Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Maradonna overleden Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Maradonna overleden
BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Voetbalicoon Diego Armando Maradonna is vanmiddag op 60 jarige leeftijd overleden aan een hartaanval.
Maradonna was een van de grootste voetballers aller tijden.
Rust zacht, Diego..... Crying or Very sad

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Drank en drugs zijn een dodelijke combinatie, zelfs voor Diego.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Heb altijd gedacht dat Maradonna van de grote ballen vrouw was.
Nauw ja, een dooie voetbalman zal ik dan met drie dagen nationale rouw ook maar een potje erg gaan vinden,
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: Maradonna overleden
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Voetbalicoon Diego Armando Maradonna is vanmiddag op 60 jarige leeftijd overleden aan een hartaanval.
Maradonna was een van de grootste voetballers aller tijden.
Rust zacht, Diego..... Crying or Very sad

Ook de grootste voetballers aller tijden waren alleen de grootste voetballer aller tijden in hun tijd. Hoort hier overigens ook bij dat zo'n iemand deel uit heeft moeten maken van het elftal dat in de finale om het WK heeft gespeeld of sterker nog deel heeft uitgemaakt van het landenteam dat wereldkampioen is geworden?

Voor de rest sluit ik me aan bij RIP. Maradonna was zeer zeker een zeer grote smaakmaker in de voetbalsport.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Maradonna was zeer zeker de grote bewezen God door de voetbalsport, laat zijn dood een pauselijk signaal zijn voor zaligverklaring .

click = voetbal god zichtbaar (kerstmis alternatief ?)

https://hart.amsterdam/image/2015/8/12/twee_altaren.jpg%28mediaclass fancybox.c6510c0e15414667d97bb714e21d090f477317ed%29.png
Twee altaren samen. Rechts het originele exemplaar, links de replica 😢RIP

Rip tip dolle dwaze vrijdagen in boekvorm dvd Netflikker Bolcom amazon Alibaba.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er was gisteren een prachtige documentaire op over Maradona (1 n). Staat ook op youtube;

https://www.youtube.com/watch?v=BJolXFpRCvI

Veel mooie beelden die ik nooit eerder heb gezien. Uit zijn tijd bij Napels. Niet alleen op het veld maar vooral ook daarbuiten, bijvoorbeeld hoe de Napolitaanse maffia hem langzaam in hun macht kreeg. Ik denk dat Maradona in wezen een hele goeie jongen was maar niet kon omgaan met de gigantische gekte die er rondom zijn persoon was en daaraan uiteindelijk onderdoor is gegaan.

Nadat zijn voetbal loopbaan ten einde was is het alleen maar bergafwaarts gegaan met hem.

Ik moest eergisteren vooral denken aan dat WK in Rusland, de laatste keer dat Maradona prominent in beeld was. Hij werd daar het hele land rondgevlogen in een privéjet en volgestopt met drank en cocaïne. Dat was eigenlijk best wel een sneue vertoning.

Ik herinner me hem liever zoals hij op deze beelden te zien is, aan de bal, en nog redelijk onbedorven.

Laatst aangepast door carlos op Zo Nov 29, 2020 11:08, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Niemand kan met een bal wat hij kon, ook de beste voetballers van de wereld op dit moment niet. Bij lange na niet zelfs.

R.I.P.

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 23:33 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Niemand kan met een bal wat hij kon,

25 jaar geleden zag ik in een circus al een balspeler die 6 ballen tegelijk de lucht in kon houden, ook 10 ballen en duiven uit een hoed kon toveren .
Ik zie voetballen meer als een massaal volks gebeuren om onderste segmentvolk van straat te houden ( behalve de straten rondom hun ver.. stadions ).

F1 racen dat is echt denksport voor mensen die denken dat zelf kunnen denken in hogere beroepen segmenten veiligheid deskundige/ school professoren /bestuurders...

Maar nu serieus denk ik niet dat Mardonna zo geweldig goed was als ieder wijsgemaakt, waarom moest de beste wereld voetballer de 2e dag al onder de grond ?
BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik ben er vrij zeker van dat hij over uniek talent beschikte, en dat ook circusartiesten niet konden wat hij kon. We hebben het niet simpel over een balletje hooghouden, maar over het totaalplaatje.

Dit kan bijvoorbeeld ook niemand denk ik;

https://www.youtube.com/watch?v=tJaoBgXXpq0

Vanaf 3:05

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
waarom moest de beste wereld voetballer de 2e dag al onder de grond ?

Teveel chemicaliën.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nu ik een paar dagen de Diego verering heb voorbij zien komen op tv dringt de conclusie zich inderdaad op dat hij onbetwist de allergrootste voetballer was. Want zelfs na het overlijden van Cruijff, dat heel veel losmaakte in Nederland en misschien nog wel meer in Catalonië, was men er op mondiaal niveau niet zo masaal mee bezig als nu met Maradona.

En wat ontzettend jammer dat er geen publiek in de stadions mag, was ongetwijfeld een indrukwekkende hommage geweest gisteravond in Napels (helaas zonder publiek is niet hetzelfde).

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nou heb ik geen verstand van voetbal, maar ik vind Cruijff toch wel een maatje groter dan Maradonna.
Maradonna ging van supervoetbal over op verdovende middelen en alcohol. Cruijff heeft na zijn leven als supervoetballer heel veel dingen gedaan die positief voor het voetbal waren.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Vanaf minuut 24:32 een stukje stadioncultuur uit de jaren '80 toen op de tribunes nog alles (o.a. gezegd en gezongen worden, gegeten, gedronken, afgestoken) mocht. De verhouding Noord Zuid in Italië komt ook overduidelijk in beeld. Heerlijk beschaafd...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje van Es schreef:
Nou heb ik geen verstand van voetbal, maar ik vind Cruijff toch wel een maatje groter dan Maradonna.

Puur voetballend denk ik dat Maradona beter was. Wat er daarna als mens van hem is geworden doet daar verder niets aan af.

Het is jammer dat hij zo vroeg in zijn leven zijn grote doel bereikt heeft, namelijk wereldkampioen worden met Argentinië. Daarna was er enkel nog de roem, en de vele verleidingen die hij niet kon weerstaan. Daaraan zie je eigenlijk hoe belangrijk het kan zijn om een groot doel in je leven te stellen, het kan je als mens maken of breken.

Maradona was overigens lovend over het team waar Cruijff in schitterde, Oranje op het WK van 74. Smile

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Is er trouwens ook een voetballer die en als speler en als coach ooit een winnende WK finale heeft meegemaakt? Dat naast nationale beker, nationaal kampioenschap, Champions' League en/of Copa Libertadores voor clubteams en EK en/of Copa Americana voor landenteams?

Laatst aangepast door Loetje op Ma Nov 30, 2020 14:15, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Loetje schreef:
Vanaf minuut 6:48 op de persconferentie bij de presentatie van Maradonna als eerste vraag: "Ik wil weten of Mardonna weet wat de camorra is." Meteen daarna geeft de voorzitter passend antwoord.

Was natuurlijk wel een terechte vraag, is achteraf ook wel gebleken.

Maradona vond het allemaal fantastisch toen hij voor het eerst bij die types over de vloer kwam, mensen met pistolen, weelde in overvloed, alsof hij in een film was beland zo zei hij nadien. Dat komt erg naïef over. Hij wist volgens mij helemaal niet wat de camorra was.

Trouwens Maradona werd nooit ergens met rust gelaten, kon niet eens zijn deur uit. Behalve als hij bij de maffia over de vloer kwam, die zorgden er wel voor dat er niemand ongevraagd bij hem in de buurt kwam als hij in één van hun restaurants kwam eten, wat voor Maradona natuurlijk wel zo prettig was af en toe. En de hele merchandise rondom Maradona (petjes, bekers, shirts, noem het allemaal maar op) in Napels schijnt ook door de maffia gerund te worden, tot op de dag van vandaag.

Er gaan ook hardnekkige geruchten dat de maffia ervoor gezorgd heeft dat Napoli geen derde keer kampioen werd. Maradona viel niet langer in de gratie bij hun omdat ie weg wilde uit Napels.

Laatst aangepast door carlos op Ma Nov 30, 2020 14:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Loetje schreef:
Is er trouwens ook een voetballer die en als speler en als coach ooit een winnende WK finale heeft meegemaakt?

Ja, die Fransman van het laatste WK dacht ik, Didier Dechamps of hoe heet ie.

Wereldkampioen als speler in 1998 en als coach in 2018. Champions League weet ik trouwens niet zeker, of hij die won. En Franz Beckenbauer en Mario Zagallo ook. Beckenbauer heeft geloof ik wel alles gewonnen wat er te winnen viel.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Ik vind dat altijd zo lastig omdat het om totaal verschillende generaties gaat. Misschien is Messi wel beter dan Maradona. Maar je weet het nooit, want tal van andere factoren spelen een rol. Zoals de trainer, het team erom heen, etc.

Beetje de vraag of Hamilton die alle records breekt nu werkelijk de beste F1 coureur is. Ik geloof er niets van.

Was Beckenbauer ook de absolute top? Alles gewonnen.

Cruijff was natuurlijk completer dan Maradona. Cruijff heeft als trainer ook een hoop gepresteerd. Maar... Cruijff heeft het nooit aangedurfd om als trainer van Nederland aan de slag te gaan. En dat was dan ook weer iets waardoor hij zich niet kon meten aan de allergrootsten.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Completer in welk opzicht? Maradona was een echte spelmaker, Cruijff was dat ook. Ze zijn best vergelijkbaar qua voetbal, of doel je meer op randzaken?

Maradona is wel trainer geweest van het nationale elftal, en kwam met Argentinië uit op het WK van 2010 in Zuid Afrika.

Of hij een goede coach was zou ik niet durven zeggen..

Ik kan me ook nog een incident herinneren dat hij tijdens de wedstrijd naar de bank van de tegenstander liep om de coach van Zuid Korea tips te geven over de te volgen tactiek. Heb nog gezocht naar de beelden maar kan ze niet vinden. Dat was echt not done.

O ja, en hij noemde Thomas Müller een 'ballenjongen' en verloor vervolgens met 4 0 van Duitsland. : D

Cliff schreef:
Was Beckenbauer ook de absolute top? Alles gewonnen.

Denk dat er niemand is die Beckenbauer een betere voetballer vindt dan Cruijff, maar hij heeft wel alles gewonnen en was dus bijzonder efficiënt. Tja, het blijven Duitsers hé.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Completer in welk opzicht? Maradona was een echte spelmaker, Cruijff was dat ook. Ze zijn best vergelijkbaar qua voetbal, of doel je meer op randzaken?

Jah, als mens denk ik. Maradona was vooral op het eind gewoon de weg kwijt.

Overigens heb ik nog een leuke anekdote over Pluisje. Mijn vrouw was op het vliegveld in Buenos Aires. Ik kreeg een appje: ik sta op de foto met Maradona. Ik zeg nog: ja daag, jij weet niet eens wie dat is joh. Ze weet echt niets van voetbal. Ik dacht ze is in de maling genomen door één of andere kerel die wel met een lekkere Russin op de foto wil.

Krijg ik de foto terug... is het verdomme echt Maradona.

Was daar als trainer van het jeugdelftal.

De enige keer dat ik Maradona van dichtbij heb gezien was in Hotel Carlton de Brug in Mierlo. Nu heet het anders, het 'HUP' hotel ofzo. Een heel leuk hotel overigens. Veel sportclubs gaan er naar toe om te trainen, en Maradona was daar dus regelmatig maar dat werd altijd geheim gehouden. Romario schijnt er ook rondgelopen te hebben, maar die heb ik nooit gezien.

Ik vond het wel onwerkelijk. Maradona in lange legging in de lobby van een hotel in Mierlo. Geen drommen fans, geen media. Dat kon dus wel gewoon.

Quote:
Denk dat er niemand is die Beckenbauer een betere voetballer vindt dan Cruijff, maar hij heeft wel alles gewonnen en was dus bijzonder efficiënt. Tja, het blijven Duitsers hé.

Degelijk... tot het saaie aan toe. Maar ja, wat je zegt: efficiënt. Laughing

[edit] Verrek: even gegoogled, er is nog een artikel te vinden: https://www.ad.nl/buitenlands voetbal/iedereen in mierlo kan een zoen krijgen van maradona~ab56faa4/ [/edit]

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Heb helaas niet zo'n spannende anekdotes met bekende voetballers. Mijn hoogtepunt was toen ik als klein jochie een handtekening scoorde van Nederlands' beste scheidsrechter op dat moment, John Blankenstein. En ik wist hem ook nog aan het lachen te krijgen. Hij was namelijk bekogeld met stenen tijdens een Europese wedstrijd in Griekenland in die week, en ik had van thuis wat kiezelsteentjes meegenomen om aan hem te geven, als 'aandenken uit Griekenland'.

Vond ie wel een leuke grap geloof ik. Ik was toen zeven of zo, wist ik veel. : D

En ik zou zweren dat ik ooit in Amsterdam een diepzinnig gesprek over voetbal heb gevoerd met Ruud Gullit ergens in een louche zaak, midden in de Rosse Buurt. Maar het kan haast niet waar zijn dat hij het was, zal wel een lookalike zijn geweest. Hij ontkende het overigens niet, hij moest alleen lachen toen ik zei dat ie sprekend leek op Ruud Gullit.

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Grappig, reclame van Maradona uit 1982 voor een bekend frisdrankmerk;

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Maradona had ook iets met tennis (en vrouwen). Smile

Hij spreekt de taal van Nadal maar hij heeft zo te zien de beste klik met Novak Djokovic, wat me dan ook weer niets verbaast.

Weerwoord forum index » Sport