Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 166, 167, 168  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Ja, en als je het tussenrapport wilt bestellen mag je 27 euro neertellen.

Elisabeth schreef:
Hoe kom je daarbij. Als je het rapport wil bestellen dan betaal je daarvoor.

Dat is dus precies wat ik zeg.

Quote:
Oh Cliff, ik heb mijn eigen YouTube kanaal en ik verdien er nada van.
Nu ontdek ik net dat er voor en na mijn video, reclame is....... ze hebben geen toestemming van mij.
En ze betalen mij ook niet, dus ze jatten mijn video.....

Soms vraag ik me echt af waarom je dit soort informatie deelt. Is dit van enige relevantie in de discussie?

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
"we kregen alleen maar een opdracht en die moeten wij uitvoeren".

We leven hier niet in oorlogstijd. We leven hier niet onder een dictatuur.

We hebben met elkaar afspraken gemaakt. Afspraak is dat je luistert naar wat de politie je zegt/vraagt. En die afspraak is volkomen logisch: als je niet doet wat de politie zegt/vraagt, wordt het echt een puinhoop. Bedenk een politieagent die iemand staande houdt, en de persoon in kwestie denkt 'ja daag, ik loop door'. Denk aan een agent die het verkeer regelt en iedereen denkt 'ja daag, ik rij zelf wel wanneer het kan'. Denk ook aan een agent die filmende toeschouwers op afstand houdt bij een ongeval, daar waar ambulancebroeders hun werk doen om het leven te redden van mensen.

Dus we luisteren naar aanwijzingen van de politie. Dat hebben we afgesproken.

Als de politie dan om 16:00 uur vraagt aan demonstranten om een plein te verlaten, dan heb je daar gewoon naar te luisteren. Je hebt kunnen demonstreren, je hebt de media gehaald, je punt was duidelijk: je was het er allemaal niet mee eens. Noted.

Maar dat geeft niemand het recht om de aanwijzingen van de politie niet op te volgen.

Want dan komt afspraak nummer twee, die we allemaal met elkaar gemaakt hebben. De politie heeft een geweldsmonopolie om te zorgen dat mensen naar ze luisteren. Die geweldsmonopolie zorgt er ook juist voor dat de politie geen stadswacht is: geen loze bewoordingen. Wie niet luisteren wil, gaat dan voelen.

Als demonstranten precies doen wat de politie vraagt dan ben ik er echt van overtuigd dat er geen klap valt. Maar we zagen toch echt keer op keer dat demonstranten niet luisterden, soms zelfs met vuurwerk gingen gooien, etc.

Dus dan vallen er klappen.

Die man waar je het over hebt, die op de grond lag en klappen kreeg en een hond in zijn nek... sorry, maar in die positie kom ik echt nooit terecht. Waarom niet? Omdat ik weet dat als de politie iets vraagt, dat je dat opvolgt. Heeft geen enkele zin om daar tegenin te gaan. Het moment waarop een mens bedenkt dat wél te doen, is hij wat mij betreft verantwoordelijk voor ALLE gevolgen. Dus ook het geweld. Tot de dood aan toe wat mij betreft (Mitch Henriquez, George Floyd, etc.)

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://www.youtube.com/watch?v=j6cVbhxRKls

Invermectin werkt in India.

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jij zegt toch constant dat "video's" een verdienmodel zijn!
Dat iedereen die een kanaal heeft, verdient aan "likes" of aan de reclame vooraf?

Dus dat klopt niet, het was alleen maar een vraag, sorry, maar omdat jij pretendeert dat je alles weet.

Over dat rapport, die je gratis kan lezen on line, breek je het af omdat "als je het rapport" besteld, moet betalen.
Natuurlijk, dan krijg je dit rapport, thuis gestuurd??? Je moet toch ook betalen voor je krant of tijdschrift?

Jij legt letterlijk zout op ieder woord van mij en van Carlos.
Dit is een valse manier van discussiëren. Het is monddood maken.

Dat politie geweld, waar een oude vrouw op haar hoofd wordt geslagen, is belachelijk.
Tijdens de BLM-demonstratie, stond iedereen tegen elkaar aan en geen mondkapjes.
Maar de Burgemeester Halsema, liet dit toe en de burgemeester is het hoofd van de politie.

Lees nu eens de 80 Politie interviews, dat lees je dat die totaal geschokt waren.
De link staat er..... en dan pas een commentaar geven.

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=j6cVbhxRKls

Invermectin werkt in India.

Het vaccin werkt!

https://twitter.com/hugodejonge/status/1398520104422359043

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Dus als deze mijnheer overleden was met een positieve uitslag, dan zou hij geregistreerd staan als Covid dode?
En niet als "overleden" aan kanker!

Het is niet relevant. Bovendien heeft Café Weltschmerz inmiddels toegegeven dat ze onjuiste informatie hebben verspreid en excuses aangeboden, dus geen idee waarom jij nog in de ontkennende modus zit. Wederom mis ik je kritische houding, terwijl de situatie er naar is. De zoveelste keer dan het verspreiden van nepnieuws bewezen is.

Quote:
Paniek zaaien, hebben we al 1.5 jaar meegemaakt.

Inderdaad. Dus laten we ons collectief uitspreken tégen Café Weltschmerz.

Quote:
Iedere dag: "zoveel besmettingen" (98% wordt niet ziek als ze besmet zijn)
Iedere dag: "zoveel doden" (terwijl ze overlijden aan kanker, hartfalen of verkeersongevallen)

Mortaliteit is geen stuurgetal. Volgens mij heb ik dat vaker gemeld maar van alle 2.124.222 keer heb ik nooit een reactie mogen ontvangen. Op naar de 2.124.223e keer.

Quote:
Verder geeft café Weltschmerz, podium aan andersdenkenden. Wat niet gebeurd bij de NPO.

Dus zijn zij niet objectief. Waarvan akte!

Quote:
Als daar eentje wordt uitgenodigd die anders denkt, dan zitten er 4 tegenover hem of haar, om ze onderuit te halen.

Het maakt niet uit zolang jij je feiten maar op een rij hebt. Dat werkt in het bedrijfsleven niet anders. Als ik bevindingen presenteer mag je er 20 man neerzetten; het verandert niets aan feitelijke bevindingen.

Daarnaast heb je maar één medische wetenschapper nodig om het nepnieuws en complotten te weerleggen. Zo heb ik Baudet en co meer dan eens verschrikkelijk zien afgaan door één medische wetenschapper of arts die de feiten op een rij heeft. Waarschijnlijk zijn dat soort dingen niet te bekijken bij Café Weltschmerz.

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 22:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
carlos schreef:
Ja hoor, zwarte piet in zijn gezicht schoppen. Super vreedzaam joh. Maar de burgermeester was een van de demonstranten, dus dan is het allemaal prima. Ga het vooral lopen verdedigen zou ik zeggen, staat je goed. Rolling Eyes

Cliox schreef:
Wat is het verschil met de wantoestanden tijdens coronademonstraties? Beiden verdient de strengste mate van afkeur.

Carlos schreef:
Het geweld bij de corona demonstratie kwam trouwens iedere keer van de politie, niet van de demonstranten.

Cliox schreef:
Ja daag! Dit kun je niemand wijsmaken.

Cliox, de Buiten Parlementaire Onderzoeks- Commissie, heeft al 80 politie agenten, geïnterviewd.
Deze politie mannen, deden dit omdat ze niet konden begrijpen dat ze opdracht kregen om mensen zo hardhandig aan te pakken.

https://bpoc2020.nl/politieverhoren/ Hier kun je de 80 verhoren lezen. Dus Carlos heeft gelijk.

De beelden van de verhoren zijn in bewaring gegeven bij een notaris die kan verklaren dat de transcripties op waarheid berusten. Dit in geval er in de toekomst een onafhankelijk en voor de betrokken functionarissen veilig onderzoek zal plaatsvinden. Van het onderzoek naar het politiegeweld en de cultuur binnen het politiekorps zal een apart rapport verschijnen.

Wederom een site die nepnieuws verspreidt. Als ik mij niet vergis is hun account tijdelijk offline geweest op Twitter wegens nepnieuw. Tenslotte; ik heb je 100 nepnieuwssites geleden al gevraagd of je een idee hebt waarom je voortdurend op dit soort sites uitkomt? Ben je daar inmiddels uit? Antwoordt liever op reacties aan jouw adres in plaats van voor anderen in de bres te springen.

Lees: https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Moppersmurf schreef:
Moppersmurf schreef:
Was het Carlos of Elisabeth, wie van beiden kwam met links naar Xandernieuws?

Cliox schreef:
Elisabeth. Zoals hierboven gezegd wordt het van kwaad tot erger met deze sites om de aandacht te blijven vasthouden. Hoe extremer het nieuws, hoe vaker het gedeeld wordt, hoe meer clicks, hoe meer inkomsten.

Laat Elisabeth dan ook maar eens hier op reageren. Ik zal haar effe helpen met een paar citaten van Xandernieuws:

De Turkse TV zender Beyaz was bij een persconferentie waar foto’s werden getoond van baby’s die gruwelijk misvormd ter wereld zijn gekomen nadat hun moeders zich hebben laten injecteren met de Covid ‘vaccins’ van Pfizer en Moderna. ‘Er zijn kinderen met één oog en met een staart geboren'.

Foto’s van kinderen met meerdere armen en benen, of met één oog, of met een compleet aangetast lichaam dat is overdekt met haar. Erbakan: ‘Dit is geen echt vaccin. Dit is genetische manipulatie!’ Hij toont een foto. ‘Hier ziet u een baby die met een staart is geboren, een genetisch defect. Hier een baby met de huid van een dier. Hier een baby met vier benen en drie armen… Wetenschappelijk heet dit gentherapie.’

Kijk, dit zijn nou de soort 'nieuws sites' waar jij in gelooft, Elisabeth.

Sorry maar dit is de eerste keer dat ik dit zie.
Waarom moet ik reageren op iets wat ik nooit gezien heb?

Het gaat niet om een bericht maar om de melder. Xandernieuws.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 9:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Dat iedereen die een kanaal heeft, verdient aan "likes" of aan de reclame vooraf?

Wat je ziet is dat het informatielandschap voortdurend verschuift. Het informatielandschap moet je zien als een rechtopstaande draaischijf. Onderaan de draaischijf staat een groep mensen die bevestigd wil worden in hun overtuiging. Een verdienmodel zit daar onlosmakelijk aan verbonden. Op de draaischijf staan websites die het voeden van de overtuiging in dat verdienmodel hebben gestort. Berichtgeving prevaleert hier boven feitendeling. Doel is om zoveel mogelijk mensen naar de site toe te halen want dat genereert inkomsten. Websites willen onderaan die draaischijf graaien. Mee-eten uit de ruif. Dan moeten zij wel onderaan in beeld zijn.

Om de draaischijf in beweging te krijgen moeten websites gewicht aan de schijf hangen. Welgevallig nieuws is gewicht. Hoe meer gewicht zij hangen aan de schijf, hoe meer zij onderaan in beeld komen bij de groep die hunkert naar de bevestiging van hun wantrouwen. Websites die erin slagen om onderdaan de draaischijf in de spotlight te komen zijn de sites die op dat moment massaal worden gedeeld door één en dezelfde groep mensen. Zo worden inkomsten gegenereerd. Je ziet het informatie landschap opschuiven en een groep gelijkgestemden gelijktijdig met dezelfde informatiebronnen aan de haal gaan. Je herkent dus vrij snel of iemand behoort tot de groep mensen die vastzitten in het algoritme, onderaan de draaischijf.

Hoe nieuwssites werken: Vaak schurkt nieuws dicht tegen de waarheid aan of ligt er een statistiek aan ten grondslag maar wordt nieuws niet in het juiste perspectief gezet of wordt (bewust) een verkeerde conclusie gehangen aan gebeurtenissen en statistieken. Een voorbeeld is een persoon die omkiept nadat hij of zij gevaccineerd is. Websites vergroten dit uit of verbinden er conclusies aan die niet onderzocht zijn. Het juiste perspectief is dat miljoenen mensen niet omkiepen en dat de persoon die onwel werd een te lage suikerspiegel had.

Nog een voorbeeld is dat een website meldt dat in Israël in een leeftijdsgroep gevaccineerden het sterftecijfer explosief gestegen is. Conclusie en boodschap van de website; het vaccin is vergif. Een bericht dat massaal gedeeld werd door antivaxxers. Ga je de statistieken erbij nemen zie je dat op twee maanden tijd in die leeftijdsgroep 5 mensen meer zijn gestorven en dat géén onderzoek of publiciteit is gedaan naar en over de doodsoorzaak. Dus geen explosieve stijging in het sterftecijfer en geen bewezen causaliteit met het vaccin. Mogelijk zelfs toewijsbaar aan Covid. Nepnieuws dus.

BPOC is een site die zich bevindt op de bovengenoemde draaischijf. Als ik mij niet vergis zijn zij al verschillende keren op de vingers getikt voor het verspreiden van nepnieuws. Op zowel Twitter als YouTube zijn zij geblokkeerd geweest.

Quote:
Lees nu eens de 80 Politie interviews, dat lees je dat die totaal geschokt waren.

Allereerst betreffen het geen verhoren maar zijn 'agenten' uit de school geklapt zoals dat heet. Een verhoor is wanneer een verdachte of getuige door een politiefunctionaris ondervraagd wordt. Ten tweede kraakt de uitleg over de anonimiteit. Agenten willen anoniem blijven omdat zij zogezegd intern ernstig bedreigd worden en het bespreekbaar maken is taboe. Hoe hebben 80 agenten verspreid over het hele land elkaar op 10 juli dan gevonden? Ten derde heeft het politieapparaat bij mijn weten 65.000 fte, dus 80 agenten is ongeveer 0.1% wat een melding doet. Een absolute minderheid die dit zo opvat en uitlegt. Ten vierde, als agenten wordt opgedragen om dingen te doen die strijdig zijn met de wetgeving en onethisch, waarom blijft dit dan onder de pet? Hoe groot acht je de kans dat 99.9% van de agenten corrupt is? Ten vijfde is de woordenkeuze van agenten en de opbouw van de ‘politieverhoren’ vrijwel identiek. Is dat toeval denk je? Ten zesde willen agenten anoniem blijven dus is de informatie niet verifieerbaar. Ten zevende is niet genoemd in welk korps zij dienen dus op geen enkele manier kun je vragen naar een tegenreactie. Ten achtste, waarom hebben deze mensen niet gewoon ontslag genomen en verschijnen zij met naam en toenaam in de media?

Mensen die zichzelf kritische denkers noemen kunnen het bovenstaande ook zelf bedenken. De 'politieverhoren' zijn zeer makkelijk te produceren, de inhoud is niet verifieerbaar én de uitleg over de anonimiteit rammelt aan alle kanten. Joehoe, koekoek! Gaan bij jou, Elisabeth, werkelijk geen alarmbellen rinkelen hierbij? Dit lijkt verdacht veel op nepnieuws. En natuurlijk worden sites steeds sluwer, als je geen bron hebt en nergens naar verwijst is het lastig om de inhoud te debunken. Al vind ik dat ik ver kom met de vlaggetjes die ik erbij kan plaatsen binnen een paar minuten.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:

Deze specifieke video's zijn dat zeker ja.

Quote:

Niet iedereen, is een instelling op YouTube.

Quote:
omdat jij pretendeert dat je alles weet.

Dat pretendeer ik zeker niet. In tegenstelling tot jou heb ik wel informatievaardigheden: ik weet waar en hoe ik moet zoeken en ben er een stuk beter in dan jij om nep van echt te onderscheiden daar waar het informatie betreft.

Quote:
Over dat rapport, die je gratis kan lezen on line, breek je het af omdat "als je het rapport" besteld, moet betalen. Natuurlijk, dan krijg je dit rapport, thuis gestuurd???

Waar staat dat je dat rapport krijgt thuisgestuurd? Ik geloof er niets van, ik denk dat je een link krijgt met een Eboek/PDF.

Quote:
Jij legt letterlijk zout op ieder woord van mij en van Carlos. Dit is een valse manier van discussiëren. Het is monddood maken.

Zeik toch niet zo joh. Je bevindt je op een discussieforum. Als je hier iets plaatst krijg je een weerwoord. Als je daar niet tegen kan, plaats dan niets. Die calimero-houding ben ik wel klaar mee, zodra je een weerwoord plaatst krijg je opmerkingen als 'ik mag dit niet vinden'. Nee? Hoe komen al die berichten dan van je op deze website als dat niet mag?

If you can't stand the heat, stay out of the fucking kitchen. Please.

Hele tijd dat jammeren dat je je verbrandt hebt aan iets, dat is wat ik hoor. En zelf maar met hete pannen lopen.

Quote:

Ik heb er een flink aantal gelezen. Aan de documenten kan ik overigens zien dat alle verslagen slechts op twee verschillende computers gemaakt zijn, maar ik zal niet zeggen dat ze vervalst zijn. Dat zou te makkelijk zijn en kan ik ook niet aantonen.

Los daarvan heb ik een reactie gegeven over hoe het werkt. En daar krijg ik voor de zoveelste keer geen inhoudelijke reactie op, maar je komt gewoon weer met een herhaling van exact hetzelfde. Zo schieten we nooit op met een discussie. En helaas is het structureel hier.

Ik heb een heel verhaal gehouden over politie, democratie, geweldsmonopolie, etc. Geen enkele inhoudelijke reactie op, net als vorige keer met Carlos. Na een tijdje gewoon weer herhalen 'wat de politie doet kan niet'.

Zucht.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Elisabeth schreef:
En heb je niet gezien hoe de politie, oude mensen in elkaar sloegen?

En heb je niet gezien hoe die zogenaamd zielige oude mensen herhaaldelijk instructies van de politie negeerden, en hun zo lang bleven uitdagen dat er wel klappen moesten vallen??

Elisabeth schreef:
Niet gezien hoe een man, die op de grond lag, werd geschopt en een politieman zette zijn hond er boven op, die weigerde om te bijten.

En jij hebt niet gezien wat daar aan vooraf ging: intimidatie en uitlokking. Uiteraard wordt de camera pas gestart NADAT de intimidatie en uitlokking plaats gevonden heeft. Dat de betreffende hond dat niet snapt, kan ik nog begrijpen.

Elisabeth schreef:
"People, who hide Anne Frank, broke the law"
"People, who killed Anne Frank, followed the law"
"The law is not a moral compass"

Dit slaat alles. Joden redden was een heldendaad.
Het vaccin weigeren is lafheid.
Hoe DURF je die twee met elkaar te vergelijken??? Wat is de heldendaad van de lafaards die het vaccin weigeren??? Wat is de heldendaad van de egoïsten die blijven verkondigen dat ZIJ niet ziek worden van corona en dat ZIJ dus niet gevaccineerd hoeven te worden???
Dat er bijna 200.000 operaties uitgesteld zijn interesseert de lafaards geen zier.
Dat intussen de hele zorgsector tegen een burn out aanloopt interesseert de lafaards geen zier.

Vaccin weigeraars zijn lafaards. Lafaards lafaards lafaards.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nederland is verloren.

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Nederland is verloren.

En dan heb je nog de idioten die gaan filmen op de polikliniek dermatologie om 'te bewijzen' dat het niet druk is in de ziekenhuizen. "Er liggen maar drie coronapatiënten op de IC !" Jawel, maar er liggen óók twintig hartpatiënten op de IC door de uitgestelde operaties, domme laffe egoïstische anti-vaxxers !!

https://www.ad.nl/nijmegen/waarom-de-ic-van-het-radboudumc-toch-nog-druk-is-terwijl-er-volgens-de-site-maar-een-coronapatient-ligt~aa7a1127/?fbclid=IwAR3uzKr_XwJ0ajcGhCdgGherGsKrO7rJYYgcOxRQwVZbKJCYS_wzN8X5Vpw&referrer=https%3A%2F%2Fl.facebook.com%2F

Als je het artikel niet kunt lezen: openen in een incognito venster.

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Idioten die kraamafdelingen gaan filmen met 18 boorlingen per dag meer dan 'normaal' ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Do Okt 14, 2021 11:51, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

https://www.nu.nl/coronavirus/6162312/limburg-kleurt-rood-op-europese-coronakaart-rest-van-nederland-nog-oranje.html

Daar gaan we weer.

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Opvallend op die kaart is dat Vlaanderen oranje kleurt en Wallonië rood. En Limburg grenst aan Wallonië........

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Gevaccineerden vormen 'n steeds groter percentage van de nieuw besmetten.

https://www.rd.nl/artikel/946675-corona-slaat-toe-op-de-biblebelt

"De meeste besmettingen in Nederland vinden plaats onder niet-gevaccineerden. Toch zijn de verhoudingen aan het verschuiven. In augustus was 25 procent van de besmettingen onder volledig gevaccineerden, in september 31 procent en in oktober 40 procent. Er vinden dus steeds vaker zogenaamde doorbraakinfecties plaats.

In het Verenigd Koninkrijk is het inmiddels zelfs zo dat er meer besmettingen onder gevaccineerden van 30 jaar en ouder plaatsvinden dan onder niet-gevaccineerden, zowel absoluut als relatief. Mogelijk heeft dat ermee te maken dat gevaccineerden zich minder voorzichtig gedragen en daardoor vaker het virus oplopen dan niet-gevaccineerden".

-
BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Moppersmurf schreef:
Opvallend op die kaart is dat Vlaanderen oranje kleurt en Wallonië rood. En Limburg grenst aan Wallonië........

Limburg grenst voor 'n nog heel wat groter deel aan Duitsland (dat ook helemaal rood gekleurd is).
-
BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moppersmurf schreef:

Zouden dat al die Limburgers zijn die belasting aan het ontwijken zijn in Belgie?

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:

Echt, wat wil iemand nou zeggen met zo'n bericht. Ik zie het keer op keer langskomen, maar het zegt toch echt helemaal niets? Wat is je boodschap?

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2021 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Natubico schreef:

Boeit niet! HIER gaat het om:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5260404/hoeveel-coronapatienten-ongevaccineerd-op-ic?fbclid=IwAR1-yqziHYx-_IGRDvSthsyMcaBu2MiVzC30S95rDwKFX4PF4Y5Lyx9rhQk

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2021 2:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Cliff schreef:
Echt, wat wil iemand nou zeggen met zo'n bericht. Ik zie het keer op keer langskomen, maar het zegt toch echt helemaal niets? Wat is je boodschap?

Wel, waar ca. 20% van degenen die op IC terecht komen volledig gevaccineerd blijkt te zijn, betekent dit dat naarmate het aantal besmettingen bij gevaccineerden toeneemt ook het aantal van die 20% evenredig zal toenemen.
20% van pakweg 60% gevaccineerde besmetten is 'n stuk meer dan 20% van pakweg 30%.
-
BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2021 7:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je wiskunde is fascinerend...

Maar in deze discussie is al eerder gezegd: stel dat je een vaccinatiegraad hebt van 100%, dan houdt dat dus ook in dat 100% van de mensen die in het ziekenhuis belanden gevaccineerd zijn. Ik zie nu de nieuwsberichten al komen die de wappies als gekken delen.

En nu we toch aan het rekenen zijn: de kans om in het ziekenhuis te komen na volledige vaccinatie is 96% lager. Voor iedere gevaccineerde in het ziekenhuis mag je dus uitrekenen hoe hoog de belasting op de zorg zou zijn als er niet gevaccineerd wordt: een factor 20 hoger.

Nog anders gezegd, voor iedere gevaccineerde die door de ziekenhuisdeuren naar binnenkomt weet je dat je 19 zorgvragenden hebt uitgespaard.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2021 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Overigens is dit ook nog wel interessant. Heeft niets met PCR testen te maken, maar laat wel een beetje zien hoe we ervoor staan. Of mensen zich nu wel of niet laten testen... maakt voor deze cijfers niet uit.

Sinds 27 september zijn we weer behoorlijk aan het stijgen.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Overigens is in Nederland bij personen onder de 30 nog steeds éénderde niet gevaccineerd. Bij 12 tot 17 jarigen is het slechts de helft.

We zien nu ook weer dat het precies deze groepen zijn die oververtegenwoordigd zijn in het aantal besmettingen. Met name de leeftijd 10-19 valt (weer) op. Dat is ook de leeftijdsgroep dit zich het minst aantrekt of aangetrokken heeft van maatregelen. Tegelijkertijd de groep die daar ook ongetwijfeld de meeste moeite mee heeft. Maar bij 10-19 jaar nemen de ouders het besluit over vaccinatie.

Blijkbaar zijn er een hoop ouders die wel zelf de vaccinatie halen maar de kinderen niet laten vaccineren.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2021 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Goud, dit. Very Happy