Geplaatst: Ma Jan 25, 2021 17:39 |
|
|
|
Ik denk dat alcoholvrije bijdragen van jou op Weerwoord ook niet bestaan  |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jan 25, 2021 22:13 |
|
|
|
Alcoholvrij bier en druivensap in flessen bederven ook niet.
Ja, er zit wel 'n houdbaarheidsdatum aan vast van pakweg een of twee jaar, maar dat is met bier ook het geval.
Alleen [url=https://www.gall.nl/ontdek/bier/houdbaarheid van bier/]bieren met gist op de fles[/url] kunnen soms vele jaren houdbaar zijn. Maar dan wel onder de juiste omstandigheden en die doen zich op reis niet gauw voor.
Maar dat men van alcohol vrolijk wordt en vrijer komt doordat het spul de hersenfunctie deels uitschakelt, waardoor men geen of minder rekening houdt met de zaken die in nuchtere toestand 'n min of meer bedrukkend effect hebben.
Lijkt wel handig, maar in wezen komt men er alleen maar dieper mee in de put te zitten omdat men dan dingen doet en zegt die men nuchter wel uit z'n hoofd zou laten.
Vandaar dat degenen die geen alcohol gebruiken 'n streepje voor hebben op degenen die 't wel gebruiken.
(Zie het oprukken van de Islam in het bier en wijn drinkende Westen).
|
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 31, 2021 10:58 |
|
|
|
Ik begrijp dat men alcoholvrij bier maakt door op de normale manier gerst te vergisten, en daarna de gevormde alcohol eruit te koken.
Net zoiets als doorgekookte soep lijkt mij. Geen vlees en geen vis. Een soort octopus wellicht.
Uit mijn blote hoofd. Octopussen en hun familie lijken een bloedsamenstelling te hebben op basis van koper, dit in tegenstelling tot de rest van het dierenleven waar de samenstelling van het bloed op ijzer berust. Ijzer blijkt beter zuurstof op te nemen dan koper.
Doordat koper veel moeilijker zuurstof opneemt, wordt een octopus veel eerder moe in een gevecht met dieren wiens bloed wel op ijzer berust. Daarom moeten de andere aangrijporganen van een octopus beter zijn dan die in de rest van het dierenrijk.
En dat zijn ze dus ook.(dat heet oorzaak en gevolg) |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 31, 2021 17:09 |
|
|
|
Ik heb echt heel veel octopus gegeten... lekker hoor. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 13, 2021 15:23 |
|
|
|
We nemen een pilsje als we gezellig met elkaar zitten te ouwehoeren. Daar moet natuurlijk alcohol in, anders kun je net zo goed water of melk drinken. Wijn en jenever hetzelfde.
Alcohol is een gezelligheids drug waarvan je geest overstapt op een iedereen is gemoedelijk lief modus, als het niet uit de hand loopt.
Wat mij betreft hoeven er in de maatschappij niet meer drugs voorhanden te zijn . Alcohol en een sigaar(afkomstig van de indianen) zijn wat mij betreft genoeg(ik rook al 20 jaar niet meer, stoppen stelde niks voor) |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 19, 2021 11:08 |
|
|
|
Stoppen met roken deed ik nadat keelkanker bij mij werd geconstateerd. Dat stoppen stelde niks voor.
Alcohol liet ik noodzakelijk staan in de tijd dat ik langdurig in het ziekenhuis verbleef. Nu probeert mijn vrouw met de buurvrouw zich door mijn enorme wijnvoorraad heen te werken. Een vrolijke toestand. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu