Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Vrbětice-zaak
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Vrbětice-zaak
BerichtGeplaatst: Do Mei 06, 2021 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jan de Broer

Volgens de Tsjechische president Miloš Zeman is er geen bewijs of bewijs van de Security Information Service (BIS) dat Russische agenten zich in het Vrbetice gebied bevonden. Dat zei hij in een buitengewone televisietoespraak. Tegelijkertijd steunde hij een volledig onderzoek van de zaak en stelde dat de tot dusver ingediende vermoedens zeer ernstig zijn.

Volgens Zeman is juist het feit dat twee Russische agenten op ons grondgebied verhuisden zorgwekkend. 'Wat waren de twee Russen die de Skripals vergiftiging hier verdacht hadden? Ze waren hier zeker niet op vakantie '', vertelde Zeman in een interview met Prima televisie, dat onmiddellijk volgde op zijn buitengewone toespraak.

President Miloš Zeman zei in een interview dat hij de uitzetting van achttien medewerkers van de Russische ambassade steunde. "Vice premier Hamáček vertelde me dat achttien inlichtingenofficieren wilden getuigen, en ik sprak mijn volledige steun uit. Ik hou niet van inlichtingenofficieren, die zullen meer kwaad dan goed doen," zei Zeman.

"Denk eraan dat de CIA de Amerikaanse regering informeerde dat er massavernietigingswapens zijn in Irak en dat er niets was. Ik zie geen reden waarom er in ons land achttien spionnen zouden zijn”, aldus de president.

Integendeel, hij vond de vergeldingsreactie van Rusland negatief. "De twintig gedeporteerden hebben Rusland niets verkeerds gedaan", zei de president. Hij was echter blij dat de Russen instemden met pariteit, of hetzelfde aantal diplomaten.

"Als er pariteit is, is het probleem opgelost. Ik begrijp niet waarom inlichtingenofficieren zo druk zouden moeten zijn op de Russische ambassade, terwijl we experts nodig hebben voor economische, culturele en andere samenwerking,"merkte Zeman op.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 06, 2021 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Rusland is erg gevaarlijk en provocatief bezig. In eigen land ontwikkelt dit land zich onder Poetin steeds meer tot een ordinaire dictatuur. Vrijheden worden steeds verder beknot en kijk ook eens naar de schandalige behandeling van Navalny, die ze eerst probeerden te vergiftigen.
De provocaties aan de grens met Oekraine en hun vuile oorlog in het oosten vandat land vallen ook in negatieve zin op. En dan heb ik het nog niet eens over de MH 17, waarover ze elke betrokkenheid tegen alle keiharde bewijzen in maar blijven ontkennen.
En dan zijn er hier in het westen ook nog verwarde geesten die het opnemen voor Poetin, hoe naief kun je wezen.
BerichtGeplaatst: Do Mei 06, 2021 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

MSM EU oorloghitsers. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Groot Vizier schreef:
Rusland is erg gevaarlijk en provocatief bezig. In eigen land ontwikkelt dit land zich onder Poetin steeds meer tot een ordinaire dictatuur. Vrijheden worden steeds verder beknot en kijk ook eens naar de schandalige behandeling van Navalny, die ze eerst probeerden te vergiftigen.
De provocaties aan de grens met Oekraine en hun vuile oorlog in het oosten vandat land vallen ook in negatieve zin op. En dan heb ik het nog niet eens over de MH 17, waarover ze elke betrokkenheid tegen alle keiharde bewijzen in maar blijven ontkennen.
En dan zijn er hier in het westen ook nog verwarde geesten die het opnemen voor Poetin, hoe naief kun je wezen.

Als ik in de wilde weg ergens van wordt beschuldigd door figuren als Timmermans, de poppenfabriek boekhouder Bellingcat, of de vergeetachtige Rutte, ga ik daar ook niet serieus op in. Straks beweren dat soort figuren nog dat ik links heb gereden over de Eperweg met mijn fiets.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Er wordt niemand in het wilde weg beschuldigd. Alleen Navalny en andere lastpakken voor Poetin: die worden wel van van alles en nog wat beschuldigd.
BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jij hebt anders al een hoop ongefundeerde en deels ongegronde beschuldigingen geuit aan het adres van Rusland.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Ik denk dat het eerder omgekeerd is. Terwijl de betrokkenheid van Rusland bij het neerhalen van de MH 17 en de vergiftiging van Navalny met talloze bewijzen wordt aangetoond , blijft een klein groepje dit consequent in twijfel trekken, waarbij dubieuze bronnen,desinformatie en laster niet worden geschuwd.
Het is een geijkte truc, Trump kent hem ook met zijn leugens over het zogenaamde vervalsen van de verkiezingsuitslag: gewoon tegen alle bewijzen in je leugens continu blijven herhalen. Succes verzekerd: er zijn altijd wel lieden die erin trappen.
BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Typisch weer dit. In andere draadjes plaats je wat bijdragen. Daarop krijg je inhoudelijk weerwoord. Vervolgens zien we geen reactie meer.... om dan in dit draadje exact dezelfde beschuldigingen weer te plaatsen.

Er gaat bij mij een 'lampje' branden.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Cliff schreef:
Typisch weer dit. In andere draadjes plaats je wat bijdragen. Daarop krijg je inhoudelijk weerwoord. Vervolgens zien we geen reactie meer.... om dan in dit draadje exact dezelfde beschuldigingen weer te plaatsen.

Ik krijg wel weerwoord, maar zelden goed onderbouwd. Om maar een voorbeeld te noemen : concrete beschuldigingen aan het adres van Rusland worden gepareerd met het "argument" dat het deel uitmaakt van westerse propaganda en anti-Russisch sentiment.
Of dat bewijs ontbreekt terwijl het bewijs er dik bovenop ligt. Hoeveel bewijs heb je dan nog nodig ?
Wat moet ik daar verder op zeggen dan ? Het is gesprek met gelovigen: niet ontvankelijk voor andere argumenten dan hun eigen onwrikbare geloof.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Idea ja Cliff Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Groot Vizier schreef:
Ik krijg wel weerwoord, maar zelden goed onderbouwd.

Jij onderbouwt hier bijzonder weinig en verspreidt zelfs fakenews. Reageer eens hierop: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=609689#609689

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2021 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Jij interpreteert alles naar de voor jou gewenste uitkomst. En die uitkomst moet hoe dan ook zijn dat er in Rusland niets fout gaat en dat iedereen die wijst op fouten in dat land, zich schuldig maakt aan nepnieuws of propaganda.
Op deze wijze plaats jij jezelf buiten iedere discussie, want met het argument van propaganda en nepnieuws omzeil je alle kritiek.
Daarnaast stel je de zaken ook nog eens verkeerd voor, zoals het bekladden van dat gebouw met verf. Strikt genomen klopt dat, maar je vergeet te vermelden dat het ging om onschuldige afwasbare waterverf.
En Olga gaat inderdaad (nog) niet naar een werkkamp, dat is waar. Maar ze krijgt wel twee jaar huisarrest. En waarom ? Omdat ze de Grondwet voorleest !
Kennelijk zijn de door jou zo bewierookte leiders in Rusland zo bang voor hun eigen wetten dat ze hun toevlucht nemen tot dit soort repressie. En jij keurt dat goed.
Om over jouw schandalige ontkenningen over de Russische betrokkenheid bij de MH17 maar te zwijgen. De bewijzen zijn er in overvloed, maar nee hoor....blijven ontkennen.
BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2021 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Groot Vizier schreef:
Jij interpreteert alles naar de voor jou gewenste uitkomst. En die uitkomst moet hoe dan ook zijn dat er in Rusland niets fout gaat en dat iedereen die wijst op fouten in dat land, zich schuldig maakt aan nepnieuws of propaganda. Op deze wijze plaats jij jezelf buiten iedere discussie, want met het argument van propaganda en nepnieuws omzeil je alle kritiek.

Loze bewoordingen zonder inhoud. Gewoon bij de feiten blijven. Je geeft zelf toe dat de zaken zoals jij ze voorgesteld hebt totaal anders liggen.

Quote:
het bekladden van dat gebouw met verf. Strikt genomen klopt dat, maar je vergeet te vermelden dat het ging om onschuldige afwasbare waterverf.

1. Bron graag dat het waterverf betreft
2. Maakt dat het echt een stuk minder erg? Als iemand een prachtig historisch monument gaat bekladden met verf, verwacht je dan dat de politie voldoende verf-kennis heeft om te stellen 'oh, waterverf - dan is het niet erg... of 'oh, olieverf... dat is wel erg'.

Ik weet wel hoe Nederland reageert als een stel Marokkanen met waterverf aan de slag gaat op het Binnenhof.

Quote:
En Olga gaat inderdaad (nog) niet naar een werkkamp, dat is waar. Maar ze krijgt wel twee jaar huisarrest. En waarom ? Omdat ze de Grondwet voorleest !

Onjuiste voorstelling van de gang van zaken. Voor het voorlezen van de grondwet heeft ze geen enkele straf gekregen, het ging om het bekladden van gebouwen met verf.

Quote:
de door jou zo bewierookte leiders in Rusland

En jij keurt dat goed.

jouw schandalige ontkenningen over de Russische betrokkenheid bij de MH17

Manmanman... wat een niveau dit. Feitelijk en inhoudelijk blijven graag.

Quote:
blijven ontkennen.

Ik ontken dat helemaal niet.

Sorry, maar je hebt het niveau niet hier inhoudelijke en feitelijk over te discussiëren, dat bewijs je nu wel.