Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Voorspel hier de uitslag van TK'21! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Loetje schreef:

JA21 is voor wat de Eerste Kamer betreft wel een optie. Ze hebben 8 van de 12 (FvD )zetels aan politieke infrastructuur in de EK.

Getalsmatig ja. Maar dat betekent dat D66 flink moet inleveren qua beleid. Dat gaat D66 niet doen denk ik. En als JA21 t niet afdwingt, was dit de laatste keer dat JA21 zetels haalt...

JA21 komt alleen in beeld bij de "achtervang" meerderheid die Rutte als dreigement richting D66 op tafel kan gooien. En het CDA wil vast wel meedoen met dat dreigement als D66 door blijft zaniken over 50% reductie van de veestapel...

Zoals ik al voorspelde: Het zal in de formatie niet gaan boteren tussen D'66 en CDA.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Estudiant schreef:
Aldus Carlos

Goed, ik wil het nog wel een keer uitleggen, misschien dat je het dan wel begrijpt.

kijk hoeveel berichten jij de afgelopen tijd besteed hebt Forum (de partij waar je toch niet op stemt) vs Volt (de partij waar je wel op wilde stemmen). Dat is wat ik bedoel met afzeiken en afbraak.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ach werkelijk? Dan hebben we het zeker niet over al die extreem rechtse pamfletten en commentaren gericht tegen alles wat maar een beetje naar links helt ?
Beste Carlos, jij bent gewoon gefrustreerd over het tegenvallende resultaat van het FvD ( ook al hebben ze winst gemaakt). Vervolgens laat je je meeslepen over het wegblijven van Baudet dat toch best wel een heel klein beetje vreemd is toch?

Ik twijfel niet aan je ideologische en in principe integere inzet, maar in discussies heb je ook te maken met ideologische en integere opvattingen van hen die er 180 gr anders over denken.

Dus:
if you can't stand the heat don't come in the kitchen

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het valt me toch van je tegen dat je niet op Sylvana Simons hebt gestemd. Of op Kauthar Bouchallikht.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zoals gezegd, na een nachtje goed slapen valt dat reuze mee. Natuurlijk had ik gehoopt op meer, welke partij niet? Maar uiteindelijk heb je het maar te doen met wat je krijgt, dat is altijd zo. Acht zetels is prima om op verder te bouwen de komende jaren.

Estudiant schreef:
Vervolgens laat je je meeslepen over het wegblijven van Baudet dat toch best wel een heel klein beetje vreemd is toch?

Joh, ik ben redelijk vroeg gaan slapen, heb niet eens wat meegekregen van dat hele #waaristhierry gedoe.

Het interesseert mij niet of hij nou wel of niet voor een NPO camera verschijnt, ik zie het vanzelf wel. Bij mij ging de tv omstreeks tien uur over op voetbal.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Va bene Wink

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Yep en links historisch laag Very Happy

GL+SP+PvdA gedecimeerd tot 25 zetels Laughing

Nja, bij D66 wordt de linkerflank van het electoraal prima bediend en niet vergeten dat GroenLinks, SP, PvdA en Volt op de nominatielijst staan om mee te regeren in een links (wegkijkende coalitie.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:
Tegendeel is waar. Juist veel meer mensen lijken te stemmen.

Valt ook weer mee, het lijkt iets minder dan 4 jaar geleden: https://nos.nl/artikel/2372958 geschatte opkomst tweede kamerverkiezingen 81 procent vergelijkbaar met 2017.html

Linksom of rechtsom bewijst de hogere opkomst dat mensen het niet vertikken om te stemmen.

Bron: https://nos.nl/collectie/13860/artikel/2373083 verkiezingen in cijfers hoge opkomst onder jongeren en zorg belangrijkste thema

De stijgende trend zet door.

2021 ≈82.6%
2017 81,9%
2012 74,6%
2010 75,3%
2006 80,4%
2003 79,9%
2002 78,9%
1998 73,3%

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliff schreef:
Mijn stelling: D66 wint mede door dit standpunt. FvD verliest door hun Covid standpunt (en hun interne ruzies).

Whishfull thinking Cliff.

FvD heeft niet verloren, zeker niet gezien het feit dat ze compleet de grond in zijn geboord de afgelopen maanden en door iedereen al lang waren afgeschreven.

Ik heb altijd al gezegd dat de strijd om het behoud van onze vrijheden feitelijk gezien los staat van de politiek, maar vond desondanks dat Forum een stem verdiende omdat ze er keihard voor geknokt hebben in de voorbije weken. Zonder die campagne had ik niet op ze gestemd. Ik was afgelopen zomer helemaal niet tevreden over FvD, en heb tot afgelopen week nog grote twijfels gehad of ik wel op ze moest gaan stemmen.

Vandaag heb ik voor het eerst sinds vele jaren weer eens met trots een stem uitgebracht, dus ik heb in ieder geval het gevoel dat ik mezelf niet hoef aan te rekenen dat ze 'maar' acht of (wellicht) negen zetels hebben gehaald.

Als ik de sociale media erop nasla is het toch hoofdzakelijk het stemvee van FvD dat inzit over de verkiezingsuitslag. Zij dachten dat een grote meerderheid op Baudet zou stemmen, tegen het coronabeleid. Iedereen zou namelijk tegen zijn. Met die overtuiging scanderen zij met regelmaat dat Nederland verworden is tot dictatuur.

Het valt dus vies tegen dat de meerderheid stemt op de partijen van het vaccinatiepaspoort en het huidige coronabeleid. De VVD en F66 zijn niet weggestemd, zij zijn groot, groter, grootst, de records schieten door het dak. Het verwijt dat Nederland verworden is tot dictatuur is hierbij tenietgedaan.

Het huidige coronabeleid is een democratisch beleid dat door een grote meerderheid gesteund wordt, mensen die na vandaag deze grote meerderheid willen overrulen, zijn mensen die Nederland in een dictatuur willen storten.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Als ik de sociale media erop nasla is het toch hoofdzakelijk het stemvee van FvD dat inzit over de verkiezingsuitslag.

Misschien moet je niet je informatie van social media halen dan.

Cliox schreef:
Zij dachten dat een grote meerderheid op Baudet zou stemmen, tegen het coronabeleid.

Een grote meerderheid? Toe maar. Ik ben helemaal niemand tegengekomen die dat dacht, en ik heb het redelijk gevolgd de voorbije dagen.

Ik zie vooral wild schuimbekkende Baudet haters vandaag...maar what else is new. Wink

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliff schreef:
Dat is een zienswijze die ik absoluut niet deel.

Als je van twee naar acht gaat als relatief nieuwe partij dan heb je volgens mij, volgens alle maatstaven, simpelweg "gewonnen". Peilingen zijn net zo veranderlijk als het weer en zitten er vaker naast dan dat ze goed zitten, is ook nu weer gebleken. Dat ze op meer hadden gehoopt doet daar verder niets aan af.

Op zich kunnen ze wel vooruit met dit resultaat, mits ze goede mensen in de kamer brengen. Met acht is die opgave wellicht wat overzichtelijker en beter te doen, dan met laten we zeggen achttien of twintig.

Na een nachtje goed slapen zie ik het resultaat wel wat positiever in dan gisteren direct na de exit poll.

Voordat FvD implodeerde en transformeerde naar een partij die zich hevig verzet tegen de coronamaatregels stond FvD er belachelijk goed voor en deden zij goede zaken. Groot succes bij de Provinciale Statenverkiezingen die zij glansrijk wonnen, 26 zetels in de peiling en daarmee de grootste partij (in de peilingen), verwachtingen waren niet voor niets torenhoog. Baudet schreeuwde van daken dat hij zeker wist meer dan 20 zetels te zullen behalen. Ben je dan blij met slechts 8 zetels en een zittende macht die groter en minder afhankelijk is geworden van kleine partijen in een tijd dat je de gamechanger wil zijn? Ik denk het niet Carlos.

Wat je nu zegt klinkt hetzelfde als een voetbalcoach die zegt blij te zijn met 5 0 nederlaag omdat de ploeg 5 jaar geleden een keer met 6 0 verloor en het dus nu met 1 tegendoelpunt minder, beter doet. Statistisch klopt het als een bus maar je bent nog steeds de verliezer waar je eerder nog de grote winnaar was en dacht de betere te zijn. Daar wordt geen mens blij van.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Misschien moet je niet je informatie van social media halen dan.

Ik heb geen keuze, ik ken weinig mensen die FvD stemmen. Godzijdank.

Quote:

Een grote meerderheid? Toe maar. Ik ben helemaal niemand tegengekomen die dat dacht, en ik heb het redelijk gevolgd de voorbije dagen.

Oh je was al overtuigd dat de meerderheid het coronabeleid steunt. Dan heb ik dat gemist.

Quote:
Ik zie vooral wild schuimbekkende Baudet haters vandaag...maar what else is new. Wink

Die ben ik niet tegengekomen. Wel veel mensen die de humor inzien van de fantasie van Baudet die als een zeepbel uiteen spat.

Maar ik begrijp dat je tevreden bent met de verkiezingsuitslag en met de standpunten van de grootste partijen? Dus de ingeslagen weg volgen t.a.v. het bestrijden van het coronavirus en het vaccinatiepaspoort?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ach, de lastercampagne tegen Baudet gaat gewoon door, zelfs na de verkiezingen. Nu is hij weer een alcoholist.

Wat ontzettend sneu eigenlijk dit. Rolling Eyes

Kun je nagaan hoe sneu je bent als je roept dat Hugo de Jonge nog een lijntje moet snuiven. Exact hetzelfde.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
Wij, de kiezers kunnen ons wel denken, dat ze nu geen zin hebben in dat geframe bij de partijdige links extreme msm.
Misschien spreekt Baudet als eerste wel op vrije burger media met Robert Jensen. Zou goed idee zijn.

Met wie?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Voordat FvD implodeerde

Van twee naar acht is in mijn boekje het tegenovergestelde van imploderen.

Waarom heb je het niet over GroenLinks? Die hebben er zes verloren. SP idem dito.

FvD heeft er zes gewonnen.

Je laat je wel erg kennen zo. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De voetbalcoach die veinst dat hij blij is omdat hij met 5 0 verliest... Opnieuw maak jij jezelf wat wijs.

Maar goed, als jij blij bent met 8 zetels voor FvD, ben ik dat ook, even goede vrienden.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb nergens gezegd dat ik blij ben met acht zetels maar de enige van ons twee die zich er druk over maakt ben jij.

En feiten zijn ook erg lastig voor je, FvD is gewoon de grootste winnaar in zetelaantal. Punt.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mooi zo, lekker uitgeslapen zo te zien. : D

Iets meer krediet verdient hij wel voor de campagne die hij voerde de voorbije weken, maar dat zal hier paarlen voor de zwijnen zijn.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Verkiezingen gisteren, DOORGESTOKEN KAAG ? Verkiezingsbedrog ?
Hele video 31:55 minuten op www.jensen.nl

https://www.facebook.com/therobertjensen/videos/285865062916776

Laatst aangepast door Icesurfer op Do Mrt 18, 2021 18:11, in totaal 3 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

: D : D goh verkiezingsfraude.... hoe voorspelbaar weer...
Nu alleen de bestorming van Het Binnenhof nog ...... Laughing

De extreme hoek is volgens mij sinds jaar en dag bij verkiezingen zo rond de 20%. Dat betekent bij lange na geen meerderheid. Ook niet als je dat heel hard schreeuwt..... het blijft een min of meer stabiele minderheid.
Huilie huilie helpt ook niet en het suggereren van verkiezingsfraude ook niet.

Laatst aangepast door estudiant op Do Mrt 18, 2021 17:20, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Nja, bij D66 wordt de linkerflank van het electoraal prima bediend en niet vergeten dat GroenLinks, SP, PvdA en Volt op de nominatielijst staan om mee te regeren in een links (wegkijkende coalitie.

Linkse kiezers vergissen zich er altijd in hoe rechts D66 op sociaal economisch gebied is. Daarom is het ook altijd regeren = halveren bij D66, omdat men dan het werkelijke gezicht van D66 ziet.

En hoe meer partijen op de nominatielijst hoe beter, des te beter kun je ze tegen elkaar uitspelen.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

estudiant schreef:
Nu alleen nog de bestorming van Het Binnenhof nog ...... Laughing

Kunnen zij, die aan de macht zijn, aan de macht geholpen worden, alleen nog " winnen " door te frauderen ?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ook mooi stukje onvervroren oplichting voor lopende camaras, stemformulieren briefverkiezingen corrigeren. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die Baudet heeft nog wel iets uit te leggen denk ik: https://www.dumpert.nl/item/8090657_1d0f6288

Of wacht... zou dat max één persoon op bezoek niet gelden voor hem?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2021 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Icesurfer schreef:
estudiant schreef:
Nu alleen nog de bestorming van Het Binnenhof nog ...... Laughing

Kunnen zij, die aan de macht zijn, aan de macht geholpen worden, alleen nog " winnen " door te frauderen ?

Nee joh, gewoon door een eerlijke verkiezingsuitslag. : D

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici