Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Verkiezingen TK'21 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 30, 31, 32  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat ga je stemmen voor TK'21?
VVD
11%
 11%  [ 2 ]
PVV
22%
 22%  [ 4 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
D66
0%
 0%  [ 0 ]
GL
5%
 5%  [ 1 ]
SP
5%
 5%  [ 1 ]
PvdA
5%
 5%  [ 1 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
PvdD
0%
 0%  [ 0 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Denk
0%
 0%  [ 0 ]
FvD
27%
 27%  [ 5 ]
Anders
11%
 11%  [ 2 ]
Ik stem niet
11%
 11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18

Verkiezingen TK'21
BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Je zou bijna vergeten dat er over minder dan 8 weken verkiezingen zijn...

Wat gaan jullie stemmen?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik ben dus zelf voor het eerst in mijn kiezende leven aan het twijfelen.

Ik vind dat de VVD te weinig herkenbaar VVD beleid heeft weten te bereiken
Ik sta niet te juichen bij de aanpak van het covid verhaal
Ik vind Rutte een sympathieke man, maar denk ook dat ie lang genoeg heeft gezeten
Ik kan echter nog geen serieus alternatief bedenken. Heb even nagedacht over FvD, totdat daar de bruine shit tegen de muren vloog.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 21:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb ook geen idee. Misschien biedt de stemwijzer uitkomst.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik wel. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Ik wel. Very Happy

Jij gaat ook de komende 4 jaar je mond houden?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 3:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb altijd op de VVD gestemd en ben lid geweest toen ik in Amsterdam woonde.
En er was een politiek café iedere maandag en dat was leuk.
Sprekers waren: o.a.
Ina Brouwer CPN, Marijnissen SP, Weisglas VVD, Prof Smalhout, Roel van Duin, Groenen, PvdA mensen, enz.
En daarna was er een borrel.
Ik heb tegen de groene kabouter Roel gezegd dat hij niet groen was met zijn 4 kinderen.
Ik heb ook geleerd hoe je een vraag moet stellen.
Vele mensen stellen een lange vraag met moeilijke woorden. Om interessant te lijken.
Dat geeft de doorgewinterde politici tijd om een antwoord te bedenken.
Ik stelde altijd een korte vraag en dat vonden ze niet leuk.

Ik heb via youtube, veel kamer debatten gevolgd.
Eigenlijk is Martin Bosma heel goed.
Hij is goed onderbouwd en vlijmscherp.
Luister naar hem voor 26 minuten.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Tedje van Es schreef:
Ik wel. Very Happy

Jij gaat ook de komende 4 jaar je mond houden?

Hoe kom je daarbij? Hou ik mijn mond?

Jij denkt dat je wat te zeggen hebt door eens in de zoveel jaar een bolletje rood te maken op een stukje papier.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

VVD, geen twijfel, het CDA is defacto de verantwoordelijke partij voor alle shit de afgelopen jaren, Hoekstra is verantwoordelijk voor de toeslagen ellende en de Jonge voor de COVID ellende... dus die vallen af.

De roeptoeter Klaver zwabbert rond in de waan een nederlandse versie te zijn van Trudeau, en dat is ie niet...

Ploumen is een heel naar mens! Ze is super politiek en laat een spoor van vernieling na bij de mensen die voor haar hebben gewerkt. Het doen alsof de toeslagen affaire iets rechts is is gewoon een schande, notabene de PvdA met Lodewijk Asscher als de grote man achter dit criminele beleid ontwierp de wet! Laten we dat nooit vergeten.

De rest van de oppositie zwabberde voortdurend achter de muziek aan dus vallen ook af. FvD, Ja21, D66, GroenLinks en ga zo verder veranderde sneller van mening dan een draaimolen... Kaag had zoveel "problemen" in haar leven dat ik denk dat ze beter geen premier kan worden... Marijnissen kan nog geen deuk in een pakje boter slaan, wat is het verschil tussen haar en Ploumen? Niemand die dat kan uitleggen...

De enige die altijd overeind staat is Mark Rutte, ben het met je eens dat ie al lang genoeg gezeten heeft maar denk dat er geen alternatief is. Het is geen goed idee nu veel te veranderen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De slinkse liberale VVD is hoofdverantwoordelijke voor bijna alles wat er momenteel mis gaat in ons land.

De totaal uit de hand gelopen massa immigratie.

Het drinkwater gifschandaal van leugenaar Dijkstra (inmiddels een corrupte functie bij het vervuilende bedrijf, Volkers Wessels)

De enorme woningtekorten ...(gevolg Stef Blok) en prijsstijgingen (bedoelt om luie corrupte speculerende individualisten
te werven).

De verdeel en heers strategie, het platte egoisme en uitbuiting van ons land door de Big TEch.

Het totaal mislukte tientallen miljarden verspillende, keer, op keer, op keer fout ingezette energie beleid... (Kwibus Wiebes)

Het debacle met Groningen op kosten van de belastingebetaler (Veroorzakers Shell en Gasunie werden ontzien).

Het debacle met de toeslagen (het gaat de belasting betaler nu 1,2 miljard EXTRA kosten).

Het nog steeds totaal falende drugsbeleid... (die paar opgepakte lui is peanuts in de 50 miljardomzet feestvierende maffia)

Er is eigenlijk niks te vinden waar de pretpakket student Rutte zonder enige status in zijn verleden
goed beleid in voerde...

Behalve dan
Het 4 jaar opzichtige likken van de aars en balzak van D. Trump en zijn vuige ambassadeur wat ons overigens
weer vele miljarden kostten... om die oranje bedrog keizer van het rupsje nooit genoeg tevreden te stellen.

D66 en CDA likten overigens beiden ijverig 4 jaar mee aan die kleine strakke piemelmans uit de USA ellende....

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Ik ben dus zelf voor het eerst in mijn kiezende leven aan het twijfelen.

Ik vind dat de VVD te weinig herkenbaar VVD beleid heeft weten te bereiken
Ik sta niet te juichen bij de aanpak van het covid verhaal
Ik vind Rutte een sympathieke man, maar denk ook dat ie lang genoeg heeft gezeten
Ik kan echter nog geen serieus alternatief bedenken. Heb even nagedacht over FvD, totdat daar de bruine shit tegen de muren vloog.

Is JA21 (met o.a. Joost Eerdmans) misschien een optie? En denk jij dat als ze een programma hebben en een campagne kunnen voeren waarin zij opteren als King Maker (Daar heb je wel zo'n minimaal 5 zetels voor nodig.) deel te kunnen nemen aan een regering waar D'66 niet in mee zal gaan doen? Ze hebben in principe ook enige politieke infrastructuur, omdat er ook voormalige Statenleden en Senatoren van FvD zich bij aangesloten hebben. Dat ik zelf deze wijze van zetels roven van degene op wie ze maar wat graag hadden meegelift om aan hun zeteltje te komen niet chiq vind is van een andere orde; Staatsrechtelijk hoort een zetel aan de rechthebbende volksvertegenwoordiger.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Is JA21 (met o.a. Joost Eerdmans) misschien een optie? En denk jij dat als ze een programma hebben en een campagne kunnen voeren waarin zij opteren als King Maker (Daar heb je wel zo'n minimaal 5 zetels voor nodig.) deel te kunnen nemen aan een regering waar D'66 niet in mee zal gaan doen? Ze hebben in principe ook enige politieke infrastructuur, omdat er ook voormalige Statenleden en Senatoren van FvD zich bij aangesloten hebben. Dat ik zelf deze wijze van zetels roven van degene op wie ze maar wat graag hadden meegelift om aan hun zeteltje te komen niet chiq vind is van een andere orde; Staatsrechtelijk hoort een zetel aan de rechthebbende volksvertegenwoordiger.

Zou qua inhoud denk ik heel goed kunnen.. Ik ben echter wantrouwig tov nieuwe partijen, teveel gedonder gezien daar. King maker gaat t niet worden. VVD en CDA samen halen max 60 zetels. Dan heb je dus nog 16 zetels nodig. CU stapt denk ik niet in een rechtse coalitie met VVD/CDA/JA21, al zou dat wat mij betreft een fantastische uitkomst zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Pieter Langendijk schreef:
VVD, geen twijfel, het CDA is defacto de verantwoordelijke partij voor alle shit de afgelopen jaren, Hoekstra is verantwoordelijk voor de toeslagen ellende en de Jonge voor de COVID ellende... dus die vallen af.

Je CDA haat deel ik totaal niet. De VVD heeft het CDA nodig en wat mij betreft vormen die twee opnieuw het "motorblok" van de volgende coalitie.

Quote:
De enige die altijd overeind staat is Mark Rutte, ben het met je eens dat ie al lang genoeg gezeten heeft maar denk dat er geen alternatief is. Het is geen goed idee nu veel te veranderen.

Ik weet ook geen alternatief, ik ben wel erg bevreesd dat dit gaat backfiren op de VVD als partij: ofwel Rutte komt op enig moment hard ten val en sleurt de partij mee, ofwel Rutte vertrekt een keer en dan blijft er een gapend gat in de partij over (kijk ff naar de armoe op de lijst...)...

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik stem FvD omdat ik momenteel geen andere optie zie. Als ik kijk naar het gedrag van het zittend pluche dan zie ik geen enkele verandering die hoop biedt.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 0:18 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

FvD

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Loetje schreef:

Is JA21 (met o.a. Joost Eerdmans) misschien een optie?

Daar winnen we de oorlog niet mee. Als je zijn wikipedia pagina leest doemt het beeld op van een loslopende hond die overal wat vangt.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:

Je CDA haat deel ik totaal niet. De VVD heeft het CDA nodig en wat mij betreft vormen die twee opnieuw het "motorblok" van de volgende coalitie.

Niet framen Royy, dat is niet zo aardig, ik ben het met je eens dat het CDA dadelijk wellicht weer nodig kan zijn, ik haat ze zeker niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Mijn oprechte excuses, Pieter Langendijk.

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 1:22 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Okay, FvD gaat dus regeren met PVV & VVD.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Eerst moet meerderheid van het door msm domgehouden kiesvolk nog voelen wat ze zelf, medeverantwoordelijk aangericht hebben met hun Rutte regime.
Rellen, rellen, rellen, burgerweren, voetbalsupporters en motorclubs gaan als eerste plaatsvervangende strijd,
voor ons ongetrainde en grotendeels, naieve, onbewapende burgers aan met die migrantifa.
Dit scenario kon men overigens al jaar geleden lezen in het Duitse maandblad Compact Magazin.
www.compact online.de

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2021 22:16 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Blens schreef:
Okay, FvD gaat dus regeren met PVV & VVD.

Tuurlijk niet FvD wordt ienieminie partijtje...

PVV gaat niet samen met VVD, waarschijnlijk cda met pvv en pvda

BerichtGeplaatst: Za Jan 30, 2021 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Pieter Langendijk schreef:
waarschijnlijk cda met pvv en pvda

Wat?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 0:25 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Verkiezingsbluf van V VD er voor de verkiezingen. Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 3:47 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hoeveel politieke partijen heeft Nederland eigenlijk?
Iedere keer ontstaan er nieuwe partijen met de gekste namen.
En die komen voort uit afscheiding en kunnen hun zetel meenemen?
Waar komt de naam DENK vandaan? Drie moslims vertrekken uit de PvdA en nemen hun zetels mee.
En vormen DENK?
En 2 vertrekken uit FvD en nemen hun zetels mee en beginnen JA21?

Hoe komen ze aan het geld om een nieuwe partij op te richten zonder leden?
En waarom mogen ze zetels meenemen?
Ik vind dit kiezers bedrog.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ze mogen hun zetels behouden omdat deze staatsrechtelijk aan de volksvertegenwoordigers horen en niet aan de partij waarbij ze een plekje op de kandidatenlijst hebbben gehad. Indien zij een nieuwe partij oprichten of een (eenmans)groep vormen, kunnen ze subsidie krijgen op basis van hun parlementaire vertegenwoordiging (en aantal leden).

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:

Royy schreef:

Zou qua inhoud denk ik heel goed kunnen.. Ik ben echter wantrouwig tov nieuwe partijen, teveel gedonder gezien daar. King maker gaat t niet worden. VVD en CDA samen halen max 60 zetels. Dan heb je dus nog 16 zetels nodig. CU stapt denk ik niet in een rechtse coalitie met VVD/CDA/JA21, al zou dat wat mij betreft een fantastische uitkomst zijn.

Van de 12 Senaatszetels die FvD in 2019 ooit bij kiezersgunst verkeeg (En dat zegt natuurlijk wel iets over het potentiële kiezersdraagvlak wat er voor buiten de kartelpartijen en het cordon sanitaire is en over het kiezersvacuüm wat deze partijen zelf gecreëerd hebben door het contact met de samenleving teveel kwijt geraakt zijn en hun eens eigen (potentiële) kiezers hebben doen "verwezen".) heeft JA21 er 7 bij hen aangesloten weten te krijgen. Alsmede alle 3 zetels in het EP en dan nog de zetels in de PS overal in de provincies verspreid. Dat betekent dat er al een zekere politieke infrastructuur is welke continueerbaar lijkt te zijn. Dat ik vind dat rondom hoe het een en ander zoals bijvoorbeeld met "de vertrekkende vier" is verlopen, is verder niet relevant. Het is een gegeven dat je met 7 zetels in de EK, gegeven de samenstelling van de regering(spartijen), wel degelijk een King Makers aandeel in handen hebtt dat in staat is (voorgesteld) beleid van deze partijen aan een meerderheid te kunnen helpen of van een meerderheid kan af te kunnen houden of zelfs als alternatief voor een van deze partijen om een meerderheid te kunnen vormen (Dus bijvoorbeeld D'66 eruit: JA21 erin!) indien daarmee beleid uit kan voortkomen wat daardoor meer de door hen gewenste richting uit gaat.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici