Geplaatst: Vr Nov 04, 2022 12:53 |
|
|
|
't Is wel een beetje tekenend. Er is een enorme hoeveelheid wantrouwen in de samenleving. Het volk gelooft politici niet meer, politici geloven het volk niet meer en de media... het volk gelooft ook de media niet meer. De relatie politici-media is te hecht, echt kritische vragen komen er niet en de media is veel te mild richting politici die aantoonbaar fouten gemaakt hebben of aantoonbaar fout zijn.
Politici die eens keihard ageren tegen de media hebben we nodig. Andersom trouwens ook: media die keihard ageert tegen politici. dat laatste doen ze wél met (ouderwets) rechtse politici, omdat de media van origine links is. Linkse politici krijgen nauwelijks harde kritiek uit de media. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Nov 04, 2022 13:12 |
|
|
|
Laten we maar afwachten of die verkiezingen een beetje netjes verlopen, zonder al teveel gedoe. Arizona is een van die staten waar het in 2020 mis ging, en die uiteindelijk zeer nipt (tadaaa!) naar de democraten ging. Het is belachelijk dat er in de VS een nieuwe mores lijkt te bestaan, dat verkiezingen EINDELOOS lang uitgerekt kunnen worden, onder het voorwendsel dat 'alle stemmen geteld moeten worden.' In 2020 had men daarvoor de pandemie als grote excuus, maar we zien nu eigenlijk hetzelfde patroon ontstaan. En het zijn alleen de democraten die dit zo willen, net zo lang 'stemmen tellen' totdat ze gewonnen hebben, met een tiende procent ofzo.
Nergens in de wereld zie je dit volgens mij, zelfs niet in India. Of Brazilië, wat toch ook wel een heel groot en complex land is om verkiezingen in te organiseren.
Het juridische getouwtrek, over welke stemmen wel en niet 'geldig' zullen zijn, is al bij voorbaat begonnen. Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.
Pennsylvania Supreme Court Orders Undated, Wrongly Dated Ballots To Not Be Counted
https://www.zerohedge.com/markets/pennsylvania-supreme-court-orders-undated-wrongly-dated-ballots-not-be-counted |
|
_________________ 24 februari, de dag dat corona verdween |
|
|
|
Geplaatst: Vr Nov 04, 2022 13:45 |
|
|
|
Haha, even een stukje duiding op de linkse media, waar deze verkiezingen over gaan.
Bruut autoritair regime, kinderen die ontvoerd en vermoord worden...als de republikeinen de verkiezingen winnen. Aldus MSNBC.
De ironie wil dat veel republikeinen inmiddels net zo denken over democratisch bestuur...
Tja, daar kom je met polderen of een goed gesprek niet meer uit vrees ik.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Nov 05, 2022 1:51 |
|
|
|
Carlos Ghostwriter schreef: | Hier wat beelden;
De media bij ons lijken er weinig woorden aan vuil te willen maken, die zijn gewoon blij dat boeman Bolsonaro verloren heeft, case closed.
Ik vind dat toch wel iets te simpel gedacht, tussen nu en 1 januari kan er nog best veel misgaan daar.
Wat er zo geweldig is aan Lula (een oude fragiele man met een krakerige stem die jaren in de gevangenis doorbracht) heb ik die wijsneuzen ook nog niet horen uitleggen aan de kijkbuiskindertjes. Op het Jeugdjournaal werd gerept over een 'nieuwe' president die de Amazone ging redden (tadaaa, klimaat!) en geen woord over zijn corrupte verleden.. |
Tja, ik denk dat de media tegenwoordig, totaal éénzijdig is.
Maar dat is niets nieuw, in de jaren 60 - 70 - 80 precies hetzelfde.
Ik woonde en werkte in Rhodesie/Zimbabwe van 1978 tot 1984, maar terug in Nederland, wist iedereen hoe het daar was?
Ik heb voor 6 jaar lang, kranten knipsels verzameld in plakboeken, totaal 15, maar dit was Fake News.
Inclusief foto's over deze geschiedenis.
Nu al lang vergeten, maar Zimbabwe is nu een van de armste landen van Afrika. Overgenomen door China.
Rhodesie was de tweede rijkste land van Afrika, ondanks de 100% sancties van de VN.
En Nederland stond daar 100% achter. Met al die linkse gesubsidieerde actie groepen. |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Za Nov 05, 2022 17:49 |
|
|
|
De verkiezingen van 2020 zijn nog steeds een open zenuw en hangen als een schaduw boven deze verkiezingen.
Een journalist vroeg Kari Lake waarom zij het acceptabel vond dat Trump de uitslag van 2020 heeft betwist, dit was haar antwoord;
https://www.youtube.com/shorts/hCEs7EeBSs4
Sinds wanneer mogen verkiezingsresultaten aangevochten worden? Nou, in ieder geval sinds 2016, toen de democraten alles uit de kast trokken om de overwinning van Trump in diskrediet te brengen, en zelfs geannuleerd te krijgen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Nov 06, 2022 11:05 |
|
|
|
Deze mag eigenlijk ook niet ontbreken hier.
Deze democraat claimt dat de term "inflatie" te moeilijk en te vreemd is om deel uit te maken van het normale publieke debat...
Vervolgens claimt ze dat "inflatie" een woordje is dat de republikeinen de kiezers hebben aangeleerd, om als wapen te gebruiken tegen de democraten bij deze verkiezingen...
Tja, tegen zoveel onbenulligheid is geen kruid gewassen.
Ik betwijfel of ze zelf wel weet wat inflatie betekent. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Nov 08, 2022 21:59 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2022 16:15 |
|
|
|
Nu de stofwolken zijn opgetrokken kan de balans opgemaakt worden.
De meeste headlines zullen gaan over het feit dat de democraten hun (te verwachten) verlies, enigszins beperkt hebben weten te houden. Dat neemt niet weg dat de republikeinen met zekerheid een spaak kunnen steken in het wiel van Biden tijdens zijn restrerende jaren, als hij die vol maakt tenminste. De democraten zijn vooral op zoek naar een manier om van Biden af te geraken voor 2024, want ze willen met een andere, meer aansprekende kandidaat, de strijd om het presidentschap aangaan.
In het Huis van Afgevaardigden zullen Republikeinen een meerderheid krijgen, maar geen al te ruime, wat in praktijk zal neerkomen op gridlock.
In de Senaat staat het op dit moment 48 vs 48, met nog een aantal races die gecalled moeten worden. Bij gelijke stand geldt dat de democraten de meerderheid hebben, omdat hun eventueel beslissende stem (vice-president Harris) de doorslag zal geven. Als de Republikeinen de uitstaande races winnen dan zullen zij de meerderheid hebben en kan Biden volledig vleugellam worden gemaakt.
En het zou wel eens kunnen afhangen van de staat Georgia, waar het zo nipt is dat er wellicht een nieuwe stemronde zal volgen om de winnaar te bepalen, in december ergens.
Een andere (voorzichtige) conclusie zou kunnen zijn dat de Trump kandidaten het niet zo heel goed hebben gedaan, maar Ron DeSantis heeft het daarentegen wel heel goed gedaan in Florida en geldt wellicht als grootste rivaal van Trump op de rechterflank.
Florida is sowieso slecht nieuws voor de democraten, want daar verliezen ze almaar meer terrein. Maar we hebben in 2020 al gezien dat het geen 'must win' staat meer is, dus het is misschien niet zo belangrijk meer om goed te scoren in Florida dan voorheen het geval was.
Die Fetterman waar ik het onlangs over had, die van de slechtste debat performance ooit, die heeft dus wel echt gewonnen in Pennsylvania (lol).
En tenslotte de race waar ik het meest benieuwd naar was, die van Karie Lake in Arizona, vooralsnog too close to call.
Boven Fetterman, onder Karie Lake (r) en Katie Hobbs (l). |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2022 16:39 |
|
|
|
Ongelooflijk. Wat een freakshow. Of shitshow.
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2022 16:58 |
|
|
|
Inderdaad, maar dit is ook wel weer Trump ten voeten uit.
Hoe die Fetterman ooit heeft kunnen winnen is mij een raadsel, maar het geeft volgens mij wel aan dat veel Amerikanen 'blind' voor de ene dan wel andere partij gaan zonder acht te slaan op de kandidaat en diens standpunten of manier van presenteren. Het was wel heel belangrijk voor de democraten dat hij daar won geloof ik, daarmee hebben de democraten tevens een senaatzetel afgesnoept van de republikeinen en kunnen ze er elders weer eentje meer verliezen om toch de meerderheid te behouden.
Biden Fetterman 2024!  |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2022 17:37 |
|
|
|
Als ik (of wie dan ook) in een 'hoodie' op sollicitatiegesprek verschijnt wordt je meteen de deur gewezen, maar die Fetterman heeft dus in een hoodie een gooi gedaan naar een senaatszetel en krijgt miljoenen stemmen..
https://www.nu.nl/296528/video/democraat-fetterman-houdt-speech-na-winst-senaatszetel-pennsylvania.html#nujij
Een man van het volk dus, ofzo. Hij heeft in ieder geval de vakbonden achter zich, en die zijn vrij machtig daar geloof ik (in Pennsylvania).
Nog een toepasselijke headline: 'patiënt verslaat arts en wordt senator'.
Want die republikein werd dan wel denigrerend als tv dokter afgeschilderd, hij is ook daadwerkelijk praktiserend arts.
Een thema dat bij uitstek voor democratische opkomst heeft gezorgd bij deze verkiezingen: abortus.
Nou maar es kijken wat er gaat veranderen in Amerika, HELEMAAL NIETS schat ik.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2022 17:49 |
|
|
|
Denk trouwens dat deze uitslag slecht nieuws is voor Trump, ik geloof dat de kiezer wel een beetje klaar is met het gedoe.
Ron DeSantis is iets meer common sense, iets meer mainstream, en heeft het gewoon uitstekend gedaan in zijn eerste termijn als gouverneur. Denk ook even terug aan de pandemie, toen Florida gewoon 'open' bleef terwijl het gros van Amerika de ene na de andere lockdown afkondigde. Hij heeft er beduidend meer stemmen bijgekregen.
'Florida is where woke goes to die': Republican Ron DeSantis re-elected as governor
Trump zegt overigens op deze DeSantis te hebben gestemd, maar hij heeft hem ook al afgezeikt vannacht omdat hij waarschijnlijk de hete adem van DeSantis in zijn nek voelt.
En volgende week komt Trump met zijn grote aankondiging, ik denk persoonlijk niet dat het een heel goed idee is. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2022 18:15 |
|
|
|
Hij klinkt zelfs als Trump  |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2022 18:21 |
|
|
|
Ik weet niet of dit een goede presidentskandidaat zou zijn maar een betere zie ik op dit moment ook niet.
Aan democratische zijde...eeuh Kamala Harris?
Zij wordt in ieder geval genoemd.
Mireille Tweebeke van Nieuwsuur verzuchtte onlangs, waarom Obama HET gewoon niet nog es kon doen. Wat een zwaktebod om iedere keer maar terug te grijpen op politici die allang passé zijn, Biden was eigenlijk een schoolvoorbeeld daarvan. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Nov 10, 2022 18:59 |
|
|
|
Nog een restje verkiezingsnieuws: Rand Paul wordt wederom herkozen en begint aan zijn derde termijn als senator van Kentucky. Hij heeft het tot zijn grote missie gemaakt om de covid coverup te beeïndigen en dokter Fauci voor het gerecht te dagen (tribunalen! ). Hij is zich trouwens al langere tijd vast aan het bijten in Fauci en zijn gain of function research in Wuhan, en heeft vaak de degens gekruist met hem in diverse hoorzittingen.
Het is niet overdreven om te stellen dat Rand Paul Fauci's grote nemesis is geweest tijdens de corona periode.
https://www.zerohedge.com/political/watch-victorious-rand-paul-vows-subpoena-every-last-document-dr-fauci
Ben niet echt fan maar vind het wel leuk dat hij het zo goed doet, al jaren.
Het was zijn vader die ooit mijn interesse in de Amerikaanse politiek heeft getriggered.
Over de gouverneursrace in Arizona, nog steeds geen definitieve uitslag, maar ik vermoed dat de democraten daar toch weer heeeeeel nipt net aan gaan winnen. Het zal ook es niet hé, na een zooitje ongeregeld op verkiezingsdag zelf. 50,3% voor Hobbs vs 49,7% voor Karie Lake, al een hele tijd geloof ik. De stemmen die 'nog geteld moeten worden' zijn voornamelijk poststemmen, dus het zal wel naar de democraten (Katie Hobbs) gaan. Het verschil is minder dan vijfduizend stemmen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Nov 10, 2022 21:00 |
|
|
|
Fetterman als nieuwe presidentskandidaat namens de democraten? Welja, why not..
|
|
|
|
|
Geplaatst: Do Nov 10, 2022 23:39 |
|
|
|
Arizona's Maricopa County To Take Until "Early Next Week" To Process 400,000 Ballots
400 duizend stemmen tellen, pardon, 'verwerken' om in jargon te blijven. En daar hebben ze dus blijkbaar een week voor nodig..
https://www.zerohedge.com/political/arizonas-maricopa-county-take-until-early-next-week-process-400000-ballots
Sorry maar hoe incompetent en ongeloofwaardig ben je dan, temeer ook omdat het in 2020 precies zo verliep.
Ik zei het van tevoren al hé? Heeeeeeeel lang 'stemmen tellen', met uiteindelijk de democraten nipt als winnaar. En dan ook nog verontwaardigd zijn als mensen geen vertrouwen hebben in een eerlijk proces en de uitslag in twijfel trekken. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 01, 2022 14:46 |
|
|
|
Wel een mooi overzicht. Dit geeft aan wat democraten en republikeinen het belangrijkst vinden op dit moment.
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Dec 03, 2022 12:16 |
|
|
|
#twitterfiles hot ! Elon Musk opent beerput. Over manipulaties verkiezingen door democrats, twitter, big tech, Biden en the #laptopfromhell
Twitter, always first and pure news |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Za Dec 03, 2022 23:34 |
|
|
|
Ja best wel groot nieuws inderdaad. Maar ook weer niet eigenlijk..
Wat ik vooral interessant vind is om te zien hoe nerveus de links-liberale elites van Elon Musk worden. Twitter was echt hun speeltje blijkbaar. Not anymore, dus de rollen zijn nogal omgedraaid nu. Musk kan wellicht ook een en ander opvissen over de recente verkiezingen in Brazilië, die nog steeds een open zenuw zijn daar. Het nationale voetbalelftal van Brazilië is ook onderdeel geworden van de strijd, aangezien het Bolsonaro kamp dit shirt feitelijk heeft 'gekaapt' (heel slim trouwens) en enkele prominente spelers van het nationale team dat momenteel op het WK in actie is ook in het kamp Bolsonaro zitten, waaronder Neymar. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 06, 2022 23:57 |
|
|
|
Joe Biden is een Neo Liberale mega dief en brengt Europa onderdrukking, uitbuiting, valse concurrentie middels
bedrijfssubsidies (alleen Amerikaanse bedrijven en toeleveranciers).
Joe Biden is een gestoorde man uit een gestoorde totalitaire ondemocratische kliek
en Joe Biden brengt de wereld ''HAAT'', vooral veel HJAAT ZAAIEN.
Dat is Joe Biden ten voeten uit. |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 07, 2022 11:02 |
|
|
|
Amerika lijkt helemaal een verloren zaak.
Ik zat een boekje te lezen over een stel dat met een zeilboot over de meren en de Hudson naar New-York voer.
Alle stadjes onderweg, zeker de Amerikaanse waren verboden gebied als je geen revolver op zak had. Berovingen met een pistool tegen je slaap was daar normaal. De meeste stadjes waren in het centrum uitgestorven, aan de havens stonden alleen negers te vissen naar wat eten op de plank. en men moest voor boodschappen naar armoedige winkelcentrums ver buiten de stad, waar men onbeschoft werd geholpen. Alleen aan de Canadese kant durfde men het schip af te meren.
Persoonlijk vond ik de Amerikaaanse grote steden vroeger al niks.
Als ik ging stappen ging ik naar de Mexicaanse wijken. Dat kun je tegenwoordig blijkbaar beter niet meer doen, want men lijkt niet erg goed met elkaar te kunnen opschieten in dat zogenaamde diverse land.
Het lijkt dat Links nergens van leert. kijk naar Zimbabwe, Haiti, In Zweden worden de meeste verkrachtingen gepleegd, Zuid-Afrika heeft de meeste criminaliteit. Door onze wapen leveranties aan de strijdende partijen in de Oekraine, komt er de eerste 30 jaar geen eind aan die oorlog. We hebben dankzij Biden nu ook in Europa een eigen Afghanistan.
Ik denk dat de volgende oorlog op ons eigen grondgebied zal worden uitgevochten. Speciaal in onze grote steden, of het wordt de stad tegen het platteland.
In de meeste van onze grote steden is de meerderheid van buitenlandse afkomst. Als het daar fout loopt gaat men gewoon naar een ander land met redelijke sociale voorzieningen.
Men voelt zich geen Nederlander meer.
Weet iemand hier hoeveel oorlogen we voor de tegenwoordige zogenaamde democratie de laatste 20 jaar hebben gevoerd.
Misschien dat de Serven uit Kosovo daar antwoord op weten. Of de Armenen. De Papoea,s wellicht. De khoisan in Zuid-Afrika. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland