Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 245, 246, 247 ... 251, 252, 253  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Vandaar dus dat duizenden met spoed zo'n booster proberen te krijgen omdat ze dan weer naar de wintersport toe kunnen.Rolling Eyes Of doen ze dat dan weer om de Oostenrijkse economie wat op te krikken?

Cliff schreef:
Nee, om hun bevolking direct te beschermen tegen een virus en indirect tegen overbelaste zorg.

Dat kan ook door helemaal niet op wintersport te gaan.

Quote:
Tenminste als 't geen zoonose is. Anders muteert 't lekker verder bij de vele dieren waar 't van nature thuis is en komt 't vandaar weer met 'n variant op de proppen bij de mens, waar diens vaccins geen vat op hebben.

Cliff schreef:
Kans is te klein.

Nou, alles wat maar nodig is is dat een vleermuis 'n nerts of 'n buiten lopende eend of kip besmet, waarna de boer door die eend of die kip wordt besmet en de dag erna ter kerke gaat.

Wie weet is 't trouwens geeneens zo dat de hele pandemie veroorzaakt werd door een in China ontsnapt of met 'n vleermuis opgegeten virus.
't Is ook denkbaar dat de situatie in grote delen van de wereld toen zodanig erbij stond dat de tijd rijp was dat het coronavirus nou overal waar maar mogelijk en nodig van dieren op mensen overging.
Ook in andere landen verblijvende vleermuizen dragen dat virus immers bij zich en de besmettingen in Nl kunnen dus net zo goed (deels) begonnen zijn op de manier zoals hierboven omschreven.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Welk ongelijk hebben we het over?

T ongelijk van de lockdown en t ongelijk van nu nog zulke strenge maatregelen overeind houden.

Quote:
Ik snap nu het plaatje pas. Is dat Hugo die kijkt naar Ernst? Ik vind het dan wel grappig. Ik denk dat hij blij is dat hij daar niet meer hoeft te staan, jij?

Da's Hugo die kijkt naar Ernst ja. Ik vind t persoonlijk smakeloos. Grootste crisis sinds WO2, grootste ingreep in het leven van individuen sinds WO2 en Hugo maakt er een lolletje van. Tekenend.

Quote:

We zullen het zien.

Zeker.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Natubico schreef:
Cliff schreef:
En het blijft ook maar de vraag of het voorbij is hoor. Na Alfa, Delta en Omikron mag die laatste vooralsnog het lichtste zijn, maar het hoeft zeker niet de laatste variant te zijn.

Stel je voor dat we nog altijd niets geleerd blijken te hebben en bijvoorbeeld denken dat we met die erg besmettelijke maar milde omikron-variant toch weer gewoon carnaval kunnen gaan vieren. Of 't in elk geval gewoon gaan doen ondanks dat 't wel verboden is.
Dan is 't in de visie van zich als natuurkenner beschouwenden heel goed denkbaar dat de natuur vindt dat ze nou hun laatste restje krediet hebben verspeeld en dan maar overgaat tot waar hij al voor gewaarschuwd heeft: 'n nieuwe variant die even besmettelijk is als Omikron en even gevaarijk als Delta.
Dan is er helemaal geen houden meer aan en gaan er echt heel veel doden vallen.
-

Uiteindelijk sterven we toch. De belangrijkste vraag is, hoe is, was je leven ?
En jaar in jaar uit onder corona dictatuur leven, nee dat is m.i. geen menswaardig leven (meer).

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
Iedere ongevaccineerde behoort tot de risicogroep.

Iedere ongevaccineerde loopt 'n bepaald risco, ja, maar lang niet evenveel.
'n Exotisch iemand loopt hier veel meer risico dan 'n autochtoon.
En naar het schijnt loopt 'n frugivoor iemand veel minder risico dan 'n omnivoor die dus onder andere dierlijk spul nuttigt.

Weet niet of 't echt relevant is, maar had zelf tot ongeveer de leeftijd van 5 nogal wat last van bronchitis en weet dus wat 't is om moeilijk adem te kunnen halen.
Maar dat verdween allemaal toen op de genoemde leeftijd het zien van hoe 'n varken geslacht werd ertoe leidde dat geen vlees meer gegeten werd.
-

Niet relevant. We leven in een samenleving, mensen leven met elkaar, lopen door elkaar, vaccineren doe je niet (alleen) voor jezelf. En werpt z'n vruchten af. Vandaar dat een 2G-samenleving in de maak is en geniet van steun van zorgminister Ernst Kuipers. Vanzelfsprekend op basis van onderzoeksresultaten en dus op feiten en statistieken.

Lees je mee Royy?

Invoer van het 2G-systeem, waarbij bezoekers alleen toegang krijgen als ze genezen of gevaccineerd zijn, kan op steun rekenen van de nieuwe zorgminister Ernst Kuipers. De D66-bewindsman zei vrijdag tijdens de coronapersconferentie dat 2G „absoluut gaat helpen bij het sneller en langer openhouden van sectoren.”

Komende week verwacht Kuipers onderzoek van de Technische Universiteit Delft te ontvangen, dat specifiek naar de inzet kijkt van het coronatoegangsbewijs en de omicronvariant. Kuipers noemt het belangrijk daarna het debat te voeren met de Tweede Kamer. Ook onderstreepte Kuipers vrijdag nogmaals het belang van vaccinatie. Hij riep iedereen die daarvoor in aanmerking komt op om de boosterprik te halen.

Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/692082672/kuipers-2-g-systeem-gaat-absoluut-werken

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
Natubico schreef:
Cliff schreef:
En het blijft ook maar de vraag of het voorbij is hoor. Na Alfa, Delta en Omikron mag die laatste vooralsnog het lichtste zijn, maar het hoeft zeker niet de laatste variant te zijn.

Stel je voor dat we nog altijd niets geleerd blijken te hebben en bijvoorbeeld denken dat we met die erg besmettelijke maar milde omikron-variant toch weer gewoon carnaval kunnen gaan vieren. Of 't in elk geval gewoon gaan doen ondanks dat 't wel verboden is.
Dan is 't in de visie van zich als natuurkenner beschouwenden heel goed denkbaar dat de natuur vindt dat ze nou hun laatste restje krediet hebben verspeeld en dan maar overgaat tot waar hij al voor gewaarschuwd heeft: 'n nieuwe variant die even besmettelijk is als Omikron en even gevaarijk als Delta.
Dan is er helemaal geen houden meer aan en gaan er echt heel veel doden vallen.
-

Uiteindelijk sterven we toch. De belangrijkste vraag is, hoe is, was je leven ?
En jaar in jaar uit onder corona dictatuur leven, nee dat is m.i. geen menswaardig leven (meer).

Hoezo? Uiteindelijk sterf je toch. En ik vind dit leven wel menswaardig. De meerderheid vindt dit leven menswaardig.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
T ongelijk van de lockdown en t ongelijk van nu nog zulke strenge maatregelen overeind houden.

Ongelijk is niet gebaseerd op jouw mening he. Zul je toch met bewijzen moeten komen, en dat weiger je categorisch hier.

Quote:
Da's Hugo die kijkt naar Ernst ja. Ik vind t persoonlijk smakeloos. Grootste crisis sinds WO2, grootste ingreep in het leven van individuen sinds WO2 en Hugo maakt er een lolletje van. Tekenend.

Tja, je kan er ook om gaan zitten janken. Ik probeer er ook altijd het beste van te maken hoor.

Maar waarom is het allemaal zo belangrijk voor je wat de overheid doet? Deze crisis is globaal he.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Anderzijds snap ik ook weinig van de overheid wanneer ze al die beroepsdemonstranten niet veel harder aanpakken.

Nagaan, mensen demonstreren tegen de sluiting van winkels, als vervolgens de winkels opengaan gaan ze opnieuw demonstreren in plaats van naar de winkel. Dat was ook zo met de avondklok. Die weerstand was nergens voor nodig. Ik ga regelmatig hardlopen 's avonds, je komt geen hond tegen. Mensen zitten als vleeszakken voor de TV boos te wezen. Ga eropuit. Ga genieten. Stop met boos zijn.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
T ging om de tweet van Hugo de Jonge. We zitten in de grootste crisis sinds WO2, met de zwaarste Overheidsmaatregelen sinds die tijd. Respectloze en schaamteloze tweet. Geeft maar weer eens aan hoe serieus de ambtenaren dit werkelijk nemen.

Jeetje wat een zure reactie. Dat jij je druk kunt maken over een tweetje met een humoristische insteek. Diezelfde zurigheid zie ik vooral bij Twitter-volk die overal op tegen zijn. En dan vallen over een tweetje van Hugo. Manmanman, 'get a live' gast!

Quote:
Interessant Cliff, dan had je al lang moeten concluderen dat er geen enkele wetenschappelijke grond is voor de huidige en de nieuwe maatregelen. Dat zullen we ook snel zien, t is snel gedaan denk ik.

Die is er wel. Omikron + boostervaccin = beheersing van het risico. Zie je eigen bron.

Quote:
Door samen te leven blijf je besmetten Cliff. Hou eens op met je asociale queeste om die samenleving de nek om te draaien.

Doel is om een beheerste situatie te creëren waarbinnen het virus rondgaat. Doordat het virus muteert en andere intrinsieke eigenschappen aanneemt is er sprake van een moving target in stuurgetallen maar de oplossing blijft onveranderd. Als ik het goed heb begrepen gaat men maatregelen afpellen en meer besmettingen toelaten. Daarbij wordt het effect op de samenleving en ziekenhuisopname nauwlettend gemonitord. Als dit goed blijft wordt steeds meer lucht in de samenleving gepompt en bewegen we steeds meer richting een samenleving zonder maatregelen. Prima toch? Hoe kun je daar nu niet mee eens zijn?

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
Natubico schreef:
Icesurfer schreef:
Morgen worden regels voor KUT-kapjes aangekondigd Laughing

De kuts mogelijkste maskers, de FFp2. Evil or Very Mad

Type 2 is niet hetzelfde als FFP2 hoor.

Type 2 lijkt precies op het lichtblauwe type 1, maar is wel medisch.

Link
-

Zijn dus niet de kut koffie filter maskers. Very Happy

Ofwel, je sloeg de plank weer faliekant mis. Het was weer ageren om te ageren. Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Kom maar weer uit de gordijnen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Volgens mij zie ik een prachtig setje Teufel speakers staan. Very Happy

Verder wordt er weer eens slap geregeerd. Maatregelen van niks ten koste van veel gedupeerde zaken.
Alles openen, 2G invoeren en wappies van de samenleving uitsluiten. Wappies kopen alles maar op internet.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Geen idee of ik dat ga doen. Ik hoop meer op betere vaccinaties, goede boost ook voor je immuunsysteem. En inderdaad, bij een griepgolf een mondkapje opzetten is niet zo gek. Zeker niet als je met die snotterende college Royy moet vergaderen die het allemaal heel gewoon vindt om je in je bek te spugen. Very Happy

Ik heb mij daar vreselijk aan gestoord, mensen die strontziek naar kantoor komen en vervolgens anderen besmetten. Blijf thuis. Stop met je willen bewijzen op deze manier want je doet en bereikt precies het tegenovergestelde. Het is onverantwoord en egoïstisch. Ik ben al 2 jaar niet meer verkouden geweest. Ik heb al 2 jaar niet meer de griep gehad. Het kortdurend ziekteverzuim (los van corona) is drastisch omlaag gegaan. Dus dat stoer naar je werk komen als je ziek bent is onverantwoord en een hoge kostenpost. Thuisblijven bij klachten werkt! Ik hoop dat deze afspraak blijft bestaan, ook na het corona-tijdperk.

Cliff schreef:
We zijn ook van open riolen af...

Zijn de grachten van Amsterdam eindelijk drooggelegd? Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:

Volgens mij zie ik een prachtig setje Teufel speakers staan. Very Happy

Verder wordt er weer eens slap geregeerd. Maatregelen van niks ten koste van veel gedupeerde zaken.
Alles openen, 2G invoeren en wappies van de samenleving uitsluiten. Wappies kopen alles maar op internet.

Dat wordt nu onderzocht door de TU in Delft waardoor je dadelijk een met feiten onderbouwd voorstel kunt aanvoeren. Ik heb niets met 'even snel dit en even snel dat.' De besluiten worden genomen moeten weloverwogen zijn op basis van wetenschap en feiten. Laat je leiden door feiten, niet door verwachtingen, wensen, frustratie en boosheid van derden. De noodzaak is er niet om dit per direct in te voeren dus prima om onderzoeksresultaten af te wachten. Dat zal het draagvlak vergroten op de notoire azijnzeikers na.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Tja, je kan er ook om gaan zitten janken. Ik probeer er ook altijd het beste van te maken hoor.

Maar waarom is het allemaal zo belangrijk voor je wat de overheid doet? Deze crisis is globaal he.

Omdat t een dikke middelvinger richting ondernemers die door de maatregelen hun pensioen aan t opeten zijn is. T geeft aan dat de beleidsmakers geen enkel idee hebben van de maatschappelijke impact van hun keuzes.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Jeetje wat een zure reactie. Dat jij je druk kunt maken over een tweetje met een humoristische insteek. Diezelfde zurigheid zie ik vooral bij Twitter-volk die overal op tegen zijn. En dan vallen over een tweetje van Hugo. Manmanman, 'get a live' gast!

T is een dikke middelvinger richting al die ondernemers die hun pensioen aan het opeten zijn. T is ook een dikke middelvinger richting de doden als gevolg van dit virus.

Quote:

Die is er wel. Omikron + boostervaccin = beheersing van het risico. Zie je eigen bron.

De lockdown-maatregelen waren en zijn onnodig.

Quote:
Door samen te leven blijf je besmetten Cliff. Hou eens op met je asociale queeste om die samenleving de nek om te draaien.

Quote:
Als ik het goed heb begrepen gaat men maatregelen afpellen en meer besmettingen toelaten. Daarbij wordt het effect op de samenleving en ziekenhuisopname nauwlettend gemonitord. Als dit goed blijft wordt steeds meer lucht in de samenleving gepompt en bewegen we steeds meer richting een samenleving zonder maatregelen. Prima toch? Hoe kun je daar nu niet mee eens zijn?

Omdat we al lang weten hoe dat werkt: in het VK en Denemarken, we hoeven niet te wachten.

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Der Führer spricht ! Hitler in gesprek met propaganda minister Goebbels, eh ik bedoel met ziekte minister Lauterbach.

https://twitter.com/i/status/1482068852490002435

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Omicron in the media, omicron in reality. Very Happy

https://twitter.com/RBleisen/status/1482333987389558786/photo/1

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dat wordt nu onderzocht door de TU in Delft waardoor je dadelijk een met feiten onderbouwd voorstel kunt aanvoeren. Ik heb niets met 'even snel dit en even snel dat.' De besluiten worden genomen moeten weloverwogen zijn op basis van wetenschap en feiten. Laat je leiden door feiten, niet door verwachtingen, wensen, frustratie en boosheid van derden. De noodzaak is er niet om dit per direct in te voeren dus prima om onderzoeksresultaten af te wachten. Dat zal het draagvlak vergroten op de notoire azijnzeikers na.

We hadden 4 maanden geleden al 2G moeten hebben en al alle wappies uit moeten sluiten. Zonder vaccinatie doe je gewoon niet meer mee.
Dan hadden nu alle gevaccineerde mensen rustig over straat kunnen gaan, in plaats van dat er nu een advies is om ook buiten een mondkapje te dragen, iets dat wappies ook weigeren. Waarom laten wij ons alles door een paar wappies vergallen?

BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

We hadden 4 maanden geleden al 2G moeten hebben en al alle wappies uit moeten sluiten. Zonder vaccinatie doe je gewoon niet meer mee.
Dan hadden nu alle gevaccineerde mensen rustig over straat kunnen gaan, in plaats van dat er nu een advies is om ook buiten een mondkapje te dragen, iets dat wappies ook weigeren. Waarom laten wij ons alles door een paar wappies vergallen?

Wegwezen met je 2G. Heb nu nog niet geleerd dat vaccinatie maar beperkte tijd beschertd tegen verspreiding? En dat we niet kunnen blijven boosteren?

https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/de-schaduwkant-van-herhaaldelijk-boosteren-kan-ons-immuunsysteem-uitgeput-raken/article-longread-1822673.html?cookie_check=1642266642

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2022 1:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Omdat t een dikke middelvinger richting ondernemers die door de maatregelen hun pensioen aan t opeten zijn is. T geeft aan dat de beleidsmakers geen enkel idee hebben van de maatschappelijke impact van hun keuzes.

Nah, dat zie ik toch echt anders.

Misschien is Hugo het allemaal wel een beetje beu om daar te staan en is hij blij dat Ernst dat nu doet. Die functie gaat ongetwijfeld gepaard met zware beveiliging en een hoop bedreigingen, want zo werkt dat in Nederland. Helaas.

EN ik denk dat men zeker weet wat de maatregelen met mensen doen. Niemand wil maatregelen voor niets: er zit een duidelijk doel achter. Overigens misschien weer goed om jou er ook aan te herinneren dat je na 800 pagina's discussie eindelijk ging toegeven dat maatregelen wel degelijk helpen tegen besmettingen. Dan zijn we toch uitgepraat of niet?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2022 1:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
[Wegwezen met je 2G. Heb nu nog niet geleerd dat vaccinatie maar beperkte tijd beschertd tegen verspreiding? En dat we niet kunnen blijven boosteren?

https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/de-schaduwkant-van-herhaaldelijk-boosteren-kan-ons-immuunsysteem-uitgeput-raken/article-longread-1822673.html?cookie_check=1642266642

Heb je het artikel goed gelezen? Los van dat het door iemand geschreven is die geen enkele wetenschappelijke bron benoemt voor haar betoog, staat er ook wel iets interessants in: er komt een nieuwe generatie vaccins aan in maart 2022. Dat is erg hoopvol nieuws.

Tot slot vraag ik me af of je het artikel wel gelezen hebt. Nergens staat namelijk met zekerheid dat je niet kunt blijven boosteren. Er staat dat sommige wetenschappers dit beweren, anderen beweren weer anders.

We hebben altijd geboosterd bij vaccins. Altijd. Niet zo snel als nu bij Covid, maar de situatie is nu ook wel iets anders. 1) Globale en urgente pandemie 2) Eerst generatie vaccins.

Nee Royy, 't is weer weinig overtuigend.

Wil je dit virus endemisch krijgen dan is volledige vaccinatie én diverse maatregelen vooralsnog de enige optie. Elk land snapt dit. Ook al jouw voorbeeldlanden snappen dit: ze zetten allemaal in op brede vaccinatie en maatregelen. Denemarken, VK, Spanje, etc.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2022 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Zijn Carlos en Elisabeth voor zichzelf begonnen???
Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2022 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Touche weer!

----

Blijf binnen, is het advies van monomane experts

Rosanne Hertzberger

Ik liep deze week langs een verwarming die stond te gloeien onder een openstaand raam en zag in één oogopslag hoe de ene crisis de ander verergert. In de eindeloze pogingen om het coronaprobleem te verleggen naar de mensen zelf adviseert het OMT om te ventileren, ook al staat dat in heel veel Nederlandse gebouwen gelijk aan een stevig klimaatdelict. Waar de Alfavariant nog te verjagen was met een zachte luchtstroom en er voor Delta al wat meer Beaufort nodig was in de huiskamer, is een Omikronbesmetting alleen te voorkomen door alle ramen tegen elkaar open te zetten.

Nu gaat het gerucht dat ergens in zielloze Vinex-wijken ventileren en isoleren wél hand in hand kunnen gaan, maar in het grootste deel van Nederland moet elke keer wanneer er ‘ventilatie’ op een persconferentie wordt geroepen de gaskraan verder open, en kunnen we kiezen of we nog wat gammele Groningse boerderijtjes opofferen op het corona-altaar of dat we nog wat vaker onze woede over Poetins provocaties inslikken en hem in plaats daarvan lief vragen of hij nog wat brandstof wil sturen.

Alles heeft met elkaar te maken.

Weet u nog hoe het vóór corona al lastig was om mensen van die verdomde bank af te krijgen, hun ogen van hun telefoon, iPad, Netflix-serie of Playstation los te weken en ze te verleiden om andere mensen daadwerkelijk fysiek te ontmoeten, ergens in een sportschool, een voetbalveld, aan een bar, in een theater of een museum. Corona zou zomaar het laatste duwtje van de fysieke realiteit kunnen zijn.

Zeker nu het OMT in zijn honderdenzevenendertigste advies deze week voorschrijft dat er op nog veel meer plekken mondkapjes moeten worden gedragen en dat het eerdere kunstmatige onderscheid tussen staand hoesten en zittend hoesten definitief is opgeheven. Zelfs bij demonstraties zouden ze mondkapjes moeten dragen, vonden de epidemiologen, virologen en wetenschappers van dienst. Je ziet het al voor je. De toeslagenmoeders die met de waterwerper van de Coolsingel worden gespoten omdat ze het medisch mondneusmasker niet op de correcte wijze gebruiken. De harde hand van de wetenschap schrijft nu eenmaal voor dat coronabesmetting koste wat kost voorkomen moet worden. Het ergste is dat die OMT’ers gewoon gelijk hebben met hun advies vóór de mondkap. Die dingen werken. Meer mondkapjes, betere mondkapjes en je hebt minder besmettingen en minder ziekenhuisopnames. Neem het ze niet kwalijk, die mensen doen hun werk, ze volgen de wetenschappelijke literatuur en zetten die in om de volksgezondheid te bevorderen.

Kijk met artsen, virologen en epidemiologen naar de samenleving, naar fysieke bijeenkomsten en zie één groot infectierisico. Die wetenschap trekt zich niets aan van de waarde van menselijk interactie, van wat je aan non-verbale communicatie kunt aflezen aan de subtiele spiertjes rond de mond. Aan het belang van elkaar in het gezicht kunnen aankijken, zien hoe de vlag erbij hangt, zien of iemand een grapje maakt of het serieus bedoelt, of iemand nog luistert of al is afgedwaald, iemand welkom heten, geruststellen, troosten.

De digitale wereld is het dankzij corona definitief aan het winnen. Waarom zou je überhaupt nog moeite doen om elkaar fysiek te treffen, als dat alleen kan in tochtige gebouwen waar iedereen verscholen achter een mondkapje gaat? Op een schermpje kun je in ieder geval nog iets van menselijke emoties aflezen. Je hoeft erna gegarandeerd niet in quarantaine. Het is veilig. En veiligheid staat bovenaan het prioriteitenlijstje van de belangrijkste adviseurs van het Nederlandse bestuur.

U merkt vast dat ik steeds activistischer word. Ik kan u verzekeren dat dat niet is vanwege twijfel over de voorliggende virus- of vaccinfeiten, of vanuit een gebrek aan respect voor wetenschap of wetenschappers. Maar macht moet worden bekritiseerd. En de macht is momenteel in handen van een monomaan groepje experts, dat bereid lijkt met de wetenschap in de hand alles van waarde op te offeren. Ik sta op en doe het raam dicht.

Rosanne Hertzberger is microbioloog.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/15/blijf-binnen-is-het-advies-van-monomane-experts-a4079355

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2022 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

estudiant schreef:
Zijn Carlos en Elisabeth voor zichzelf begonnen???
Very Happy

Ziek misschien? Welke ziekte zou dat kunnen zijn?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2022 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Chef van Duitse Verfassungsschutz noemt demonstranten tegen corona politiek #Staatsfeinde
#IchBinStaatsfeind https://www.instagram.com/p/CXG2ryijHbt/

Laatst aangepast door Icesurfer op Zo Jan 16, 2022 12:51, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2022 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Staatsvijanden? Er is een tijd geweest dat ik het begrip staatsvijanden alleen kende van totalitaire dictaturen. Het is in de loop van de jaren wel erg dicht bij huis gekomen. Als ik hier niet meer schrijf zit ik waarschijnlijk ook achter de tralies. Vandaag een sprookje, morgen gewoon.