|
In het internet circuleert een nieuwe naam voor de partij van Eerdmans en Nanninga: De Judas Alliantie
Voor de mensen die geen christelijke achtergrond hebben:
" Judas Iskariot (Grieks: Ὶούδας Ὶσκάριωθ of Ὶσκαριώτης) (overleden circa 29-33) was volgens het Nieuwe Testament een van de twaalf apostelen van Jezus. Judas Iskariot was degene die Jezus heeft 'overgeleverd' of 'uitgeleverd' (in de christelijke traditie: "verraden"[1]) aan de Romeinse autoriteiten, waarna Jezus gekruisigd werd. Om deze reden wordt zijn naam vaak gebruikt in uitdrukkingen die verraad aanduiden zoals 'een judas' of 'judaskus'."
Judas zou Jesus voor 30 zilverlingen verraden hebben
Een zilverling is een aanduiding voor een zilveren munt. Het woord is van Duitse oorsprong: het woord 'Silberling' komt voor in de Bijbelvertaling van Maarten Luther en is via de tussenstap van de Liesveldtvertaling in de Statenbijbel terechtgekomen, die sterke invloed heeft gehad op de Nederlandse taal.[1]
Het woord 'zilverling' wordt vooral in verband gebracht met de prijs van het verraad van Judas Iskariot zoals dat in de Bijbel verteld wordt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Judas_Iskariot
De vraag is nu of Nanninga en Eerdmans tegen betaling (30 zilverlingen of enige beloften) een poging hebben gewaagd de partij van Baudet te laten ploffen.
Ik weet dit niet maar ik vond Eerdmans wel erg gretig toen hij zich opwierp als de nieuwe lijsttrekker van Forum. |
|
_________________ Komt een veiligheidskundige bij de psychiater. Zegt de psychiater; ga maar vast liggen, ik kom zo bij U. |
|