Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Is mensen levenslang in de uitkeringen houden sociaal?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Is mensen levenslang in de uitkeringen houden sociaal?
BerichtGeplaatst: Za Mrt 20, 2021 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wij, mijn vrouw en ik, kijken tijdens deze Corona tijd veel TV. Ook een streek gebonden programma kan door ons worden gewaardeerd.
Daarbij valt het me op dat vooral in verstedelijkte gebieden veel figuren rondlopen die blijkbaar zijn veroordeelt om levenslang van uitkeringen en toeslagen rond te komen.
Dan vraag ik me af vind links dat goed voor de onderkant van onze maatschappij.
Is het niet beter deze mensen verplicht aan het werk te zetten. Zijn de toeslagen, subsidie,s, en uitkeringen mogelijk de directe oorzaak van een hoop ontevredenheid onder dat deel van onze bevolking.
(Mijn moeder werd op 40 jarige leeftijd weduwe, met een hoop schulden en een voor die tijd enorme huis-hypotheek Ik was destijds als oudste van 4 kinderen rond 15 jaar. De jongste was +- 2 jaar.)
Ondanks alle tegenspoed zagen wij kans om de hypotheken de schulden af te lossen. Via hard werken en het afdragen van ons loon. Is dit niet beter voor een mens dan het eeuwig teren op de gemeenschap.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 21, 2021 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

In principe moet iedereen zijn eigen broek ophouden. Alleen als het evident is dat men dat niet kan, dan zou er een sociaal vangnet moeten zijn. Overigens stopt dit principe niet wanneer je 67 bent geworden; ook dan gewoon je eigen broek ophouden tot het echt niet meer kan. Er zijn nu gewoon teveel ouderen die een uitkering in vorm van AOW genieten terwijl ze best nog een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 22, 2021 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
In principe moet iedereen zijn eigen broek ophouden. Alleen als het evident is dat men dat niet kan, dan zou er een sociaal vangnet moeten zijn. Overigens stopt dit principe niet wanneer je 67 bent geworden; ook dan gewoon je eigen broek ophouden tot het echt niet meer kan. Er zijn nu gewoon teveel ouderen die een uitkering in vorm van AOW genieten terwijl ze best nog een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.

Ik ken verscheiden ouderen die rond midden 50 in zware beroepen hun werk niet meer kunnen doen. Versleten.
De gemiddelde bouwvakker kan op die leeftijd al niet meer volledig meedraaien.
De vader van een kameraad moest van zijn baas tot 65 jaar bonnetjes uitzoeken in de kantine. Een collega liet een opperman die lichamelijk niet meer mee kon, de rotzooi rond de bouw opruimen. Dat kan niet meer.
Daar moet een oplossing voor komen, bv belasting voordeel voor mensen boven de 55 jaar in zware beroepen.
Dit is met de enorme loondruk voor een ondernemer niet meer mogelijk. Dan gaat hij failliet.
Een vroegere schoolkameraad vertelde dat hij als midden 70jarige nog dagelijks naar zijn advocatenkantoor ging. Daar liet hij de secretaresse koffie en een koek halen, en hield de rest van zijn personeel van het werk.
Het ene soort werk is het andere niet.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici