Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Verkiezingen TK'21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat ga je stemmen voor TK'21?
VVD
12%
 12%  [ 2 ]
PVV
25%
 25%  [ 4 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
D66
0%
 0%  [ 0 ]
GL
0%
 0%  [ 0 ]
SP
6%
 6%  [ 1 ]
PvdA
0%
 0%  [ 0 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
PvdD
0%
 0%  [ 0 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Denk
0%
 0%  [ 0 ]
FvD
31%
 31%  [ 5 ]
Anders
12%
 12%  [ 2 ]
Ik stem niet
12%
 12%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 16

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hoe meer ik er over nadenk, hoe smeriger het wordt.

Rutte is klaar, zoveel is nu wel duidelijk. Hier gaat zelfs hij zich niet meer uitredden. Einde van een tijdperk.

T smerige is dat de stem van 2m kiezers buitenspel wordt gezet. Fuck you, wat jullie gestemd hebben willen wij (Kaag, Hoekstra, Klaver etc) niet. Je zou nu vanuit de VVD gezien bijna uit frustratie zeggen: ok dan niet, succes met elkaar, wij gaan de oppositie in, zien jullie bij de volgende verkiezingen.

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Weinig nieuws onder de zon. Een herhaling van Gert Jan Segers' betoog. VVD onthoudt zich van commentaar, evenals D'66 en CDA.

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:

Rutte is klaar, zoveel is nu wel duidelijk. Hier gaat zelfs hij zich niet meer uitredden. Einde van een tijdperk.

T smerige is dat de stem van 2m kiezers buitenspel wordt gezet. Fuck you, wat jullie gestemd hebben willen wij (Kaag, Hoekstra, Klaver etc) niet. Je zou nu vanuit de VVD gezien bijna uit frustratie zeggen: ok dan niet, succes met elkaar, wij gaan de oppositie in, zien jullie bij de volgende verkiezingen.

Zo smerig is dat nu ook weer niet. 2m kiezers is immers nog altijd geen absolute meerderheid. Dat de grootste partij automatisch de MP levert is al eerder om zeep geholpen door de vorming van het kabinet van Agt-Wiegel in 1977.
De PvdA was toen de grootste fractie maar werd buitenspel gezet door CDA en VVD. Overigens was toen de verkiezingsleus van de PvdA "kies de minister-president " en had de VVD er geen enkele moeite mee om de PvdA te overrulen....

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:

Een formatie zonder de VVD? Met inachtneming van een cordon sanitaire rondom de PVV en rondom FvD moeten er bij aftikken naar beneden al 7 partijen aan mee gaan doen. Voor het CDA lijkt me dit zeer suïcidaal. En deze optie voor een meerderheidskabinet acht ik niet levensvatbaar. En mocht dit er wel van komen, dan mag Nederland z'n hart vast houden bij iedere dag dat deze partijen elkaars handjes blijven vasthouden.

D66 - 24
CDA - 15
SP - 9
PvdA - 9
GroenLinks - 8
PvdD - 6
ChristenUnie - 5
Totaal - 76
41 zetels in Eerste Kamer

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
T smerige is dat de stem van 2m kiezers buitenspel wordt gezet.

Oneens. Rutte heeft de zaak bedonderd en moet gewoon vertrekken.

Rutte zei zelf al dat het niet zo kan zijn dat hij 14 dagen geleden gekozen is door 2 miljoen kiezers en nu gaat opstappen.
Hoe dik is dat bord voor z'n kop eigenlijk? Twee weken geleden had hij dit smerige kunstje nog niet geflikt.
Zo langzamerhand begin ik aan zijn geestelijk welbevinden te twijfelen, dat niet willen vertrekken lijkt wel een autistisch trekje.

Maar goed, hij krijgt vast een mooie baan in Brussel. Zo gaat dat met al die politieke ratten. Gewone mensen vliegen voor zoiets de straat op en kunnen naar hun carrière fluiten, politici krijgen een hogere functie.

Zo langzamerhand begin ik er spijt van te krijgen dat ik gestemd heb,..

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Oneens. Rutte heeft de zaak bedonderd en moet gewoon vertrekken.

Ach joh, dit gaat toch nergens over? Wat een gezeik op de vierkante millimeter. Laat ze eens wat nuttigs gaan doen.

Quote:
Rutte zei zelf al dat het niet zo kan zijn dat hij 14 dagen geleden gekozen is door 2 miljoen kiezers en nu gaat opstappen.
Hoe dik is dat bord voor z'n kop eigenlijk? Twee weken geleden had hij dit smerige kunstje nog niet geflikt.
Zo langzamerhand begin ik aan zijn geestelijk welbevinden te twijfelen, dat niet willen vertrekken lijkt wel een autistisch trekje.

VVD-kiezers staan gewoon nog achter Rutte hoor.

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:

Zo smerig is dat nu ook weer niet. 2m kiezers is immers nog altijd geen absolute meerderheid. Dat de grootste partij automatisch de MP levert is al eerder om zeep geholpen door de vorming van het kabinet van Agt-Wiegel in 1977.
De PvdA was toen de grootste fractie maar werd buitenspel gezet door CDA en VVD. Overigens was toen de verkiezingsleus van de PvdA "kies de minister-president " en had de VVD er geen enkele moeite mee om de PvdA te overrulen....

Dat met Den Uyl ging over de inhoud en de persoonlijkheid na langdurige onderhandelingen. Dit is bij voorbaat de man waarop 2m mensen hebben gestemd proberen te wippen.

Links + CDA wil niet samenwerken met 40% van de kiezers...

De VVD houdt voorlopig stand met Rutte, laat links + CDA het maar eens laten zien. T worden boeiende weken denk ik zo Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Very Happy ja het wordt spannend. Wie wordt de premier.....waar daar gaat het in essentie om. Hoe zit dat eigenijk mer Ed Nijpels -hoewel inmiddels 71- maar zou hij toch iets kunnen betekenen, een links liberaal en ook verbindend...of
Pieter Winsemius ( hoewel bijna 80) .
De Grave dan ....relatief jong nog.....

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nijpels, De Grave lijken me niet waarschijnlijk.

Ik zou t als ik de VVD was nu ook gewoon keihard gaan spelen: wij houden vast aan Rutte. Jullie willen Rutte niet? Prima, dan wensen we mevrouw Kaag veel plezier en succes met het initiatief bij de formatie. Misschien kan ze iets met bij elkaar geraapt zooitje D66 CDA SP PvdA GL PvdD CU. Joe!

#palachterRutte

Ondertussen moet de VVD als de sodemieter op zoek naar de "volgende generatie", want met de secretaresses die Rutte in de top van de VVD-lijst heeft geplaatst komen ze echt niet ver.

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

De VVD moet nu op zoek naar een verbinder, een mens met statuur..... ik blijf even bij Nijpels of de Grave. Daarna komt de volgende generatie wel bovendrijven.

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Huilstruik Jan Driessen (voormalig campagnestrateeg van Mark Rutte: Het is allemaal de schuld van Geert Wilders/PVV en van Thierry Baudet/FvD.

Mark Rutte is slachtoffer van populistische hypocrisie die hele Tweede Kamer infecteert

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2021 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Very Happy dat klopt ook wel. Populisme brengt je uiteindelijk naar de afgrond.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ach joh, dit gaat toch nergens over? Wat een gezeik op de vierkante millimeter. Laat ze eens wat nuttigs gaan doen.

Oneens, het is een patroon: bonnetje Teeven, dividend belasting, burgerdoden Irak, nu dit weer. Keer op keer kan hij zich belangrijke zaken 'ineens' niet meer herinneren. Hij liegt gewoon. En als je fouten maakt, geef ze gewoon toe. Dat gedraai gaat ten koste van vertrouwen.

Quote:

6 zetels minder voor de VVD: https://www.maurice.nl/peilingen/2021/04/04/en-toen-was-alles-anders-de-electorale-aardbeving-van-1-april-2021/

Ook mooi: als er nieuwe verkiezingen zouden komen en Omtzigt zou zijn eigen partij beginnen, dan kan hij rekenen op 23 zetels: https://www.maurice.nl/peilingen/2021/03/28/partijvoorkeuren-en-de-positie-van-pieter-omtzigt/

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Misschien moet Omtzigt maar de nieuwe premier worden dan. Laughing

Nee, ik denk dus dat het Kaag wordt. Zij is de 'chosen one'.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die hetze tegen Omtzigt liep natuurlijk al veel langer.... en had te maken met zijn vragen over Joris Demmink en MH17:

“Premier Rutte heeft aan meneer Buma, de baas van het CDA, gevraagd of hij Pieter Omtzigt wilde vertellen eens op te houden met de Demmink-zaak,”

Omtzigt stelde in november 2012 Kamervragen aan de toenmalige minister van Justitie Ivo Opstelten en toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans over beschuldigingen van twee minderjarige jongens over misbruik van Demmink in Turkije. Dat was de eerste keer dat hij vragen stelde over Demmink. Hij waagde dat in 2013 nog twee keer, maar toen koos hij eieren voor zijn geld.

Omtzigt wekte meer dan eens irritatie bij premier Rutte met de vragen die hij stelde over de afhandeling van de vliegramp. De positie van Omtzigt als MH17-woordvoerder werd aan het wankelen gebracht door een artikel van Wilmer Heck en Andreas Kouwenhoven in dagblad NRC. Zij schreven dat Omtzigt een MH17-nepgetuige aan het woord had gelaten. Dit bericht bleek later nergens op gebaseerd, maar toen was Omtzigt zijn woordvoerderschap al kwijt. Volgens een goed ingevoerde bron die anoniem wil blijven heeft één van beide NRC-journalisten die het artikel schreef een nevenfunctie bij een inlichtingendienst.

https://www.uitpers.be/seksschandaal-nederland-parlementarier-de-mond-gesnoerd/

Leuk dat bv. Royy het wil 'downplayen' als 'je praat tijdens coalitiebesprekingen altijd wel eens over mensen'.... zo zit dit niet. Dit speelde al veel langer. Rutte wil Omtzigt gewoon kwijt. Punt.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
Die hetze tegen Omtzigt liep natuurlijk al veel langer.... en had te maken met zijn vragen over Joris Demmink en MH17:

[list]“Premier Rutte heeft aan meneer Buma, de baas van het CDA, gevraagd of hij Pieter Omtzigt wilde vertellen eens op te houden met de Demmink-zaak,”

Leuk dat bv. Royy het wil 'downplayen' als 'je praat tijdens coalitiebesprekingen altijd wel eens over mensen'.... zo zit dit niet. Dit speelde al veel langer. Rutte wil Omtzigt gewoon kwijt. Punt.

Die wens van Rutte is nog steeds geen doodzonde. Verkennen is wensen inleveren en afrekenen.
De doodzonde is, dat hij erover "geen herinnering" heeft. Maar de inhoud van zijn "geen herinnering" is een non-issue.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Moet je nagaan, slechts 6 zetels verlies na zoveel bombarie. En nog steeds de grootste partij. Vrij stevige electorale positie dus.

Quote:

Ja en Omtzigt wil Rutte kwijt. En dus?

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Cliff schreef:

Het lijkt er hier op dat een persoon opzij gezet wordt vanwege het feit dat hij te integer is, niet de instabiele factor.

Weet je niet he.

Kan me heel goed voorstellen dat het in meer algemenere zin is besproken: CDA cruciaal, maar t is wat bij t CDA he, verloren, ja Omtzigt populair, relatie Omtzigt/Hoekstra, lijkt wel beetje op mijn verleden met Verdonk, kijken hoe de voorkeursstemmen uitvallen, heb persoonlijk niks tegen Omtzigt ("allerlei Omtzigt"), kan zo minister worden als dat helpt om het CDA te stabiliseren enzovoorts.

Eventjes deze reminder:

Quote:
De woorden 'Pieter Omtzigt; functie elders' zijn nu al historisch. In 2006 overkwam Rita Verdonk iets vergelijkbaars. Doordat ze meer voorkeursstemmen had verworven dan partijleider Mark Rutte, werd ze gezien als een last. In een telefoontje met Gerrit Zalm werd haar de functie van burgemeester van Rotterdam aangeboden.

"Een schitterende baan natuurlijk, maar daar gaat het niet om," zegt Verdonk. Het gaat erom dat als je in de weg zit je dan niet een functie elders aangeboden krijgt.''

Daar zit de parallel met Pieter Omtzigt. "Het CDA zit niet echt op hem te wachten en dat voelt heel eenzaam." Daarom heeft Verdonk wel even contact gezocht met Omtzigt. "Ik heb hem even sterkte gewenst." Ook heeft Verdonk een advies voor Omtzigt: "Blijf vooral jezelf''. En een eigen partij voor Omtzigt? ''Nee. Dat zou ik nooit iemand aanraden, een eigen partij oprichten. Niet doen.''

https://www.nporadio1.nl/politiek/30714-rita-verdonk-ook-ik-kreeg-net-als-pieter-omtzigt-een-functie-elders-aangeboden

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:
Royy schreef:
Cliff schreef:

Het lijkt er hier op dat een persoon opzij gezet wordt vanwege het feit dat hij te integer is, niet de instabiele factor.

Weet je niet he.

Kan me heel goed voorstellen dat het in meer algemenere zin is besproken: CDA cruciaal, maar t is wat bij t CDA he, verloren, ja Omtzigt populair, relatie Omtzigt/Hoekstra, lijkt wel beetje op mijn verleden met Verdonk, kijken hoe de voorkeursstemmen uitvallen, heb persoonlijk niks tegen Omtzigt ("allerlei Omtzigt"), kan zo minister worden als dat helpt om het CDA te stabiliseren enzovoorts.

Eventjes deze reminder:

Quote:
De woorden 'Pieter Omtzigt; functie elders' zijn nu al historisch. In 2006 overkwam Rita Verdonk iets vergelijkbaars. Doordat ze meer voorkeursstemmen had verworven dan partijleider Mark Rutte, werd ze gezien als een last. In een telefoontje met Gerrit Zalm werd haar de functie van burgemeester van Rotterdam aangeboden.

"Een schitterende baan natuurlijk, maar daar gaat het niet om," zegt Verdonk. Het gaat erom dat als je in de weg zit je dan niet een functie elders aangeboden krijgt.''

Daar zit de parallel met Pieter Omtzigt. "Het CDA zit niet echt op hem te wachten en dat voelt heel eenzaam." Daarom heeft Verdonk wel even contact gezocht met Omtzigt. "Ik heb hem even sterkte gewenst." Ook heeft Verdonk een advies voor Omtzigt: "Blijf vooral jezelf''. En een eigen partij voor Omtzigt? ''Nee. Dat zou ik nooit iemand aanraden, een eigen partij oprichten. Niet doen.''

https://www.nporadio1.nl/politiek/30714-rita-verdonk-ook-ik-kreeg-net-als-pieter-omtzigt-een-functie-elders-aangeboden

Werkte wel iets anders he. Rutte had toen de interne VVD-verkiezingen gewonnen. Verdonk probeerde alsnog daarna het leiderschap te claimen, da's gewoon een coup.

De waarheidsgetrouwheid van Verdonk is hier overigens niet te checken, lijkt me to be honest beetje laat om "opeens" met dit verhaal te komen.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Waarom liegt hij er dan eerst de hele tijd over, als het toch niets is?

Quote:

Dat is nog maar de vraag. Ze kozen hem voordat dit begon te spelen. Rutte heeft de zaak bewust proberen te bedonderen.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ook al zou expliciet blijken dat Rutte voor Omtzigt een functie elders (buiten de politiek)op het oog zou hebben dan is er nog steeds niets aan de hand om tenmiste 2 redenen:
- Rutte mag dat rustig suggereren in deze verkenningsfase;
- Omtzigt is daar nog altijd zelf bij, alleen hij beslist of hij een functie elders zou willen aanvaarden of niet.

Het blijft inhoudelijk dus een non-issue kwestie.
Alleen het erom heen liegen is tot een politiek schandaal gemaakt.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

JE mist de clou...

Rutte en zijn VVD-kliek leiden aan chronische zelfoverschatting, bedrog en arrogantie.

Er is een kliek gegroeid onder de leiding van een pathologische leugenaars die van Rutte
de doctrine leerden dat liegen normaal bestuurlijk gedrag is.

Vraag het Stef Blok Verspreiden verzonnen Poetin laster),
vraag het Jeannine Hennis (verborgen Irak burger bombardement),
vraag het Fred Teeven (Bonnetjes afaire),
vraag het Ivo Opstelten (idem),
vraag het Henk Kamp (risico's aardgaswinning)
vraag Neelie Smit Kroes (hard rijden is minder vervuiling.... ahum)
vraag het Hans Wiegel (moest voor de rechter verschijnen inzake bedrog vastgoedinvesteerders)
etc. etc. (was zelf natuurlijk TEGEN de gekozen burgemeester).
vraag het Ed Nijpels (commisaris sjoemelde DSB bank)
Vraag het Gerrit Zelf (hoofdfunctie sjoemelende DSB bank)
Vraag het Mark Rutte (probeerde stiekem waarheidsvinding inzake zijn steun aan 20 Islamitische bendes in Syrie te blokkeren,
en loog OOK daar weer achteraf 3 keer over.

'Liegen'' was ooit en hoort weer een doodzonde te zijn in de kamer (waar Rutte overigens alweer keihard oog over zijn voorgaande leugens).

Door allemaal ziekelijk rondom deze paljas te scharen is een corrupt milieu ontstaan van stuk voor stuk non-valeurs,
die zelfs de rechtstaat jegens burgers in gevaar gebracht hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Waarom liegt hij er dan eerst de hele tijd over, als het toch niets is?

Hoe weet jij dat Rutte liegt?

Quote:

Dat is nog maar de vraag. Ze kozen hem voordat dit begon te spelen. Rutte heeft de zaak bewust proberen te bedonderen.

Zie peilingen. 6 zetels verlies na al die bombastiek van links en het CDA. Valt reuze mee.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici