Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Verkiezingen TK'21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat ga je stemmen voor TK'21?
VVD
11%
 11%  [ 2 ]
PVV
22%
 22%  [ 4 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
D66
0%
 0%  [ 0 ]
GL
5%
 5%  [ 1 ]
SP
5%
 5%  [ 1 ]
PvdA
5%
 5%  [ 1 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
PvdD
0%
 0%  [ 0 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Denk
0%
 0%  [ 0 ]
FvD
27%
 27%  [ 5 ]
Anders
11%
 11%  [ 2 ]
Ik stem niet
11%
 11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18

BerichtGeplaatst: Za Apr 17, 2021 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

BerichtGeplaatst: Zo Apr 18, 2021 7:08 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ja, Joost als we tegenwoordig in een grotendeels normale wereld zouden leven.
Helaas is het waanzin en massapsychose, wat we nu be leven.
Gelukkig gaat gekheid ook weer over.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 18, 2021 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:
estudiant schreef:

Minder winst is ook een optie en meer betalen voor een produkt ook. Vorm van nivellering.

PostNL maakt niet zo heel veel winst hoor, vorig jaar (in een absoluut topjaar) 6% van de omzet. PostNL heeft 213m nettowinst en heeft 337m pakketjes bezorgd. Je zou in theorie dus 60 cent per bezorgd pakje extra kunnen geven. PostNL draait dan quitte, dus waar gaat PostNL zn investeringsgeld vandaan ...

De consument betaalt dus hier een te lage prijs om fatsoenlijk ondernemen mogelijk te maken. Dat wordt dus nu in wezen afgewenteld op de pakketbezorgers. Zo knijp je dus je medewerkers uit. Dus een realistisch tarief doorberekenen aan de consument en de winst bescheiden houden (maar dat is nu al het geval volgens jou)

Quote:
Ja hoor, slimme kapitaalbezitters houden van fiscaal interessante regelingen...

Heb ik geen problemen mee, zolang er een nuttig maatschappelijk doel mee wordt gerealiseerd is het prima.

Maar wel grappig hoe hier een discussie wordt gevoerd op basis van totaal verschillende principes. Het individu centraal of het collectief centraal. Geld/winst als doel of als middel (tbv een betere samenleving).

Quote:
Jaja, kom nou eens met iets concreets dan...

Concreet worden mbt het aanpakken van de multinationals heeft geen zin. Ik ben realistisch en denk dat dit nooit gaat gebeuren door mondiale samenwerking, afspraken oid. Dat gaat alleen maar gebeuren wanneer zich een grote mondiale crisis aandient. De wal moet hier het schip keren.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 18, 2021 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Maar wat is er nu in NL dan niet geregeld conform het Rijnlandse model?

Wij zijn het Rijnlandse model, in mijn ogen.

Ik denk dat de Nederlandse Overheid op 1 essentieel punt afwijkt van dat Rijnlandse model en ligt in haar eigen bevolking te voorzien van betaalbare en kwalitatief goede woningen, door het creëren van kunstmatige schaarste.

Je kunt het hebben over maximale salarissen (wat levert dat precies op behalve het beperken van jaloezie) of sterkere nivellering (wat levert dat op behalve verdere belastingontwijking/ontduiking). Je kunt beginnen met jaloezie belastingen, maar je lost er het werkelijke probleem niet mee op.

Gooi de woningmarkt open, kap met die idioterie rondom stikstof, laat mensen hun huis bouwen en accepteer dat grote delen van Nederland (mede dankzij migratie) sterk verstedelijkt zullen worden.

Die (im)migratie vanuit (Noord )Afrika en vanuit West en Zuid Azië (Midden Oosten, Afghanistan, Pakistan en zo) mag van mij wel achterwege blijven hoor. Dan wordt er een stuk minder beslag gelegd op onze sociale voorzieningen die schaars zijn (onderwijs, gezondheidszorg, volkshuisvesting, uitkeringen). En ik vind Nederland zo langzamerhand wel vol, ookal mogen we niet zeggen dat ons land vol is, maar moeten we zegggen dat ons land druk is. 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde is alweer van 25 jaar geleden. De teller staat nu al op 18 miljoen.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 18, 2021 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Maar wat is er nu in NL dan niet geregeld conform het Rijnlandse model?

Wij zijn het Rijnlandse model, in mijn ogen.

Ik denk dat de Nederlandse Overheid op 1 essentieel punt afwijkt van dat Rijnlandse model en ligt in haar eigen bevolking te voorzien van betaalbare en kwalitatief goede woningen, door het creëren van kunstmatige schaarste.

Je kunt het hebben over maximale salarissen (wat levert dat precies op behalve het beperken van jaloezie) of sterkere nivellering (wat levert dat op behalve verdere belastingontwijking/ontduiking). Je kunt beginnen met jaloezie belastingen, maar je lost er het werkelijke probleem niet mee op.

Gooi de woningmarkt open, kap met die idioterie rondom stikstof, laat mensen hun huis bouwen en accepteer dat grote delen van Nederland (mede dankzij migratie) sterk verstedelijkt zullen worden.

Die (im)migratie vanuit (Noord )Afrika en vanuit West en Zuid Azië (Midden Oosten, Afghanistan, Pakistan en zo) mag van mij wel achterwege blijven hoor. Dan wordt er een stuk minder beslag gelegd op onze sociale voorzieningen die schaars zijn (onderwijs, gezondheidszorg, volkshuisvesting, uitkeringen). En ik vind Nederland zo langzamerhand wel vol, ookal mogen we niet zeggen dat ons land vol is, maar moeten we zegggen dat ons land druk is. 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde is alweer van 25 jaar geleden. De teller staat nu al op 18 miljoen.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 18, 2021 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Gert Jan Segers krabbelt alweer een beetje terug van eerder gedane uitspraken.

[url=https://nos.nl/artikel/2377073 segers cu opmerking over rutte was te veel op de man gespeeld.html]Segers (CU): opmerking over Rutte was te veel op de man gespeeld[/url]

Quote:
ChristenUnie leider Gert Jan Segers vindt dat hij begin april te veel op de man heeft gespeeld met zijn opmerkingen aan het adres van premier Rutte. Het gaat niet om één persoon, maar om "een ongezonde politieke cultuur en een genadeloze overheid". Daar moet wat hem betreft een einde aan komen.

Quote:
"De perceptie was dat ik in mijn kritiek op de politieke cultuur in Den Haag te veel de man heb gespeeld en te weinig de bal. Te veel Rutte, te weinig ons allemaal."

De ChristenUnie leider vindt dat de politieke cultuur in Den Haag, waar onder meer de toeslagenaffaire uit voortkwam, zeker niet los staat van de persoon Mark Rutte. "Maar die oude cultuur staat of valt niet met één man. Ook wijzelf maken er deel van uit."

Welke kans is groter? Dat er een daadwerkelijk een ook m.i. nodige cultuuromslag plaats gaat vinden of dat de CU onder Gert Jan Segers misschien wel gaat deelnemen aan een kabinet Rutte IV? Helaas ben ik niet optimistisch over dat die cultuuromslag ook plaats gaat vinden.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 18, 2021 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoezo verdubbeling? Wees toch eens ambitieus Cliff, zie kansen, zie nieuwe technologieen.

Onderwijs loopt daarin voor op bedrijfsleven joh. Je hebt echt geen idee.

Quote:
Je had t over hoger onderwijs toch? Zoals ik al zei: het geven van een hoorcollege of het afnemen van een tentamen bij 177 studenten kost niet heel veel meer dan bij 100 studenten.

Dat zijn de kosten niet he. Beiden kan online, tentamens afnemen wordt door vrijwillige surveillanten gedaan. Ook hier sla je de plank weer finaal mis hoor.

Quote:
Jaloeziebelasting.

Moraliteitsheffing.

BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2021 7:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Eventjes een update over de formatie:

Over de kleuren en de poppetjes is nog niks bekend. Hapt de PvdA toe als CU afhaakt of wordt gepasseerd? En laat de PvdA eventueel hun eerdere eis van deelname van GL en/of de SP toch vallen?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2021 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Onderwijs loopt daarin voor op bedrijfsleven joh. Je hebt echt geen idee.

Nou mooi! Ik denk dat t bedrijfsleven meer efficiency dan 22% heeft weten te behalen, dus waarom dan het onderwijs niet?

Quote:

Dat zijn de kosten niet he. Beiden kan online, tentamens afnemen wordt door vrijwillige surveillanten gedaan. Ook hier sla je de plank weer finaal mis hoor.

Leg me maar uit waar de extra kosten zitten.

Quote:

Moraliteitsheffing.

Op basis van wiens autoriteit denk jij over het individu te kunnen beslissen?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2021 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5226474/toeslagenaffaire mark rutte tweede kamer pieter omtzigt

Wat een tent joh die Overheid. Kunnen we die niet gewoon drastisch gaan terugsnoeien?

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 6:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het "er geen actieve herinneringen aan hebben" virus schijnt ook besmettelijk te zijn.

Quote:
Sigrid Kaag (D66) over de ministerraden waarover RTL berichtte.

"Ik weet niet meer of ik daar zelf persoonlijk wel bij was. [...] Ik weet fysiek niet of ik toen in Nederland was, of bijvoorbeeld in Niger."

Gelukkig zijn er mensen op twitter die haar helpen om haar geheugen op te frissen.

Uw bezoek aan Niger was op 13 februari 2019, mevrouw Kaag; Betreffende ministerraad op 15 november 2019.

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 6:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dat zo'n Herman Tjeenk Willink nog eer te behalen ziet aan bij te dragen in de formatie kan ik niet meer bevatten. Een man met zijn statuur zou zijn opdracht terug moeten geven. Hij hoeft toch geen stront van de knikkers af te gaan schrapen?

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nou mooi! Ik denk dat t bedrijfsleven meer efficiency dan 22% heeft weten te behalen, dus waarom dan het onderwijs niet?

Omdat wij vanuit menselijkheid werken.

Quote:

De tijd die we in de ontwikkeling van studenten steken.

Cliff schreef:
Moraliteitsheffing.

Royy schreef:
Op basis van wiens autoriteit denk jij over het individu te kunnen beslissen?

Alle rechtspraak is gebaseerd op moraliteitsbesef. De basis om een minimumloon met elkaar af te spreken is overigens exact hetzelfde als de basis om een maximum loon met elkaar af te spreken.

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5226474/toeslagenaffaire mark rutte tweede kamer pieter omtzigt

Wat een tent joh die Overheid. Kunnen we die niet gewoon drastisch gaan terugsnoeien?

Haha ga je het immorele gedrag van de VVD nu wijten aan 'de overheid'? Het is precies die VVD de zich niets kan herinneren en waar allerlei bewijslast 'spontaan' verdwijnt. Oh, en niet te vergeten alle zwartgemaakte documenten zodra iemand een WOB verzoek indient.

Wat je hier ziet is een VVD die zwaar corrupt is. En dan een soort 'legale' corruptie, georganiseerd door het compleet afbreken van een tegenmacht. Ook het compleet afbreken van een kritische journalistische cultuur want die is er ook niet meer.

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Rutte: Ik heb inderdaad gelogen, maar ik heb dat wel gedaan naar eer en geweten.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 8:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat een luxe he dat iemand anders altijd de rekening betaalt? En als als de rekening niet betaald kan worden, dan lenen we toch gewoon wat bij?

Quote:

De tijd die we in de ontwikkeling van studenten steken.

Quote:

Alle rechtspraak is gebaseerd op moraliteitsbesef. De basis om een minimumloon met elkaar af te spreken is overigens exact hetzelfde als de basis om een maximum loon met elkaar af te spreken.

Onzin. Een maximumloon is communisme. Ik ben niet in dienst van de samenleving, Cliff.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Haha ga je het immorele gedrag van de VVD nu wijten aan 'de overheid'? Het is precies die VVD de zich niets kan herinneren en waar allerlei bewijslast 'spontaan' verdwijnt. Oh, en niet te vergeten alle zwartgemaakte documenten zodra iemand een WOB verzoek indient.

Wat je hier ziet is een VVD die zwaar corrupt is. En dan een soort 'legale' corruptie, georganiseerd door het compleet afbreken van een tegenmacht. Ook het compleet afbreken van een kritische journalistische cultuur want die is er ook niet meer.

Wat een onzin Cliff. We gaan nu zien dat Kaag, Hoekstra en Segers er gewoon bij zaten.

Dit is de omvang van de Overheid Cliff. Bij een dergelijke omvang en een dergelijke machtspositie kan het alleen maar misgaan. Macht corrumpeert. Tijd om de Overheid op en open te breken.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
Wat een luxe he dat iemand anders altijd de rekening betaalt? En als als de rekening niet betaald kan worden, dan lenen we toch gewoon wat bij?

We hebben democratisch besloten dat we onderwijs belangrijk vinden. Dat mag ook wat kosten. Jij probeert zo'n democratische beslissing natuurlijk weer te beknibbelen.

Cliff schreef:

Royy schreef:
Onzin. Een maximumloon is communisme. Ik ben niet in dienst van de samenleving, Cliff.

Haha, ik zit hier spot on. Leuk om je reactie te zien Laughing

Ik moest laatste nog even aan je denken. Iemand vertelde een medisch verhaal tegen me. Beetje als volgt:

Stel, je hebt kwaal X

Daarvoor werkt medicijn A het beste, maar die is ook het duurste.

Daarom begint de zorg met goedkoop medicijn B. Werkt dat niet, dan met goedkoop medicijn C. Werkt dat ook niet, dan met ietsje duurder medicijn D maar die heeft ook wat meer bijwerkingen.

Voor de efficiëntie in de zorg (Royy's portemonnee he) hebben we afgesproken dat dit de procedure is, dus eerst B, dan C, dan D en daarna pas A.

Nu krijgt Royy kwaal X. Hij weet dat medicijn A het beste is. Wat doet Royy? Gaat Royy medicijn A direct opeisen bij zijn huisarts?

Ik vermoed namelijk van wel. Royy vindt kostenbesparing op de zorg van anderen natuurlijk prima. Zeer gewenst. Maar kostenbesparing op de eigen zorg.... dacht het even niet.

Nee Royy... je bent niet in dienst van de samenleving: je bent de samenleving.

Gedraag je er ook naar.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

We hebben democratisch besloten dat we onderwijs belangrijk vinden. Dat mag ook wat kosten. Jij probeert zo'n democratische beslissing natuurlijk weer te beknibbelen.

Dat mag wat kosten... maar dat betekent niet oneindig geld spenderen zonder rekening te houden met efficiency.

Dit is overigens exact de reden waarom ik voor onderwijs vouchers ben.

Quote:

Haha, ik zit hier spot on. Leuk om je reactie te zien Laughing

Ik moest laatste nog even aan je denken. Iemand vertelde een medisch verhaal tegen me. Beetje als volgt:

Stel, je hebt kwaal X

Daarvoor werkt medicijn A het beste, maar die is ook het duurste.

Daarom begint de zorg met goedkoop medicijn B. Werkt dat niet, dan met goedkoop medicijn C. Werkt dat ook niet, dan met ietsje duurder medicijn D maar die heeft ook wat meer bijwerkingen.

Voor de efficiëntie in de zorg (Royy's portemonnee he) hebben we afgesproken dat dit de procedure is, dus eerst B, dan C, dan D en daarna pas A.

Nu krijgt Royy kwaal X. Hij weet dat medicijn A het beste is. Wat doet Royy? Gaat Royy medicijn A direct opeisen bij zijn huisarts?

Klopt. Sterker nog: Royy komt met een uitgebreide onderbouwing aan bij zn huisarts waarom die huisarts als de sodemieter A gaat voorschrijven. En als Royy medicijn A niet krijgt van zn huisarts, zorgt ie wel dat ie t zelf ergens koopt.

Ik zie je punt niet Cliff. Jij redeneert zo graag vanuit samenlevings niveau. Dat betekent ook dat je keuzes maakt die vanuit samenlevings optiek optimaal zijn. Dat betekent dat jij accepteert dat jij wordt afgescheept met medicijn B.

Quote:
Ik vermoed namelijk van wel. Royy vindt kostenbesparing op de zorg van anderen natuurlijk prima. Zeer gewenst. Maar kostenbesparing op de eigen zorg.... dacht het even niet.

Mwah, beetje moralistisch Cliff. Leg me eerst maar eens uit waar al die splinternieuwe en luxe ziekenhuizen vandaan komen, voordat je mij de les gaat lezen over medicijnkosten. Ik doe niet mee aan een corrupt systeem.

Quote:
Nee Royy... je bent niet in dienst van de samenleving: je bent de samenleving.

Gedraag je er ook naar.

Jaja. Ik ben de samenleving niet. Ik ben mezelf. Ik ben mijn sociale omgeving. En Royy heeft al vrij jong geleerd: zorg voor jezelf, reken er niet op dat de samenleving of de Overheid dat doet.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dat mag wat kosten... maar dat betekent niet oneindig geld spenderen zonder rekening te houden met efficiency.

En dat doen we dan ook niet. We doen het prima.

Quote:
Klopt. Sterker nog: Royy komt met een uitgebreide onderbouwing aan bij zn huisarts waarom die huisarts als de sodemieter A gaat voorschrijven. En als Royy medicijn A niet krijgt van zn huisarts, zorgt ie wel dat ie t zelf ergens koopt.

Ik zie je punt niet Cliff.

't Punt is volkomen helder Royy. Regels gelden voor anderen, niet voor jou. Dat is jouw idee van een samenleving.

Quote:
Jij redeneert zo graag vanuit samenlevings niveau. Dat betekent ook dat je keuzes maakt die vanuit samenlevings optiek optimaal zijn. Dat betekent dat jij accepteert dat jij wordt afgescheept met medicijn B.

Liever dat dan jouw mening: alle mensen moeten medicijn B (want ik wil er niet aan meebetalen) en zelf eis ik medicijn A.

Quote:
Mwah, beetje moralistisch Cliff. Leg me eerst maar eens uit waar al die splinternieuwe en luxe ziekenhuizen vandaan komen, voordat je mij de les gaat lezen over medicijnkosten. Ik doe niet mee aan een corrupt systeem.

Ach, als ik de kosten van gebouwen als argument inbracht tegen het feit dat we 97 zorgverzekeraars hebben in Nederland... dan noem jij dat altijd: Peanuts!

En nu is het ineens een issue? Die gebouwen maken 0,00003% van de totale zorgkosten uit Royy.

Quote:
Jaja. Ik ben de samenleving niet. Ik ben mezelf. Ik ben mijn sociale omgeving. En Royy heeft al vrij jong geleerd: zorg voor jezelf, reken er niet op dat de samenleving of de Overheid dat doet.

Ga lekker in de VS of Rusland wonen dan hè... hier heeft een samenleving nog waarde.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat betwijfel ik regelmatig.

Quote:

't Punt is volkomen helder Royy. Regels gelden voor anderen, niet voor jou. Dat is jouw idee van een samenleving.

Nee Cliff. Jij eist van iedereen maximale maatschappelijke solidariteit. Ik zeg: nee die is begrensd. De mate waarin ik mijn buurman in hetzelfde wil faciliteren als mezelf is begrensd. Ik gun mezelf meer dan mijn buurman. Dat mag je egoistisch noemen. Ik noem dat dan realistisch en jou naief.

Quote:

Ach, als ik de kosten van gebouwen als argument inbracht tegen het feit dat we 97 zorgverzekeraars hebben in Nederland... dan noem jij dat altijd: Peanuts!

En nu is het ineens een issue? Die gebouwen maken 0,00003% van de totale zorgkosten uit Royy.

Ik heb je de case al voorgerekend dat het Erasmus MC haar verpleegkundigen vele jaren lang veel beter had kunnen betalen als ze slimmer met huisvesting waren omgegaan. Ik denk dat het stikt van dat soort voorbeelden in Overheidsland.

Quote:

Ga lekker in de VS of Rusland wonen dan hè... hier heeft een samenleving nog waarde.

Denk niet dat de samenleving onbegrensd is Cliff, of dat de solidariteit van die samenleving onbegrensd is.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2021 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
Dat betwijfel ik regelmatig.

Vind ik niet zo'n probleem. Alles wat jou geld kost zul je bekritiseren als een beste stuurman van wal.

Quote:
Nee Cliff. Jij eist van iedereen maximale maatschappelijke solidariteit. Ik zeg: nee die is begrensd. De mate waarin ik mijn buurman in hetzelfde wil faciliteren als mezelf is begrensd. Ik gun mezelf meer dan mijn buurman. Dat mag je egoistisch noemen. Ik noem dat dan realistisch en jou naief.

Typisch dit. Ik eis helemaal geen maximale maatschappelijke solidariteit. Ik kan hier tegenover zetten dat jij minimale maatschappelijke solidariteit eist.

We hadden het in dit geval trouwens over gezondheidszorg. En ja, daar heeft je buurman hetzelfde recht op als jij. Net als onderwijs.

Quote:
Ik heb je de case al voorgerekend dat het Erasmus MC haar verpleegkundigen vele jaren lang veel beter had kunnen betalen als ze slimmer met huisvesting waren omgegaan. Ik denk dat het stikt van dat soort voorbeelden in Overheidsland.

Ik accepteer je berekening niet noch dit argument. Je weet er niet genoeg vanaf.

Quote:
Denk niet dat de samenleving onbegrensd is Cliff, of dat de solidariteit van die samenleving onbegrensd is.

Dat denk ik ook niet, er is en blijft egoïsme genoeg. Sterker nog: het groeit als een tumor. En inmiddels hebben we er ook behoorlijk last van, het heeft er bv. voor gezorgd dat zo'n Covid crisis geen 4 weken duurt maar 2 jaar. Puur egoïsme. Het heeft er ook voor gezorgd dat het kabinet valt, dat de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt. Zolang de VVD aan de macht blijft is er eerder een teveel aan egoïsme en een tekort aan samenleving.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2021 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Typisch dit. Ik eis helemaal geen maximale maatschappelijke solidariteit. Ik kan hier tegenover zetten dat jij minimale maatschappelijke solidariteit eist.

We hadden het in dit geval trouwens over gezondheidszorg. En ja, daar heeft je buurman hetzelfde recht op als jij. Net als onderwijs.

Ja jij vindt dus niet dat ik duur medicijn A voor mezelf regel, terwijl de maatschappij mijn buurman van het goedkopere C voorziet. Ik zie het probleem niet.

C hebben we gekozen in een afweging tussen kosten en baten. Hoeveel willen we uitgeven aan medicijnen versus wat levert dat op. Ik sta moreel en ethisch gezien volledig in mijn recht als ik voor mezelf die afweging niet voldoende vindt, de solidariteit negeer en A regel.

Quote:

Ik accepteer je berekening niet noch dit argument. Je weet er niet genoeg vanaf.

Haha, te makkelijk dit.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2021 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ja jij vindt dus niet dat ik duur medicijn A voor mezelf regel, terwijl de maatschappij mijn buurman van het goedkopere C voorziet. Ik zie het probleem niet.

Die zin klopt niet helemaal, maar ik heb er zeker moeite mee als jij 'het plebs' vanwege kostenbesparing slechtere medicijnen wilt geven en zelf de goede medicijnen voor jezelf regelt.

Niet mijn idee van een samenleving.

Quote:
C hebben we gekozen in een afweging tussen kosten en baten. Hoeveel willen we uitgeven aan medicijnen versus wat levert dat op. Ik sta moreel en ethisch gezien volledig in mijn recht als ik voor mezelf die afweging niet voldoende vindt, de solidariteit negeer en A regel.

Neuh. 't Is een egoïstische keuze, schadelijk voor anderen. Wanneer er een wetsvoorstel zou komen om goedkope medicijnen voor te schrijven dan stem je voor, maar zodra je zelf in de situatie zit doe je een maximale effort om iets anders voor jezelf te regelen.

Typisch VVD wel trouwens.

Maar dat het uitermate schadelijk is voor een samenleving staat buiten kijf.

Quote:
Haha, te makkelijk dit.

Nee, jij bent te makkelijk. Jij roept iedere keer van de wal af naar het schip dat ze verkeerd varen. Eventueel kom je met een belachelijke kort door de bocht bierviltjesberekening die nog geen 10% van het aantal factoren meeneemt.

Dat is pas 'te makkelijk'.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici