Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Navalny aan de beterende hand ! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Feb 13, 2021 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Poetin is hard bezig om de "democratie" in Rusland te beschermen... toch Cliff?

Geen idee Royy, wat voor anti Rusland propaganda heb je nu weer gelezen?

Zover ik weet is het toch echt het westen wat voortdurend Rusland treitert, niet andersom.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 14, 2021 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Navalny wordt in de gevangenis gemikt met van allerlei onheuse beschuldigingen en een showproces.

Maar ik had weinig anders van je verwacht Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 15, 2021 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gelukkig zijn de democraten niet bezig met een showproces tegen hun politieke opponent Laughing

Wat Navalny betreft: het is weer zo'n typische pion van het westen. Helemaal opkloppen tot een serieuze tegenkandidaat van Poetin, net als destijds met bv. Gary Kasparov.

Zit Rusland op Navalny te wachten? Dat is maar zeer de vraag.

Wat het westen betreft: ze misbruiken Navalny tegen Poetin. Maar Navalny is helemaal niet iemand die het westen daar aan de macht wil. Navalny is behoorlijk nationalistisch en pleit voor een sterk Rusland naar buiten toe. Verwacht van een Rusland met Navalny aan het roer geen vriend in het oosten.

Verder is het vooral een interne aangelegenheid.

En ik snap die Navalny ook niet. Had prima oppositie kunnen voeren vanuit Duitsland of ergens anders, gaat naar Rusland terug en weet zeker dat hij daar opgepakt wordt. Of vergiftigd. Wil jij persé als martelaar sterven ofzo?

Wat wel mooi is, is dat het westen nu niet kan zeggen dat er niet gedemonstreerd mag worden tegen Poetin. We hebben de afgelopen tijd gezien dat dat wel degelijk kan en mag, en dat er ook ruimte is voor een behoorlijk tegengeluid. Die Navalny brengt een video uit die Poetin volledig door het slijk haalt. Tot nu toe ademt hij nog.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 15, 2021 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zag op TV het herbegraven in Rusland van bij de inval van Napoleon gesneuvelde Westerse soldaten. Toch netjes van die Russen.
Ik vraag me af of ook de uit ons Westen afkomstige soldaten van Adolf Hitler straks als ze terug gevonden worden, netjes door Poetin worden herbegraven.
En de doden eens door Florence Nigthengale verpleegde(uitvindster van het Rode Kruis) soldaten uit Frankrijk en Engeland afkomstige westerse soldaten die de Turken hielpen in de Krimoorlog. Worden die ook straks door de Russen met militaire eer begraven)
We gaan nog verder, Moeten de Russen ook de mariniers uit ons eigen lieve landje, die in 1770 die met onze eigen admiraal Van Kindsbergen de Russen hielpen om de Krim te bevrijden van de islamitische slavenhalers.
Allemaal verplicht herbegraven door de Russen.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Al "bladerend" door de diverse onderwerpen kwam ik deze over Navalny tegen.
Navalny zit inmiddels in een strafkamp, volgens mij puur om reden dat hij zich kritisch uit laat over Poetin.
Zo gaat het helaas vaker in het Rusland van Poetin. Poetin is steeds meer op weg om de democratie - voor zo ver die er al is - in Rusland om zeep te helpen.
Demonstraties worden verboden, punkmeisjes zijn vervolgd vanwege een kritisch liedje, een jong meisje dat op straat uit protest de Grondwet stond voor te lezen staat celstraf te wachten, Navalny is vergifigd en heeft het amper overleefd, en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
En dan de leugens en desinformatie, zoals Poetins hardnekkige ontkenning van de bewezen Russische verantwoordelijkheid rond de MH17...ongelofelijk en verontrustend.
Ik heb kennissen in Oekraine. Ook daar maakt men zich terecht grote zorgen.
En dan te bedenken dat er hier mensen zijn, vooral onder de aanhang van Baudet, die Rusland steunen terwijl ze zich beklagen over het beknotten van hun vrijheid in Nederland.
Ongelofelijk.....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Navalny is in hongerstaking en wil graag als martelaar sterven. Hij lijkt op de goede weg. Een ultiem politiek statement.

Beetje theatrale zelfmoord wat mij betreft, maar als iemand graag dood wil... ik ben voor zelfbeschikking.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Zal best. Maar dat maakt van Rusland niet minder de schurkenstaat van onderdrukking, leugens en desinformatie die ze dankzij Poetin nu zijn.
Maar dat ontken je ook niet gelukkig.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik erken het ook niet. Ik zie een belachelijke stroom anti-Rusland propaganda die tekenend is voor de nieuwe koude oorlog waarin we zitten. Ik trap er niet twee keer in.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Groot Vizier

Ik weet niet of het propaganda is. Sommige zaken lijken me onweerlegbaar. Zoals de arrestatie van de 19 jarige Olga die werkkamp boven het hoofd hangt omdat ze tegenover een groep Omons de grondwet stond voor te lezen.
Rusland geeft het zelf toe....al zeggen ze het in andere bewoordingen ("ondermijning en opruiing")
Zo zijn er tal van voorbeelden. Dat er veel aandacht voor is vind ik niet meer dan logisch. We hebben het hier over een machtig land en die kun je et beste goed in de gaten houden.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Wie een oorlog of oorlogen zelf meegemaakt heeft verafschuwt oorlog !

Jürgen Todenhöfer heeft veel oorlogen meegemaakt, hij wil geen koude of hete oorlogen.
En die hele oorlogshitserij van de msm, hou toch op over die Navalny , nord stream en andere
oorlogspropaganda. Zoals Frank Zappa al zei : " De msm is de p.r. afdeling van de oorlogsindustrie. " Evil or Very Mad

fckMSM, fckEU, fckNATO

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Groot Vizier schreef:
Zoals de arrestatie van de 19 jarige Olga die werkkamp boven het hoofd hangt omdat ze tegenover een groep Omons de grondwet stond voor te lezen.

Dat is dan ook gewoon niet zo. Waar haal je dat vandaan?

Olga las op 17 jarige leeftijd de grondwet voor. Er gebeurde verder helemaal niets. Toch sieren deze foto's alle media.

Twee jaar later ging ze met rode verf aan de haal om een prachtig monument te bekladden, ofwel dit gebouw:

Ik weet zeker als in Nederland een paar jongeren een prachtig monument gaan bekladden met rode verf, dat iedereen moord en brand schreeuwt.

Wat krijg Olga (die inmiddels gewoon meerderjarig/volwassen is) voor straf? Twee jaar huisarrest. Ze hoeft dus niet naar de gevangenis en al helemaal niet naar een werkkamp.

Dat zou men hier een hele lage straf vinden. Als een stel Marokkaanse jongeren uit een protest (bv. tegen Israël) het binnenhof met rode verf bekladden... dan weet ik wel hoe iedereen reageert als ze twee jaar thuisarrest krijgen.

Dus nogmaals:

Quote:
Ik weet niet of het propaganda is. Sommige zaken lijken me onweerlegbaar. Zoals de arrestatie van de 19 jarige Olga die werkkamp boven het hoofd hangt omdat ze tegenover een groep Omons de grondwet stond voor te lezen.

Dit is op heel veel manieren weerlegbaar. Dat blijkt maar weer. Sterker nog: wat je hierboven stelt neigt verschrikkelijk naar FakeNews. En ik neem het je niet kwalijk, je bent een product van de huidige propaganda in een nieuwe koude oorlog.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ja, helaas in een nieuwe koude oorlog. Sad

De p.r. afdeling van de oorlogsindustrie loopt op volle toeren.

BerichtGeplaatst: Do Mei 20, 2021 1:19 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Cliff heeft zich ingegraven in een loopgraaf. Wat minder waanzin en wat meer rationele benadering lijkt mij bevorderlijk voor een zinvolle meningsuitwisseling.

Hoe gevaarlijk is Putin? Ik denk niet dat hij een gevaar is voor de wereldvrede. Wel is hij ondemocratisch, maar sterke en dus ondemocratische leiders zijn de enigen die Rusland stabiliteit brachten door de eeuwen heen, van Iván IV, Peter de Grote, Alexander II, Stalin tot Putin, niet gek dat de russen daar de voorkeur aan geven. Rusland heeft, door de eeuwen heen, ook met veel invasies te maken gehgad: Zweden. Litauen/Polen, de Gouden Horde, Ottomanen, Napoleón, Hitler. Vanuit de Geschiedenis bekeken, is wantrouwen jegens andere mogendheden niet meer dan begrijpelijk.

Dat hij intern niet echt aardig is voor oppositie en kritikasters is stuitend voor westerse begrippen, voor de russen is het niet meer dan logisch.

Ik zie Putin niet met grootschalig militair geweld zich elders in de wereld zich overal tegenaan bemoeien. Biedt die Navalny asiel, en laat Putin en de russen verder met rust, ik denk dat dat het verstandigste is.

Rusland kun je nog wel eens nodig hebben als bondgenoot, de chinezen worden steeds brutaler.

De weinige russen die ik ooit gekend heb, lijken mij prima mensen. Maar ja dat zegt verder nierts.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Mei 20, 2021 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Willem schreef:
Cliff heeft zich ingegraven in een loopgraaf. Wat minder waanzin en wat meer rationele benadering lijkt mij bevorderlijk voor een zinvolle meningsuitwisseling.

Dit is geen inhoudelijk argument Willem, alleen op de persoon. Jammer en flauw.

Quote:
Hoe gevaarlijk is Putin? Ik denk niet dat hij een gevaar is voor de wereldvrede. Wel is hij ondemocratisch, maar sterke en dus ondemocratische leiders zijn de enigen die Rusland stabiliteit brachten door de eeuwen heen, van Iván IV, Peter de Grote, Alexander II, Stalin tot Putin, niet gek dat de russen daar de voorkeur aan geven.

Je spreekt je hier tegen. Poetin is ondemocratisch maar de russen (de meerderheid?) geeft hier voorkeur aan? Als de meerderheid de voorkeur geeft aan een sterke autocratische leider, at maakt hem dan niet democratisch? Alle polls geven aan dat de meerderheid van de Russen achter hem staat.

Quote:
Rusland heeft, door de eeuwen heen, ook met veel invasies te maken gehgad: Zweden. Litauen/Polen, de Gouden Horde, Ottomanen, Napoleón, Hitler. Vanuit de Geschiedenis bekeken, is wantrouwen jegens andere mogendheden niet meer dan begrijpelijk.

Correct, maar je vergeet het belangrijkste: de belofte aan Gorbatsjov om de NAVO niet oostwaarts te laten oprukken. En wat deed het westen? Tot aan de landsgrenzen van Rusland hun militaire basissen uitbreiden, oefeningen houden aan de grens, voormalige vriendschappelijke staten van Rusland opstoken en met een lidmaatschap van de NAVO/EU verleiden (terwijl niemand in de EU op die staten te wachten zit)

Quote:
Ik zie Putin niet met grootschalig militair geweld zich elders in de wereld zich overal tegenaan bemoeien.

In tegenstelling tot het westen hè.

Quote:
Biedt die Navalny asiel, en laat Putin en de russen verder met rust, ik denk dat dat het verstandigste is.

Navalny zat veilig in Duitsland maar wilde persé terugkeren terwijl hij wist daar gearresteerd te worden. Na zijn arrestatie ging hij direct in hongerstaking. Ik ben ervan overtuigd dat Navalny als politiek gevange/martelaar wil sterven.

Quote:
Rusland kun je nog wel eens nodig hebben als bondgenoot, de chinezen worden steeds brutaler.

Ik zou Rusland met argusogen bekijken. Net als de VS en de Chinezen. Ik ben liever iemand die uitgaat van de eigen kracht. Die zogenaamde bondgenoten naaien je voortdurend, vooral dus onze bondgenoot de VS.

Quote:
De weinige russen die ik ooit gekend heb, lijken mij prima mensen. Maar ja dat zegt verder nierts.

Zegt inderdaad niets. De 4-5 Chilenen die ik gekend heb waren allemaal achterbaks, leugenachtig en onbetrouwbaar. Zegt ook niets.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 21, 2021 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Bekijk de laatste uitzending
RTL Nieuws
Nieuws
Economie
Sport
Entertainment
Tech
Lifestyle
EditieNL
Uitzendingen
13°
1 files / 3 km

Fouten onderzoeksmissie MH17
ALLE 14 ARTIKELEN
Fouten onderzoeksmissie MH17
Bedankbrief Nederland aan Oekraïense functionaris
03 september 2014 17:38
Aangepast: 03 september 2014 19:21

RTL Nieuws ontving van Aleksei Kostrubitsky, vertegenwoordiger van de hulpdiensten in Donetsk, een brief die hij op 30 augustus ontvangen heeft van de Nederlandse ambassade in Kiev. Lees hieronder de vertaling en bekijk het origineel.

ZIE OOK: Lees het origineel (pdf, Oekraïens en Engels)

Aleksei Aleksandrovich Kostrubitsky
Vertegenwoordiger hulpdiensten
Overheid regio Donetsk

Augustus 2014
Assistentie MH-17

De Internationale Missie voor het Beschermen van het Onderzoek naar de vliegramp met vlucht MH-17 wil graag zijn dankbaarheid en complimenten overbrengen aan de regionale tak van de hulpdiensten voor het uitstekende werk bij het bergen van stoffelijke overschotten en persoonlijke bezittingen vlak na de ramp met de Boeing 777. De experts in Nederland, die nu bezig zijn om de menselijke resten te identificeren, zijn diep onder de indruk van de professionele manier waarop de hulpdiensten in Donetsk met de lichamen zijn omgegaan.

Om een laatste bezoek van de Internationale Missie aan de rampplek zo goed mogelijk voor te bereiden, zou het voor de experts nuttig zijn om het zoekplan te kennen dat tijdens de eerste dagen op de site voor het bergen gebruikt werd. Deze hulp zou gecoördineerd kunnen worden met de vertegenwoordigers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa in Donetsk.

---Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar ik las een loflied op onze eigen Timmermans, U weet wel de man die in een toespraak de uitstekend fungerende Separisten uit Donetsk beschuldigde van lijkenroof en dat huilend voordroeg in een toespraak voor de VN.
Ik zet dat hier maar weer eens neer, want dit bericht kan maarzo weer verdwijnen in de vergetelijkheid. De helft kon ik nu al niet terugvinden. Dit soort berichten willen nog al eens verdwijnen van het internet

BerichtGeplaatst: Za Mei 22, 2021 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als ik de baas was in een land en ik had een inlichtingen dienst als het CIA of iets dergelijks tot mijn beschikking, gaf ik hen opdracht een serieuze tegenkandidaat in een park te vermoorden met een mes, en ik liet het lichaam in de Wolga gooien.
Denkt iemand hier bij zijn volle verstand, dat de Russen met een ingewikkeld gif gaan zitten klooien. Ze schieten ook raketten naar Venus, dat kunnen ze dan weer wel.
Alleen geestelijk onvolwaardigen geloven zulke onzin. Zeker van Bellingcat gehoord, of Max van Praag.