Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat gebeurd er als Rusland zijn luchtruim sluit.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wat gebeurd er als Rusland zijn luchtruim sluit.
BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als Rusland zijn luchtruim sluit, hoe komen wij dan in bv Japan.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik weet wel wat er gebeurt wanneer de EU en/of de VS een vliegtuig met diplomatieke onschendbaarheid dwingt te landen, om te checken of zich een dissident aan boord bevindt die ze kunnen arresteren. Namelijk, helemaal niets.

De verontwaardiging en ophef nu Wit-Rusland hetzelfde heeft geflikt is dan ook wederom buitengewoon hypocriet, maar o zo voorspelbaar.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

De verontwaardiging over wat Wit-Rusland geflikt heeft is zeer terecht en gelukkig inderdaad voorspelbaar: het zou niet best zijn als we niet goed zouden weten hoe het westen hierop reageert. Gelukkig weten we dat wel, en is er zeer brede verontwaardiging en volgen er sancties.
Wat er gebeurt als het westen ook zoiets zou doen , zoals scribent Carlos oppert, is niet relevant want het is hier niet aan de orde.
Het is wel opvallend dat de strapatsen van Rusland en Wit-Rusland hier steeds met non-argumenten worden vergoelijkt, namelijk door westerse hypocrisie te suggereren en te reageren in de trend van "ja, maar het westen...."
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het is inderdaad niet zo netjes wat Wit-Rusland heeft gedaan maar de EU heeft zelf het prescedent geschapen hiervoor. Zoals met wel meer dingen.

Wanneer komt Assange vrij? Zolang dat niet gebeurt hoef ik me niet druk te maken over die knakker in Wit-Rusland. Iets met balk en splinter.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als Rusland zijn luchtruim sluit en Rutte zegt dat de onderste steen boven moet komen gebeurt er verder niks., alleen onze bollenkwekers gaan failliet.
Eigenlijk moet Groen staan te juichen bij deze ontwikkelingen, want alleen zo kan Wit Rusland+ Rusland vergroenen.
Er zijn bv nog nooit zoveel soorten Russische kaas in hun winkels geweest, gewonnen uit Russische koeien die meest zonder anti biotica zijn opgegroeid omdat ze genetisch nog niet zover door medicijn gebruik zijn verzwakt. Allemaal dankzij onze sancties
Ook snap ik de hypocrite commentaren richting Wit-Rusland niet. Daar zijn alle grote bedrijven in handen van de staat, en daarom is de werkloosheid er in de buurt van 0. Dat wil men toch zo graag bij links Nederland?
Is dit misschien omdat het woordje Wit in de titel staat. Daar maken we dan toch gewoon Blank van.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Over het luchtincident met Evo Morales;

Forcing down Evo Morales's plane was an act of air piracy

Quote:
The forcing down of Bolivian President Evo Morales's plane – denied airspace by France, Spain and Portugal, followed by his 14-hour confinement while Austrian officials demanded to "inspect" his aircraft for the "fugitive" Edward Snowden – was an act of air piracy and state terrorism. It was a metaphor for the gangsterism that now rules the world and the cowardice and hypocrisy of bystanders who dare not speak its name.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2013/jul/04/forcing-down-morales-plane-air-piracy

Niet relevant dit? Jawel hoor, uitermate relevant.

Heb er toen ook al aandacht aan besteed, inmiddels ruim acht jaar geleden toen dit gebeurde. Het nieuws zweeg hierover destijds, een groot contrast met hoe hoog ze nu van de toren blazen. Als je dit soort dingen flikt, al dan niet op voorspraak van Washington (het ging tenslotte om Edward Snowden, die zich mogelijk aan boord van dit toestel zou bevinden, dacht men althans), dan heb je volgens mij niet het morele gezag om andere landen de les te lezen wanneer die iets soortgelijks flikken.

En dan laat ik het feit dat de regels omtrent diplomatieke onschendbaarheid hier met voeten werden getreden maar even buiten beschouwing.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Poendert schreef:

Via de Noordpool met een eventuele tussenstop in Japan.
Gebeurt nu ook al.
Probleem opgelost, draad kan dicht.
NEXT
Re: Wat gebeurd er als Rusland zijn luchtruim sluit.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Groot Vizier schreef:
Poendert schreef:

Via de Noordpool met een eventuele tussenstop in Japan.
Gebeurt nu ook al.
Probleem opgelost, draad kan dicht.
NEXT

Dan maken we daar Mongolie van, of Turkmenie.

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Vliegen op Turkmenie zal lastig worden, want dat land bestaat niet.
Turkmenistan bestaat wel. Daar kun je prima heenvliegen via zuidelijk van Rusland gelegen routes, geen enkel probleem.
Hetzelfde geldt voor Mongolie.
BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Groot Vizier schreef:
Vliegen op Turkmenie zal lastig worden, want dat land bestaat niet.
Turkmenistan bestaat wel. Daar kun je prima heenvliegen via zuidelijk van Rusland gelegen routes, geen enkel probleem.
Hetzelfde geldt voor Mongolie.

Ik ga niet verder met het spijkers op laag water zoeken, en ik neuk ook geen mieren, dat friemelt me teveel. Maar ik zou zeggen doe verder je best.
Het gaat mij om het gegeven wie de meeste last krijgt van politieke sancties waar we meestal zelf de meeste last van krijgen.
Poetin of een eventuele berenjager in Siberie merkt er niks van.
De reden van haat vanuit onze media of Minister president richting Rusland is mij een volkomen raadsel.
Poetin is door nl een ruime meerderheid van de Russen gekozen. Dankzij hem wordt Rusland niet door westers kapitaal leeggestolen, zoals in bv Roemenie wel gebeurde. (In Roemenie zijn alle nog te vinden grondstofechten opgekocht door Westerse bedrijven vertelde mij een Roemeen. Zijn hier mensen die denken dat men in het voormalige O-Duitsland geen auto,s of tractors kan maken)
En dan. Hoeveel % van de Nederlanders is blij met onze ongekozen constant liegende president.

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Rusland heeft vandaag daadwerkelijk zijn luchtruim gesloten voor een KLM vlucht naar Moskou.

Koekje van eigen deeg!

https://www.youtube.com/watch?v=D0CWEOVst-U

BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2021 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Men vergeet in West-Europa steeds hoe enorm groot Rusland nog steeds is. Het land is +- 2x zo groot als bv de Verenigde Staten.
De klimaten lopen van subtropisch rond de Kaukasus, tot de ijzige kou op het eiland Wrangel waar de laatste Mammoets uitstierven.
Er is geen grondstof op aarde die ook niet in de Russische bodem is te vinden.
Daarom vond ik het zo jammer dat een stel Nederlandse politieke onbenullen ervoor hebben gezorgd, dat de eeuwenoude banden die er tussen onze landen bestonden(Tsaar Peter de Grote kwam na 1600 in onze eigen Zaanstad het vak van scheepstimmerman leren.)
Daardoor zijn we weer een hoop handel kwijt, Centen waar we de uitkeringen voor de anti-Zwarte Pieten van kunnen betalen.