Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Vrijheid van onderwijs/religie is niet meer van deze tijd. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Vrijheid van onderwijs/religie is niet meer van deze tijd.
Eens
40%
 40%  [ 4 ]
Oneens
60%
 60%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 10

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2020 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat is exact het probleem: je hebt geen vergelijkingsmateriaal. Je kijkt naar het eindtotaal, en gaat dat waarderen. Maar je weet totaal niet wat mogelijke andere 'eindtotalen' zijn. Dus kun je simpelweg niet waarderen.

Normaalverdeling, Cliff. Je weet wel wat dat is toch?

Quote:

Lees nou even terug: ik heb het over een aap die op een typmachine ramt. Jij begint over meerdere apen die dat doen. Dat is totaal irrelevant. Het hoeft niet eens een organisme te zijn. Maak er desnoods willekeurig vallende knikkers op een typmachine van: als ze lang genoeg vallen krijg je de volledige werken van Shakespeare.

Yep en als je 100 mrd typemachines hebt, is de kans dat er werken die dichtbij Shakespeare komen zeer groot. Je redenatie klopt niet Cliff.

Quote:

Evolutietheorie is wetenschap. Wetenschap stelt dat God niet bestaat Royy.

Wetenschap stelt helemaal niet dat God niet bestaat. De wetenschap doet daar geen uitspraak over. Evolutietheorie gaat over proces, niet over bron van oorsprong. Zelfde met oerknal etc.

Quote:
Ik heb het wel eens eerder gezegd: gooi een enorme hand knikkers op een rooster. Bijna alle knikkers vallen door het rooster, maar een paar blijven balanceren precies op een randje tussen twee gaten.

En Royy staat erbij te roepen dat het prachtige unieke knikkers zijn en dat er perfect op het randje geworpen is.

Op aarde zijn t er niet een paar, t is er maar 1.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2020 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

We praten in cirkels Royy, zoals ik wel vaker heb met religieuzen.

Ik kap er weer mee. Heb geen zin in herhalingen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2020 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha je bent uitgeluld bedoel je.

Je snapt normaalverdelingen niet Cliff, daarom trek je statistisch de onjuiste conclusie.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2020 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik weet prima wat een normaalverdeling is Royy, het doet niet ter zake in deze discussie. Bovendien weet een VVD-er niet wat een normale verdeling is Very Happy

Maar ik ga me niet herhalen. Ik lees van jou gewoon weer 'Wetenschap stelt helemaal niet dat God niet bestaat. De wetenschap doet daar geen uitspraak over.' Ik heb net daarvoor exact uitgelegd hoe dat zit.

'De wetenschap doet er geen uitspraak over'. Wat had je verwacht Royy, een wetenschappelijk onderzoek naar kabouters, zwarte piet en God?

De wetenschap gaat geen uitspraak doen over wat niet bestaat. Het is het primaire wetenschappelijke uitgangspunt: iets bestaat niet. Tenzij je kunt aantonen dat het wel bestaat.

Volgens jou doet de wetenschap geen uitspraak over of kabouters bestaan, of zwarte piet, of heksen. Wat is nu je conclusie Royy? Dat ze bestaan? Nee, natuurlijk niet. Wetenschappelijk gezien bestaan ze gewoon niet. Punt.

En verder denk ik dat je je moet verdiepen in hoe de wetenschap kijkt naar het ontstaan van het heelal, de aarde, eiwitten, het leven, etc. Dan snap je misschien wat er werkelijk gebeurd is, en dat een normaalverdeling daar geen rol in speelt.

Een paar interessante wetenschappelijke zaken die iedere God in zijn hemd laten staan:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmische_achtergrondstraling
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmische_straling

En echt, verder laat ik het erbij. Religieuzen zijn uitermate vermoeiend met hun gereutel over kaboutertjes die vanalles bedacht hebben. Ik ben er klaar mee.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2020 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De wetenschap gaat geen uitspraak doen over wat niet bestaat. Het is het primaire wetenschappelijke uitgangspunt: iets bestaat niet. Tenzij je kunt aantonen dat het wel bestaat.

Haha, ik zeg: God bestaat. Jij zegt: God bestaat niet en gaat dat vervolgens met van allerlei theorieen, van gemisinterpreteerde statistiek tot evolutietheorie, proberen te onderbouwen. Ik zeg alleen maar dat je jouw stelling er niet mee kunt onderbouwen. Ik zeg nergens dat jij je stelling wetenschappelijk moet onderbouwen.

Quote:
Een paar interessante wetenschappelijke zaken die iedere God in zijn hemd laten staan:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmische_achtergrondstraling
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmische_straling

Haha, nu heb je weer een proces te pakken Cliff. Hartstikke leuk dat proces, zeer interessant ook, we zijn nog vroeg in de kennis daarvan. Maar het heeft niets met het al dan niet bestaan van God te maken.

Quote:
En echt, verder laat ik het erbij. Religieuzen zijn uitermate vermoeiend met hun gereutel over kaboutertjes die vanalles bedacht hebben. Ik ben er klaar mee.

Zwaktebod Cliff, dat weet je zelf ook wel.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

't is geen zwaktebod. Ik kan exact al jouw vragen pareren met de opmerking 'kaboutertjes hebben het gedaan'.

Enig idee hoe frustrerend dat is voor een wetenschapper? Je bent iets aan het onderzoeken, bv. de constante van Planck of het deeltje van Higgs. Je stuit op dingen die je probeert te verklaren aan de hand van metingen, waarnemingen, etc.

De persoon waarmee je het onderzoek uitvoert naast je roept de hele tijd 'het zijn de kaboutertjes!'. En als jij dan zegt: 'die bestaan niet, toon anders even aan wat hun invloed is' dan krijg je terug: 'het zijn de kaboutertjes, ze bestaan echt, de wetenschap doet er geen uitspraak over!'

Hoe lang hou je zoiets vol Royy?

Gelovigen zijn totaal niet geïnteresseerd in waarheidsvinding maar in bevestiging van hun kaboutertjes. Ik probeer jou uit te leggen hoe je met 15,5 miljard jaar aan willekeurige (kosmische) straling tot resultaten kunt komen als een aap die op een typmachine ramt.

4,5 miljard jaar vliegen er deeltjes richting de aarde. Die klonteren aan elkaar en vormen allerlei moleculen, gesteente, complexe eiwitten. En wanneer je maar lang genoeg deeltjes afvuurt op complexe eiwitten ontstaat er vanzelf iets als eencelligen, bacteriën. En die eencelligen muteren ook weer onder de voortdurende straling, tot meercelligen, en zo gaat het proces verder.

Dat cellen muteren onder straling weten we al lang genoeg. Tumoren zijn een mooi korte-termijn voorbeeld. Maar 5,5 miljard jaar aan continue celdeling, elke dag, elk uur, elke minuut, elke seconde... en tijdens die celdeling gaat er wel eens iets mis. De cel botst met een stralingsdeeltje, een nieuwe gemuteerde cel ontstaat. Dat gebeurt dagelijks aan de lopende band. Daarbij hebben wij ook al lang geleerd dat meercelligen bepaalde lichaamsdelen meer ontwikkelen naar mate ze meer gebruikt worden: armen, vingers, benen, hersenen. En zaken raken onontwikkeld als ze minder gebruikt worden: blinde darm, staartbeen, tenen, etc.

En de mens bestaat bewust nog maar een jaar of 4000. Dat vinden wij al een lange tijd. 100.000 jaar kunnen we niet voorstellen. 1.000.000 miljoen jaar hebben we geen notie van. 1.000.000.000 jaar is totaal buiten ons bevattingsvermogen. Maar de aarde is nog eens 5,5 keer zo oud, en het heelal 15,5 keer zo oud.

Rooy, de religieuze is niet in staat zijn eigen dogma te bevatten. En keer op keer zal dat dogma weer opduiken. Jouw heilige boek spreekt totaal niet over evolutie, maar over de man en de vrouw, gemaakt uit de rib van de man. En ja, nu dat bewezen onjuist is gebleken zeg je natuurlijk 'ah, dat moet je niet letterlijk nemen'... en zo is het met tal van zaken die in de Bijbel staan waarvan inmiddels bewezen is dat er geen bal van klopt.

Maar dan komt de gelovige wel met een dogmatische aanpassing: het paradijs en adam en eva die waren er niet, maar de evolutie... daar zit God natuurlijk achter. En zelfs al zou de wetenschap kunnen aantonen dat dat niet zo is, dat alles ontstaan is na een big-bang 15,5 miljard jaar geleden... dan roept de gelovige: maar die big-bang, daar zat God natuurlijk achter!

Oh, en waar je God leest mag je net zo hard Lolo, Allah, kaboutertjes of Gerard Joling lezen. Die laatste bestaat zelfs aantoonbaar.

Maar voor een wetenschapper begint het een behoorlijk onzinnige discussie te worden hoor, wanneer je discussiepartner zich vastbijt in een religieus dogma en omgekeerde bewijslast gaat toepassen.

Waarom zie je niet gewoon religie voor wat het is: een cultureel verzinsel wat jou hoop geeft, houvast, binding... net zoals de Maya's, Romeinen, Grieken, Germanen, etc. voor jou? Hun Goden zijn allemaal dood... dat zou je toch echt aan het denken moeten zetten. En met denken bedoel ik niet: maar mijn God is de beste, en die is er echt... want dat dachten al die andere voor je ook...

Nou, laatste bijdrage dan maar. Mag jij weer beginnen over dat God wel bestaat, de wetenschap niet bewijst dat God niet bestaat en vergeet vooral de normaalverdeling niet Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ik heb wel wat beters te doen dan naar die corrupte kerk te luisteren.

De ingepeperde Hollandse haat jegens katholieken spat van jouw bijdrage af.

Quote:
Ja duh, er zijn uberhaupt nauwelijks katholieken meer in dit land.

Dat klopt niet en jouw opmerking is totaal niet relevant in deze discussie. Het geeft alleen maar aan hoe jouw religie jou geleerd heeft om te haten.

Ik zal je even helpen herinneren waar we het over hebben: het gaat over SAMEN, religie is iets dat je SAMEN doet, communie is SAMEN. zonder SAMEN is er geen religie.

Quote:
De Hollandse staat was geen protestantse staat, Tedje.

O nee? Welke religie hadden ze daar dan wel? Welke religie hadden de staatslieden, de zeehelden en de gouden handelaren?

Maar we hebben het hier over anno nu, waar protestantse extremisten nog steeds menen dat ze hun homohaat in statuten vast mogen leggen en dat doen door Artikel 23 van de Grondwet te misbruiken.

Quote:
Hoe zit t trouwens met die katholieke jihadisten? Hadden we die het land uit moeten gooien? Dienen in vreemde krijgsdienst in een Italiaanse burgeroorlog...

Verklaar je nader.

Quote:
Haha, ik zeg: God bestaat. Jij zegt: God bestaat niet en gaat dat vervolgens met van allerlei theorieen, van gemisinterpreteerde statistiek tot evolutietheorie, proberen te onderbouwen. Ik zeg alleen maar dat je jouw stelling er niet mee kunt onderbouwen. Ik zeg nergens dat jij je stelling wetenschappelijk moet onderbouwen.

Religieuzen verdraaien de zaak en jij doet dat nu ook.
Eeuwenlang hebben religieuzen geroepen dat God bestaat zonder dat daar ENIG bewijs voor werd. geleverd
Nu de rationeel denkende mensen dit openlijk in twijfel mogen trekken (vroeger kon dat niet omdat ze dan door die religieuzen een kopje kleiner gemaakt werden), roepen diezelfde religieuzen dat die rationeel denkende mensen maar eens moeten bewijzen dat God niet bestaat en dat is natuurlijk een logica van niks, net als dat het bestaan van God een logica van niks is.

Dus toon aan dat God bestaat!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ach het Hicks-deeltje bestond ook niet volgen sommige denkers.
Of God wel of niet bestaat maakt verder niet uit. Gelovigen bestaan in iedr geval wel evenals de leer van Godsdienstige overtuigingen.
De mens zal steeds clubjes blijven vormen, van Geitenfokkers tot Jehova,s
Als je een Elstar appel eet heb je die variant te danken aan de Mennonieten.Een mensensoort die niemand kwaad doet.
Een club moet pas bestreden worden als hun doelstellingen een gevaar vormen voor niet-gelovigen. Zolang een club vrede voor iedereen predikt moet je die koesteren. Dan wordt het een medestander.
Het is zonde als goedwillenden energie verspillen aan de bestrijding van gedachtengoed dat verder niemand schaadt. Pak de wel gevaarlijke doctrines aan, alleen dat loont de moeite.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Of God wel of niet bestaat maakt verder niet uit.

Jawel hoor, als God niet bestaat hebben religies geen bestaansgrond en ook geen grond meer om andere mensen hun wetten voor te schijven en ze daaropvolgend te beoordelen en te veroordelen.

Quote:
Een club moet pas bestreden worden als hun doelstellingen een gevaar vormen voor niet-gelovigen.

Alleen tegen niet-gelovigen? Dat lijkt me een beetje mager.

Quote:
Zolang een club vrede voor iedereen predikt moet je die koesteren.

Alle religies prediken alleen maar vrede voor hen die conform hun regels leven.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Enig idee hoe frustrerend dat is voor een wetenschapper? Je bent iets aan het onderzoeken, bv. de constante van Planck of het deeltje van Higgs. Je stuit op dingen die je probeert te verklaren aan de hand van metingen, waarnemingen, etc.

De persoon waarmee je het onderzoek uitvoert naast je roept de hele tijd 'het zijn de kaboutertjes!'. En als jij dan zegt: 'die bestaan niet, toon anders even aan wat hun invloed is' dan krijg je terug: 'het zijn de kaboutertjes, ze bestaan echt, de wetenschap doet er geen uitspraak over!'

Je misinterpreteert de wetenschap, Cliff. Bewust of onbewust. De wetenschap weet namelijk helemaal niet hoe het begonnen is. De wetenschap heeft een idee wat het proces geweest is, maar geen idee hoe het begonnen is.

Quote:
Gelovigen zijn totaal niet geïnteresseerd in waarheidsvinding maar in bevestiging van hun kaboutertjes. Ik probeer jou uit te leggen hoe je met 15,5 miljard jaar aan willekeurige (kosmische) straling tot resultaten kunt komen als een aap die op een typmachine ramt.

Je uitleg klopt niet.

En die kosmische straling, waar komt die vandaan dan? Uit het niets ontstaan?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

De ingepeperde Hollandse haat jegens katholieken spat van jouw bijdrage af.

Haha, t blijft altijd mooi om katholieken op te fokken.

Quote:

Dat klopt niet en jouw opmerking is totaal niet relevant in deze discussie. Het geeft alleen maar aan hoe jouw religie jou geleerd heeft om te haten.

Ik zal je even helpen herinneren waar we het over hebben: het gaat over SAMEN, religie is iets dat je SAMEN doet, communie is SAMEN. zonder SAMEN is er geen religie.

Sorry, maar de katholieke kerk is gedecimeerd in dit land, parochies met enorme oppervlakte e.d.

Religie doe je samen ja, daarom staat bij protestantsen de lokale kerkelijke gemeente centraal en niet een of ander overblijfsel uit het Romeinse Rijk in Rome.

Quote:

O nee? Welke religie hadden ze daar dan wel? Welke religie hadden de staatslieden, de zeehelden en de gouden handelaren?

Protestants uiteraard, maar da's iets heel anders dan een protestantse staat.

Quote:

Verklaar je nader.

De paus/katholieke kerk had eind 19e eeuw in een van zijn vele oorlogen jihadisten nodig die in Italie kwamen vechten omdat ie een pauselijke staat wou vestigen. Een behoorlijke groep Nederlandse katholieken heeft daar aan mee gedaan. Katholieken die dus dienen in vreemde, religieuze krijgsdienst. Uitzetten die hap!

Vandaar dat er ook groot wantrouwen van protestanten tegen katholieken was: je wist nooit naar wie ze zouden luisteren, hun paus (een vreemde mogendheid) of de Nederlandse staat. Eigenlijk waren de katholieken toen wat moslims nu zijn (vechten in Syrie, kalifaat stichten).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pauselijke_Zoeaven

Gelukkig zijn de katholieken tegenwoordig wat gekalmeerd en zijn gestopt met hun terreur.

Quote:

Nu de rationeel denkende mensen dit openlijk in twijfel mogen trekken (vroeger kon dat niet omdat ze dan door die religieuzen een kopje kleiner gemaakt werden), roepen diezelfde religieuzen dat die rationeel denkende mensen maar eens moeten bewijzen dat God niet bestaat en dat is natuurlijk een logica van niks, net als dat het bestaan van God een logica van niks is.

Dus toon aan dat God bestaat!

Dat roep ik helemaal nergens Tedje. En nee ik toon niet aan dat God bestaat.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Royy schreef:
Haha, ik zeg: God bestaat. Jij zegt: God bestaat niet en gaat dat vervolgens met van allerlei theorieen, van gemisinterpreteerde statistiek tot evolutietheorie, proberen te onderbouwen. Ik zeg alleen maar dat je jouw stelling er niet mee kunt onderbouwen.

Kijk eens hier Royy, dit is onze plaats in de wereld van dieren.
Wij zijn zoogdieren en primaten.
Onze dicht bijzijnde neef is de Chimpansee.

Scientific classification
Kingdom: Animalia
Phylum: Chordata
Class: Mammalia
Order: Primates
Suborder: Haplorhini
Infraorder: Simiiformes
Family: Hominidae
Subfamily: Homininae
Tribe: Hominini
Genus: Homo
Species: H. sapiens
Binomial name
Homo sapiens

En kijk hier eens. De aarde is een kleine planeet die draait rond een middel grote ster.
Onze sterrenstelsel, de Melkweg, is te zien met helder weer en wij zitten aan de rand.
Miljarden sterren, miljoenen planeten.
Je kunt de dichtst bijzijnde sterrenstelsel Andromeda, zien met een goede verrekijker.
Naast het sterrenbeeld Casiopeia, zie je een vage vlek en dat is Andromeda.
Maar weet je dat er ook nog miljarden sterrenstelsels zijn? En ga je dan niet denken "waar is god".
En waarom hebben wij een persoonlijke god bedacht en die houdt ons allemaal in de gaten? (7.8 miljard mensen)
En waar is de hemel? Op Jupiter of nog verder?
Mars staat weer dicht bij de aarde en is duidelijk te zien aan de rode kleur.
Ook Jupiter en Saturnus waren in de zomer goed te zien voordat ze weer een aantal jaren verdwijnen uit zicht.

Pale Blue Dot is the farthest photograph of planet Earth ever taken. It was taken on February 14, 1990, by the Voyager 1 space probe from a record distance of about 6 billion kilometers (3.7 billion miles, 40.5 AU), as part of the Family Portrait series of images of the Solar System.

In the photograph, Earth's apparent size is less than a pixel; the planet appears as a tiny dot against the vastness of space, among bands of sunlight scattered by the camera's optics.

Voyager 1, which had completed its primary mission and was leaving the Solar System, was commanded by NASA to turn its camera around and take one last photograph of Earth across a great expanse of space, at the request of astronomer and author Carl Sagan.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Elisabeth schreef:

Onze dicht bijzijnde neef is de Chimpansee.

Ja apart he? Dat onze dichtsbijzijnde neef een enorm gat met ons heeft qua intellect en zelfbewustzijn... terwijl dat gat met de dichtsbijzijnde neef van de chimpansee (zeg, orang oetan ofzo) veel en veel kleiner is... De kans op zo'n uitkomst uit een proces enkel gedreven door toeval is nihil.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je misinterpreteert de wetenschap, Cliff. Bewust of onbewust. De wetenschap weet namelijk helemaal niet hoe het begonnen is. De wetenschap heeft een idee wat het proces geweest is, maar geen idee hoe het begonnen is.

Royy, de religieuze is niet in staat zijn eigen dogma te bevatten. En keer op keer zal dat dogma weer opduiken. Jouw heilige boek spreekt totaal niet over evolutie, maar over de man en de vrouw, gemaakt uit de rib van de man. En ja, nu dat bewezen onjuist is gebleken zeg je natuurlijk 'ah, dat moet je niet letterlijk nemen'... en zo is het met tal van zaken die in de Bijbel staan waarvan inmiddels bewezen is dat er geen bal van klopt.

Maar dan komt de gelovige wel met een dogmatische aanpassing: het paradijs en adam en eva die waren er niet, maar de evolutie... daar zit God natuurlijk achter. En zelfs al zou de wetenschap kunnen aantonen dat dat niet zo is, dat alles ontstaan is na een big-bang 15,5 miljard jaar geleden... dan roept de gelovige: maar die big-bang, daar zat God natuurlijk achter!

Quote:
En die kosmische straling, waar komt die vandaan dan? Uit het niets ontstaan?

Royy, de religieuze is niet in staat zijn eigen dogma te bevatten. En keer op keer zal dat dogma weer opduiken. Jouw heilige boek spreekt totaal niet over evolutie, maar over de man en de vrouw, gemaakt uit de rib van de man. En ja, nu dat bewezen onjuist is gebleken zeg je natuurlijk 'ah, dat moet je niet letterlijk nemen'... en zo is het met tal van zaken die in de Bijbel staan waarvan inmiddels bewezen is dat er geen bal van klopt.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nee Royy, Chimps komen uit Afrika en daar is ook de Homo Sapiens is ontstaan, ongeveer 200.000 jaar geleden.
De Oerang Oetang is ontstaan in Azië.
De Chimps en wij hebben een gemeenschappelijke voorouder, ongeveer 5 miljoen jaar geleden.

Maar kijk eens hoe goed Chimps zijn met een memory test. Ze verslaan zelfs een professor en universiteit studenten.

Verder heeft ieder dier een zelfbewustzijn en intelligentie.
Om dit te ontkennen, komt vooral vanuit mensen die heel religieus zijn en geloven dat ze ver boven dieren staan.

Frans de Waal heeft een boek geschreven: Zijn wij intelligent genoeg om te beseffen hoe intelligent dieren zijn?
Een aanrader om te lezen.

Kraaien, papegaaien, dolfijnen, walvissen, olifanten, honden, katten, ratten, varkens, octopus zijn allemaal intelligent.
De enigste diersoort dat zijn eigen omgeving vernietigd en zijn eigen soort niet in de hand kan houden qua overbevolking is de Homo Sapiens. Niet zo intelligent, vind je niet!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Haha, t blijft altijd mooi om katholieken op te fokken.

Wie fok je op? Is hier een katholiek aanwezig die zich aangesproken voelt? Volgens mij niet en ik ben geen katholiek, ik zie alleen de haat die er nog steeds is vanwege die k*treligies en daar zeg ik wat van. De protestanten haten de katholieken, katholieken en joden zijn achterbaks en de moslims haten iedereen. Wat een volk!

Quote:
Sorry, maar de katholieke kerk is gedecimeerd in dit land, parochies met enorme oppervlakte e.d.

Prima! Schijnbaar zijn de katholieken het slimst en laten ze zich niet meer voor de gek houden door zo'n gluiperd met een witte bef of zo'n baardaap in een jurk. Dat moest met iedere religie gebeuren.
Maar wat heeft dit met het vraagstuk te maken of religie voor samen of voor alleen is?

Quote:
Protestants uiteraard, maar da's iets heel anders dan een protestantse staat.

En jij gelooft dat. Het waren protestanten die deze misdaden begingen. En hun werd de hand boven het hoofd gehouden door de protestantse kerk.

Quote:
De paus/katholieke kerk had eind 19e eeuw in een van zijn vele oorlogen jihadisten nodig die in Italie kwamen vechten omdat ie een pauselijke staat wou vestigen. Een behoorlijke groep Nederlandse katholieken heeft daar aan mee gedaan. Katholieken die dus dienen in vreemde, religieuze krijgsdienst. Uitzetten die hap!

O dat bedoel je. Ja dat is zeer kwalijk, net als alles kwalijk aan religie is. Maar de protestanten waren net zo slecht (zie hierboven). Religies deugen niet. Dus allemaal uitzetten. Weg met allemaal dat volk!

Quote:
Dat roep ik helemaal nergens Tedje. En nee ik toon niet aan dat God bestaat.

Jij gelooft toch dat God bestaat? Nou dan toon dat eindelijk eens aan! Jullie kwekken al eeuwen en hebben de hele wereld in naam van jullie God verkankerd, maar even aantonen dat die God, waarvoor jullie allemaal die misdaden plegen bestaat, kunnen jullie niet.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik heb nergens beweerd dat ik de bijbel letterlijk neem, Cliff.

Quote:

Ik ben blij dat je in ieder geval snapt wat ik bedoel. Evolutie noch bigbang-theorie sluit het bestaan van God uit. Toch gebruiken dogmatische atheisten dat constant om te proberen het niet bestaan van God te bewijzen.

De wetenschap onderzoekt het proces Cliff, en weet zelf ook niet waarom het is dat dat proces gestart is. Toeval als verklaring van de uitkomst van dat proces dekt de lading ook niet, de statistische kans daarop is nihil.

Ik kan er weinig aan doen Cliff, je twee kernargumenten slaan nergens op. Ik merk dat het je nogal raakt, geen idee hebben waar je vandaan komt maakt onrustig, mis je iets in je leven?

Laatst aangepast door Royy op Vr Nov 20, 2020 18:05, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Wie fok je op? Is hier een katholiek aanwezig die zich aangesproken voelt? Volgens mij niet en ik ben geen katholiek, ik zie alleen de haat die er nog steeds is vanwege die k*treligies en daar zeg ik wat van. De protestanten haten de katholieken, katholieken en joden zijn achterbaks en de moslims haten iedereen. Wat een volk!

Haha je komt uit een katholieke familie, kan niet anders. Anders zou je niet zo reageren.

Quote:

Prima! Schijnbaar zijn de katholieken het slimst en laten ze zich niet meer voor de gek houden door zo'n gluiperd met een witte bef of zo'n baardaap in een jurk. Dat moest met iedere religie gebeuren.
Maar wat heeft dit met het vraagstuk te maken of religie voor samen of voor alleen is?

Dominees staan in veel protestantse kerken gewoon in pak op de kansel hoor.

Quote:

En jij gelooft dat. Het waren protestanten die deze misdaden begingen. En hun werd de hand boven het hoofd gehouden door de protestantse kerk.

De protestantse kerk had geen enkele positie, Tedje. Da's ook de reden dat er nog zoveel katholieken hier wonen.

Quote:

O dat bedoel je. Ja dat is zeer kwalijk, net als alles kwalijk aan religie is. Maar de protestanten waren net zo slecht (zie hierboven). Religies deugen niet. Dus allemaal uitzetten. Weg met allemaal dat volk!

Protestanten hebben nooit jihadisten gerecruteerd, Tedje. Maar je bent t dus eens met me dat we de katholieken t land uit hadden moeten zetten wegens landverraad?

Quote:

Jij gelooft toch dat God bestaat? Nou dan toon dat eindelijk eens aan! Jullie kwekken al eeuwen en hebben de hele wereld in naam van jullie God verkankerd, maar even aantonen dat die God, waarvoor jullie allemaal die misdaden plegen bestaat, kunnen jullie niet.

Ik voel geen enkele behoefte om aan te tonen dat God bestaat, Tedje. Of je gelooft, of je gelooft niet. Geloof je niet, prima joh, succes ermee. Ik stel mij in de zekerheid dat God bestaat, en ben daar gerust in. Ik weet hoe irritant atheisten dat vinden, omdat ze in hun eigen leven die zekerheid niet kennen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het raakt me echt totaal niet dat jij in kaboutertjes gelooft en denkt dat de wetenschap daar geen uitspraak over doet Royy.

Nou ja, misschien raakt het me in zoverre dat ik je hoger had ingeschat.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hehe nee t agiteert je. Anders zou je niet zoveel tekst besteden aan iemand die in kaboutertjes gelooft. Je mist iets in je eigen leven, Cliff.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb misschien nog wel iets interessanters dan het welles/niettes spelletjes met een psychisch waanbeeld...

Wie kan mij een paar wetenschappelijke uitvindingen noemen uit de periode dat het Christendom in volle ontwikkeling was.... de Middeleeuwen of beter gezegd 'the dark ages'?

En dan met name uitvindingen uit de periode 400-1400, want mijn mening is dat we door religie ongeveer 1000 jaar hebben stilgestaan in de wetenschap. De oude Grieken waren vele malen verder dan die Middeleeuwse idioten. Is misschien wel een goede waarschuwing voor ons: ook nu staat de wetenschap weer onder druk door reli-idioten die het tegendeel willen beweren.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hehe nee t agiteert je. Anders zou je niet zoveel tekst besteden aan iemand die in kaboutertjes gelooft. Je mist iets in je eigen leven, Cliff.

Klopt, wat ik mis is een religievrije samenleving.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In 1989 begonnen paleontologen met opgravingen in de omgeving van de ranch. De paleontologen vonden ruggenwervels, ribben en het rechterscheenbeen van een gigantische dinosauriër. Het duurde nog tot 1993 voordat de gevonden dinosauriërsoort wetenschappelijk werd beschreven. De dino kreeg de naam Argentinosaurus huinculensis. Het dier zou volgens schattingen en berekeningen een lengte bereikt hebben van zo’n 40 meter en een gewicht van meer dan 70 ton. Dit zijn voor een op het land levend dier zowat de maximale lengte en het maximale gewicht die fysisch mogelijk zijn.

De Argentinosaurus was niet alleen de grootste dino, maar ook het grootste levende wezen tot nu toe en bovendien het zwaarste dier dat ooit op het land leefde. Het hart van de dino vestigde ook een record: dat woog ongeveer 400 kilo en was meer dan 1700 keer groter dan een mensenhart. Prestaties om ‘u’ tegen te zeggen, niet? Helaas, de Argentinosaurus loopt al lang niet meer op aarde rond. Deze gigantische plantenetende dinosoort stierf zo’n 94 miljoen jaar geleden uit, op het einde van de Vroege Krijtperiode.

bron.

Waarom zou God toch van die machtige dieren maken om ze vervolgens allemaal weer uit te laten sterven....

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wie kan mij een paar wetenschappelijke uitvindingen noemen uit de periode dat het Christendom in volle ontwikkeling was.... de Middeleeuwen of beter gezegd 'the dark ages'?

En dan met name uitvindingen uit de periode 400-1400, want mijn mening is dat we door religie ongeveer 1000 jaar hebben stilgestaan in de wetenschap. De oude Grieken waren vele malen verder dan die Middeleeuwse idioten. Is misschien wel een goede waarschuwing voor ons: ook nu staat de wetenschap weer onder druk door reli-idioten die het tegendeel willen beweren.

De vraag is of dat religie is of algeheel maatschappelijk verval. Het waren juist de christenen die de Griekse geschriften hebben bewaard.

Quote:
Waarom zou God toch van die machtige dieren maken om ze vervolgens allemaal weer uit te laten sterven....

Geen idee Cliff, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dit is hetzelfde als je afvragen waarom God toch zoveel onrecht toelaat op de wereld (dat argument komt vast wel een keer vanuit jou of Tedje)... kansloos.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:
Of God wel of niet bestaat maakt verder niet uit.

Jawel hoor, als God niet bestaat hebben religies geen bestaansgrond en ook geen grond meer om andere mensen hun wetten voor te schijven en ze daaropvolgend te beoordelen en te veroordelen.

Als God niet bestaat blijven er gewoon religies met wetten en regels. Religie komt nu eenmaal voort uit de menselijke behoefte aan houvast. Geloof in God is een houvast. Of God bestaat doet niet terzake, want gelovigen maken hun eigen godsbeeld los van eventueel rationeel bewijs voor het wel of niet bestaan van een God.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg