Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Alcohol vrij bier bestaat niet.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Alcohol vrij bier bestaat niet.
BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Alcoholvrij bier bestaat niet. Pas met alcohol ontstaat bier. Hetzelfde is met wijn aan de hand, Wijn zonder alcohol is gewoon druivensap. Er zit alcohol in wijn en bier dat er voor zorgt dat het sap niet verder bederft, eenmaal met alcohol gemengd . kan men die dranken meenemen op verre reizen.
Daarnaast wordt men van alcohol vrolijker en vrijer. Ook voor sommigen mooi meegenomen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk dat alcoholvrije bijdragen van jou op Weerwoord ook niet bestaan Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Alcoholvrij bier en druivensap in flessen bederven ook niet.

Ja, er zit wel 'n houdbaarheidsdatum aan vast van pakweg een of twee jaar, maar dat is met bier ook het geval.

Alleen [url=https://www.gall.nl/ontdek/bier/houdbaarheid van bier/]bieren met gist op de fles[/url] kunnen soms vele jaren houdbaar zijn. Maar dan wel onder de juiste omstandigheden en die doen zich op reis niet gauw voor.

Maar dat men van alcohol vrolijk wordt en vrijer komt doordat het spul de hersenfunctie deels uitschakelt, waardoor men geen of minder rekening houdt met de zaken die in nuchtere toestand 'n min of meer bedrukkend effect hebben.

Lijkt wel handig, maar in wezen komt men er alleen maar dieper mee in de put te zitten omdat men dan dingen doet en zegt die men nuchter wel uit z'n hoofd zou laten.

Vandaar dat degenen die geen alcohol gebruiken 'n streepje voor hebben op degenen die 't wel gebruiken.
(Zie het oprukken van de Islam in het bier en wijn drinkende Westen).
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 22:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Vandaar dat degenen die geen alcohol gebruiken 'n streepje voor hebben op degenen die 't wel gebruiken.
(Zie het oprukken van de Islam in het bier en wijn drinkende Westen).

Goh, we zijn het een keer helemaal eens!

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Ik denk dat alcoholvrije bijdragen van jou op Weerwoord ook niet bestaan Laughing

Beste meneer Cliff. Ik heb al jaren geen alcohol gedronken, maar ik denk dat ik er toch weer mee begin. Het lijkt dat alcohol vrije mensen vaak erg gedeprimeerd worden, dus dat moet ik voor blijven.
Roken doe ik ook al 20 jaar niet meer, ook dat lijkt verder geen voordeel te hebben.
Ik heb nog nooit mezelf gekweld met minder vlees eten of blauwe knoop gedrag. Zou eigenlijk niemand moeten doen als er geen echte lichamelijke reden voor is.
Ik neem straks nog een paar lekkere vette speklappen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begrijp dat men alcoholvrij bier maakt door op de normale manier gerst te vergisten, en daarna de gevormde alcohol eruit te koken.
Net zoiets als doorgekookte soep lijkt mij. Geen vlees en geen vis. Een soort octopus wellicht.

Uit mijn blote hoofd. Octopussen en hun familie lijken een bloedsamenstelling te hebben op basis van koper, dit in tegenstelling tot de rest van het dierenleven waar de samenstelling van het bloed op ijzer berust. Ijzer blijkt beter zuurstof op te nemen dan koper.
Doordat koper veel moeilijker zuurstof opneemt, wordt een octopus veel eerder moe in een gevecht met dieren wiens bloed wel op ijzer berust. Daarom moeten de andere aangrijporganen van een octopus beter zijn dan die in de rest van het dierenrijk.
En dat zijn ze dus ook.(dat heet oorzaak en gevolg)

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb echt heel veel octopus gegeten... lekker hoor.

BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2021 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ik heb nog nooit mezelf gekweld met minder vlees eten of blauwe knoop gedrag. Zou eigenlijk niemand moeten doen als er geen echte lichamelijke reden voor is.

Ook wat alcohol betreft is die lichamelijke reden er altijd.
Alcohol is namelijk funest voor allerlei microben die zich in het lichaam bevinden, waaronder ook vitamine B12, die zoals bekend de hersens naar behoren laat functioneren.
Vandaar dus dat iemand die wat veel alcohol heeft gebruikt niet meer recht vooruit kan lopen, maar gaat slingeren.
Ook de reactiesnelheid vermindert, wat het bekende gevaar oplevert bij autorijden.
Verder werkt het spul bewustzijnsvernauwend en dat kan er inderdaad in resulteren dat men z'n zorgen even vergeet en dan vrolijk of minder gedeprimeerd wordt.
Maar men lost er die problemen niet mee op en dus valt 't extra tegen wanneer men weer helemaal nuchter wordt en dan merkt dat men tijd om er wat aan te doen verloren heeft laten gaan.
Dan grijpt men maar gauw weer naar de fles enzovoort.
Het resultaat:
https://www.prescan.nl/nieuws/gevolgen alcohol zo schadelijk is alcohol voor je gezondheid
BerichtGeplaatst: Za Feb 13, 2021 15:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We nemen een pilsje als we gezellig met elkaar zitten te ouwehoeren. Daar moet natuurlijk alcohol in, anders kun je net zo goed water of melk drinken. Wijn en jenever hetzelfde.
Alcohol is een gezelligheids drug waarvan je geest overstapt op een iedereen is gemoedelijk lief modus, als het niet uit de hand loopt.
Wat mij betreft hoeven er in de maatschappij niet meer drugs voorhanden te zijn . Alcohol en een sigaar(afkomstig van de indianen) zijn wat mij betreft genoeg(ik rook al 20 jaar niet meer, stoppen stelde niks voor)

BerichtGeplaatst: Zo Feb 14, 2021 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Alcohol en een sigaar(afkomstig van de indianen) zijn wat mij betreft genoeg(ik rook al 20 jaar niet meer, stoppen stelde niks voor)

Dat is ook wat; alcohol en tabak promoten, terwijl men ze zelf al sinds lang, en ongetwijfeld niet zonder reden, niet meer gebruikt.

Zeker aandelen in fabrikanten van die goedjes. Razz
BerichtGeplaatst: Vr Feb 19, 2021 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Stoppen met roken deed ik nadat keelkanker bij mij werd geconstateerd. Dat stoppen stelde niks voor.
Alcohol liet ik noodzakelijk staan in de tijd dat ik langdurig in het ziekenhuis verbleef. Nu probeert mijn vrouw met de buurvrouw zich door mijn enorme wijnvoorraad heen te werken. Een vrolijke toestand.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 28, 2021 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Stoppen met roken deed ik nadat keelkanker bij mij werd geconstateerd. Dat stoppen stelde niks voor.
Alcohol liet ik noodzakelijk staan in de tijd dat ik langdurig in het ziekenhuis verbleef. Nu probeert mijn vrouw met de buurvrouw zich door mijn enorme wijnvoorraad heen te werken. Een vrolijke toestand.

Als die twee over enige tijd in het hospitaal terecht komen door overmatig alcoholgebruik zullen ze er verder ook wel voorgoed van af blijven.

https://expertisecentrumalcohol.trimbos.nl/dossiers/inzien/alcohol en lichamelijke gevolgen
Alcohol vrij bier bestaat niet.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu