht spuugden. Onder het mom van 'goed voor je immuunsysteem' Laughing

En dan dat ze toen nog dieren opaten; onvoorstelbaar gewoon.
Ook dat ze nog moedermelk van koeien dronken en nog embryo's van kippen aten.
Op die manier vroegen ze er toch om dat allerlei ziektes en virussen van dieren ook bij hen terecht kwamen.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

's Nachts achter je PC zitten op Internet in je verwarmde huis, dat is pas natuurlijk!

(als jouw plaat blijft hangen, dan die van mij ook!)

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Natubico schreef:
Icesurfer schreef:
Morgen worden regels voor KUT-kapjes aangekondigd Laughing

De kuts mogelijkste maskers, de FFp2. Evil or Very Mad

Type 2 is niet hetzelfde als FFP2 hoor.

Type 2 lijkt precies op het lichtblauwe type 1, maar is wel medisch.

Link
-

Zijn dus niet de kut koffie filter maskers. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Quote:
Hier worden zeker niet de "verantwoordelijkheden en plichten" in het kader van de catastrofale mondiale overbevolking bedoeld?

Cliff schreef:
Is geen argument in deze. De invloed van Covid op de wereldwijde bevolking zit in de 0,1 promille.

Ca. 5 miljoen doden tot nu toe ja.
Maar hoe zou dat zijn geweest als er geen opnames in ziekenhuizen hadden plaatsgevonden, geen kunstmatige beademing en geen vaccinaties?
50 miljoen wellicht? Jaarlijks komen er momenteel ca. 87 mln bij.

Bovendien geldt het gestelde ten aanzien van plichten en verantwoordelijkheden ook met betrekking tot alle andere soorten van vaccinaties.
Er is al eerder op gewezen dat het ook daarmee stoppen de groei uit de wereldbevolking waarschijnlijk helemaal weg zou halen en wellicht nog wat krimp ervan zou veroorzaken.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 22:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Iedere ongevaccineerde behoort tot de risicogroep.

Iedere ongevaccineerde loopt 'n bepaald risco, ja, maar lang niet evenveel.
'n Exotisch iemand loopt hier veel meer risico dan 'n autochtoon.
En naar het schijnt loopt 'n frugivoor iemand veel minder risico dan 'n omnivoor die dus onder andere dierlijk spul nuttigt.

Weet niet of 't echt relevant is, maar had zelf tot ongeveer de leeftijd van 5 nogal wat last van bronchitis en weet dus wat 't is om moeilijk adem te kunnen halen.
Maar dat verdween allemaal toen op de genoemde leeftijd het zien van hoe 'n varken geslacht werd ertoe leidde dat geen vlees meer gegeten werd.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat moet ik met die informatie?

Wat je wilt. T is een observatie, een constatering. Macht corrumpeert Cliff. Mensen, of het nou politici of wetenschappers zijn, vinden het lastig hun ongelijk toe te geven, terwijl ze wel de machtsmiddelen hebben om diep in te grijpen in de levens van individuen.

Quote:

Boeiend. Interessant.

Zeker, t is een veeg teken over hoe er in Den Haag daadwerkelijk wordt gedacht.

Quote:

Het tegendeel is waar Royy.

Er is geen wetenschappelijke grond voor de huidige lockdown Cliff.

Quote:

Beetje hygiëne kan geen kwaad Royy. Waarom moet ik griep/covid krijgen omdat iemand anders zo nodig zijn speeksel in mijn gezicht moet spugen? Is dat een gezellige samenleving volgens jou?

Omdat je al speeksel van iemand anders in je gezicht krijgt als je redelijk dicht bij elkaar staat en met elkaar praat Cliff. Als je tegenover elkaar zit te eten en met elkaar praat, spuugt diegene tegenover je in je eten. Da's t leven he. Of wou je stoppen met praten tegen mensen omdat t zo vies is? Kom nou toch.

Maar ik hoor t al, jij bent een van die gekkies die na dit verhaal met mondkapjes op in winkels blijft rondlopen, of misschien zelfs op straat. Sterkte met je smetvrees Cliff.

Quote:

Nee, ik leer van mijn omgeving Royy. Ik pas aan.

Je past je veel te snel aan. Maar goed je hebt al vaker aangegeven dat er aan jouw leven niet zoveel veranderd is, behalve de plek van je werk misschien. Gun het andere mensen dan op zn minst Cliff.

Quote:
Als jij werkelijk denkt dat de samenleving ooit nog gaat worden zoals die voor Covid was.... dan heb je niets geleerd. De wereld gaat compleet veranderen Royy, bereid je er maar op voor. Er zal veel en veel meer online gaan en blijven bv. Er zal veel minder onnodig gereisd worden voor vergaderingen/bijeenkomsten. De hele educatieve wereld ligt momenteel open: overal kun je gratis webinars, events, workshops volgen. Kennis gaat zich nog een factor X sneller verspreiden.

T heeft een aantal ontwikkelingen die al aan de gang waren (thuiswerken, digitaal onderwijs) versneld en een structurele plek gegeven. Toch zie je daar nu ook de negatieve kanten van bovendrijven. Thuiswerkers zijn bijvoorbeeld doodop, uitgeblust, veel bedrijven lopen intern tegen grenzen aan. Zodra t weer kan gaan veel bedrijven terug naar 50/50. In het MKB en bij operationelere werkzaamheden zal dat al snel weer 100% zijn.

Voor t overige gaat het heel rap weer terug naar normaal. Je zag dat eigenlijk al tijdens de vorige zomer, mensen wisten niet hoe snel ze weer in de horeca en in het vliegtuig moesten zitten.

Quote:
Verder zal heel veel horeca permanent verdwijnen, om meerdere redenen: minder behoefte aan, te hard werken, te weinig inkomsten. Veel ex-horeca ondernemers/personeel merkt nu dat er tal van andere banen zijn die meer verdienen en betere arbeidsvoorwaarden en werktijden hebben. Die gaan nooit meer terug naar de horeca.

Nope denk ik niet, is iets tijdelijks. Is namelijk niet heel veel anders dan ervoor. Ook toen kon je als werkstudent beter verdienen met een kantoorbaantje of iets anders. Toch werd de Nederlandse horeca draaiende gehouden door studenten. Horeca zal altijd een bepaalde groep mensen enorm aanspreken. Laagdrempelig, weinig kennis voor nodig om een eigen toko te starten of er te werken, sociaal, dynamisch. Fantastisch wereldje overigens.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 22:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Voor t overige gaat het heel rap weer terug naar normaal. Je zag dat eigenlijk al tijdens de vorige zomer, mensen wisten niet hoe snel ze weer in de horeca en in het vliegtuig moesten zitten.

Ja, en hoe ging 't daarna ook weer?
Misschien omdat 't toen weer kouder werd, maar misschien ook omdat men nog altijd niet begrepen bleek te hebben waarom het waarschuwingslampje van dat virus eerst zo fel op was gaan lichten.
Zo zal niemand kunnen ontkennen dat de leefstijl van voor corona veel en veel te veel energieverbruik met zich meebrengt.
Dat het klimaat daardoor in het ongerede aan het raken is zal met name ook degenen die fervent vliegen en kind aan huis zijn in de horeca in veel gevallen in zoverre 'n zorg zijn dat ze een en ander er echt niet om gaan verminderen.
Tja, dan moet er maar iets anders komen dat 'n meer dwingend karakter heeft in dat opzicht.
En als 't jongetje dan 'n kwartier of zo in de hoek heeft moeten staan dan gaat 't erom of dat geholpen heeft om in te zien dat hij wat minder moet klieren.
Zo ja, dan kan ie verder weer in de bank blijven zitten, zo neen, dan moet ie weer in de hoek gaan staan.
Totdat 't hem duidelijk is dat 't echt niet meer kan, zoals hij dat eerst deed.

Quote:

Royy schreef:
Nope denk ik niet, is iets tijdelijks. Is namelijk niet heel veel anders dan ervoor. Ook toen kon je als werkstudent beter verdienen met een kantoorbaantje of iets anders. Toch werd de Nederlandse horeca draaiende gehouden door studenten. Horeca zal altijd een bepaalde groep mensen enorm aanspreken. Laagdrempelig, weinig kennis voor nodig om een eigen toko te starten of er te werken, sociaal, dynamisch. Fantastisch wereldje overigens.

Nou, met name de alcohol en het ongezonde eten doen echt veel kwaad hoor.
De meesten gebruiken thuis al wel iets ervan, maar dan zodanig dat 't er nog mee door kan.
Wanneer ze echter het huis uit gaan en dan op zowat elke hoek van de straat 'n gelegenheid zien die hen ertoe verleidt om nog maar wat meer van het een of ander erbij te nemen, dan kan 't al bij al helemaal fout gaan met de gezondheid en de helderheid van geest.
Zou dus op zich niet slecht zijn wanneer beide soorten horeca stevig teruggedrongen zouden worden.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Maar ons prachtige land vol molenwieken blijft.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Jan 14, 2022 23:52, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Zo zal niemand kunnen ontkennen dat de leefstijl van voor corona veel en veel te veel energieverbruik met zich meebrengt.
Dat het klimaat daardoor in het ongerede aan het raken is zal met name ook degenen die fervent vliegen en kind aan huis zijn in de horeca in veel gevallen in zoverre 'n zorg zijn dat ze een en ander er echt niet om gaan verminderen.

Nou je kunt handjes schudden met Cliff. Die ziet dit ook als de grote gamechanger.

Quote:

Zou dus op zich niet slecht zijn wanneer beide soorten horeca stevig teruggedrongen zouden worden.
-

Haha. Never waste a good crisis he.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 0:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
50 miljoen wellicht?

We weten het niet en zullen het nooit weten. Onzinnig om er ook verder over te speculeren.

Quote:
waarschijnlijk...
en wellicht...

Misschien wel, misschien niet.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 0:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Wat je wilt. T is een observatie, een constatering. Macht corrumpeert Cliff. Mensen, of het nou politici of wetenschappers zijn, vinden het lastig hun ongelijk toe te geven, terwijl ze wel de machtsmiddelen hebben om diep in te grijpen in de levens van individuen.

Welk ongelijk hebben we het over?

Ik snap nu het plaatje pas. Is dat Hugo die kijkt naar Ernst? Ik vind het dan wel grappig. Ik denk dat hij blij is dat hij daar niet meer hoeft te staan, jij?

Quote:
Zeker, t is een veeg teken over hoe er in Den Haag daadwerkelijk wordt gedacht.

Oh man, 't wordt steeds erger met die argwaan.

Quote:
Er is geen wetenschappelijke grond voor de huidige lockdown Cliff.

Jawel hoor, prima te verdedigen. Is je ook al keer op keer uitgelegd. Maar ook hier zit je in je kennisillusie. Virologen, statistici, medici - ze zitten bij elkaar te kijken naar het verloop van besmettingen, de verwachte impact op de zorg, het aantal ziekenhuisbedden, de druk/verzuim van het zorgpersoneel, etc. etc. etc.

Op basis van veel meer bronnen dan jij maken ze een berekening. Wat doe jij eigenlijk? Bij gelegenheid land X vergelijken met land Y, naar gelang het uitkomt in de besmettingsgolf. Tja. Echt hoor, dat je denkt het beter te weten (al dan niet achteraf) is teleurstellend.

Quote:
Omdat je al speeksel van iemand anders in je gezicht krijgt als je redelijk dicht bij elkaar staat en met elkaar praat Cliff. Als je tegenover elkaar zit te eten en met elkaar praat, spuugt diegene tegenover je in je eten. Da's t leven he. Of wou je stoppen met praten tegen mensen omdat t zo vies is? Kom nou toch.

Heeft ook nog te maken met viral load, afstand, volume, etc. Helemaal niet verkeerd om daar eens naar te kijken. Is ook niet nieuw hè: in Azië was het vrij normaal om met mondkapjes te lopen. Ook voor Covid. In Nederland vond men het nog stoer om half ziek op kantoor te zitten en te zeggen ''t is maar een verkoudheidje hoor'. Vervolgens werd iedereen op de werkvloer besmet, met alle problemen en kosten voor de werkgever.

Daar gaan we eens heel kritisch naar kijken Royy. Maar jij mag in de Ganges blijven zwemmen tussen de lijken van koeien en mensen hoor.

Quote:
Maar ik hoor t al, jij bent een van die gekkies die na dit verhaal met mondkapjes op in winkels blijft rondlopen, of misschien zelfs op straat. Sterkte met je smetvrees Cliff.

Geen idee of ik dat ga doen. Ik hoop meer op betere vaccinaties, goede boost ook voor je immuunsysteem. En inderdaad, bij een griepgolf een mondkapje opzetten is niet zo gek. Zeker niet als je met die snotterende college Royy moet vergaderen die het allemaal heel gewoon vindt om je in je bek te spugen. Very Happy

Quote:
Je past je veel te snel aan. Maar goed je hebt al vaker aangegeven dat er aan jouw leven niet zoveel veranderd is, behalve de plek van je werk misschien. Gun het andere mensen dan op zn minst Cliff.

Diegenen die zich niet aan kunnen passen, sterven uit Royy. Is altijd al zo geweest. En probeer het eens niet continu te zien als [i]'t is mijn vrijheid'. Dat is het niet meer. Een pandemie gaat ons allemaal aan. We hebben verantwoordelijkheid naar elkaar toe. Jouw vrijheden zijn niet oneindig en botsen daar waar ze een risico voor anderen opleveren.

Quote:
T heeft een aantal ontwikkelingen die al aan de gang waren (thuiswerken, digitaal onderwijs) versneld en een structurele plek gegeven. Toch zie je daar nu ook de negatieve kanten van bovendrijven. Thuiswerkers zijn bijvoorbeeld doodop, uitgeblust, veel bedrijven lopen intern tegen grenzen aan. Zodra t weer kan gaan veel bedrijven terug naar 50/50.

Hoor eens wat je zegt... ze gaan 'terug' naar 50/50. Was het voor Covid 50/50 dan? Nee. Absoluut niet. Veel werkgevers wilden zelfs niets van thuiswerken weten. Ze zaten er allemaal naast Royy. Mensen gingen niet ineens uitslapen en niets doen. In tegendeel. Zoals je zelf al schrijft: mensen zijn doodop. Dat komt ook omdat hun productiviteit veel hoger is. Ze zijn nu altijd bereikbaar, zonder reistijd, veel langer bezig. Ik merkte het zelf ook. Eerst werkte ik in de huiskamer, gewoon op de bank. Dan draai je al snel dagen van 12 uur: laptop aan is een lange stroom berichten, continu ben je bezig.

Nu heb ik een werkkamer in gebruik. Daar kun je gewoon 's ochtends naar toe en 's avonds sluit je hem af. Op die manier sluit je je werk ook echt af.

Quote:
In het MKB en bij operationelere werkzaamheden zal dat al snel weer 100% zijn.

Haha, niet dus.

Quote:

Dat is niet waar ik het over heb. Vrije tijds besteding, met name vakantie, kun je moeilijk vanuit thuis doen. Daar gaat nagenoeg iedereen voor weg.

Quote:

We zullen het zien.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 0:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nou je kunt handjes schudden met Cliff. Die ziet dit ook als de grote gamechanger.

't Is het ook Royy. Wat denk je, dat de afgelopen periode een normale periode was? Er zijn oorlogen met aanzienlijk minder slachtoffers geweest.

Los daarvan: de hele wereld op slot. Avondklok, horeca dicht, zo'n beetje alle landen hebben er mee te maken gehad. Ga niet roepen dat Nederland hier het strengste in was, want dat is verre van de waarheid.

En het blijft ook maar de vraag of het voorbij is hoor. Na Alfa, Delta en Omikron mag die laatste vooralsnog het lichtste zijn, maar het hoeft zeker niet de laatste variant te zijn.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
En het blijft ook maar de vraag of het voorbij is hoor. Na Alfa, Delta en Omikron mag die laatste vooralsnog het lichtste zijn, maar het hoeft zeker niet de laatste variant te zijn.

Stel je voor dat we nog altijd niets geleerd blijken te hebben en bijvoorbeeld denken dat we met die erg besmettelijke maar milde omikron-variant toch weer gewoon carnaval kunnen gaan vieren. Of 't in elk geval gewoon gaan doen ondanks dat 't wel verboden is.
Dan is 't in de visie van zich als natuurkenner beschouwenden heel goed denkbaar dat de natuur vindt dat ze nou hun laatste restje krediet hebben verspeeld en dan maar overgaat tot waar hij al voor gewaarschuwd heeft: 'n nieuwe variant die even besmettelijk is als Omikron en even gevaarijk als Delta.
Dan is er helemaal geen houden meer aan en gaan er echt heel veel doden vallen.
-
  Weerwoord forum index » Buitenland