Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » V Lienden verdient aan onkunde hoofdambtenaren. Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
V Lienden verdient aan onkunde hoofdambtenaren.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2021 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ene van Lienden heeft geld verdiend aan de onkunde van onze hoofdanbtenaren.
Het bleek dat ons ambtenaren korps geen kans zag op tijd de noodzakelijke attributen te leveren ter bescherming tegen de Corona epidemie die ons volk bedreigde.
Daarom wenden de bovenons geplaatsten zich tot een aantal figuren die wel toegang hadden tot de beschermingmarkt.
Deze ter zake kundigen verklaarden dat ze zonder vooropgezet winst oogmerk de benodigde attributen zouden proberen te leveren.
En dat gebeurde.
Door slim opkoopbeleid bleek dat na afloop van de pandemie er toch een flinke winst door de inkopers was gemaakt. Een winst die de handelaars die zich hadden ingezet voor deze transactie, onder elkaar wilden verdelen.
Persoonlijk vind ik dit een prima regeling. Wij hebben onze mondkapjes, de hoofdambtenaren kunnen met hun voeten op het bureau verder doezelen, en de mensen die voor de mondkapjes hebben gezorgd verdienen een paar miljoen.
Zelfs de beraamde kosten zijn niet overschreden(een unicum voor het rijk)

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2021 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Maar gelukkig hebben we nog een klein aantal deugende personen in dit land.
Ik las net dat de leiding van het Kankerfonds(salaris 150.000+ per jaar?) Eventuele schenkingen uit het overgebleven mondkapjes geld niet zal aanvaarden.(dan gaan er maar wat meer kankerpatienten dood) Deugend Nederland heeft tenslotte wel zijn principes.

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2021 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wie gaven Sywert van Lienden de opdracht van € 9 miljoen? Hoe is deze opdracht bij hem terecht gekomen? Enfin, Hugo de Jonge schijnt zo'n € 5,1 miljard van ons belastinggeld te hebben laten vervluchtigen aan decharges voor allerlei dergelijke opdrachten.

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2021 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:
Wie gaven Sywert van Lienden de opdracht van € 9 miljoen? Hoe is deze opdracht bij hem terecht gekomen? Enfin, Hugo de Jonge schijnt zo'n € 5,1 miljard van ons belastinggeld te hebben laten vervluchtigen aan decharges voor allerlei dergelijke opdrachten.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo,n puinhoop meegemaakt, zoals die door deze regering veroorzaakt is de laatste tijd,. Na de toeslagen affaire, en het aardgas debacle, dacht ik dat het niet veel gekker kon, maar de Rutteclub zag toch weer kans zichzelf te overtreffen. Een nog grotere puinhoop veroorzakend, die netjes beloond wordt met nog meer stemmers op deze afbraak regering.
Dit alles zal waarschijnlijk het gevolg van hakken door de Russen zijn zoals ik bijna dagelijks op het nieuws hoor, via onze onpartijdige nieuwsgaring.
Een volk krijgt de regering die het als volk verdiend.

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2021 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Poendert schreef:

Feitelijk klopt dat inderdaad.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2021 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:

Royy schreef:
Feitelijk klopt dat inderdaad.

Nou nee... ene van Lieden heeft misbruik gemaakt van de onkunde van onze hoofdambtenaren.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2021 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ja da's toch hetzelfde?

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Prachtige inzicht in Royy's moraliteit: misbruik maken is hetzelfde als geld verdienen Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb het idee dat v Lienden is gevraagd om bv 100.000 mondkapjes te kopen zonder dat hij er teveel aan mocht verdienen.
De hoofdambtenaren zagen daar geen kans toe.
V Lienden zag kans die mondkapjes te leveren voor een goede prijs. Daar verdiende hij, naast de mooie prijs voor Nederland zelf ook nog 9 miljoen aan, dankzij de stommiteit van de hoofdambtenaren.
Dus het zat vast op de stommiteit van de hoofdambtenaren. Daar hoor ik dan weer niemand over.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ja da's toch hetzelfde?

Nee dat is niet hetzelfde. Onkunde is geen misdrijf, misbruik ergens van maken is dat wel.

Van Lienden dient naast de inmiddels uitgedroogde Zalm opgehangen te worden. Dergelijk ongedierte dient opgeruimd te worden.

Ik gun niemand de tering, maar van Lieden gun ik een gruwelijke slepende ziekte waar hij twee jaren lang, gekweld door helse pijnen, langzaam aan crepeert. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Sowieso vanuit moreel oogpunt natuurlijk uiterst verwerpelijk om aan een pandemie zoveel geld te verdienen op het moment dat de wereld redelijk in paniek is. Dan ben je echt het laagste van het laagste.

Mensen zijn bang, in paniek zelfs, proberen zieken op te vangen en de zorg probeert zich te beschermen zodat ze niet vastlopen in het behandelen van de zieke medemens. En dan komt er zo'n rat die denkt: daar kan ik mooi heel veel geld aan verdienen.

Zelfs als je te maken hebt met onkunde, onwetendheid, etc... dan praat dat op geen enkele manier goed wat er gebeurt. Zo zijn er Indiërs die dagelijks bellen 'namens Microsoft' om zogenaamde computerproblemen bij mensen op te lossen. Van die onkunde en onwetendheid maken ze gebruik om de persoon in kwestie een paar duizend euro af te pakken.

Tuurlijk kun je hard roepen dat oudjes de deur niet moeten opendoen voor straatverkopers die zogenaamd een elektriciteitsdeal hebben. Of scammers die mailtjes sturen namens de bank om even ergens in te loggen.

Maar hier sluit ik me toch echt aan bij Tedje. Keihard aanpakken die witte boorden criminelen. Een levenslange cursus 'Fair Trade' principe laten volgen zou ook geen slecht idee zijn.

Ik heb niets tegen ondernemers die hard werken en een goede boterham verdienen. Ik heb echter wel heel veel tegen ondernemers die de zaak bedonderen en misbruik maken van mensen met nood, onkunde of onwetendheid.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De topambtenaren rommelen wel eens vaker wat aan. En kennelijk zijn ze als de vierde macht onraakbaar, want het zal nooit enige gevolgen voor hen hebben.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5235653/toeslagenaffaire-topambtenaren-verzwegen-waarheid-voor

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Uijlenbroek en Luijten dienen per onmiddellijk ontslagen te worden en hun pensioen dient te vervallen. Zo moet je dat tuig aanpakken.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Sywert van Lienden is een verachtelijk mens. Moreel buitengewoon laag gezakt. De z.g. onkunde van de ambtenaren en bestuurders vind ik van een andere orde. Ervaren pandemie deskundigen zijn niet ruim voor handen en de mondkapjes deal is tot stand gekomen in een periode van paniek en schaarste.
Het is goed om te evalueren en er van te leren, want dit zal zeker niet de laatste pandemie zijn. Het is overigens zeker een meer dan gemiddeld risico dat een volgende pandemie zijn oorsprong zal hebben in Nederland, want nergens zitten mens en dier zo dicht op elkaar als hier.

Van Lienden is vooralsnog juridisch niet te vervolgen, hij is moreel te verachten en zijn naam is voor altijd bezoedeld. Dus hij komt er zeker niet mee weg.

Het hem toewensen van de meest vreselijke ziekten getuigt overigens van weinig niveau.

Quote:
Ik gun niemand de tering, maar van Lieden gun ik een gruwelijke slepende ziekte waar hij twee jaren lang, gekweld door helse pijnen, langzaam aan crepeert.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik heb echter wel heel veel tegen ondernemers die de zaak bedonderen en misbruik maken van mensen met nood, onkunde of onwetendheid.

Ok, dus je zegt nu eigenlijk dat VWS en de Rijksoverheid wordt bevolkt door een stel incompetente idioten dat zich laat oplichten door een leuk pratend mannetje zonder enige ervaring met medische hulpmiddelen....

Ook prima, kunnen we t daar dan eindelijk over gaan hebben?

Loetje schreef:
De topambtenaren rommelen wel eens vaker wat aan. En kennelijk zijn ze als de vierde macht onraakbaar, want het zal nooit enige gevolgen voor hen hebben.

Voila, daar zit het werkelijke probleem. Je zou toch verwachten dat er wat koppen gaan rollen in de ambtelijke top, omdat ze zich hebben laten "misbruiken" of op zn minst niet helemaal goed opgelet hebben. We wachten t rustig af...

In de tussentijd gaan we moreel verontwaardigd doen richting Sywert.

Tedje schreef:
Nee dat is niet hetzelfde. Onkunde is geen misdrijf, misbruik ergens van maken is dat wel.

En wat doen we met die prutsende ambtenaren Tedje?

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:
Sywert van Lienden is een verachtelijk mens. Moreel buitengewoon laag gezakt. De z.g. onkunde van de ambtenaren en bestuurders vind ik van een andere orde. Ervaren pandemie deskundigen zijn niet ruim voor handen en de mondkapjes deal is tot stand gekomen in een periode van paniek en schaarste.

Mwah. Als er 1 ding is wat we van de ze crisis kunnen leren is dat de Overheid een bestuurlijke chaos is en bevolkt wordt met incompetente ambtenaren die niets van hun beleidsveld snappen. Tijd voor een grote schoonmaak!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ok, dus je zegt nu eigenlijk dat VWS en de Rijksoverheid wordt bevolkt door een stel incompetente idioten dat zich laat oplichten door een leuk pratend mannetje zonder enige ervaring met medische hulpmiddelen....

Nee, dat zeg ik niet. Maar uiteraard ga jij de schuld op de overheid schuiven en niet op de immorele ondernemer. Zagen we in de bankencrisis ook.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee, dat zeg ik niet. Maar uiteraard ga jij de schuld op de overheid schuiven en niet op de immorele ondernemer. Zagen we in de bankencrisis ook.

Hou op met je calimero-redeneringen Cliff. De wereld zit vol gemeneriken en da's niet eerlijk. Klopt. Deal with it.

Tijd voor de Overheid en haar ambtenaren om dat te beseffen en, gezien ze toch een aanzienlijke som geld beheren, zich daarop in te richten. Prutsers!

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hou op met je calimero-redeneringen Cliff. De wereld zit vol gemeneriken en da's niet eerlijk. Klopt. Deal with it.

Dan kun je het rechtssysteem dus wel afschaffen Royy.

Ik beweeg me graag in tegengestelde richting: pak immoraliteit juridisch keihard aan. En ga niet wegkijken zoals jij of anderen/slachtoffers de schuld geven.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:
Ja da's toch hetzelfde?

Van Lienden dient naast de inmiddels uitgedroogde Zalm opgehangen te worden. Dergelijk ongedierte dient opgeruimd te worden.

Ik gun niemand de tering, maar van Lieden gun ik een gruwelijke slepende ziekte waar hij twee jaren lang, gekweld door helse pijnen, langzaam aan crepeert. Evil or Very Mad

Ik gun niemand een slopende ziekte,
Maar ik vind het wel een leuke foto uit Munster. Ik dacht dat er maar twee wederdopers in kooien waren opgehangen door de bisschop tot hun dood, waarvan er 1 Jantje van Leiden heette. Maar het blijken er drie te zijn geweest.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dan kun je het rechtssysteem dus wel afschaffen Royy.

Ik beweeg me graag in tegengestelde richting: pak immoraliteit juridisch keihard aan. En ga niet wegkijken zoals jij of anderen/slachtoffers de schuld geven.

Wat Van Lienden heeft gedaan komt niet eens in de buurt van iets strafbaars. De ambtenaren waren er met hun volle verstand bij, wisten dat ze zaken deden met de BV en niet met de stichting. Je kunt t Van Lienden alleen verwijten dat ie publiekelijk heeft doen voorkomen dat ie t om niet deed.

Daar kun je moreel best wat van vinden, maar juridisch is dat compleet irrelevant. Als een autodealer of marktkoopman tegen mij zegt: "ik verdien er niks aan"... geloof ik ook niet.

Wat er veel meer uit blijkt is dat er gewoon blinde paniek was bij VWS. We gaan nog veel meer van dit soort geklungel zien.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
En wat doen we met die prutsende ambtenaren Tedje?

Als het onkunde is dan is het een bedrijfsongeval. Als het werk van een lamzak is dan moet die ambtenaar de straat op.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Ik gun niemand een slopende ziekte,

Dat was bij wijze van spreken om mijn weerzin te uiten.

Quote:
Maar ik vind het wel een leuke foto uit Munster. Ik dacht dat er maar twee wederdopers in kooien waren opgehangen door de bisschop tot hun dood, waarvan er 1 Jantje van Leiden heette. Maar het blijken er drie te zijn geweest.

Het waren drie veelwijverij-dopers (ze hadden, geloof ik, meer vrouwen dan Jezus apostelen had Smile ).
En ze waren al dood (gemarteld) toen ze in die kooien werden opgehangen. De kooien met hun lichamen hebben er wel tientallen jaren gehangen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Daar kun je moreel best wat van vinden, maar juridisch is dat compleet irrelevant. Als een autodealer of marktkoopman tegen mij zegt: "ik verdien er niks aan"... geloof ik ook niet.

Daar kun je maar één ding van vinden: verachtelijk. En je komt weer met een voorbeeld dat mank gaat.

Hier is er nog eentje die het verachtelijk vindt:
Coolblue gaf 4 ton voor het goede doel van deze non-profit organisatie, maar werd gewoon besodemieterd.

https://www.ad.nl/economie/ongeloof-bij-coolblue-om-miljoenendeal-sywert-mij-is-nooit-iets-verteld~ac0ed8cc/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Daar kun je maar één ding van vinden: verachtelijk. En je komt weer met een voorbeeld dat mank gaat.

Hier is er nog eentje die het verachtelijk vindt:
Coolblue gaf 4 ton voor het goede doel van deze non-profit organisatie, maar werd gewoon besodemieterd.

https://www.ad.nl/economie/ongeloof-bij-coolblue-om-miljoenendeal-sywert-mij-is-nooit-iets-verteld~ac0ed8cc/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ja mooi toch? Boontje komt om zn loontje. Als de autodealer mij vertelt dat de auto altijd van oud vrouwtje is geweest, maar t ding blijkt er na 1 jaar mee te stoppen... koop ik natuurlijk nooit weer iets bij hem.