Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Rutte opnieuw lijsttrekker
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Rutte opnieuw lijsttrekker
BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De kogel is door de kerk: Premier Marc Rutte wordt de lijsttrekker voor de VVD bij de komende verkiezingen. Daarmee is het vrijwel zeker dat hij ook nu weer premier wordt, want de VVD staat op straatlengte voorsprong op alle andere partijen in de peilingen. Meneer Rutte zou hiermee de langst zittende premier ooit worden in ons land.

Ik ben erg blij met de heer Rutte en zijn keuze voor het lijsttrekkerschap. Volgens de peilingen kan de VVD zo'n 45 zetels scoren, wat een megawinst is. Goed dat er zo'n brede steun is in het land voor Rutte en de de VVD !

Rutte: FOUR MORE YEARS !!!

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Zou ook ijdele hoop zijn, want er zijn nog veel door msm domgemaakte/domgehouden schapen.
Maar er ontwaken ook steeds meer mensen, zeker in deze cojona-dictatuur, het verzet wordt sterker.
#RutteRotOp ! #destroythemsm ! #destroytheeu !

JENSEN for president !!!

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jensen for president, hahahaha....die plofkop is nog te stom om een vlieg naar de stroop te lokken.
Verder moet ik u tekeurstellen, hoor: het verzet tegen Rutte en het corona beleid is minimaal. Dat die gasten hard schreeuwen, wil niet zeggen dat hun aantal daarmee groter wordt.
Daarentegen is Rutte populairder dan ooit.
En dat vind u domme mensen? Wat een arrogantie !

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Icesurfer schreef:
Zou ook ijdele hoop zijn, want er zijn nog veel door msm domgemaakte/domgehouden schapen.
Maar er ontwaken ook steeds meer mensen, zeker in deze cojona-dictatuur, het verzet wordt sterker.
#RutteRotOp ! #destroythemsm ! #destroytheeu !

JENSEN for president !!!

Asjeblief zeg. Als jij wilt dat Nederland naar de knoppen wordt geholpen, moet je vooral stemmen op deze nitwit.
IJdeltuit en leeghoofd eerste klas wil voor ons gaan bepalen hoe wij moeten denken?
Nee, dan zou ik nog eerder op Andre van Duin stemmen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Kan je nagaan wat voor leeghoofden hier bij Weerwoord zitten...

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 14:42 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ja, als je Jensen als premier wil ben je toch echt rijp voor een psychiater, eentje van het kaliber Hannibal Lector dan wel te verstaan. Die weet hoe je dit soort patienten moet aanpakken.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De enige logische keus voor de VVD op dit moment.

Echter...

Even los van Rutte als persoon of als premier, het is behoorlijk ongezond als 1 man bijna 19 jaar partijleider is (als ie zn komende termijn afmaakt). Dit is niet handig, de VVD wordt Rutte en de VVD wordt de coalitie. Het eigen geluid is weg, er komt een relatief op het midden gericht verkiezingsprogramma, iedereen met ambitie is weg (want altijd in de schaduw van Rutte). Dit is wachten op een CDA-scenario: zodra Rutte vertrekt, stort de VVD als partij in elkaar.

Ik herken mijn VVD nu al amper meer.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
De kogel is door de kerk: Premier Marc Rutte wordt de lijsttrekker voor de VVD bij de komende verkiezingen. Daarmee is het vrijwel zeker dat hij ook nu weer premier wordt, want de VVD staat op straatlengte voorsprong op alle andere partijen in de peilingen. Meneer Rutte zou hiermee de langst zittende premier ooit worden in ons land.

Ik ben erg blij met de heer Rutte en zijn keuze voor het lijsttrekkerschap. Volgens de peilingen kan de VVD zo'n 45 zetels scoren, wat een megawinst is. Goed dat er zo'n brede steun is in het land voor Rutte en de de VVD !

Het zou zomaar eens de reden kunnen zijn dat Klaas Dijkhoff vertrekt. Doodzonde dat hij de brui eraan geeft en het politieke schaakbord gaat verlaten. Indien een politicus te lang aanblijft in de hoogst haalbare rol wordt hij de identiteit van de partij. Ik kan me voorstellen dat Klaas Dijkhoff ambitieus is, honger heeft naar meer, maar die honger niet gestild wordt door de VVD en hij wil voorkomen dat hij vastroest bij de VVD.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Verder verbaast het mij dat de VVD het goed doet in de peilingen. Zij hebben hun partij-identiteit overboord gekiept, zichzelf toegebogen naar coalitiepartijen en flink wat stappen naar links gezet.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Beste VVD'er,

Ik wil graag nog een keer door als minister-president.

Met elkaar staan we op dit moment voor een enorme beproeving met het virus. We zijn met zeventien miljoen mensen bezig om over de berg te komen, met een kaart die ons maar gedeeltelijk de weg wijst. Aan deze beproeving wil ik leiding geven. Daarom stel ik mij opnieuw kandidaat als lijsttrekker van de VVD.

In een interview met De Telegraaf vertel ik meer over mijn drijfveren, de moeilijke fase waar we nu doorheen gaan en hoe we hier samen sterker uit gaan komen. Dat interview is hier te lezen.

De komende tijd doe ik alles wat nodig is om Nederland door deze fase van de crisis te loodsen. Dat is wat nu mijn focus en aandacht vraagt. Daarom doe ik, als het over het voeren van campagne gaat, nu even niets. Deze campagne gaat soms anders worden dan we gewend zijn, maar ik weet zeker dat we er samen een succes van gaan maken. En ik reken op jou om, samen met al die VVD’ers in het land, ons verhaal te vertellen.

Hartelijke groet,

Mark Rutte

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2020 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik zei t al: de VVD maakt met haar verkiezingsprogramma een ruk naar links.

Ik kan niet anders dan mijn keuze nu heroverwegen. Helaas.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2020 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Ik zei t al: de VVD maakt met haar verkiezingsprogramma een ruk naar links.

Ik kan niet anders dan mijn keuze nu heroverwegen. Helaas.

Ik ook. Maar dan de andere kant op: ik zou kunnen overwegen VVD te stemmen. Maar voor die keuze is het nog veel te vroeg.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2020 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik wil een premier die opkomt voor alle Nederlanders, dus niet alleen het rijke deel en de grote clubs als bv Philips en Shell.
Een premier voor burgers, boeren en buitenlui, en niet alleen voor de Randstad omdat daar de meeste mensen wonen.
Het gedogen voor van alles en nog wat moet stoppen.
Dus en premier met ruggengraat zoals in Hongarije, Polen, Engeland en Rusland. Desnoods met een Trump aan het hoofd die eerst opkomt voor de landgenoten.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 2:28 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:

Ik ben lid geweest van de VVD en in Amsterdam was een politiek café. (1986-1996)
Met veel sprekers, van Ina Brouwer (CPN) tot Marijnessen en Roel van Duyn en Prof. Smalhout.
Veel geleerd hoe de politiek werkt, praten met mensen en vragen stellen.
Maar de VVD is nu afgezwenkt naar links
Hoe is het mogelijk dat bv zwarte Piet verboden is, dat boeken over zwarte Piet uit bibliotheken verwijderd worden.
Dat BLM en ANIFA kunnen demonstreren (zonder mondkapje) en dat er niet ingegrepen wordt.
Dat het klimaat akkoord wordt ondertekend, dat het Marasques akkoord wordt ondertekend.
Dat er 27.000 huizen te kort zijn en dat deze huizen gebouwd kunnen worden in het Groene Hart van Nederland.
Bestemt voor de Status Houders, niet voor Nederlanders die al jarenlang op een lijst staan?

Dat boeren bedrijven moeten verdwijnen?
Dat Nederland van het gas af moet? Terwijl gas schoon is, maar Nederland importeert HOUT uit Canada.
Transport met een vrachtboot die diesel gebruikt, om te verbranden als Biomassa?
Bomen worden gekapt in plaats dat er olie of gas wordt gebruikt! Zelfs kolen is beter dan HOUT.
Maar een open haard met hout wordt verboden???
Dus de VVD is gewoon Groen Links geworden.... of luisteren ze naar een oppositie partij?

Sorry maar ik vind dat Nederlandse politiek totaal de weg kwijt is.
De enige die ik normaal vind is Martin Bosma.
Hij is heel scherp en heel to the point.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat jij beschrijft is dus exact wat je voor een stem op de VVD terug hebt gekregen. En dat beschrijft dus ook dat de VVD-verkiezingsretoriek voor de verkiezingen de dag na de verkiezingen het tegengestelde waard zijn. En dit is al tientallen jaren aan de gang.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 14:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Verder verbaast het mij dat de VVD het goed doet in de peilingen. Zij hebben hun partij-identiteit overboord gekiept, zichzelf toegebogen naar coalitiepartijen en flink wat stappen naar links gezet.

Op links en in het centrum is voor de VVD de meeste winst te behalen, alleen verloochenen ze wel hun eigen idealen. Ik kan me na dit jaar amper voorstellen dat er nog veel ondernemers, zelfstandigen en zzp-ers zijn die zich nog echt thuis voelen bij de VVD.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Sorry maar ik vind dat Nederlandse politiek totaal de weg kwijt is.
De enige die ik normaal vind is Martin Bosma.
Hij is heel scherp en heel to the point.

Klopt Elisabeth, dat vind ik ook.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Op links en in het centrum is voor de VVD de meeste winst te behalen, alleen verloochenen ze wel hun eigen idealen. Ik kan me na dit jaar amper voorstellen dat er nog veel ondernemers, zelfstandigen en zzp-ers zijn die zich nog echt thuis voelen bij de VVD.

Politiek-strategisch is het inderdaad wel slim.

Het CDA onder De Jonge is op rechts geen concurrent voor de VVD. De FvD is geimplodeerd en op de PVV stemmen geen serieuze mensen die je over kunt halen VVD te stemmen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Haha Royy droomt nog steeds van een grote VVD... de VVD is gewoon de nieuwe PvdA joh. Ik zeg: fuseren.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici