Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 160, 161, 162 ... 215, 216, 217  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

https://zelfzorgcovid19.nl/voeding/

Zink is belangrijk voor een functionerend immuunsysteem. Het is het op twee na meest aanwezige mineraal in het lichaam. Het lichaam heeft tussen de 10 en 20 mg per dag nodig en dit halen we uit de voeding. Ouderen, vegetariërs en veganisten laten vaak een tekort zien in het gehalte van Zink.

Hieronder volgt de top 5 van voedingsmiddelen met daarin het meeste gehalte aan zink.

Oesters bevatten het meeste zink van alle voedingsmiddelen (ongeveer 59,2 mg per 100 g). 2 oesters per dag zorgen voor de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Daarnaast is er een aantal voedingsmiddelen die ongeveer 8mg zink per 100 gram bevatten en dat zijn:
Pompoenpitten;
Lijnzaad;
Paté;
Rundvlees. Een portie rundvlees van 200 g voorziet in de dagelijkse behoefte aan zink.

Oesters: ik ben gek op oesters en kan ze hier op de markt kopen voor € 7,- per kilo.
Ik heb een speciaal oestermes.

Wie veel oesters eet krijgt al gauw 'n teveel aan zink en dat is ook weer niet zo best. Dan kan namelijk 'n tekort aan koper ontstaan.
Maar er zit genoeg zink in plantaardig voedsel hoor.
Naast de genoemde pompoenpitten, die niet echt smakelijk zijn om te eten, zit 't ook in noten, peulvruchten, zaden en volkoren graanproducten.

https://www.veganisme.org/informatie/voedingsstoffen/zink/
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Prima joh, maar dan eis ik dat dan op andere gebieden ook gebeurd. Jij wilt te dik zijn en roken? Lik op stuk, draai zelf maar voor je keuze op. Jij wilt graag onder zeeniveau wonen? Prima. Enzovoorts, enzovoorts. Succes met zo'n soort samenleving.

Je vergelijkt appels met peren. Er is immers geen vaccin tegen roken en tegen (te) dik zijn. Dan was de situatie identiek en genoot het dezelfde behandeling. Ik ben het verder wel eens dat we kritisch moeten kijken naar de stijgende zorgkosten en roken en eetgedrag daar een essentiële rol in vertegenwoordigt.

Roken wordt steeds meer aan banden gelegd. Ik kon nog als 12-jarig jochie sigaretten halen bij het tankstation op de hoek van de straat. Er verandert veel. Dat is lang niet genoeg en we moeten doorpakken, alleen is roken iets wat járen maatschappelijk geaccepteerd is en dat kun je niet binnen een dag veranderen.

Afijn, het één staat volledig los van het ander en verdient een eigen aanpak. Het effect van roken is chronisch, het effect van Covid is acuut. Wachten met het optuigen van scherp zorgbeleid inzake corona en blijven trutten totdat roken is meegenomen in dit beleid is geen optie. Je moet roken en de gevolgen daarvan niet gebruiken als tegenargument (zo kan ik nog 20 onderwerpen bedenken en aanvoeren, dan is over 10 jaar nog niets veranderd); de impact van het coronavirus is groot en niemand wil tot in lengte van dagen vastzitten aan coronamaatregelen.

Dus los van elkaar heb je gelijk maar nu zijn we bezig met het stabiliseren van de verspreiding van het coronavirus en het vaccin speelt daar een essentiële rol in. Daarmee voorkomen we dat de tandwielkast van de zorg opnieuw en structureel vastloopt en blijven 'inperkingen van onze vrijheden' ons gespaard. "Mensen die op een operatie wachten nóóit de dupe mogen worden van mensen die weigeren zich te laten vaccineren. Mensen die bewust het risico nemen om besmet te raken met het coronavirus mogen nooit voorrang krijgen in de gezondheidszorg. Daar moet je mee aan de slag. Laat mensen verantwoordelijkheid nemen voor hun keuze."

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Quote:
Oesters, Paté, Rundvlees

Cliff schreef:
Volgens Natubico verhogen dat soort zaken juist de kans op Covid, kunnen jullie even aangeven wie van jullie gelijk heeft dan?.

Dezerzijds is wel gesteld dat 't ernaar uitziet dat veganisten nauwelijks of niet van het coronavirus te vrezen hebben omdat deze van dieren afkomstige wezentjes alleen maar belangstelling lijken te hebben voor mensen wanneer dezen dierlijk spul in zich meedragen, maar dus niet expliciet dat het eten van bepaalde dierlijke voedingsmiddelen de kans op corona vergroot.
-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Er bestaan medicijnen tegen Covid, maar die worden verboden.

Feitelijk onjuist.

Quote:

Pompoenpitten;
Lijnzaad;
Paté;
Rundvlees. Een portie rundvlees van 200 g voorziet in de dagelijkse behoefte aan zink.

Tsja, als tegenargumenten loodrecht tegenover elkaar staan kunnen we maar één ding concluderen en dat is dat het geen medische wetenschap betreft en je medische wetenschap dus ook niet kunt weerleggen. Daarmee verdampt je punt.

Quote:
Oesters: ik ben gek op oesters en kan ze hier op de markt kopen voor € 7,- per kilo.

Het vaccin is effectiever en goedkoper bekeken over een periode van een half jaar. Bovendien blijkt teveel oesters eten ook ongezond te zijn lees ik net. Wink

Quote:
10-tallen artikelen over zelfzorg, over Ivermectine, over HQC.

Gevolg is leverschade en dood t.g.v. leverschade. Mensen die dit blijven volhouden drinken nog liever gootontstopper dan dat ze het vaccin nemen puur en alleen omdat ze de overheid wantrouwen en haaks doen wat overheden adviseren. Ik wil best wat bijdragen aan gootontstopper.

Quote:
Vaccinaties zijn helemaal niet nodig. Er bestaan medicijnen tegen en hoe je je eigen immuunsysteem op peil houdt.

Onzin.

Enzovoort, enzovoort.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Quote:
HCQ werkt het best

Cliff schreef:
Gek toch dat de wetenschap zich daar niet universeel over uitspreekt.

Money, money money, makes the world going around.

Cliff, dit is OOK wetenschap, onafhankelijk en het is heel vreemd dat het RIVM, dit middel, een dag later verbied.
Met een boete van €150.000,- als het wel voorgeschreven wordt.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:

Feitelijk onjuist.

Quote:

Pompoenpitten;
Lijnzaad;
Paté;

Tsja, als tegenargumenten loodrecht tegenover elkaar staan kunnen we maar één ding concluderen en dat is dat het geen medische wetenschap betreft en je medische wetenschap dus ook niet kunt weerleggen. Daarmee verdampt je punt.

Quote:

Het vaccin is effectiever en goedkoper bekeken over een periode van een half jaar. Bovendien blijkt teveel oesters eten ook ongezond te zijn lees ik net. Wink

Quote:
10-tallen artikelen over zelfzorg, over Ivermectine, over HQC.

Gevolg is leverschade en dood t.g.v. leverschade. Mensen die dit blijven volhouden drinken nog liever gootontstopper dan dat ze het vaccin nemen puur en alleen omdat ze de overheid wantrouwen en haaks doen wat overheden adviseren. Ik wil best wat bijdragen aan gootontstopper.

Quote:
Vaccinaties zijn helemaal niet nodig. Er bestaan medicijnen tegen en hoe je je eigen immuunsysteem op peil houdt.

Onzin.

Enzovoort, enzovoort.

@Cliox, jij bent gewoon een trol. Jij neemt niet de moeite om die links te lezen.
Maar ik reageer niet meer op jou, alleen maar met jouw weerwoord "FEITELIJK ONJUIST" ENZ
Jij moet nog veel leren, hoe te discussiëren, maar jij reageert als een klein kind.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Prima joh, maar dan eis ik dat dan op andere gebieden ook gebeurd. Jij wilt te dik zijn en roken? Lik op stuk, draai zelf maar voor je keuze op. Jij wilt graag onder zeeniveau wonen? Prima. Enzovoorts, enzovoorts. Succes met zo'n soort samenleving.

Cliox schreef:
Je vergelijkt appels met peren. Er is immers geen vaccin tegen roken en tegen (te) dik zijn. Dan was de situatie identiek en genoot het dezelfde behandeling. Ik ben het verder wel eens dat we kritisch moeten kijken naar de stijgende zorgkosten en roken en eetgedrag daar een essentiële rol in vertegenwoordigt.

't Zou eventueel ook vanuit de verzekeringshoek bekeken kunnen worden.
Bij verzekeringen is 't 'n voorwaarde om in geval van schade voor vergoeding in aanmerking te komen dat men al het redelijkerwijs mogelijke heeft gedaan om die schade te voorkomen.
Wie dus z'n auto niet afsluit hoeft er niet op te rekenen in geval van diefstal de schade vergoed te krijgen.
Zo zou men ook kunnen stellen dat iemand die zich niet laat vaccineren tegen corona niet al het mogelijke doet om ziektekosten door Covid te voorkomen en dus ook niet voor ziekenhuisopname in aanmerking komt (tenzij hij deze zelf wil betalen).

Het verschil met roken en te dik zijn zit er inderdaad in dat deze beide het gevolg kunnen zijn van factoren die men niet zelf in de hand heeft.
-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Alweer volledig eens met je, Natubico, het moet niet gekker worden! Wink

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

@Cliox, jij bent gewoon een trol. Jij neemt niet de moeite om die links te lezen.
Maar ik reageer niet meer op jou, alleen maar met jouw weerwoord "FEITELIJK ONJUIST" ENZ
Jij moet nog veel leren, hoe te discussiëren, maar jij reageert als een klein kind.

Tsja, een gevolg van je eigen gedrag. Ik kan wel voor de 100e keer uitleggen waarom het feitelijk onjuist is, je reageert er toch niet op. Hoe vaak hebben we het al gehad over ivermectine? Moet ik de wetenschap er wederom bijslepen en mijn reactie copy-pasten als reactie? Ga je dan wel reageren op de tegenargumenten?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Blijf vermoeden dat 'n organisme niet noemenswaardig muteert wanneer daar geen aanleiding toe is.

Cliff schreef:
Allemaal prima hè, maar de feiten spreken toch echt iets anders. Virussen die niet muteren sterven uit. Een virus moet muteren om te overleven.

En waarom dan wel?
Omdat het natuurlijke immuunsysteem van de desbetreffende dieren of mensen hen anders allemaal vernietigt.
Dus moeten ze ervoor zorgen constant in gemuteerde vorm tevoorschijn te komen, zodat het immuunsysteem dat door eigen aanpassingen naar resistentie streeft altijd weer een of meer passen achter loopt.

Quote:
Maar dat vaccineren eveneens tot mutaties leidt en dan ook nog tot alsmaar gevaarlijkere, dat lijkt buiten kijf te staan.

Cliff schreef:
In jouw hoofd misschien. Wetenschappelijk gezien is het totale onzin.

Factcheck: https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/05/28/fact-check-covid-19-variants-come-mutations-not-vaccines/5205529001/

The claim that COVID-19 vaccines are creating virus variants is FALSE, based on our research. Naturally occurring mutations in the coronavirus's genes are responsible for the variants, experts and public health officials say. Widespread vaccination can help prevent the development of new variants by slowing the spread of the virus.

Nou, dat is wel 'n wetenschappelijke bron van jewelste; de factcheckers van nieuwssite USA today. Rolling Eyes
Dan is de Wikipedia nog betrouwbaarder en daar hebben we gezien dat virussen ook muteren om resistent te worden tegen vaccinaties.
Cliff schreef:
Virus laten rondgaan onder mensen is zorgen dat er meer kans op mutaties is.

Juist niet; virussen moeten al muteren om tegen het natuurlijke immuunsysteem van dieren en mensen opgewassen te zijn.
Wanneer die mensen ook nog met vaccinaties gaan beginnen zal het virus ook daar nog tegenop moeten gaan muteren. Dus meer kans op (gevaarlijker) mutaties dan bij uitblijven van vaccinaties.
-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Quote:
HCQ werkt het best

Cliff schreef:
Gek toch dat de wetenschap zich daar niet universeel over uitspreekt.

Money, money money, makes the world going around.

Cliff, dit is OOK wetenschap, onafhankelijk en het is heel vreemd dat het RIVM, dit middel, een dag later verbied.

Het is geen wetenschap. De wetenschap heeft geen consensus bereikt over de werking van HCQ.
De werking naar HCQ is uitvoerig onderzocht. Uit onderzoek blijkt dat HCQ niet werkt tegen Covid-19. Uit onderzoek is gebleken dat het medicijn HCQ de werking van een bepaald type witte bloedcellen, welke juist belangrijk bij de bestrijding van infecties, juist afremt.

Bron: https://www.radboudumc.nl/nieuws/2020/nieuw-inzicht-in-werking-hydroxychloroquine-ondergraaft-het-gebruik-ervan-bij-corona

Datzelfde geldt voor Ivermectine. EMA heeft het gebruik van Ivermectine afgeraden. Reden is dat er geen bewijs is dat het werkt én er wisselende resultaten zijn bij dosseringen die 100x zo groot zijn dan is goedgekeurd. Eén van de bijwerkingen op de huidig toegestane dosis is verlammingsverschijnselen, deze kans neemt ernstig toe wanneer je een dosis gaat toedienen die 100x zo groot is. Het is bijna onbegrijpelijk dat mensen die zich afzetten tégen het vaccin, op de proppen komen met dit medicijn.

Bron: https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/nieuwsartikel/ivermectine-werkt-niet-tegen-corona-.htm
Bron: https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2021/03/22/ema-raadt-gebruik-ivermectine-bij-covid-19-af-buiten-klinisch-studies
Bron: https://www.artsenauto.nl/ivermectine-geen-behandeloptie-bij-covid-19/
Bron: https://www.artsenauto.nl/msd-ivermectine-bij-covid-19-niet-geschikt/[/quote]

Lees ook de bevindingen van Afrikaanse professors die ervaring hebben met het gebruik van Ivermectine in de strijd tegen Covid en studies hebben verricht naar het effect van Ivermectine:

Dr. Emmanuel Taban – a leading pulmonologist in South Africa, recently wrote that two out of three COVID-19 patients who were admitted to his hospital were taking ivermectin.

Even more worrying – he shared that some “90% of the patients using the drug, presented with liver damage“.

Specifically, his patients were presenting with “deranged liver function tests“, which is a sign of liver damage.

Bron: https://www.techarp.com/science/liver-damage-ivermectin/
Bron: https://www.msn.com/en-za/news/other/ivermectin-liver-warning-expert-says-covid-remedy-can-be-fatal/ar-AAMmkdT

“The studies are of a really poor quality. Looking at the scientific evidence, there’s no compelling case for this. The doctor who did the overall analysis has also said his evidence isn’t ‘sufficiently robust’. It has to be clearly stated that Ivermectin does not kill the virus: The amount of Ivermectin you need to kill the virus, will also kill you – it’s toxic to humans.

At this time, it is irresponsible to tell people to take Ivermectin. People in our industry have a responsibility to protect the public, and ensure that any medication on the market meets the highest standards…”

Bron: Professor Salim Abdool Karim

De autoriteiten in Zambia hebben opgeroepen om te stoppen met het toedienen van Ivermectine nadat veel patiënten leverschade overhield aan het gebruik ervan én studies (uitgevoerd door Ministry of Health en University of Zambia) wisselende resultaten lieten zien. Er is dus géén wetenschappelijk bewijs dat Ivermectine werkt - en de nevenschade is enorm.

Het toedienen van Ivermectine is bovendien niet geheel zonder risico's. Als er geen risico aan zat verbonden had ik nog enigszinds mee kunnen gaan hier maar de mogelijke bijwerkingen zijn niet van een lager niveau dan bij het vaccin. Dat heeft de praktijk inmiddels bewezen:
    - rugpijn,
    - kortademigheid,
    - incontinentie voor urine of ontlasting,
    - moeilijk staan en lopen,
    - verwardheid,
    - slaperigheid,
    - bewustzijnsverlies (coma),
    - jeuk,
    - rode ogen,
    - pijnlijke gewrichten,
    - spierpijn,
    - koorts,
    - misselijkheid,
    - braken,
    - opgezwollen lymfeklieren,
    - diarree,
    - duizeligheid,
    - hartkloppingen,
    - hoofdpijn,
    - zichtverlies,
    - galbulten
    - dikke enkels door vochtophoping.
    - bloed in de urine te vinden.,
    - opgezwollen oogleden en oogontsteking.
    - bloeding van het bindvlies van het oog,
    - gevoel van zwakte,
    - maagdarmklachten,
    - buikpijn,
    - hoesten,
    - last met de ademhaling,
    - keelpijn,
    - duizeligheid bij het opstaan,
    - naar gevoel in de testikels.

Voor mij blijft het een raadsel waarom je zo prat blijft gaan op Ivermectine. Wanneer iemand flauwvalt na het vaccineren maak je een heel drama maar ik hoor je niet over mensen die leverschade overhouden aan het gebruik van Ivermectine. Dat vind je best. Ik zie nog steeds niet het begin van een kritische houding. Ik vind kritisch zijn prima, maar het lijkt erop dat je enkel en alleen kritisch wil zijn op de overheid en daar ligt wantrouwen aan ten grondslag en wantrouwen is een slechte raadgever.

Tenslotte zijn het hoofdzakelijk ongevaccineerden die in ziekenhuizen belanden dus waarom zou je überhaupt nog experimenteren met Ivermectine wetende wat de potentiële gevolgen zijn en wetende dat een beter en veiliger alternatief voorhanden is? Daar zie ik graag een reactie op.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Wederom 'n afleiding om niet te hoeven toegeven dat de ongevaccineerden in ziekenhuizen voornamelijk exoten zijn die hier te weinig weerstand hebben in de koudere delen van het jaar.

Cliox schreef:
Niet relevant. Ze zijn ongevaccineerd, de oplossing is prikken.
Niet relevant wie zich niet laten prikken, ze laten zich niet prikken en dat heeft gevolgen.
Niet relevant. Het zijn hoofdzakelijk ongevaccineerden die ziekenhuisbedden bezethouden, de oplossing is prikken. Dat geldt voor iedereen.

Wel relevant; het grote verschil tussen niet-gevaccineerde exoten en niet-gevaccineerde niet-exoten is dat de eerstgenoemden hier veel minder weerstand hebben dan de laatstgenoemden zodat vaccineren bij de eersten in veel hogere mate nodig is wanneer men ziekte wil voorkomen dan bij de tweeden.
-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Natubico schreef:
Wederom 'n afleiding om niet te hoeven toegeven dat de ongevaccineerden in ziekenhuizen voornamelijk exoten zijn die hier te weinig weerstand hebben in de koudere delen van het jaar.

Cliox schreef:
Niet relevant. Ze zijn ongevaccineerd, de oplossing is prikken.
Niet relevant wie zich niet laten prikken, ze laten zich niet prikken en dat heeft gevolgen.
Niet relevant. Het zijn hoofdzakelijk ongevaccineerden die ziekenhuisbedden bezethouden, de oplossing is prikken. Dat geldt voor iedereen.

Wel relevant; het grote verschil tussen niet-gevaccineerde exoten en niet-gevaccineerde niet-exoten is dat de eerstgenoemden hier veel minder weerstand hebben dan de laatstgenoemden zodat vaccineren bij de eersten in veel hogere mate nodig is wanneer men ziekte wil voorkomen dan bij de tweeden.
-

Artsen geven aan dat prikken IC had kunnen voorkomen. Risicogroepen moeten zich dus juist laten vaccineren. Risicogroepen zijn dus geen argument dat zij op de IC liggen maar een argument dat zij zich moeten laten vaccineren.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:

............. maar de mogelijke bijwerkingen zijn niet van een lager niveau dan bij het vaccin. Dat heeft de praktijk inmiddels bewezen:
    - rugpijn,
    - kortademigheid,
    - incontinentie voor urine of ontlasting,
    - moeilijk staan en lopen,
    - verwardheid,
    - slaperigheid,
    - bewustzijnsverlies (coma),
    - jeuk,
    - rode ogen,
    - pijnlijke gewrichten,
    - spierpijn,
    - koorts,
    - misselijkheid,
    - braken,
    - opgezwollen lymfeklieren,
    - diarree,
    - duizeligheid,
    - hartkloppingen,
    - hoofdpijn,
    - zichtverlies,
    - galbulten
    - dikke enkels door vochtophoping.
    - bloed in de urine te vinden.,
    - opgezwollen oogleden en oogontsteking.
    - bloeding van het bindvlies van het oog,
    - gevoel van zwakte,
    - maagdarmklachten,
    - buikpijn,
    - hoesten,
    - last met de ademhaling,
    - keelpijn,
    - duizeligheid bij het opstaan,
    - naar gevoel in de testikels.

Doet inderdaad niet veel onder voor de lijst van mogelijke bijwerkingen van vaccins. (Maar we hebben dit lijstje nu wel vaak genoeg gezien hoor).

Cliox schreef:
Tenslotte zijn het hoofdzakelijk ongevaccineerden die in ziekenhuizen belanden dus waarom zou je überhaupt nog experimenteren met Ivermectine wetende wat de potentiële gevolgen zijn en wetende dat een beter en veiliger alternatief voorhanden is? Daar zie ik graag een reactie op.

Hoezo beter en veiliger?
De lijst van mogelijke bijwerkingen van vaccins is zeker zo lang als die van Ivermectine.
Dat 't bij Ivermectine vaak op leverschade uitdraait zal hoogstwaarschijnlijk komen doordat de desbetreffende inboorlingen denken dat hoe meer van dat spul men slikt, des te beter 't zal werken.
'n Veel te ruime dosering dus.
-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben in mijn zeeliedentijd voor van alles en nog wat ingeënt. Daar had ik weinig last van.
Maar ik weet niet of vaccineren met spikes wel goed is voor de uiteindelijke weerstand die een mens opbouwt.
Ik vraag me af of mensen via hun vaccineren wel een echte, levenslange weerstand aanmaken. Ik begrijp dat het inenten tegen bv Pokken werd gedaan met echte, weliswaar verzwakte, maar orginele kiemen werd gedaan.
Het lijkt dat die zogenaamde huidige (spikes?) maar een klein deeltje van het oorspronkelijke virus bevatten. Is dat net zogoed als een compleet verzwakt virus.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben in mijn zeeliedentijd voor van alles en nog wat ingeënt. Daar had ik weinig last van.
Maar ik weet niet of vaccineren met spikes wel goed is voor de uiteindelijke weerstand die een mens opbouwt.
Ik vraag me af of mensen via hun vaccineren wel een echte, levenslange weerstand aanmaken. Ik begrijp dat het inenten tegen bv Pokken werd gedaan met echte, weliswaar verzwakte, maar orginele kiemen werd gedaan.
Het lijkt dat die zogenaamde huidige (spikes?) maar een klein deeltje van het oorspronkelijke virus bevatten. Is dat net zogoed als een compleet verzwakt virus.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Elisabeth schreef:

STOP MET LIEGEN !!

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-medicijn-tegen-corona/overzicht-goedgekeurde-en-onderzochte-medicijnen

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliox schreef:
Mensen die bewust het risico nemen om besmet te raken met het coronavirus mogen nooit voorrang krijgen in de gezondheidszorg. Daar moet je mee aan de slag. Laat mensen verantwoordelijkheid nemen voor hun keuze.

Volledig mee eens. Maar stel, dat het deze winter volledig uit de hand loopt? Dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen?
Moeten we dan weer nieuwe contactbeperkende maatregelen invoeren, of zelfs een lockdown?

MOOI NIET.

Mocht de zorg door corona vast lopen, dan zijn nieuwe contact beperkende maatregelen niet nodig.
Facebook staat immers vol met mensen die ‘ik vertrouw op mijn immuunsysteem’ en ‘hart voor vrijheid’ in hun profielfoto hebben staan. Gun die mensen hun vrijheid dan ook.

Mensen die vertrouwen op hun eigen immuunsysteem hoeven dus niet opgenomen te worden in het ziekenhuis. Stuur ze naar huis met een doosje paracetamol. Het is immers maar een griepje.

De mortaliteit van corona is slechts 0,15%. Voor zo’n gering dodental ga je toch geen IC bedden vrij houden voor vaccin weigeraars? Nou dan.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is naar je eigen motivatie om je te laten vaccineren? Je hebt niets anders dan wantrouwen uitgesproken en vervolgens laat jij je toch prikken? Ik hoor wel eens dat mensen dit doen omdat ze zorgeloos op vakantie willen of naar de horeca en een festival, mij valt dan niets meer in. Dat is toch wel de aller slechtste reden die ik mij kan bedenken om een vaccin te nemen.

Ehm.. veel mensen worden alleen gemotiveerd door egoïsme. De ene keer dus juist om het vaccin niet te nemen, de andere keer wel. Ik weet 100% zeker dat er mensen tegen de Covid-vaccinatie zijn die tot 2019 zonder problemen een reisvaccinatie gingen halen. Dat zegt veel... heel veel... over dat soort mensen. Waarmee ik niet zeg dat Royy zo is, maar ik vermoed wel dat de enige reden voor hem om te vaccineren altijd een ik-reden is en geen wij-reden.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Dezerzijds is wel gesteld dat 't ernaar uitziet dat veganisten nauwelijks of niet van het coronavirus te vrezen hebben omdat deze van dieren afkomstige wezentjes alleen maar belangstelling lijken te hebben voor mensen wanneer dezen dierlijk spul in zich meedragen, maar dus niet expliciet dat het eten van bepaalde dierlijke voedingsmiddelen de kans op corona vergroot.

Jawel hoor, je hebt het voortdurend over 'straf van de natuur' voor bepaald gedrag.

Het levend koken van organisme zal jouw natuur niet tevreden stellen. Paté is al helemaal een dierenleedproduct. Rundvlees komt ook van de zwaar vervuilende veestapel.

Dus jouw redenatie was wel degelijk dat deze zaken de kans op een Covid-infectie juist vergroten.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:

Je argument is wantrouwen, geen bewijs. Overigens heb je inmiddels weer tal van zaken genegeerd in de afgelopen pagina's.

Wat vond je nou hiervan? https://www.vice.com/en/article/akvww8/reiner-fuellmich-nuremberg-2-why-covid-conspiracy-theorists-see-this-lawyer-as-their-saviour

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Omdat het natuurlijke immuunsysteem van de desbetreffende dieren of mensen hen anders allemaal vernietigt.
Dus moeten ze ervoor zorgen constant in gemuteerde vorm tevoorschijn te komen, zodat het immuunsysteem dat door eigen aanpassingen naar resistentie streeft altijd weer een of meer passen achter loopt.

Geen idee wat je precies wilt zeggen, maar een virus muteert om te overleven. Het immuunsysteem van de levensvormen die door een virus geïnfecteerd worden leert van de virusinfectie. Daardoor zal het voor een niet-muterend virus uiteindelijk game-over zijn.

Quote:
Nou, dat is wel 'n wetenschappelijke bron van jewelste; de factcheckers van nieuwssite USA today. Rolling Eyes

Ach, krijgen we dat weer.

Quote:
Dan is de Wikipedia nog betrouwbaarder en daar hebben we gezien dat virussen ook muteren om resistent te worden tegen vaccinaties.

Daar staat zulke onzin niet, tenzij jij het zelf daar hebt toegevoegd. Of ben je er nog steeds niet welkom?

Quote:
Juist niet; virussen moeten al muteren om tegen het natuurlijke immuunsysteem van dieren en mensen opgewassen te zijn.
Wanneer die mensen ook nog met vaccinaties gaan beginnen zal het virus ook daar nog tegenop moeten gaan muteren. Dus meer kans op (gevaarlijker) mutaties dan bij uitblijven van vaccinaties.

Wetenschappelijk onjuist.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Artsen geven aan dat prikken IC had kunnen voorkomen. Risicogroepen moeten zich dus juist laten vaccineren. Risicogroepen zijn dus geen argument dat zij op de IC liggen maar een argument dat zij zich moeten laten vaccineren.

Exact.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Hoezo beter en veiliger?

Voorkomen is beter dan genezen. Bovendien is het geen of of, maar én én.

Je gaat niet roepen dat je geen helm en gordel wilt dragen omdat er goede pijnstillers zijn, mocht je in een ongeluk terecht komen.

'Joh, ze hebben nu een prima behandeling tegen hersenschudding.... dus je kunt je helm wel aflaten op de motor'!

Zullen we de helm vooral oplaten en mocht er toch een ongeluk gebeuren, dan alsnog die prima behandeling tegen hersenschudding toepassen?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Stop dan eens met meestribbelen Royy. Zet je schouders er eens onder en stop met dat gezeik over natuurlijke weerstand. Het speelt momenteel gewoonweg geen rol in een oplossing. En zover het al een rol speelt, is het niet te beïnvloeden.

Ik denk dat natuurlijke weerstand uiteindelijk de kern van de oplossing zal geven.

Quote:

Ok, dus toch tegenstribbelen. En sinds wanneer is een prikje halen DIEP ingrijpen in iemands leven? Het stelt geen reet voor joh, je merkt er niets van en het heeft geen enkele nadelige consequentie. Die vaccinatie heeft 0,0 rol gespeeld in jouw en mijn leven. Waarom is dat bij anderen dan een DIEPE ingreep?

Lichamelijke integriteit Cliff. Waar leg je de grens?