Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 214, 215, 216  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2021 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
Cliff schreef:
Royy schreef:
Altijd je eigen verstand blijven gebruiken Cliox. Het RIVM heeft tijdens deze crisis al diverse malen aangetoond dat ze er compleet naastzaten ("nee hoor, we hebben geen directe vluchten naar Wuhan, zo snel komt dat virus niet hier", "mortaliteit ligt rond de 3%"). De Overheid heeft grove fouten gemaakt, waaronder een compleet verkeerde inschatting van het effect van vaccinatie versus het vrijwel compleet loslaten van maatregelen en een compleet verkeerde inschatting rondom boosterprikjes. Da's niet erg, maar t geeft wel aan dat je altijd je eigen verstand moet blijven gebruiken en zeker niet blind de Overheid na moet praten.

Royy:
    'De Efteling gaat hier niet sluiten'
    'Zweden is er wel zo'n beetje (na de eerste golf)'
    'Natuurlijke weerstand is beter'
    'Het vaccin werkt maar 2 maanden'
    'Het is niet nodig iedereen te vaccineren'

Vooral zelf na blijven denken! Maar vooral goede de wetenschappelijke onderzoeken volgen.

En verder blijf je dit negeren Royy:

GAAP, al vele malen vertoond, boring....

Boring maar wetenschap en nog steeds niet weerlegd.

Dit is GEEN wetenschap maar herhalingen van de MSM.

Op basis van wetenschap. Heel wat anders dan de complottheoriesites waar jij je informatie vandaan haalt. Dat ze de boel bij elkaar liegen en bedriegen is je misschien wel 100x aangetoond. Toch blijf je stelling informatie uit deze broeinesten van bedrog putten.

Welke wetenschap? Van de Farmaceutische Industrie?
Geloof jij deze oplichters!
Wetenschap is altijd in beweging en als iemand zegt dat de wetenschap is gesetteld dan weet die niet wat Wetenschap is.
Hoeveel medicijnen zijn "goedgekeurd" en later bleekt dat het gif is met veel bijwerkingen.

Ik weet dat veel sportmensen overleden zijn of ernstige hartproblemen kregen.
Als dit niet wordt vermeld in de MSM, dan is dat niet mijn fout. Ik lees buiten de grens.

Zoals ik al eerder schreef, ik wacht af, want dit kan niet veel langer, onder het tapijt geschoven worden.
Ik verwacht een grote sterfte, onder de gevaccineerden.
En België is tenminste eerlijk en erkent dat de meeste ziekenhuis opnames bestaan uit gevaccineerden.
Er bestaan medicijnen tegen corona, maar die worden verboden.......want daar verdienen de farmaceuten niet aan.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 3:18 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Elisabeth schreef:

In Nederland krijgen jaarlijks gemiddeld 200 tot 400 sporters hartfalen. Als je alleen naar voetballers kijkt zijn dat er jaarlijks gemiddeld 50, gemiddeld overleeft de helft dat, en de andere helft sterft. LEES NU EENS WAT PRO CARDIO DAAR OVER ZEGT:

https://www.procardio.nl/shop/i/hartfalen/hartfalen-tijdens-sport/6

Elisabeth schreef:
Als dit niet wordt vermeld in de MSM, dan is dat niet mijn fout. Ik lees buiten de grens.

Dit wordt niet vermeld door de MSM, omdat het aantal hartfalen niet hoger is dan normaal. HET HEEFT DUS NIETS MET HET VACCIN TE MAKEN. STOP MET DIE ONZIN !!!

'Buiten de grens lezen????
Je gelooft gewoon alles wat in jouw straatje te pas komt en alles wat weerlegd wordt negeer je !!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 3:21 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Elisabeth schreef:
Er bestaan medicijnen tegen corona, maar die worden verboden.......want daar verdienen de farmaceuten niet aan.

STOP MET DIE ONZIN !!!! ER WORDEN TIENTALLEN MEDICIJNEN GEBRUIKT TEGEN CORONA !!!

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-medicijn-tegen-corona/overzicht-goedgekeurde-en-onderzochte-medicijnen

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 5:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Natubico schreef:
Nou stel dat de politiek 't te gortig vindt dat mensen die op wintersport gaan in veel gevallen op kosten van alle verzekerden en belastingbetalers met botbreuken naar Nl vervoerd moeten worden en hier in het hospitaal behandeld. Voorgesteld wordt om in verband hiermee 'n verplichting in te voeren om meer premie te betalen.

Ook hier sla je de plank weer keihard mis:

Dat je een zorgverzekering en een reisverzekering hebt wil nog niet betekenen dat je verzekerend bent voor gipsvluchten. Je zorgververzekering vergoedt alleen medische, spoedeisende hulp tegen het Nederlandse tarief en gipsvluchten vallen hier niet onder. Reisverzekeringen vergoeden ook niet standaard de kosten van gipsvluchten, bij de meeste verzekeringsmaatschappijen moet je hiervoor een aanvullende wintersportdekking afgesloten hebben.

https://www.reisverzekeringen.nl/nieuws/wintersport/wie-betaalt-een-gipsvlucht/

Dus kom maar op met die aanvullende ongevaccineerden toeslag op de zorgpremie!

Medisch noodzakelijke kosten zoals helikoptervervoer of vervoer met de reddings-sneeuwscooter vanaf de piste worden wel door de basisverzekering gedekt. Al bij al zeker ook niet gering dus.

Maar goed, waar 't in deze om gaat is dat 'n beperkt aantal mensen bewust en onnodig dingen doen die 'n sterk vergroot risio met zich meebrengen op ziekte of ongeval.
't Gaat dan niet aan dat de vele anderen daardoor mede gedupeerd worden.
Wanneer exoten naar Nl komen omdat ze hier beter betaald werk vinden dan in hun eigen land, of omdat ze hier helemaal niet hoeven te werken en daar de voorkeur aan geven boven 'n verder verblijf in hun eigenlijke vluchtelingenopvang elders, of noem maar op, dan kunnen ze weten dat dit avontuur met zich meebrengt dat ze als exoten onder andere bovenmatig kwetsbaar zijn inzake covid.

Wanneer vooral dit ertoe leidt dat in de koudere maanden de ziekenhuizen hier overvol raken en het hele land inclusief zijn economie daar zwaar onder te lijden krijgen, dan moet van de veroorzakers van deze ontwikkeling geeist kunnen worden dat ze er wel optimaal aan meewerken dat de kans dat zo'n ontwikkeling zich (weer) voordoet zo klein mogelijk gemaakt wordt.
Met andere woorden, wanneer ze toch hier willen blijven of hierheen willen komen dan is 't niet meer dan vanzelfsprekend dat ze zich wel verplicht laten vaccineren tegen corona.

(Daar gaat je plank toch weer aan splinters Cliffie).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Elisabeth schreef:

Klopt, maar dit heeft niets met de vaccins te maken, hetgeen je ook al meerdere malen is verteld. Lees je überhaupt wel eens iets wat niet in je kraam te pas komt?
Hier nogmaals:
https://www.procardio.nl/shop/i/hartfalen/hartfalen-tijdens-sport/6
Een probleem dat al vele jaren speelt, dus onzin dat dit een vaccins gerelateerd probleem zou zijn. Ga je er nu wel een keer op reageren of speel je weer voor struisvogel?

Quote:
Zoals ik al eerder schreef, ik wacht af, want dit kan niet veel langer, onder het tapijt geschoven worden.

Klopt, over 100 jaar zijn ze allemaal dood.

Quote:
En België is tenminste eerlijk en erkent dat de meeste ziekenhuis opnames bestaan uit gevaccineerden
.
Is ook al meerdere keren uitgelegd. Ik dacht dat jij zo bèta was??

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

@Cliox: het standpunt van Hoger Onderwijs in Nederland: https://www.vereniginghogescholen.nl/actueel/actualiteiten/hoger-onderwijs-fysiek-onderwijs-essentieel-maar-kabinet-vraagt-met-ctb-s-het-onmogelijke

Ik ben er niet blij mee, maar had het wel verwacht.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zodra die ziektes weer de kop opduiken, gaan ze een probleem vormen Cliff. Dus wat doe je dan? Je risicogroepen beschermen.

Daar hebben we nadrukkelijk niet voor gekozen in het rijksvaccinatieprogramma Royy. De keuze daar is om iedereen te beschermen.

Quote:
Haha is dit jouw manier om te zeggen dat je t allemaal niet zo helder hebt rondom vaccins en antibiotica?

Ik heb het volkomen helder, maar jij gaat herhalen ipv weerwoord geven op mijn argumenten. Dat merk ik nogal veel hoor.

Quote:
Dat kan dus niet, want die weerstand bouwt snel weer af (zie de huidige besmettingen).

Zelfde geldt na besmetting Royy. Je argument om bewust te kiezen voor besmettingen houdt echt geen stand.

[quote]Wat jij nu eigenlijk voorstelt is een constante vaccinatie van zeg een prikje om de 4 maanden. Dat is waanzin voor dat deel van de bevolking wat niets te vrezen heeft.[quote]

Iedereen vaccineren, met de huidige vaccinaties heb je misschien af en toe een boosterprik nodig. Met de nieuwe nog komende vaccins niet meer.

Quote:
Is helemaal niet erg dat 10-19-jarigen de motor zijn. Die hebben nauwelijks ergens last van en hun ouders vaak ook niet. Hun opa en oma en hun ouders die in de risicogroep zitten (te dik, diabetis, andere problemen) beschermen je door te vaccineren.

Vaccinatie werkt niet voldoende om risicogroepen te beschermen Royy. En 10-19 jarigen hebben ook niets van een vaccin te vrezen, dus gewoon vaccineren zodat je de risicogroepen beschermt tegen die virusverspreiders.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:

Lees je mee Royy? Slaat nergens op dat je jongeren wél aan dit risico wilt blootstellen en niet aan een compleet veilig vaccin. Gewoon geen logica voor.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Daar gaat je plank toch weer aan splinters Cliff

Dacht het niet: jij hebt geen idee hoe het werkt met bewuste risico's en verzekeringen. Wintersport, duiken, skydiven, het kost je allemaal extra geld voor extra dekking.

Nu de ongevaccineerden nog.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Tsja, het is wederom nieuwe informatie aanvoeren in plaats van reageren op tegenargumenten. Het is lastig om zo tot een gesprek te komen. Daarnaast blijf je vervallen in holle kreten die je niet aantoont en niet relevant zijn. Op geen enkele manier.

Over de farmaceuten: Dat de farmaceutische industrie geld verdient is evident maar dat doet een fabrikant van warme regenkleding ook. En ook dié fabrikant smeedt het ijzer wanneer het heet is. Zo gaat een fabrikant van warme regenkleding ook niet op een warme zomerdag op Curaçao regenkleding promoten maar doet dat op locaties en momenten dat er vraag naar is. Dat geldt ook voor farmaceuten.

En verder lijk je gemakshalve te vergeten dat het door jou geprezen Ivermectine ook niet aan bomen groeit maar van dezelfde farmaceuten vandaan komt die je zo wantrouwt. En ook op Ivermectine zit gewoon een winstoogmerk. Daar wordt geld aan verdiend. Veel geld. Of denk je dat farmaceuten Ivermectine produceren omdat ze dat zo leuk vinden? De farmaceutische industrie is geen liefdadigheidsinstelling.

Elisabeth schreef:
Welke wetenschap? Van de Farmaceutische Industrie?

Medische wetenschap komt niet alleen uit de koker van de farmaceutische industrie maar ook van onafhankelijke instituten, beoordelingsinstanties, gezondheidsorganisaties, arbodiensten, laboratoria, ziekenhuizen en universiteiten. Daarnaast kijk ik ook naar objectieve statistieken, praktijkresultaten en doe ik aan waarheidsvinding.

Antivaxxers blijven daarentegen volhouden dat het vaccin niet werkt, ontkennen wetenschap, negeren onwelgevallige statistieken, ontkennen dat ongevaccineerden procentueel oververtegenwoordigd zijn in ziekenhuizen, veinzen bijwerkingen, verzinnen nepdoden en verspreiden nepnieuws om een vals sentiment te creëren.

Er is een verschil tussen onwetendheid en doelbewust mee-creëren van een landschap aan leugen en bedrog. Jij behoort tot de tweede groep want je bent vaak zat teruggefloten op beweringen die feitelijk onjuist waren of waarvan de causaliteit met het vaccin niet bewezen is. Je weigert feitelijke onjuistheden te rectificeren. Je reageert er niet op, je komt er niet op terug, je stelt je mening niet bij, je plaatst geen ‘red flags’ bij de verspreiders van de leugens, sterker nog, je negeert feiten en herhaalt de leugen (en wordt boos). Twee voorbeelden:

1. De recente leugen dat Christian Eriksen als gevolg van het vaccin neerviel tijdens het WK.
Christian Eriksen was niet gevaccineerd, wellicht dat je daar nu wel op wil terugkomen.

2. Niet vergeten onderstaande debunk van het vals sentiment van Artsenvrijheid. Ik haal het nog maar eens uit de mottenballen zodat het onderzoek niet voor niets is geweest. Artsenvrijheid beweerde (in eigen woorden) dat jongeren in Israël met bosjes omvielen nadat zij het vaccin kregen toegediend:
    “Ik zag op hun site dat ze beweerde dat het sterftecijfer onder jongeren in Israël sinds de vaccinatiecampagne dramatisch hoog zou zijn. En claimen daarmee bewijs dat het vaccin vergif is. Zij verwijzen naar een rapport van de IPC die op hun beurt meer verwijzen naar het Israëlische statistiekbureau CBS als bron.

Onderzoek naar de statistieken op het genoemde statistiekbureau laat een stijging zien van maar liefst, let op, trommelgeroffel 8 sterfgevallen meer onder de 20-igers (95 tegenover 87) dan een jaar eerder in dezelfde periode van maar liefst 2 maanden. En nu komt het, over de doodsoorzaken in deze leeftijdsgroep is niets bekend, niets onderzocht en niets gepubliceerd. De doodsoorzaak is dus onbekend en volledig uit de lucht gegrepen. Verder beweren zij dat het sterftecijfer in die leeftijdscategorie 30 procent is. Het verschil van 8 doden op 95 is geen 30% naar mijn calculatie.

Het heeft niets te maken met artsen die hun twijfels hebben. Nogmaals, het eerste feitenonderzoek dat ik doe, laat zien dat de boel willens en wetens wordt besodemieterd. De artsen die twijfelen hebben de feiten niet op een rij, komen met percentages die niet kloppen, verbinden zelf een conclusie aan sterfgevallen en gebruiken smaakversterkers zoals 'dramatisch hoog' om het vuurtje warm te stoken. Dit soort nonsens doet het hoofdzakelijk goed bij mensen die niet zoeken naar de waarheid maar een bevestiging van hun wantrouwen.“
Dus allemaal leuk en aardig om telkens ongefundeerd af te geven op MSM, maar kijk ook eens kritisch naar de bronnen die jij aanboort. Begin eens met terug te komen op bovenstaande voorbeelden. Ben je eens dat klinkklare leugens worden verspreid en zo ja, waarom zouden sites dat doen?

Quote:
Geloof jij deze oplichters!

Het gaat niet om wat ik geloof, het gaat om wat jij gelooft. De sites die je aanboort om je informatie vandaan te halen zijn veelal complottheoriesites. Complottheoriesites hebben niet als doel jou te voorzien van objectieve informatie op basis van gedegen onderzoek en waarheidsvinding, deze sites hebben een andere agenda.

Complottheoriesites stoppen een overtuiging in jouw hoofd door wantrouwen te voeden en doen dat hoofdzakelijk met nepnieuws. De kunst van nepnieuws is om zo dicht mogelijk bij de waarheid te blijven. Baudet heeft het onjuist uitleggen van statistieken tot kunst verheven.

Onderstaand een voorbeeld bijgesloten. Baudet toont enkel alleen het linker gedeelte en roept vervolgens ‘zie je nu dat het vaccin niet werkt’, hij laat daarmee zien wat hij wil dat je ziet. Zijn het feiten? Jazeker. Maar zijn deze goed uitgelegd? Neen. De feiten kloppen wel, maar de conclusie die hij eraan verbindt niet. Het rechter plaatje geeft een volledig beeld weer en daar zie je dat procentueel ongevaccineerden oververtegenwoordigd zijn in ziekenhuizen en op de IC en dat het vaccin weldegelijk effectief is.

Quote:
Wetenschap is altijd in beweging en als iemand zegt dat de wetenschap is gesetteld dan weet die niet wat Wetenschap is.

Dat ben ik eens. Maar als jij je daar zo bewust van bent snap ik in het verlengde niet dat je de LP blijft grijsdraaien dat het vaccin experimenteel is. Dat was het al niet vanaf de eerste minuut dat je dit riep maar inmiddels is voldoende onderzocht en bewezen dat het vaccin veilig is. De horde doden die zijn voorspeld zijn uitgebleven. Mensen die massaal riepen dat mensen om hun heen stierven nadat zij het vaccin kregen toegediend zijn er niet Elisabeth en gaan er ook niet komen.

Quote:
Hoeveel medicijnen zijn "goedgekeurd" en later bleekt dat het gif is met veel bijwerkingen.

Heel veel. Ivermectine is een voorbeeld daarvan. De mensen die Ivermectine kregen toegediend hebben onomkeerbare leverschade of zijn gestorven. Gelukkig is het toedienen van Ivermectine tijdig een halt toegeroepen.

Quote:

Dat ligt niet aan het vaccin. Bij veel sporters met hartklachten is onterecht het vaccin als oorzaak toegewezen. Zelfs bij sporters waarvan dit niet bekend was of zij gevaccineerd waren en zelfs bij sporters die niet gevaccineerd waren. Destilleer eerst maar eens feiten uit fictie voordat je dit soort beweringen doet.

En ook hier geldt, mensen die van de toren bliezen dat Eriksen als gevolg van het vaccin neerviel, hebben dit niet gerectificeerd toen bleek dat dit feitelijk onjuist was. Sterker nog, de leugen leeft voort want recent kwam jij er ook mee opdraven. Je werkt dus mee aan het verspreiden van desinformatie.

Quote:

De leugens en het bedrog van complottheoriesites bedoel je? Daarmee ben ik het volledig eens. We kunnen dat niet langer negeren en moeten mensen verantwoordelijk houden voor de gevolgen. Ik las dat duizenden mensen aangifte hebben gedaan tegen Willem Engel, misschien wel goed dat een rechter zich buigt over het verspreiden van nepnieuws. Wat mij betreft mag het aan banden worden gelegd omdat de gevolgen verregaand zijn en mensen onvoldoende instaat zijn om de gevolgen te overzien.

Quote:

Gebakken lucht. De horde mensen die binnen 3 weken zouden sterven zijn uitgebleven. De horde mensen die binnen 3 maanden zouden sterven zijn uitgebleven. De bakens worden continu verlegd wanneer blijkt dat een hoop onzin is verkondigd. Nu is het binnen een jaar en in januari zal het baken wel worden verschoven naar 3 jaar of 10. Lekker makkelijk. De feiten zijn dat het vaccin veilig is terwijl het virus de tandwielkast van de zorg laat vastlopen. Als je toch zo begaan bent met de mensheid, kijk daar dan eens kritisch naar en ga meestribbelen.

Quote:

Heb je nu zelf écht niet door dat je verkeerd geïnformeerd wordt en desinformatie verspreidt? Medicijnen waarvan de werking is bewezen en veilig zijn worden toegelaten en gebruikt en er wordt hard gewerkt aan medicatie om symptomen te onderdrukken.

Check!

Laatst aangepast door Cliox op Wo Nov 24, 2021 11:33, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Op twee personen na ken ik geen van allen. Wendy van de typetjes en Jinek zie ik vaker voorbij komen op Twitter. Ze biedt een podium voor het politieke debat. Net als Cliff heb ik geen TV-abonnement. Sinds kort heeft mijn vrouw Videoland, dat is meer dan voldoende kwelling.

Ik heb ze ook moeten opzoeken, hoor. Ik ken zo'n beetje de namen van die achterlijke programma's, maar niet de namen van het volk dat de presentatie doet.
Maar het geeft een goed beeld van de achterlijkheden op tv waar Nederlanders massaal naar kijken.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Natubico schreef:

Dacht het niet: jij hebt geen idee hoe het werkt met bewuste risico's en verzekeringen. Wintersport, duiken, skydiven, het kost je allemaal extra geld voor extra dekking.

Nu de ongevaccineerden nog.

Exact. Een verzekeraar doet niets meer dan risico afkopen. Op basis van basisrisicofactoren wordt de hoogte van een premie bepaalt. En er zijn duidelijke kaders waar je aan moet voldoen om risico te beheersen. Ofwel, de plichten van de verzekerde. En die discussie mis ik in de afgelopen anderhalf jaar. Het is héél normaal om gevolgen van je keuze af te wentelen op de maatschappij en daar moeten we vanaf.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Daar hebben we nadrukkelijk niet voor gekozen in het rijksvaccinatieprogramma Royy. De keuze daar is om iedereen te beschermen.

Ehm nee Cliff, we kiezen daar wel degelijk voor om de risicogroep te beschermen: kinderen. Het neveneffect is dat een deel van de vaccins zorgen voor levenslange bescherming.

Quote:

Zelfde geldt na besmetting Royy. Je argument om bewust te kiezen voor besmettingen houdt echt geen stand.

De complicaties worden minder Cliff. T is net als bij kleine kinderen: die lopen de helft van de tijd met een snotneus, omdat er allemaal nieuwe virussen zijn waar ze mee in aanraking komen. Volwassenen hebben daar veel minder last van. Betekent dat dat volwassenen nooit een snotneus hebben? Nee.

Quote:

Iedereen vaccineren, met de huidige vaccinaties heb je misschien af en toe een boosterprik nodig. Met de nieuwe nog komende vaccins niet meer.

Ja joh, 6 maanden geleden zou 60% nog genoeg zijn. Denk in meerdere scenario's Cliff.

Quote:

Vaccinatie werkt niet voldoende om risicogroepen te beschermen Royy.

Hoezo niet? Het vaccin reduceert complicaties met 95% toch?

Quote:
Lees je mee Royy? Slaat nergens op dat je jongeren wél aan dit risico wilt blootstellen en niet aan een compleet veilig vaccin. Gewoon geen logica voor.

Hebben ze nu al iets lichamelijks kunnen vinden Cliff, of zijn dit allemaal burn-out klantjes?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ehm nee Cliff, we kiezen daar wel degelijk voor om de risicogroep te beschermen: kinderen. Het neveneffect is dat een deel van de vaccins zorgen voor levenslange bescherming.

Dit is gewoonweg niet waar. Jammer dit.

Quote:
De complicaties worden minder Cliff. T is net als bij kleine kinderen: die lopen de helft van de tijd met een snotneus, omdat er allemaal nieuwe virussen zijn waar ze mee in aanraking komen. Volwassenen hebben daar veel minder last van. Betekent dat dat volwassenen nooit een snotneus hebben? Nee.

Je zal ooit met onderbouwing moeten komen waarom natuurlijke besmetting beter is dan vaccinatie Royy. Neem in dat verhaal dan ook direct even mee dat ze in Afrika en India voortdurend tegen besmettingen oplopen van allerlei ziekten, en ze daardoor een zeer lage levensverwachting hebben.

Vaccinaties zijn een veilige en gecontroleerde manier voor het opbouwen van weerstand.

Quote:
Ja joh, 6 maanden geleden zou 60% nog genoeg zijn. Denk in meerdere scenario's Cliff.

Er zijn geen meerdere scenario's Royy. Bovendien: maximaal inzetten op vaccinatie sluit nog steeds het 'natuurlijke besmettings'-scenario niet uit. Sterker nog: het complementeert elkaar prima. Juist jij denkt te weinig in meerdere scenario's en wil inzetten op natuurlijke besmetting ten koste van vaccinatie.

Quote:
Hoezo niet? Het vaccin reduceert complicaties met 95% toch?

Make up your mind Royy! Je draait continu 180 graden in je argumentatie: dan werkt vaccinatie weer niet, dan weer wel, dan weer niet.... geeft alleen maar aan dat je totaal geen idee hebt.

Quote:
Hebben ze nu al iets lichamelijks kunnen vinden Cliff, of zijn dit allemaal burn-out klantjes?

Ja, dat hebben ze zeker.

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1648.abstract
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2771581/
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277953620306456
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m2815.long
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3489
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01292-y?ftag=YHF4eb9d17
https://europepmc.org/article/med/33095459
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7834723/

Kijk maar weg van de wetenschap. Zet maar in op onnodige risicovolle scenario's... maar waarom eigenlijk? Omdat er een aantal mensen zonder geldende reden dwarsliggen en die wil jij graag ontzien?

Dacht het niet!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wat een domheid.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
@Cliox: het standpunt van Hoger Onderwijs in Nederland: https://www.vereniginghogescholen.nl/actueel/actualiteiten/hoger-onderwijs-fysiek-onderwijs-essentieel-maar-kabinet-vraagt-met-ctb-s-het-onmogelijke

Ik zie deze nu pas. Sectoren die wegrollen bij het nemen van verantwoordelijkheden is de nieuwe norm in Nederland. Het gewicht in het maatschappelijk debat ligt ten grondslag aan de terugtrekkende beweging. Op het moment dat een sector wordt aangewezen om in de actiestand te komen gaan de hakken in het zand en worden rechten erbij gesleept om de boot maar te kunnen afhouden. Geen sector staat te springen om te investeren omdat het maatschappelijk debat voeren daar onlosmakelijk aan verbonden zit. Dat zie je bij meer sectoren terugkomen.

De argumenten die worden aangevoerd vindt ik niet sterk. De 100% toegankelijkheid tot het hoger onderwijs voor alle studenten hoeft niet per saldo alleen fysiek te zijn en is ook niet onbegrensd. Ik zal niet verder op de argumenten ingaan maar wil wel duiden dat scholen ook een wettelijke zorgplicht hebben voor docenten en studenten. Dat betekent dat zij een veilige werk- studieomgeving moeten creëren waarbij docenten en studenten niet worden blootgesteld aan vermijdbare risicofactoren.

De mate waarin beheersmaatregelen moeten worden genomen zit verbonden aan een wettelijk verplicht hiërarchisch stelsel waarbij je alleen afgeschaald kan worden op basis van het redelijkerwijs-principe. Een school moet dus aantonen dat het technisch, organisatorisch onmogelijk is of financieel disproportioneel en maatregelen moeten treffen om de blootstelling aan risicofactoren te reduceren tot een aanvaardbaar minimum. De vereniging probeert dit onder te brengen in een integrale afspraak die geldt voor alle scholen. Overigens zie ik verschillende termen terugkomen uit het redelijkerwijs-principe dus de vereniging wendt de juiste middelen aan om dingen in beweging te krijgen.

Ik ben wel benieuwd naar de alternatieve middelen waarover wordt gesproken. Ik kan je van harte aanbevelen daar open voor te staan. Vanzelfsprekend moeten scholen docenten en studenten tonen hoe risico beheerst wordt. Het is een plicht om inzichtelijk te maken incluis risicocalculatie zodat je er wat van kan vinden. En als het goed is stemt de OR in na advies van de preventiemedewerker. Personen die je kunt bevragen.

Afsluitend ben ik het hartstochtelijk oneens over de praktische onuitvoerbaarheid van het controleren op het coronatoegangsbeleid. Ik kan honderden dingen bedenken hoe je controle praktisch mogelijk en uitvoerbaar maakt, het neigt hier naar niet willen. Ook op dit onderwerp vind ik onderbouwing wat dunnetjes maar ik kan me voorstellen dat het over de gehele spectrum meer body heeft dan wordt gemeld. Vaak lees je maar het topje van de ijsberg.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Mooi. Wegwezen met die QR-code. Ik heb KPMG nooit gemogen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dit is gewoonweg niet waar. Jammer dit.

Hoezo? Jij bent waarschijnlijk gezien je leeftijd niet ingeent tegen mazelen, bof, rodehond. Die zijn namelijk pas wat later in het rijksvaccinatieprogramma opgenomen. Toch zijn vanaf toen slechts nieuwe kinderen gevaccineerd (en niet de hele bevolking). Reden? Risicogroep.

Quote:

Je zal ooit met onderbouwing moeten komen waarom natuurlijke besmetting beter is dan vaccinatie Royy. Neem in dat verhaal dan ook direct even mee dat ze in Afrika en India voortdurend tegen besmettingen oplopen van allerlei ziekten, en ze daardoor een zeer lage levensverwachting hebben.

Zit een bepaald optimum in Cliff, snap jij ook wel.

Quote:
Vaccinaties zijn een veilige en gecontroleerde manier voor het opbouwen van weerstand.

Dat zijn ze zeker. Maar ik hanteer hier echt hetzelfde uitgangspunt als bij andere medicatie (zoals antibiotica): als het niet nodig is, liever niet.

Quote:

Er zijn geen meerdere scenario's Royy. Bovendien: maximaal inzetten op vaccinatie sluit nog steeds het 'natuurlijke besmettings'-scenario niet uit. Sterker nog: het complementeert elkaar prima. Juist jij denkt te weinig in meerdere scenario's en wil inzetten op natuurlijke besmetting ten koste van vaccinatie.

Nee ik mik dus juist op een dubbel scenario. Ik wil de risicogroep vaccineren en de niet-risicogroep natuurlijke weerstand op laten bouwen.

Quote:

Ja, dat hebben ze zeker.

Sorry, ik moet beter uitdrukken: een lichamelijke oorzaak. Die is moeilijk te vinden. Da's anders dan bij het virus zelf, waarbij men vrij snel door had dat bij sommige mensen het afweersysteem in een paniekmodus raakt waardoor de complicaties ontstaan.

Geen lichamelijke oorzaak duidt vaak op een psychische oorzaak. Kan nog steeds tot lichamelijke klachten leiden.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoezo? Jij bent waarschijnlijk gezien je leeftijd niet ingeent tegen mazelen, bof, rodehond. Die zijn namelijk pas wat later in het rijksvaccinatieprogramma opgenomen. Toch zijn vanaf toen slechts nieuwe kinderen gevaccineerd (en niet de hele bevolking). Reden? Risicogroep.

Je maakt er zelf maar wat van, en dat is aandoenlijk Royy.

Jezelf en een ander beschermen
    De meeste kinderen in ons land zijn gevaccineerd. Deze kinderen zijn dus goed beschermd. En daardoor krijgen de besmettelijke virussen en bacteriën weinig kans zich te verspreiden. Dat is ook heel belangrijk voor kinderen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Bijvoorbeeld omdat zij nog te jong zijn of door een ziekte niet gevaccineerd kunnen worden. Deze groepsimmuniteit is heel belangrijk, want door jezelf te vaccineren, help je kinderen en volwassenen die niet beschermd zijn tegen infectieziekten. Sommige virussen en bacteriën komen in Nederland niet of nog maar zelden voor, maar de ziekten komen terug als te weinig mensen gevaccineerd zijn.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/over-het-programma

Dat wij mensen zo jong mogelijk vaccineren is enkel en alleen om het risico op besmetting voor iedereen zo snel mogelijk te verlagen. Wachten totdat iedereen 18 is zou de vaccinatiegraad aanzienlijk doen dalen en de groepsimmuniteit in gevaar brengen.

Heeft niets met risicogroepen te maken.

Quote:
Zit een bepaald optimum in Cliff, snap jij ook wel.

Ik sta daar voor open Royy, maar dan ook echt met onderbouwing. Liefst wetenschappelijk, door onderzoek aangetoond, gepubliceerd en peer-reviewed.

Ik heb echt niets aan een Royy uit Rotterdam die denkt dat we kasplantjes worden omdat we vaccineren. Dat is niets anders dan irrationele angst voor het onbekende.

Quote:
Dat zijn ze zeker. Maar ik hanteer hier echt hetzelfde uitgangspunt als bij andere medicatie (zoals antibiotica): als het niet nodig is, liever niet.

Dat is een niet valide uitgangspunt en is al heel vaak hier verwoord. Als je teveel antibiotica geeft, krijg je resistentie van bacteriën. Daarom is terughoudendheid nuttig.

Bij vaccins werkt het precies andersom: vaccineer je te weinig, gaat het virus onder veel mensen rond, deelt het virus zichzelf dus vaker en bij iedere celdeling is de kans op mutatie. Hoe meer celdelingen, hoe groter de kans op mutatie en een 'nieuw' virus waardoor vaccins waardeloos worden.

Werkt dus precies andersom. Erken dat eens een keer, ontkracht dit argument desnoods, maar blijf niet een reeds weerlegd argument als een kip zonder kop herhalen. Dat is raar.

Quote:
Nee ik mik dus juist op een dubbel scenario. Ik wil de risicogroep vaccineren en de niet-risicogroep natuurlijke weerstand op laten bouwen.

Wederom geen logica: als je iedereen vaccineert, en mensen raken nog steeds besmet (zoals nu), bouw je natuurlijke weerstand op. Feit. Als Kees en Jan in de niet-risicogroep vallen en ze laten zich vaccineren, dan zijn er twee mogelijkheden:

1) Kees en Jan zijn beschermd tegen het virus, óf
2) Kees en Jan zijn niet beschermd tegen het virus, raken alsnog besmet, en bouwen natuurlijke weerstand op.

Jij zet alleen in op 2). Onbeargumenteerd. Wederom. Maar al wel 20 keer herhaald. Hoe zit dat?

Quote:
Sorry, ik moet beter uitdrukken: een lichamelijke oorzaak. Die is moeilijk te vinden. Da's anders dan bij het virus zelf, waarbij men vrij snel door had dat bij sommige mensen het afweersysteem in een paniekmodus raakt waardoor de complicaties ontstaan. Geen lichamelijke oorzaak duidt vaak op een psychische oorzaak. Kan nog steeds tot lichamelijke klachten leiden.

Ja hoor, ontken long-covid maar. Het zit in het hoofd hè, net als Aids.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliff schreef:

Mooi. Wegwezen met die QR-code. Ik heb KPMG nooit gemogen.

En dus deuren sluiten.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2021 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Daar zitten ze dan, de verzetsstrijders, de harde kern die politie bekogelde met stenen en insloegen op de ME. Als ware verzetstrijders, als helden, want dat waren ze toch? Stenen gooien op een ME'er die hulp bood aan een slachtoffer.

"Tijdens een betoog van de officier van justitie barst een verdachte van de rellen in Rotterdam in huilen uit. Uiteindelijk krijgt de verdachte onder meer vijf maanden celstraf, waarvan twee voorwaardelijk."
    "Sharon M. zei op de speciale supersnelrechtzitting in de rechtbank in Rotterdam dat ze spijt had. "Het was een momentopname en ik heb er echt van geleerd dat ik dat niet moet doen. Het verpest gewoon mijn leven."
    Ze bekende twee stenen te hebben gegooid. Volgens het OM heeft ze ook een fiets gegooid. "Door alle spanning kan ik me heel weinig meer herinneren van de avond", zei M."

Bron: https://www.telegraaf.nl/video/1345330851/relschopper-barst-in-tranen-uit-ik-ben-ook-maar-een-mens
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5269423/relschoppers-rotterdam-veroordeeld

Spijtbetuigingen, tranen, vergiffenis, dat is er over van de stoerheid. Niks geen rechte ruggen, niks staan voor je standpunt, maar inschikken. Onderdanig. Met beiden voeten terug op de aarde gezet. Verzetshelden op sokken! Laf en bang volk is het die zich hebben laten opjutten.

Geen genade en bestraffen dat tuig!!

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 1:10 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
1. Japan heeft een grotere vaccinatiegraad dan wij
2. Japan heeft strenge quarantaine regels wanneer je het land binnenkomt

Japan gebruikt Ivermectine.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 1:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Japan gebruikt Ivermectine.

The Japanese government has not authorised the use of Ivermectin for the treatment of COVID-19.

https://www.thequint.com/news/webqoof/japan-vaccines-ivermectin-coronavirus-fact-check
https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/11/05/fact-check-japan-has-not-halted-vaccines-ivermectin/6232580001/

Japan did not stop its COVID-19 vaccine rollout. The day after the claim was published, the country administered nearly 600,000 COVID-19 vaccines. And ivermectin is not approved by the Japanese government as a medicine to treat COVID-19.

https://www.politifact.com/factchecks/2021/oct/29/hal-turner-radio-show/japan-still-vaccinating-people-against-covid-19/

En verder... dit:

Dr. John Campbell on YouTube is not a medical doctor. He is a nurse and lecturer who teaches nursing studies.

https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fgta58/dr_john_campbell_on_youtube_is_not_a_medical/
https://www.amazon.com/John-Campbell/e/B00FJ03KOY%3Fref=dbs_a_mng_rwt_scns_share

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 6:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Cliff schreef:

Toe maar; nou weer "geen idee hoe het werkt met bewuste risico's en verzekeringen".

Dat kost allemaal geen extra premie voor zover betreft medische zorg die in het basispakket zit.
En we hebben al gezien dat dit niet gering is.
Denkbaar is dat dit op 'n gegeven moment dermate veel gaat kosten dat besloten wordt dat er meer premie betaald zal moeten worden.
Maar dan gaat 't niet aan om alle verzekerden meer premie te laten betalen, maar zal 't zo geregeld dienen te worden dat degenen die genoemd soort onnodige extra risico's nemen daar zelf voor op moeten draaien door 'n extra premiebedrag te betalen wanneer zij aan dit soort riskante sporten willen gaan doen.

Daarmee vergelijkbaar is de situatie dat exoten uit warme landen in Nl zijn of willen komen wonen, terwijl dat niet absoluut nodig is.
Zij kunnen weten dat hun verblijf in het gematigde klimaat hen extra kwetsbaar maakt voor 'n ziekte als covid.
Gebleken is inmiddels dat dit leidt tot overbelasting van de hospitalen door met name ook ongevaccineerde exoten.
Wanneer 't 'n kwestie van financien zou zijn om de capaciteit van die hospitalen op te schalen, dan zou hier nog 'n mouw aan gepast kunnen worden door deze exoten pakweg 50,- per maand meer zorgpremie te laten betalen.
Maar dat is niet wat zich voordoet; in deze is het probleem dat genoemde capaciteit door personeelsgebrek niet opgeschaald kan worden.
Dus is er voldoende reden om van genoemde exoten uit warme landen te eisen dat ze zich hier in Nl laten vaccineren tegen Covid.

Zo dus ook al degenen die hier asiel komen aanvragen.
Zo snel mogelijk vaccineren tegen covid behoort 'n verplicht onderdeel uit te maken van de aanvraagprocedure.

Wat moeten Nl'ers vaak niet voor verplichte vaccinaties ondergaan wanneer ze naar (sub-)tropische landen toe willen.
Heel vanzelfsprekend dus wanneer dat andersom ook zo wordt.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
  Weerwoord forum index » Buitenland