Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 215, 216, 217  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Dus zes tot acht maanden Royy. Dat betekent dat je de verspreiding van het virus niet kunt controleren door een eenmalige besmetting of vaccinatie en een vaccinatieprogramma moet opzetten.

Natuurlijke immuniteit lijkt het veel beter te gaan doen van vaccinaties, Cliox. Effect van het vaccin lijkt vrij fors af te nemen na 6 maanden. Natuurlijke immuniteit houdt het vooralsnog langer vol. Zoals ik al zei: we kopen tijd met vaccins, maar een structurele oplossing is het niet.

Quote:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is naar je eigen motivatie om je te laten vaccineren? Je hebt niets anders dan wantrouwen uitgesproken en vervolgens laat jij je toch prikken? Ik hoor wel eens dat mensen dit doen omdat ze zorgeloos op vakantie willen of naar de horeca en een festival, mij valt dan niets meer in. Dat is toch wel de aller slechtste reden die ik mij kan bedenken om een vaccin te nemen.

Goeie vraag. Ik zie er wetenschappelijk geen kwaad in. Ik ben geen principiele anti-vaxxer o.i.d.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik denk dat natuurlijke weerstand uiteindelijk de kern van de oplossing zal geven.

Dat mag je best denken Royy, maar zullen we het alsjeblieft bij de feiten houden? Natubico denkt dat iedereen fruitariër moet worden, dan is Covid ook weg. Maar ook hier: denk alsjeblieft praktisch en oplossingsgericht.

Natuurlijke weerstand is prima maar gaat ons op geen enkele manier hieruit helpen.

Overigens zijn er ook al voldoende voorbeelden van mensen die meerdere keren Covid hebben gekregen.

Cliff schreef:
sinds wanneer is een prikje halen DIEP ingrijpen in iemands leven?

Royy schreef:
Lichamelijke integriteit Cliff. Waar leg je de grens?

Al decennia lang vaccineren we 95% van onze kinderen met tal van vaccinaties. En die ene die ons echt kan helpen, daar begin je dan te zeuren over lichamelijke integriteit?

Ik vind lichamelijke integriteit enorm belangrijk Royy, daarom ben ik bv. ook tegen alle vormen van besnijdenis op minderjarigen. Heb ik je daar trouwens ooit over gehoord? Neuh.

Maar hier speelt meer. Mensen die niet vaccineren verhogen risico voor anderen, zorgen voor meer zorgbelasting en economische schade. Me dunkt dat je daar wat voor terug mag vragen. Hun keuze mag dan vrij zijn, maar is niet vrijblijvend. En ja, dat gaat ook voor roken en obesitas op. Op roken zit bv. een enorme taks en rokers worden op tal van plekken geweerd. Wat mij betreft gaan we ongezond voedsel ook extra belasten. Maar wat al 100 keer is gezegd: stoppen met roken en stoppen met obesitas is bij lange na niet zo snel en simpel te realiseren als een vaccinatie.

Daarbij hebben we met roken en obesitas vaak met tal van andere problematiek te maken, zoals verslaving. 't Zijn echt appels met peren.

We hebben trouwens al lang een lik-op-stuk beleid bij bv. verzekeringsmaatschappijen. Extra risico = extra premie. Onzorgvuldig handelen = alles zelf betalen.

En dan spreken we over tal van zaken die veel ingrijpender zijn dan een 'spuitje halen'.

Echt, het gaat nergens over. Die weerstand tegen vaccinatie is volkomen ongegrond. Waarom wordt er van mij verwacht om straks weer mondkapjes op te zetten, thuis te werken, anderhalve meter te houden... terwijl er overduidelijk een doelgroep aan te wijzen is die daar overmatig aan bijdraagt? Waarom zouden we die doelgroep daar niet op mogen aanspreken Royy, en ze laten ervaren wat de gevolgen van hun 'keuze' is?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Natuurlijke immuniteit lijkt het veel beter te gaan doen van vaccinaties, Cliox.

Natuurlijke immuniteit bereik je pas na besmetting. Besmetting is wat tot de problemen geleid heeft.

Snap echt niet waarom dat kwartje niet valt.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Natuurlijke immuniteit lijkt het veel beter te gaan doen van vaccinaties

*zucht*

Hoe vaak hebben we het hier al over gehad? Je bouwt geen natuurlijke immuniteit op zonder eerst besmet te worden. Dus: jezelf laten besmetten met het risico om flink ziek te worden om het risico te verkleinen om flink ziek te worden?
Jouw logica is niet de mijne, Royy.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 21:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Natuurlijke weerstand is prima maar gaat ons op geen enkele manier hieruit helpen.

Zeker wel. Vaccins rekken alleen tijd. Je scenario is niet credible bij een hoog-muterend virus Cliff (India, Afrika).

Quote:
Overigens zijn er ook al voldoende voorbeelden van mensen die meerdere keren Covid hebben gekregen.

Yep en ook voldoende mensen die met vaccin alsnog op de IC belanden. Gewoon kwestie van kansberekening he.

Quote:

Al decennia lang vaccineren we 95% van onze kinderen met tal van vaccinaties. En die ene die ons echt kan helpen, daar begin je dan te zeuren over lichamelijke integriteit?

Je bedoelt: al decennialang geven we ouders de keuze (en moedigen we ze aan) om hun kinderen te vaccineren.

[quoe]Echt, het gaat nergens over. Die weerstand tegen vaccinatie is volkomen ongegrond. Waarom wordt er van mij verwacht om straks weer mondkapjes op te zetten, thuis te werken, anderhalve meter te houden... terwijl er overduidelijk een doelgroep aan te wijzen is die daar overmatig aan bijdraagt? Waarom zouden we die doelgroep daar niet op mogen aanspreken Royy, en ze laten ervaren wat de gevolgen van hun 'keuze' is?[/quote]

Ja joh, waarom heeft de Overheid de zorgcapaciteit in 1.5 jaar niet vergroot? En zo kun je nog wel meer vragen blijven stellen.

En opnieuw Cliff: ik vind t prima als we in de zorg selectie aan de poort gaan doen. Maar dan ook obv andere keuzes die mensen maken.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Cliox schreef:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is naar je eigen motivatie om je te laten vaccineren? Je hebt niets anders dan wantrouwen uitgesproken en vervolgens laat jij je toch prikken? Ik hoor wel eens dat mensen dit doen omdat ze zorgeloos op vakantie willen of naar de horeca en een festival, mij valt dan niets meer in. Dat is toch wel de aller slechtste reden die ik mij kan bedenken om een vaccin te nemen.

Ehm.. veel mensen worden alleen gemotiveerd door egoïsme. De ene keer dus juist om het vaccin niet te nemen, de andere keer wel. Ik weet 100% zeker dat er mensen tegen de Covid-vaccinatie zijn die tot 2019 zonder problemen een reisvaccinatie gingen halen. Dat zegt veel... heel veel... over dat soort mensen. Waarmee ik niet zeg dat Royy zo is, maar ik vermoed wel dat de enige reden voor hem om te vaccineren altijd een ik-reden is en geen wij-reden.

Reisvaccinatie....... welke??? Ik heb dat nooit gedaan, noch naar Suriname, noch naar Afrika.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:

@Cliox, jij bent gewoon een trol. Jij neemt niet de moeite om die links te lezen.
Maar ik reageer niet meer op jou, alleen maar met jouw weerwoord "FEITELIJK ONJUIST" ENZ
Jij moet nog veel leren, hoe te discussiëren, maar jij reageert als een klein kind.

Tsja, een gevolg van je eigen gedrag. Ik kan wel voor de 100e keer uitleggen waarom het feitelijk onjuist is, je reageert er toch niet op. Hoe vaak hebben we het al gehad over ivermectine? Moet ik de wetenschap er wederom bijslepen en mijn reactie copy-pasten als reactie? Ga je dan wel reageren op de tegenargumenten?

Jij hebt alleen maar internet quotes herhaalt, zonder een normale reactie of inzicht.
Mijn vrienden in Zambia, kregen covid en ze hebben Invermectine, Zink, vitamine D en vitamine C geslikt.
Na 5 dagen, waren ze beter.
Jij quote alleen maar zogenaamde "wetenschap" van het internet en noemt dat ""wetenschap".
Het meest misbruikte naam, deze laatste 1.5 jaar. Dit is mijn reactie...........FO

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Moppersmurf schreef:
Royy schreef:
Natuurlijke immuniteit lijkt het veel beter te gaan doen van vaccinaties

*zucht*

Hoe vaak hebben we het hier al over gehad? Je bouwt geen natuurlijke immuniteit op zonder eerst besmet te worden. Dus: jezelf laten besmetten met het risico om flink ziek te worden om het risico te verkleinen om flink ziek te worden?

Toen ik een kind was en een kind in de buurt had Mazelen, dan werden wij er bijgezet, om besmet te worden.
Dit heeft eeuwenlang gewerkt. Rode Hond en de Bof. Nu krijgen kinderen vaccinaties.....zelfs tegen Hepatitis B?
Hepatitis B..... krijg je door Bloedcontact (junkies die vuile naalden gebruiken), of door Seks contact.
Maar baby's van 3 maanden, worden gevaccineerd tegen Hep. B. Vreemd hè.
In Zimbabwe, heb ik gewerkt in een Infectie ziekenhuis, met Hep B en moest bloedprikken (dubbele handschoenen aan)
De vaccinatie tegen Hep B, bestond toen nog niet.
Ik heb later, mij wel laten vaccineren omdat als verpleegkundige, je meer bloot staat aan deze ziekte.
Ik ben niet tegen vaccinaties, maar wel tegen deze waanzin van Covid.
Twee keer de Griep gehad met 40ºC koorts, maar na 4 dagen weer beter.
Eerste keer met 12 jaar en de laatste keer in 2003. Ik neem ook geen Griepprik.

Laatst aangepast door Elisabeth op Di Okt 26, 2021 13:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 23:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://rumble.com/viqn29-worldwide-doctors-warn-for-the-vaccines-must-see.html

Luister naar doctors van de VS, UK, Duitsland, België, Zweden en Nederland.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zeker wel. Vaccins rekken alleen tijd.

Echt onzin Royy. Vaccins zorgen bv. ook voor minder verspreiding en als je toch besmet raakt, minder erge verschijnselen.

Als je echt persé zou willen aansturen op natuurlijk immuniteit zou je er ook voor kunnen kiezen om iedereen te vaccineren en daarna zoveel mogelijk te besmetten. De symptomen zullen dan licht zijn, de ziekenhuisopnames gering én je bouwt naast je vaccinatie natuurlijke weerstand op.

Een andere optie zou kunnen zijn om Janssen vaccin te nemen, wat één prik betreft met een dood stukje virus. Ofwel: vaccin oude stempel. Daarmee bouwt je lichaam ook resistentie op op de oude manier.

Een conclusie die bij jou niet wil pakken Royy: ongevaccineerde besmetting is onnodig risicovol.

Quote:
Je scenario is niet credible bij een hoog-muterend virus Cliff (India, Afrika).

Zo hoog muterend is het niet he. We zijn anderhalf jaar verder, hebben vier varianten en alle varianten zijn nog steeds zeer gevoelig voor vaccinatie.

Wat vind je daar eigenlijk van?

De doemdenkers hebben maandenlang geroepen dat het Covidvirus muteert in een vorm waar het vaccin geen vat op heeft. Welnu, die vorm is er niet.

Quote:
Yep en ook voldoende mensen die met vaccin alsnog op de IC belanden. Gewoon kwestie van kansberekening he.

Ja, maar mensen met vaccinatie die op de IC belanden hebben in ieder geval geprobeerd de ellende te voorkomen. Mensen die niet-vaccineren en op de IC belanden zijn niet alleen veel groter in getale, ze hebben ook geen reet gedaan om te proberen daar niet te belanden.

Quote:
Je bedoelt: al decennialang geven we ouders de keuze (en moedigen we ze aan) om hun kinderen te vaccineren.

Ja, maar waarom herhaal je nu mijn antwoord? Jij hebt het over DIEP ingrijpen in iemands leven. Als ik vraag: geef daar eens een voorbeeld van, dan krijg ik dat niet. Dat prikje stelt niets voor Royy. Stel eens dat twee kinderen spelen en de één veroorzaakt een schaafwond of blauwe plek bij de ander, loop je dan ook zo te mekkeren over het schenden van de lichamelijke integriteit?

Blijf eens nuchter. Dit stelt niets, maar dan ook niets voor.

Quote:
Ja joh, waarom heeft de Overheid de zorgcapaciteit in 1.5 jaar niet vergroot? En zo kun je nog wel meer vragen blijven stellen.

Is uitgebreid aan bod geweest Royy. De VVD heeft de zorg kapotbezuinigd en IC bedden creëer je niet even uit het niets. Maar goed, 't is aan dovemansoren gericht bij je.... en je blijft maar herhalen.

Nee, dit is verstandig met een vergrijzende bevolking.... Rolling Eyes

Quote:
En opnieuw Cliff: ik vind t prima als we in de zorg selectie aan de poort gaan doen. Maar dan ook obv andere keuzes die mensen maken.

En weer herhaling. Maar ingaan op tegenargumenten doe je niet. Echt, je verzandt in wappiepraat. Zo jammer dit.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Reisvaccinatie....... welke??? Ik heb dat nooit gedaan, noch naar Suriname, noch naar Afrika.

Nee, maar jij hebt wel een speciaal oestermes!

Wat vond je nou hiervan? https://www.vice.com/en/article/akvww8/reiner-fuellmich-nuremberg-2-why-covid-conspiracy-theorists-see-this-lawyer-as-their-saviour

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Toen ik een kind was en een kind in de buurt had Mazzelen, dan werden wij er bijgezet, om besmet te worden.

En, maakte je toen geen zorgen over het lange termijn effect van het krijgen van mazelen?

Quote:
Dit heeft eeuwenlang gewerkt.

Tuurlijk. De juiste medische oplossing voor een pandemie is zoveel mogelijk mensen bewust besmetten. Dat we daar niet aan gedacht hebben hè? De oplossing lag zo voor de hand.

Elisabeth schreef:

NEE!

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 23:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:

En als hij hier nou eens op in zou willen gaan.... maar nee. Over een paar posts lees je gewoon weer dat 'natuurlijke immuniteit toch beter is'.

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 4:06 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Moppersmurf schreef:

Er wordt hier voorbijgegaan aan het feit dat de mens in principe wel degelijk immuun is tegen welk virus dan ook.
Wanneer zijn natuurlijke immuunsysteem werkt zoals het hoort dan weet dit alle aanvallen af te slaan, ook die van 'n nog nieuw virus.
Hij wordt dan dus niet ziek, ondanks dat hij niet gevaccineerd is.
Er is echter 'n relatief klein percentage mensen van wie het immuunsysteem om een of andere reden niet optimaal werkt.
Die worden dan wel ziek, met 'n grote kans dat hun immuunsysteem de strijd toch nog wint van het virus, waarna ze 'n hele tijd immuun zijn (tenzij ze in die tijd dingen doen die hun immuunsystem nog 'ns extra verzwakken), en 'n relatief kleine kans dat het virus wint en de patient overlijdt.
Maar of dat 'n reden is om iedereen te gaan vaccineren vanwege het feit dat niet vooraf te beoordelen valt wiens immuunsysteem wel optimaal functioneert en wiens niet?
Men kan ook van mening zijn dat het virus juist als taak heeft om degenen wier immuunsysteem al te zwak is eruit te halen.
(Net zoals natuurlijke vijanden in de vrije natuur de zwakste exemplaren van 'n bepaald soort eruit halen en daardoor de kwaliteit van die soort op peil houden).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 4:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Jij hebt het over DIEP ingrijpen in iemands leven. Als ik vraag: geef daar eens een voorbeeld van, dan krijg ik dat niet. Dat prikje stelt niets voor Royy.
Blijf eens nuchter. Dit stelt niets, maar dan ook niets voor.

Niet overdrijven; bij Cliff misschien niet, omdat die al de ellende van 'n ziekte na besmetting had doorgemaakt, maar bij anderen dus wel.

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-vaccinaties/documenten/publicaties/2020/12/21/vaccin-in-het-kort-comirnaty

Belangrijkste bijwerkingen

"Net zoals bij andere vaccins kunt u last krijgen van bijwerkingen. De meeste bijwerkingen krijgt u omdat het vaccin ervoor zorgt dat de afweer van uw lichaam gaat werken. Afweer zorgt voor bescherming tegen het coronavirus.

Uit onderzoeken zijn de volgende meest voorkomende bijwerkingen bekend:

Pijn op de plek van de prik (meer dan 80%).
Moe zijn (meer dan 60%)
Hoofdpijn (meer dan 50%)
Spierpijn (meer dan 30%)
Koorts (meer dan 10%)
Diarree (meer dan 10%).

Deze bijwerkingen duren meestal 1 tot 3 dagen.

Een ernstige bijwerking die heel weinig voorkomt is een ontsteking van uw hartspier of van uw hartzakje."

-
BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 4:42 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Toen ik een kind was en een kind in de buurt had Mazzelen, dan werden wij er bijgezet, om besmet te worden.

Cliff schreef:
En, maakte je toen geen zorgen over het lange termijn effect van het krijgen van mazelen?

De kans op zo'n lange termijneffect is in Nl 1 op de 10.000 gevallen.
En die werd dan ook geaccepteerd omdat zo'n virus er niet voor niets is.

Elisabeth schreef:

Cliff schreef:
NEE!

Hah, als 'n rechter die wel luistert naar het betoog van de openbare aanklager, maar niet naar dat van de advocaat (omdat dat toch allemaal maar advocatengezwets zou zijn).
-
BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 4:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Je scenario is niet credible bij een hoog-muterend virus Cliff (India, Afrika).

Cliff schreef:
Zo hoog muterend is het niet he. We zijn anderhalf jaar verder, hebben vier varianten en alle varianten zijn nog steeds zeer gevoelig voor vaccinatie.

Mutaties leiden niet alleen maar tot nieuwe varianten.

Ze leiden er ook toe dat het vaccin geleidelijk aan minder effectief wordt.

En wanneer al na 'n maand of vier 'n herhaalde vaccinatie wordt aangeraden dan kan gevoeglijk gesteld dat 't hier 'n hoog-muterend virus betreft.

Tussen haakjes
-
BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Jij hebt alleen maar internet quotes herhaalt, zonder een normale reactie of inzicht.

Wat een slap excuus om wederom niet in te gaan op de inhoud. Waar ik mijn informatie vandaan haal is niet relevant. Net als jij ben ik geen medische wetenschapper en beperk ik mij tot de informatie op internet. Dat is voor jou niet anders dus voor de draad met je reactie!

Quote:
Mijn vrienden in Zambia, kregen covid en ze hebben Invermectine, Zink, vitamine D en vitamine C geslikt.
Na 5 dagen, waren ze beter. Jij quote alleen maar zogenaamde "wetenschap" van het internet en noemt dat ""wetenschap".

Ook iets wat ik moet blijven herhalen: Correlatie betekent nog geen causaliteit. De autoriteiten in Zambia hebben opgeroepen om te stoppen met het toedienen van Ivermectine nadat veel patiënten leverschade overhield aan het gebruik ervan én studies (uitgevoerd door Ministry of Health en University of Zambia) wisselende resultaten lieten zien. Er is dus géén wetenschappelijk bewijs dat Ivermectine werkt en de nevenschade is enorm.

Quote:
Het meest misbruikte naam, deze laatste 1.5 jaar. Dit is mijn reactie...........FO

Geen idee wat FO is? Bedoel je FU? If yes, voor jou geldt wat voor iedereen geldt, als je denkt mij te moeten schofferen omdat het op inhoud niet lukt ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik ben er niet van onder de indruk en ik schop je (virtueel) net zo hard weer terug je hok in als dat je eruit vliegt.

En nu graag een inhoudelijke reactie. Je zeurt je kapot als ik een keer niet inhoudelijk reageer maar weigert in alle toonaarden te reageren op (onwelgevallig) inhoudelijk content dat je krijgt aangereikt. Ik blijf het content aanbieden, totdat je inhoudelijk reageert, tot in den treuren. Al moet ik nog maanden met je door de modder rollen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
https://rumble.com/viqn29-worldwide-doctors-warn-for-the-vaccines-must-see.html

Dat doe ik niet. Eerst afronden waarmee je gestart bent. Verder spreken de feiten voor zich: Ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden. De politiek heeft thans aangegeven dat gevaccineerden niet weer de dupe hoeven worden van de keuze van de minderheid. We gaan de volgende en laatste fase in van de pandemie en ik hoop dat flink wordt doorgepakt nu.

Waarschijnlijk gaan we van 3G naar 2G en worden vrijheden van ongevaccineerden beperkt. Dat het zover heeft moeten komen is zorgelijk. Onze vrijheden zijn een behoorlijk blok aan het been geweest van het exit-proces en mogen best tegen het licht worden gehouden.

Onderstaande las ik vanmorgen op Joop. Treffend. Kon er wel lachen om de reflectie. Het laat zien hoe het grootste gros inmiddels denkt over deze groep mensen. Een leestip, mocht je wat tijd overhebben.

1. Jij bent de Bron.
    Overtuig jezelf dat je te allen tijde recht hebt op al je vrijheden, omdat je het verdient om in één van de meest welvarendste landen te wonen. Je hebt dus ook het recht om een besmettingsbron te zijn met vrije uitloop. Dat je hierdoor de gezondheid van anderen in groot gevaar brengt (volgens die anderen) is voor jou niet relevant. Je hebt immers je eigen medische mening daarover.

2. Noem het corona-deurbeleid van Nederland discriminerend.
    Je krijgt geen toegang tot horecagelegenheden en bepaalde events zonder coronapas, en dat is gemeen! Een negatieve PCR-test verleent weliswaar toegang maar is niet relevant omdat je genoeg (niet wetenschappelijk onderbouwde) voorbeelden op YouTube en Facebook kunt vinden die de geloofwaardigheid van dit soort testen uitdaagt. De gevaccineerden en de zorgverleners discrimineren jou niet direct, maar omdat ze de coronaregels van de overheid volgen toch eigenlijk weer wel.

3. Noem het corona-deurbeleid van Nederland apartheid, als punt 2 niet werkt.
    Het door Nederland ontworpen woord ‘apartheid’, of filosofie, klinkt lekker in de mond en is elders recent pas afgeschaft (1990), dus historisch relevant. Tijdelijk je luxe-privileges niet mogen gebruiken uit besmettingsvoorzorg voelt natuurlijk net zo hard en traumatisch aan als tweeënveertig jaar systematisch geweerd, gediscrimineerd, gemarginaliseerd, gecriminaliseerd, geëlimineerd of zelfs vermoord worden om een stom detail zoals huidskleur. Als iemand uit een minderheidsgroep repliek durft te geven op dit punt, roep dan ‘slachtofferrol’ of iets dergelijks, want wat weten zij nou?

4. All Wappies Matter.
    Als je een tijdje geleden ‘All Lives Matter’ hebt geroepen, ontken dat en verander je hashtag in #AWM . Je bedoelde toen niet ‘alle levens’ natuurlijk, alleen dat van jou. Jouw bewegingsvrijheid en je privilege zijn nou eenmaal ten alle tijden belangrijker dan zeuren over systematische racisme.

5. Flirt met rechts.
    Trek je gevoel van gediscrimineerd voelen door naar rechts, en flirt met populistische partijen die, zoals ze zeggen, burgers zoals jij een stem geven! Dat ze je ontevredenheid oogsten om hun kiesklantenbestand te vergroten is alleen maar positief, omdat ze als grotere partij meer invloed kunnen uitoefenen in de politiek om aandacht te vragen voor het voortbestaan van Wappiedom. Misschien ben je niet helemaal eens met het volledige vernietigingsprogramma van populistische leiders, maar nood breekt nou eenmaal algemene mensenrechten. Vrijheid boven alles.

6. Zoek en gij zult vinden (op internet).
    Dat vaccinaties niet preventief werken maar een gevaar zijn kun je bewijzen door je eigen verhaal te creëren over Covid-19. Maak gebruik van medische, biologische en genetische termen (zie onder) ook al weet je de betekenis, functie of toepassing er niet van. Lekker belangrijk.

Vergeet niet in je verhaal het woord ‘vaccineren’ te koppelen aan allergieën, onvruchtbaarheid, autisme en moord, al bestaan daar (nu nog) geen causale verbanden of statistieken voor om het te onderbouwen. Zoek op internet en gij zult vast wel een blog, video of een opinie daarover vinden.

Hulpwoorden: Vector, prevalentie, humorale afweer, antigeen-antistof complex, cytokinen, endotoxinen, macrofaag, B-lymfocyt, cytoxische T-cel, mestcel, dendriet cel, apoptose, pathogeen, mRNA, DNA, genoom, mutatie, reverse transcriptase, receptoreiwit, virulentie, MHCII, HLA systemen, virusenvelop, capside, transmembraan.

7. Vermijd lugubere historische pre-vaccinatie statistieken van epidemieën.
    “…In de 19e eeuw zijn wereldwijd miljoenen mensen overleden, ernstig ziek geworden of moesten misvormd door het leven gaan omdat er geen vaccinaties bestonden tegen polio, dodelijke mensenpokken, mazelen en meningitis. Dat is nu gelukkig anders. Vaccinaties hebben veel ziektes nagenoeg uitgeroeid en beschermen de…”

Blablabla… vermijd dit soort literatuur. Ga naar punt 8.

8. Weiger alle vaccinaties, ook als je een serum nodig hebt.
    Wanneer je wordt gebeten, door een giftige slang of door een hond, kun je niet wachten op je trage immuunsysteem en dood gaan. Een serum zorgt ervoor dat je direct (niet jouw eigen) antistoffen toegediend krijgt om het slangengif of de tetanusbacterie (uit de bek van de hond) te neutraliseren. Dit heet onnatuurlijke passieve immuniteit.

Neem dit serum niet! Je weet immers nooit welke andere bestanddelen er in zo’n prik zitten.

Andere manieren van immuniteit verkrijgen zijn overigens:

natuurlijke actieve immuniteit: wanneer je besmet en ziek wordt en het overleeft.
    natuurlijke passieve immuniteit: wanneer je antistoffen krijgt via moedermelk (van je eigen moeder natuurlijk).
    onnatuurlijke actieve immuniteit: wanneer je wordt gevaccineerd.
    Maar dat wist je natuurlijk al…

9. Toon spijt dat je in de pre-wappie tijdperk een DKTP- en BMR-vaccinatie hebt gehad.
    Je was jong en wild en iedereen nam vaccinaties. Dat je daarom nu niet dood bent of met de schadelijke gevolgen moet leven, zoals permanente polio gerelateerde verlamming is niet te bewijzen (door jou). Jij bent in ieder geval blij dat je niet autistisch bent geworden daardoor. Net als Prinses Christina (1947-2019) die weliswaar moest leven met één blind oog en een vertroebelde lens in het andere omdat haar moeder rode hond kreeg terwijl ze zwanger was van haar. Autisme is toch echt erger.

10. Wees hypocriet als je intensieve zorg (en een IC-bed) nodig hebt.
    Het zal je maar gebeuren. Je bent besmet door Covid-19 (zeggen ze) ernstig ziek geworden en nu moet je worden opgenomen. Beschuldig integere medici en ander zorgpersoneel van onkunde en meeloopgedrag pas nadat je geholpen bent beter te worden. Door een zuurstofmasker praten is gewoon lastig.

Ga ook niet discussiëren met anderen over de Big Pharma, levensreddende medicijnen, prikken en de pijnstillers die je krijgt toegediend. Zieke mensen zijn immers vaak in de war.

Waarschijnlijk zal je horen dat je behoort tot de negentig procent Covid-19 spoedpatiënten die niet zijn gevaccineerd en daardoor onnodig veel druk leggen op de zorg. Hierdoor moeten andere spoedpatiënten, die wel gevaccineerd zijn, langer wachten op bijvoorbeeld een hartoperatie. Geloof dan dat het ligt aan een falend (ziekenhuis)beleid en nooit aan jou.

Jij bent immers de bron.

Bron: https://joop.bnnvara.nl/opinies/hoe-word-ik-homo-wapiens-in-tien-eenvoudige-stappen

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Elisabeth schreef:
Na 5 dagen, waren ze beter.

Echt waar? Niet te geloven. Ik ken zelfs mensen die corona kregen, wat olijfolie onder hun oksels smeerden en na 5 dagen volledig genezen waren!

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Inderdaad Cliox, eerst afmaken waar je aan begonnen was..

Cliox schreef:
Een QR-code is verplicht, ook in België.

Carlos schreef:
Leugen.

Cliox schreef:
De keren dat ik in België was werd wel om mijn QR-code gevraagd, dat weet ik dan wel weer.

Carlos schreef:
Zeer onwaarschijnlijk.

Waar ben jij gecontroleerd op een QR code? In jouw hoofd zeker?

Of denk je, laat ik dit maar eventjes een weekje uit de weg gaan, zodat ik na 1 november alsnog (soort van) mijn gelijk kan claimen?

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Belangrijkste bijwerkingen

Staat op paracetamol ook. Toch slikken de anti-vaxxers die ook gewoon.

De bijwerkingen zijn niet noemenswaardig. Punt.

Quote:
Hah, als 'n rechter die wel luistert naar het betoog van de openbare aanklager, maar niet naar dat van de advocaat (omdat dat toch allemaal maar advocatengezwets zou zijn).

't Is vrij simpel: ik heb gereageerd op diverse zaken die Elisabeth heeft aangedragen, maar als ik haar dan daarop aanspreek krijg ik er geen reactie meer op. Vervolgens komt ze weer met 'hier, kijk dit....'

Dat spelletje speel ik niet meer mee. Als iemand hier bronnen aandraagt maar er verder geen weerwoord op wil, ga dan maar naar Facebook ofzo.

Quote:
Mutaties leiden niet alleen maar tot nieuwe varianten. Ze leiden er ook toe dat het vaccin geleidelijk aan minder effectief wordt.

En daarom dus mutaties tegengaan, bv. door een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad.

Quote:
En wanneer al na 'n maand of vier 'n herhaalde vaccinatie wordt aangeraden dan kan gevoeglijk gesteld dat 't hier 'n hoog-muterend virus betreft.

Onjuiste conclusie.

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hee Carlos, hoe kan dit nou? https://www.dumpert.nl/?selectedId=100013238_a20a620f

Jij kon toch gewoon overal naar binnen? JA, is in Friesland. In Limburg zal het wel heel anders werken dan in Friesland en Zeeland...

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Vroeger ging je ook met de paardentram naar het werk, tijden veranderen door voortschrijdend inzicht. Het virus ongecontroleerd verspreiden of aanjagen heeft desastreuze gevolgen. Daarnaast moet je niet vergeten dat Nederland 6-miljoen mensen heeft die behoren tot de risicogroep, rokers en dikkertjes worden daar niet in meegenomen.

Quote:
Ik heb later, mij wel laten vaccineren omdat als verpleegkundige, je meer bloot staat aan deze ziekte.

Help mij even, je zou toch doodgaan als je het vaccin zou nemen? Volgens mij lag dat aan aluminium wat in vaccins wordt gebruikt. Of ik ben abuis, of je hebt gejokt, één van de twee.

Quote:
Ik ben niet tegen vaccinaties, maar wel tegen deze waanzin van Covid.

Dus toch principieel tegen! Aha! Die houd ik even vast.

Het nepnieuws dat je leest op complottheoriesites en mensen die willens en wetens de boel opruien, dat is pas waanzin. De manier waarop oppositie wordt gevoerd vind ik zeer destructief en schadelijk. Politici maken misbruik van het wantrouwen en hollen het uit voor eigen politiek gewin zonder de gevolgen daarvan te overzien. Niet vergeten dat zij een onderdeel zijn van datzelfde corrupte circus. Ze zetten zichzelf en hun kiezers daarmee buitenspel en schieten in hun eigen voet. Oliedom.

Quote:
Twee keer de Griep gehad met 40ºC koorts, maar na 4 dagen weer beter.
Eerste keer met 12 jaar en de laatste keer in 2003. Ik neem ook geen Griepprik.

Ook principieel tegen of wat? Ik vraag mij wel eens af hoe je dan leeft. Ik zie account op de sociale media de hele dag ageren tegen de politiek. Tegen klimaatplannen, tegen coronamaatregelen, tegen emigratie, niets is goed, niets deugt, hoe leef je dan? Ben je dan wel gelukkig?

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2021 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Natuurlijke immuniteit lijkt het veel beter te gaan doen van vaccinaties, Cliox. Effect van het vaccin lijkt vrij fors af te nemen na 6 maanden. Natuurlijke immuniteit houdt het vooralsnog langer vol. Zoals ik al zei: we kopen tijd met vaccins, maar een structurele oplossing is het niet.

We kopen geen tijd met vaccins, we creëren en beheersbare situatie.

Quote:
Goeie vraag. Ik zie er wetenschappelijk geen kwaad in. Ik ben geen principiele anti-vaxxer o.i.d.

Dat is geen argument op de vraag wat de aanleiding is om je te laten vaccineren.
Met welk gewenst resultaat heb je besloten je te laten vaccineren, wat gaf de doorslag?