Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 243, 244, 245 ... 251, 252, 253  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Nee, Tedje WIJ WILLEN GEEN KROEG met coronageoewehoer MEER IN !
Wij KOPEN geen KLEDING meer bij CandA met 2G coronageouwehoer !!
Daarom zijn zowel de kroegen hier alsook de C&A filialen vrijwel GAPEND LEEG. Very Happy

En als klap op de VUURPIJL, daarom WILLEN veel ondernemers HIER lockdown
met OVERHEIDSGELD zoals in Nederland, want er valt niet echt iets te VERDIENEN. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Flauwekul! Het zijn juist de wappies die de kroeg in willen en roepen dat ze gediscrimineerd worden.

Maar goed, laat uit protest de straten ook leeg als daar morgen regels voor afgekondigd worden.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Interpretatie kan evenzeer zo zijn:

- De voorspelde scenarios zijn succesvol afgewend door de strenge maatregelen.

Nee want die zaten al in de scenario's.

Quote:
Als duidelijk is dat omikroninfecties veel milder verlopen, dan zal snel een advies komen om de lockdown weer te versoepelen.

Voila. Dat is dus al lang duidelijk. Schiet op met dat advies en een beetje fors ook. WE. GAAN. OPEN.

Quote:
Let even op alle disclaimers:
- Met grote letters bovenaan PROGNOSE ZEER ONZEKER !! (jaja, twee uitroeptekens)
- Onderaan: WORST POSSIBLE CASE SCENARIO - SOMBER SCENARIO !

Okay, laat dan maar zien op basis van welke "gemiddeld" scenario is besloten om een strenge lockdown af te kondigen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Morgen worden regels voor KUT-kapjes aangekondigd Laughing

De kuts mogelijkste maskers, de FFp2. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar ja, ik ga hier echt geen antwoord meer op krijgen... want het is er simpelweg niet. De overheid die fors grondwetten overtreedt is niets anders dan wappie-praat.

Jeetje Cliff, ben jij al zo aan dit soort maatregelen gewend dat je niet meer snapt dat het sluiten van winkels, het verbieden van samenkomsten, het verbieden van groepen op straat, het verbieden van buitensporten, het verplicht dragen van maskers etc etc een forse aantasting van de individuele vrijheid is?

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Psst Cliox... en jij zegt wat over Zeeuwen: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220112_97718230

Iemand Carlos gespot?

Weet je zeker dat er geen Zeeuwen tussenstonden? Twisted Evil Heb er overigens niets van meegekregen.

Vandaag de eerste keer meegemaakt dat een antivaxxer is weggestuurd. In het sollicitatiegesprek gaf hij aan géén principieel bezwaar te hebben tegen vaccineren. Hij zei tientallen vaccinaties te hebben gehad in de jaren dat hij heeft gediend, maar was er nog niet aan toegekomen om zich te laten vaccineren. Afgelopen week is hij gestart als nieuwe aanwinst, maandag j.l. kwam vaccinatie ter sprake tijdens een kennismaking met de afdelingsmanager. Hij blijkt nu een fervent tegenstander te zijn van vaccinatie. Een vertrouwensbreuk met de afdelingsmanager en dus weggestuurd.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
Helden van de lockdown, verder zo, wij zijn trots op jullie !

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220112_93825809

Houd je niet aan een achterlijke regering met achterlijke maatregelen. Very Happy

Niet aan regels houden vind ik prima maar dan wel over de hele lengte en niet alleen wat je welgevallig is. Dat betekent dat je in je eigen normen en waarden kan worden aangetast.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Royy schreef:
onderbouwd met de scenario's die het RIVM heeft gepresenteerd in het plaatje hieronder.

Ook hier weer, allemaal veel te kort door de bocht:

Onzekerheid
    Omdat we de omikronvariant nog maar kort kennen is nog veel onzeker. Het staat nog niet vast voor hoeveel opnames de variant kan zorgen, hoe goed de bescherming door eerdere besmettingen of vaccinaties is en wat de boostervaccinatiegraad gaat worden. Het zou dus ook kunnen dat de belasting op de zorg lager uitvalt. Bijvoorbeeld als omikron minder ziekmakend blijkt. Het OMT benadrukt dat verschillende essentiële eigenschappen van de omikronvariant, zoals het ziekmakend vermogen, nog niet duidelijk zijn. Het risico is nu echter te groot om niet heel snel maatregelen te nemen, aangezien de variant zich heel snel verspreidt. Als duidelijk is dat omikroninfecties veel milder verlopen, dan zal snel een advies komen om de lockdown weer te versoepelen.

https://www.rivm.nl/nieuws/snelle-opmars-omikron-in-nederland

Maar ja, die nuances nemen de wappies-sites natuurlijk niet mee.

Oh jezus, ik zie nu dat het nog veel erger is dan dat. Hier kom ik de originele grafiek tegen:

Let even op alle disclaimers:
- Met grote letters bovenaan PROGNOSE ZEER ONZEKER !! (jaja, twee uitroeptekens)
- Onderaan: WORST POSSIBLE CASE SCENARIO - SOMBER SCENARIO !

Maar ook dat wordt er allemaal afgeknipt.

De boel wordt voortdurend belazerd door andersdenkenden. Ik ben anders gaan kijken naar onze vrijheden omdat ik zie hoe het de samenleving kan ontwrichten en schaden. Dit is een schoolvoorbeeld van de boel willens en wetens bedonderen. Zolang mensen liegen en bedriegen om een punt te maken, hebben zij geen punt!

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
WE. GAAN. OPEN.

MET. QR. CODE.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:

Want?

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliff schreef:

Maar ja, ik ga hier echt geen antwoord meer op krijgen... want het is er simpelweg niet. De overheid die fors grondwetten overtreedt is niets anders dan wappie-praat.

Jeetje Cliff, ben jij al zo aan dit soort maatregelen gewend dat je niet meer snapt dat het sluiten van winkels, het verbieden van samenkomsten, het verbieden van groepen op straat, het verbieden van buitensporten, het verplicht dragen van maskers etc etc een forse aantasting van de individuele vrijheid is?

Het collectieve belang prevaleert boven individuele vrijheden. Bovendien zijn vrijheden niet onbegrensd, jouw vrijheid houdt op waar het mijn vrijheid inperkt.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:
Royy schreef:
Cliff schreef:

Het collectieve belang prevaleert boven individuele vrijheden. Bovendien zijn vrijheden niet onbegrensd, jouw vrijheid houdt op waar het mijn vrijheid inperkt.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5280801/ook-de-ziekenhuizen-zeggen-ze-ga-maar-versoepelen

Gekke Henkie!

Maar braaf blijven conformeren hoor Cliox.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Interpretatie kan evenzeer zo zijn: De voorspelde scenarios zijn succesvol afgewend door de strenge maatregelen.

Royy schreef:
Nee want die zaten al in de scenario's.

Ehm, jouw standpunt is dat de scenario's niet kloppen weet je wel. Misschien hielpen de maatregelen veel beter tegen verspreiding dan ieder denkbaar scenario.

Nogmaals: ik zeg niet dat het zo is, ik toon alleen de zwakte van je conclusie aan. Met exact dezelfde manier van redeneren kun je precies het tegenovergestelde beweren.

Quote:
Voila. Dat is dus al lang duidelijk. Schiet op met dat advies en een beetje fors ook.

Ik zie nog steeds niet echt goede onderzoeken, alleen geschreeuw van Royy op dit punt.

Quote:
WE. GAAN. OPEN.

STOP. DE. ZINLOZE. ONELINERS.

Quote:
Okay, laat dan maar zien op basis van welke "gemiddeld" scenario is besloten om een strenge lockdown af te kondigen.

Flikker op joh. Jij komt hier met veel bombarie bijgeknipte grafiekjes tonen waarvan de overheid al zei: grote foutmarge, worst case scenario. Vervolgens kom jij hier bewijzen dat het een grote foutmarge is en een worst case scenario.

Manmanman.

Tuurlijk eis je nu 'het gemiddelde scenario'. Zoek het lekker zelf op, samen met die zogenaamde grondwetovertredingen van de overheid...

Oh, en de bron voor die grafiek heb je ook nooit gegeven. Laat me raden: Willem Engel of Maurice de Hond?

Vreselijk dit. Tweede keer dat je vol in de fake-newsval trapt Royy, en toegeven ho maar.

Laatst aangepast door Cliff op Do Jan 13, 2022 20:42, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Welke grondrechten worden overtreden Royy??? Stop eens met dit soort retoriek. Ik stel een volkomen duidelijke vraag. Artikelnummers graag.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Icesurfer schreef:
Nee, Tedje WIJ WILLEN GEEN KROEG met coronageoewehoer MEER IN !

Nou, dan blijf je toch lekker thuis? Een kroeg kan prima zonder wappies, hoor.

Icesurfer schreef:
Wij KOPEN geen KLEDING meer bij CandA met 2G coronageouwehoer !!

Dan koop je toch lekker online? Blijf maar lekker thuis! Denk maar niet dat we daar droevig van worden.

Icesurfer schreef:
Daarom zijn zowel de kroegen hier alsook de C&A filialen vrijwel GAPEND LEEG.

Ik geloof er niks van. In Antwerpen en ook in de steden aan de grens in Duitsland loopt het over. Verder land inwaarts zal het minder zijn: dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het snel oplopende aantal besmettingen. Ook al worden de 2G houders niet ernstig ziek, winkelen of cafébezoek kunnen ze best nog wel een paar weken uitstellen. De meeste 2G houders zijn immers verantwoordelijke mensen. Dat kun je van de wappies niet zeggen.

Quote:
En als klap op de VUURPIJL, daarom WILLEN veel ondernemers HIER lockdown
met OVERHEIDSGELD zoals in Nederland, want er valt niet echt iets te VERDIENEN.

Gaat vanzelf weer over. Nog een paar maanden, dan zijn de steunmaatregelen afgeschaft.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ehm, jouw standpunt is dat de scenario's niet kloppen weet je wel. Misschien hielpen de maatregelen veel beter tegen verspreiding dan ieder denkbaar scenario.

De afwijking is wel erg extreem Cliff.

Nogmaals: ik zeg niet dat het zo is, ik toon alleen de zwakte van je conclusie aan. Met exact dezelfde manier van redeneren kun je precies het tegenovergestelde beweren.

Quote:

Ik zie nog steeds niet echt goede onderzoeken, alleen geschreeuw van Royy op dit punt.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5280801/ook-de-ziekenhuizen-zeggen-ze-ga-maar-versoepelen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5280724/coronavirus-omikronvariant-vk-versoepelingen-lockdown

De lockdown is buiten alle proporties, er is geen onderbouwing voor, is onwetenschappelijk. Stop er mee. WE. GAAN. OPEN.

Quote:
Welke grondrechten worden overtreden Royy??? Stop eens met dit soort retoriek. Ik stel een volkomen duidelijke vraag. Artikelnummers graag.

Vrijheid van vereniging lijkt me voldoende Cliff.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:
Royy schreef:
Cliff schreef:

Gekke Henkie!

Maar braaf blijven conformeren hoor Cliox.

Natuurlijk is de situatie nu beheerst. Maar nogmaals, doordat we in een lockdown zitten, doordat contacten worden beperkt, doordat mensen gevaccineerd zijn, doordat mensen geboosterd worden, doordat niet-essentiële winkels dichtzitten, doordat de horeca dichtzit, doordat het theater en de bioscoop dichtzitten, doordat (sport)scholen zijn gesloten, doordat mensen thuiswerken, doordat mondmaskers worden gedragen, door de 1.5-meter samenleving, doordat mensen thuisblijven met klachten, doordat mensen zich laten testen bij klachten en zo kunnen behoeden dat mensen die mogelijk besmet zijn anderen kunnen besmetten, door de 3G-samenleving waar wel mensen samenkomen. En dan nog steeds wordt tegen de grens van de zorgcapaciteit aan gewerkt.

BerichtGeplaatst: Do Jan 13, 2022 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Zie ook wat eraan ten grondslag ligt:

"De honderdduizenden besmettingen van de afgelopen weken, gecombineerd met het hoge aantal vaccinaties en boosterprikken, zorgt voor een betere bescherming tegen het virus. In Engeland heeft 97 procent nu antistoffen, zo becijfert het Britse gezondheidsministerie."

Dus ook uit jouw bronnen blijkt dat vaccineren leidt tot een beheerste situatie.

Quote:
De lockdown is buiten alle proporties, er is geen onderbouwing voor, is onwetenschappelijk. Stop er mee. WE. GAAN. OPEN.

Volledig mee eens maar met MET. QR. CODE.

En we spreken nu af, doe je niet (meer) mee, ben je af.

Quote:

Die wordt niet ingeperkt. Op geen wijze. Daarnaast kúnnen vrijheden ingeperkt worden ​in het belang van de openbare orde.

"De nationale veiligheid, de volksgezondheid en de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen mogen niet in het geding komen."

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Zie ook wat eraan ten grondslag ligt:

"De honderdduizenden besmettingen van de afgelopen weken, gecombineerd met het hoge aantal vaccinaties en boosterprikken, zorgt voor een betere bescherming tegen het virus. In Engeland heeft 97 procent nu antistoffen, zo becijfert het Britse gezondheidsministerie."

Dus ook uit jouw bronnen blijkt dat vaccineren leidt tot een beheerste situatie.

Heb ik nooit ontkend he. Risicogroepen vaccineren!

Quote:

Volledig mee eens maar met MET. QR. CODE.

En we spreken nu af, doe je niet (meer) mee, ben je af.

Nee weg met die QR-code. Ik hoop daar massaal op burgerlijke ongehoorzaamheid van bv de horeca.

Quote:

Die wordt niet ingeperkt. Op geen wijze. Daarnaast kúnnen vrijheden ingeperkt worden ​in het belang van de openbare orde.

"De nationale veiligheid, de volksgezondheid en de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen mogen niet in het geding komen."

Worden wel ingeperkt. Als ik met 3 anderen over straat loop, kan ik een boete krijgen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Icesurfer schreef:

FFP2? Flauwekul, het gaat om het medische masker IIR.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Maar dat is dus niet zo. Je hebt je dus veel te sterk uitgedrukt, waarvan akte.

Quote:
Als ik met 3 anderen over straat loop, kan ik een boete krijgen.

Heeft niets met het grondrecht op vereniging te maken...

Geldt trouwens ook met je verontwaardiging over de scenario's-grafiek. Ook daar was essentiële informatie van afgeknipt. Ik heb je al een aantal keer gevraagd naar de bron trouwens, schaam je je ervoor Laughing

Laatst aangepast door Cliff op Vr Jan 14, 2022 10:40, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:

Royy schreef:
Heb ik nooit ontkend he. Risicogroepen vaccineren!

Dit heeft niets met risicogroepen te maken. Ieder land roept op tot algehele vaccinatie, van iedereen. Omdat iedereen snapt dat risicogroepen en niet-risicogroepen door elkaar lopen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

VK schaft QR-code af....

https://www.thetimes.co.uk/article/sajid-javid-to-abandon-covid-passes-as-the-omicron-surge-recedes-nq7cbvgj5#Echobox=1642145255

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Macron:

"Ik ga ze niet in de gevangenis stoppen, ik ga ze niet met geweld inenten. En dus moeten wij hun zeggen: vanaf 15 januari zullen jullie niet meer naar het restaurant kunnen gaan, zullen jullie geen wijn meer kunnen meenemen, zullen jullie geen koffie meer kunnen gaan drinken, zullen jullie niet meer naar het theater kunnen gaan, zullen jullie niet meer naar de bioscoop kunnen gaan...", legde het staatshoofd uit.

Voor hem is "de immense morele fout van de anti-vax" het "ondermijnen van wat de soliditeit van een natie is". "Als mijn vrijheid die van anderen bedreigt, word ik onverantwoordelijk. Een onverantwoordelijk mens is niet langer een burger", zei hij in een andere schokkende zin.

https://www.lesoir.be/416225/article/2022-01-05/emmanuel-macron-sur-les-non-vaccines-un-irresponsable-nest-plus-un-citoyen

Scholz
Of je je laat vaccineren is "geen beslissing die je alleen voor jezelf neemt", aldus Scholz, maar heeft consequenties voor het hele land. Een vaccinatie draagt ertoe bij verdere besmettingen te voorkomen "en zo 80 miljoen medeburgers te beschermen".

Scholz riep de Bondsdag op tot een snel en goed debat over de vaccinatieplicht. De bedoeling is dat de parlementariërs zelf met een wetsvoorstel komen. Dat komt de politieke discussie ten goede, vindt de kanselier, en is een "voorbeeld van democratisch leiderschap".

https://duitslandinstituut.nl/artikel/47797/kanselier-scholz-pleit-in-bondsdag-voor-vaccinatieplicht

Omikron moet wel een hele lichte variant zijn om dit nog te voorkomen. En als Frankrijk, Duitsland én Italië het voortouw nemen in de EU dan kun je er donder op zeggen dat Nederland gaat volgen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 14, 2022 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Schisma in Europa Very Happy