Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Worden we geregeerd door een mediacratie?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Worden we geregeerd door een mediacratie?
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Steeds vaker worden via reclame of verdraaide feiten, politieke beslissingen doorgedrukt die eigenlijk via onze media ontstaan of eigenlijk bepaald niet worden ondersteund door het gros van onze bevolking, of maar door een beperkt deel.
De onophoudelijke hetze richting Fortuin, Janmaat en van Gogh, zorgde voor hun dood of ondergang. Ik heb bv nog nooit een positief bericht over Trump of Poetin in een media gelezen, maar een idioot als Che Guavera, en een foto van een heiligeonder invloed verkerende neger, zwerft via deugenden de hele wereld over.
Verzonnen aanklachten tegen Wilders worden, onder grote belangstelling van de media, door de gezwollen burgermeester van Nijmegen, persoonlijk bij het politiebureau afgeleverd.
Dus nogmaals, worden wij alleen geregeerd door feiten die ons door de mediacratie worden voorgeschoteld, of hebben wij nog steeds een eigen mening?

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2020 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Als je zelf denkt dan ben je een complot bedenker.
Lees het boek "Gekochte Journalisten".

Ik ben lid van Follow the Money. https://www.ftm.nl/

Onderzoek journalisten die diep graven.

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2020 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Als je zelf denkt dan ben je een complot bedenker.
Lees het boek "Gekochte Journalisten".

Ik ben lid van Follow the Money. https://www.ftm.nl/

Onderzoek journalisten die diep graven.

Ik ben nergens lid meer van en wij doneren nog alleen aan het leger des Heils. Wij zijn opgehouden met in het wild doneren toen we de salarissen van "Goede doelen" directeuren via GeenStijl gewaar werden.
Vroeger werd ik zelf in verre buitenlanden wel eens in een LegerdesHeils zeemanshuis opgevangen. Zodoende.

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2020 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hoewel ik persoonlijk liever nog 4 jaar Trump had gehad, omdat het de eerste president van de VS in jaren is die geen nieuwe
oorlog is begonnen, en ik daarnaast Biden, gezien zijn corrupte neigingen in de Oekraine, volslagen ongeschikt vind als baas van het machtigste land van de wereld.
Daarom doet het mij wel verdriet dat ook nu weer eigenlijk de media deze verkiezingen in de VS hebben gewonnen.
Dit is buiten de uitslag om, een zeer slechte ontwikkeling. Slecht voor de wel onafhankelijke mensen die zich tot de orde van journalisten rekenden. Waar blijven de laatste jaren figuren als een Hilterman, of andere onpartijdige personen, die zich alleen tot het duiden van feiten beperken.
Maar blijkbaar hebben ook nu weer, de personen die in de gaten hadden aan welke kant en door wie hun boterham werd gesmeerd ruimschoots gewonnen.
Naakte feiten dus, gebracht zonder evangelisch aandoende verdraaiingen van gebeurtenissen en uit hun verband gerukte uitspraken van personen, wiens gedachtengoed blijkbaar niet overeenkomt met het gedachtengoed van het zich verslaggever noemende persoon, moeten weer regel worden.
Ik kan me indenken dat iemand die voor bv de Volkskrant, op Joop of Trouw werkt, zijn afkeer van bv ondernemende mensen in zijn stukjes laat doorschemeren.
Maar van door de hele gemeenschap betaalde zenders zoals bv de NOS, verwacht ik onpartijdige verslaggeving.
Hopelijk zien ook de partijdige mensen straks weer het licht.

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2020 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

We worden niet geregeerd door de MSM, de linkse MSM faciliteert het linkse gedachtengoed en heeft een prominente rol in de linkse indoctrinatie. Het onderwijs zit in de slipstream bij deze linkse indoctrinatie. Kinderen worden niet meer mee op reis genomen door het politieke landschap, kinderen wordt verteld wat goed en fout is. De rechterkant van dit politieke landschap wordt bestempeld als gevaarlijk, slecht, fout en gewelddadig, de politiek grijpt niet in, sterker nog, als het vuurtje niet warm genoeg is, stoken zij het wel warm.

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2020 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dit alles komt ook volgens mij, door het volkomen gebrek aan helden in ons land. Echte dappere helden zoals bv Willem Barensz ontbreken al jaren.
Tegenwoordig zijn de helden van onze jeugd, figuren die als acteur of liedjeszanger hun brood verdienen, graaiend bezit vergaren of mensen met de grootste bek. Onze jeugd kan niet meer naar bv Indie om nieuwe horizonten te ontdekken, de verbinding tussen Amazone en de Orinoco is ontdekt, antibiotica is al uitgevonden.
Veel geldbezit heeft de zucht naar avontuur en nieuwe ontdekkingen overgenomen.

Ik zag wel eens extreem-linkse gevaarlijke figuren, maar zelden iemand in dezelfde categorie bij extreemrechts. Ik ken eigenlijk niet 1 extreem rechts figuur.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie