Geplaatst: Di Apr 04, 2017 8:40 |
|
|
|
Het is inderdaad een rotzooitje geworden. Ik snap nog steeds niet waarom het onderwerp verplaatst werd naar de discussie over het FvD.
Maar goed, we gaan hier verder:
Cliff schreef: | @Tedje,
Mijn vraag is: stel dat kleine Kuzu bij zijn geboorte één Nederlands paspoort had gekregen ipv twee, en hij had nu nog steeds namens DENK in de tweede kamer gezeten, wat was er dan aan zijn loyaliteit gewijzigd? |
Dat heb ik je al beantwoord door te stellen dat ouders die doelbewust voor alleen het NL paspoort kiezen een grote loyaliteit voor Nederland hebben en hun kind dus ook zo op zullen voeden.
Dat geldt dus ook voor kleine Kuzu. Het feit dat hij 2 paspoorten heeft maakt het dat hij geen loyaliteit voor Nederland heeft ontwikkeld. Loyaliteit is namelijk een deel van de opvoeding.
Cliff schreef: | Dus nogmaals... Stel nu eens dat ieder kind wat in Nederland geboren wordt de Nederlandse nationaliteit krijgt en ook alleen maar de Nederlandse nationaliteit krijgt. Dat er een wet in Nederland komt die stelt dat je één nationaliteit kunt hebben. Als dat niet de Nederlandse is, dan is het kind hier dus illegaal geboren en wordt uiteindelijk uitgezet... |
Dat hoeft van mij helemaal niet. Ik zeg dat je geen politicus moet kunnen worden als je 2 paspoorten hebt. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 04, 2017 9:33 |
|
|
|
Kern van het (loyaliteits )probleem is wel dat er Nederlandse paspoorten zijn/worden verstrekt aan niet Nederlands paspoortwaardigen. |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
| Moslims bij de krijgsmacht? Ik zou het ontraden. | |
Geplaatst: Di Apr 04, 2017 10:26 |
|
|
|
Het heeft even geduurd, maar de 28 jarige Ahmed Mufti, geboren op 23 september 1988 te Duhok (Iraq) staat dan toch op de zwarte lijst van onze jihadisten.
Quote: | Naar IS overgelopen sergeant op terreurlijst
De sergeant van de luchtmacht die zich in 2015 aansloot bij terreurbeweging Islamitische Staat is op de nationale terrorismelijst geplaatst. Dat blijkt maandag uit een publicatie in de Staatscourant.
Het gaat om de 28 jarige Ahmed M. die was gestationeerd op vliegbasis Gilze Rijen bij een eenheid die met helikopters werkt. Hij was de eerste en tot op heden enige actief dienende Nederlandse militair die naar het strijdgebied is vertrokken om zich aan te sluiten bij een jihadistische groep.
De in Irak geboren militair is ontslagen door Defensie. Dat hij op de terrorismelijst is geplaatst duidt erop dat hij nog in het kalifaat verblijft dat door IS is uitgeroepen in Irak en Syrië.
Premier Mark Rutte noemde het overlopen van de militair destijds ,,verschrikkelijk ernstig’’. Ook herhaalde hij naar aanleiding hiervan zijn controversiële uitspraak dat dit soort jihadisten beter in het strijdgebied kunnen sneuvelen dan terugkeren naar Nederland.
Plaatsing van M. op de lijst moet voorkomen dat hij nog aan zijn geld kan komen of geld krijgt van iemand anders in Nederland. Zijn tegoeden zijn bevroren. De nationale terrorismelijst moet tegengaan dat terrorisme wordt gefinancierd vanaf Nederlandse bankrekeningen.
Behalve M. zijn maandag nog vier mannen en vier vrouwen door minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken aan de lijst toegevoegd. Die telt daardoor inmiddels meer dan honderd namen. Nederland deelt de lijst ook binnen de EU om zoveel mogelijk te voorkomen dat iemand die op de nationale lijst staat, in een ander Europees land wel aan geld kan komen. |
Wie de andere 4 zijn wordt niet vermeld in dit artikel.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/27926055/__Sergeant_op_terreurlijst__.html
Ik heb even in de Staatscourant gekeken:
Loes Fransen, geboren op 5 november 1990 te Geleen.
Oualid Gmati, geboren op 1 februari 1983 te La Roussa (Tunesië).
Thierry Kuijpers, geboren op 28 november 1987 te Voorburg.
Salah Idin Haddou, geboren op 23 januari 1987 te Roermond.
Krista van Tankeren, geboren op 27 februari 1988 te Venlo.
Oussama Chanou (geboren op 2 maart 1996 te Den Haag)
Astrid van Pelt, geboren op 16 maart 1994 te Zwijndrecht.
Daniëlle Hartsuijker, geboren op 31 juli 1989 te Emmen.
Dadi Meki alias Mokhtar Mekkaoui, geboren op 21 juli 1981, te Mascara (Algerije).
Sara Chamkhi, geboren op 26 september 1996, te Schiedam.
Ibrahim El Idrissi, geboren op 4 maart 1990, te Delft.
Ridouan Ennaji, geboren op 5 maart 1991, te Zoetermeer.
Edin Martinovic, geboren op 15 april 1991, te Novi Pazar (Voormalig Joegoslavië, huidig Servië).
Jahja Salman, geboren op 12 oktober 1984, te Amsterdam.
Saddik Sbaa, geboren op 28 december 1987, te Ajdir (Marokko).
Bachir Belgharbi, geboren op 5 februari 1989 te Naarden.
Sandy Renate Pilkes, geboren op 31 december 1982, te Paramaribo (Suriname).
Mandy Helena Johanna Spijk, geboren op 29 maart 1987, te Hefshuizen. |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 04, 2017 15:26 |
|
|
|
De ouders ook niet, dat verzin jij echt gewoon ter plekke erbij Tedje.
Laat ik het uitspellen voor je:
Stel dat kleine Kuzu bij zijn geboorte één Nederlands paspoort had gekregen ipv twee [*], en hij had nu nog steeds namens DENK in de tweede kamer gezeten, wat was er dan aan zijn loyaliteit gewijzigd?
[*] = in wetgeving zo geregeld, dat van die kiezende ouders verzin jij er ter plekke bij) |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 04, 2017 17:58 |
|
|
|
Ik verzin niks, ik vind dat het wettelijk geregeld moet worden dat mensen uit één paspoort moeten kiezen. En dat doen de ouders dan voor hun kind. Verder vind ik dat een NL politicus alleen maar de NL nationaliteit mag hebben.
En dan naar jouw vraag: Als kleine Kuzu alleen een NL paspoort had gekregen dan hadden zijn ouders daarvoor gekozen. Die ouders zouden dan een grote loyaliteit voor Nederland hebben en zou grote Kuzu nooit DENK hebben opgericht.
Dit alles is echter hoogst onwaarschijnlijk omdat de ouders met grote waarschijnlijkheid voor het Turkse paspoort gekozen zouden hebben, gezien de anti Nederlandse mentaliteit die Kuzu uitdraagt. Zoiets krijg je namelijk als kind aangeleerd.
Maar dat zou dan geen probleem zijn want dan zou grote Kuzu geen politicus zijn worden omdat hij daar alleen het NL paspoort voor mag hebben. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 04, 2017 19:24 |
|
|
|
Huh? Wie anders dan de ouders moet er voor kleine Kuzu kiezen?
Geen dubbele paspoorten voor politici! |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 04, 2017 19:46 |
|
|
|
Tis werkelijk godsgeklaagd....
Stel dat kleine Kuzu bij zijn geboorte één Nederlands paspoort had gekregen ipv twee, bij wetgeving zo geregeld, en hij had nu nog steeds namens DENK in de tweede kamer gezeten, wat was er dan aan zijn loyaliteit gewijzigd? |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 7:54 |
|
|
|
Sorry Cliff, maar als je niet wilt begrijpen wat ik al 3x gezegd heb dan ligt dat toch echt aan jou.
Dus nog maar eens het antwoord op jouw kromme vraag: Als kleine Kuzu maar één paspoort (het Nederlandse dus) zou hebben gehad dan zouden zijn ouders door de overheid voor de keuze gesteld zijn: wilt u het Turkse paspoort behouden of ruilt u dat voor een Nederlands in? (Die keuzemogelijkheid zal dan namelijk ook bij wetgeving geregeld zijn, maar dat verzwijg je waardoor jouw vraag krom is.)
Dus ouders die dan doelbewust voor het Nederlandse paspoort kiezen hebben een grote loyaliteit voor Nederland.
Ook heb ik nou al een paar keer DENK genoemd als een voorbeeld hoe verkeerd het is om politici met dubbele paspoorten te hebben. Ook heb ik de voorzitter van de 2e Kamer genoemd die al eens onder de loep heeft gelegen vanwege vermeende verstrengeling van nationale (Marokkaans en Nederlandse) belangen omdat ze als Nederlandse Marokkaanse in Marokko een functie vervulde waarbij ze in nauw contact stond met de Marokkaanse regering.
En dat voorkom je allemaal door per definitie te stellen dat je als politicus maar een nationaliteit mag hebben, en wel het Nederlandse. Mensen met meerdere nationaliteiten komen niet in aanmerking voor dat beroep.
Ik ben niet de enige die dat zo ziet, jij bent ongeveer de enige hier dat dat niet zo ziet. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 8:52 |
|
|
|
Je kunt je dus niet voorstellen dat er wetgeving is in Nederland die ervoor zorgt dat als je in Nederland geboren wordt, dan je één nationaliteit krijgt: de Nederlandse. En dat vervolgens alle andere nationaliteiten automatisch komen te vervallen/ongeldig zijn.
Want dat is waar ik het over heb.
Jij blijft maar mekkeren over de 'keuze van de ouders' maar daar heb ik het gewoon helemaal niet over. Ik heb het over dwingende wetgeving, dat heeft niets met vrije keuze te maken. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 9:05 |
|
|
|
Inderdaad, dat kan ik mij niet voorstellen omdat onze overheid altijd een vrije keuzemogelijkheid zal inbouwen. We leven hier niet in Turkije of Marokko waar de overheid zich bemoeit met mensen die helemaal niet in het land geboren zijn door ze te dwingen een Turks of Marokkaans paspoort aan te nemen. Daarom is jouw voorbeeld krom. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 9:58 |
|
|
|
Ik denk dat jij vrij en vrijblijvendheid door elkaar gooit.
Ik vind dubbele paspoorten te vrijblijvend. Daarom vind ik dat de mensen moeten kiezen voor één paspoort. Maar die keuze moet wel vrij zijn. En neem maar van mij aan dat, als het zover zou komen, die keuzevrijheid er komt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 12:44 |
|
|
|
Ik ben tegen die keuzevrijheid. Als je hier wilt wonen, werken en meedoen dan moet er een eis liggen dat je Nederlander wordt. En anders ga je toch lekker anders heen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 14:05 |
|
|
|
Van mij mag een Turk, Ier, Amerikaan, Duitser, enzovoorts hier gewoon wonen zonder Nederlander te worden (zijn). |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 15:15 |
|
|
|
Ja, maar jij wil hem dan wel weigeren uit overheidsberoepen. Want een docent Duits met een Duitse nationaliteit kan bij jou niet op een baan rekenen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 16:26 |
|
|
|
Wat zeg je me nou? Jij wilt dat ze hier niet mogen wonen, van mij mogen ze dat wel, alleen mogen ze niet in overheidsdienst. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 18:17 |
|
|
|
Kijk Cliff, dit schreef je eerder: Ik ben tegen die keuzevrijheid. Als je hier wilt wonen, werken en meedoen dan moet er een eis liggen dat je Nederlander wordt. En anders ga je toch lekker anders heen.
Van mij mag een Duitser hier best wonen en als EU burger zal hij hier best mogen werken. Maar hij kan hier geen politie, soldaat of politicus worden.
En een Turk die voor zijn Turkse nationaliteit kiest mag hier ook best wonen. Alleen gelden er voor buitenlanders bepaalde regels, zeker als die buitenlanders niet uit de EU komen, en politie, soldaat of politicus kan hij niet worden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 05, 2017 18:55 |
|
|
|
Dat is dan het verschil tussen jou en mij hè. Ik stel dat mensen die hier komen wonen de Nederlandse nationaliteit aan moeten nemen en vervolgens alles kunnen worden wat ze willen. (jij wil dit niet horen omdat je dan begrijpt dat het loyaliteitsproblemen betreft en geen nationaliteitsproblemen)
Door het dwingen van het aannemen van de Nederlandse nationaliteit, dwing je ze ook een keuze te maken. Jouw 'oplossing' houdt slechts in dat Turken en Marokkanen hier gewoon kunnen gaan wonen en Turk of Marokkaan blijven, desnoods voor de eeuwigheid. En ik denk dat de meeste Marokkanen er echt niet mee zitten dat ze geen soldaat, politicus of politieagent kunnen worden. |
|
|
|
|
|
|