Geplaatst: Za Sep 05, 2020 16:51 |
|
|
|
Lampje schreef: | Want waarom zou je niet mee willen werken om de waarheid te achterhalen als je het niet gedaan hebt ? |
Rusland heeft inmiddels wel heel veel redenen om niet meer mee te werken met het westen. Sterker nog, ik denk dat het westen ook helemaal niet wil dat Rusland meewerkt. Voor tal van zaken zien we de standaard boodschap 'Rusland heeft gedaan'. Brexit, MH17, Trump, Skripal, Litvinenko, Oekraïne referendum, hackaanvallen, etc. etc. en dus ook Navalny.
En in al die beschuldigingen ontbreekt één ding: bewijs. Structureel ook. En het is inmiddels ook niet meer belangrijk. Kijk naar de 'inmenging van Rusland in de verkiezingen in de VS'. Het is jaren en jaren in het nieuws geweest. Er zijn onderzoeken geweest door de FBI. Er is nooit iets concreets gevonden. Maakt het uit? Nee. Met grote regelmaat lees je hier nog steeds in de pers dat Rusland dit gedaan heeft.
Bewijzen zijn helemaal niet relevant meer lijkt het, de beschuldiging is een doel op zich geworden.
Ik wil nog steeds bewijzen. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 05, 2020 20:03 |
|
|
|
Die bewijzen wil ik ook. Des te meer reden voor Rusland om mee te werken, want dan zijn ze in staat om hun eigen onschuld beter te bewijzen dan wanneer ze dit aan anderen overlaten. Is dat laatste het geval, dan zal waarschijnlijk weer het ultieme bewijs ontbreken, terwijl er wel weer de verdenking blijft hangen richting Rusland. Waarom zou het Kremlin dat willen ? Mee werken aan het onderzoek kan ze alleen maar voordeel opleveren als ze het inderdaad niet gedaan hebben zoals ze zelf zeggen. Niet mee willen werken maakt ze hooguit nog meer verdacht.
Overigens acht ik het ook waarschijnlijk dat de Russische geheime dienst achter de vergiftiging (en meer zaken) zit, zonder medeweten of goedkeuring van het Kremlin. Geheime diensten werken nogal eens geheel autonoom. Ik herinner mij de moord op pater Popieluszco in Polen, in de nadagen van de communistische tijd, onder het bewind van generaal Jaruzelski. Twee agenten van de Poolse geheime dienst zaten daar achter, de betrokkenheid van de Poolse overheid kon niet worden aangetoond en later na de val van het communisme werd officieel vastgesteld (na uitvoerig onderzoek) dat de Poolse overheid daadwerkelijk van niets wist. |
|
_________________ Waar religie geboren wordt, sterft het verstand. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 06, 2020 9:03 |
|
|
|
Het zijn communicerende vaten: je bewijst automatisch je onschuld als je het bewijs levert van een schuldige (anders dan jijzelf).
Als je meewerkt aan een onderzoek werk je mee aan het vinden van de schuldige. Waarom zou je dat niet doen als je zelf weet dat je onschuldig bent ?
Nog los daarvan: vooropgesteld dat Rusland er inderdaad niets mee te maken heeft, waarom willen ze dan niet meewerken aan het vinden van de dader of daders ? Het gaat om de vergiftiging van één van hun eigen burgers. Is het dan niet op zijn minst netjes dat je gaat meehelpen onderzoeken wie dit gedaan heeft ? |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 06, 2020 10:38 |
|
|
|
Meehelpen ja, onschuld bewijzen nee...
Maar ik weet zelf niet of ik er op zou wachten om in een onderzoeksgroep te stappen met 10 mensen waarvan 9 de presumptie hebben dat jij het hebt gedaan.
Ik zou liever een objectieve onderzoeksgroep hebben.
Strict juridisch gezien is het trouwens altijd beter om te zwijgen als alle verdenking op je ligt en je kunt zelf je onschuld niet bewijzen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 06, 2020 11:13 |
|
|
|
Tja, dan is de vraag wat een strikt objectieve onderzoeksgroep is.
Als die na uitvoerig onderzoek tot de conclusie zouden komen dat Rusland er achter zit, zal het commentaar onmiskenbaar zijn dat het onderzoek niet objectief is uitgevoerd omdat Rusland zelf er bij betrokken is geweest. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 06, 2020 11:18 |
|
|
|
Nou ja, dat kan een goede reden zijn. Waarom zou je verdachten betrekken in je onderzoek? Soms is dat helemaal niet handig, ze kunnen verkeerde informatie geven. Zagen we ook bij MH17 van zowel Oekraïne als Rusland. Waarbij één van de twee landen in de onderzoeksgroep zat en notabene een veto kreeg op onderzoeksresultaten. Maar goed, daar hebben we het genoeg over gehad.
Misschien, als Rusland hoofdverdachte is, wel goed dat ze juist niet in de onderzoeksgroep zitten. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 06, 2020 12:11 |
|
|
|
Ik vind het prima als Rusland niet mee wil werken aan een onderzoek naar de vergiftiging van de heer Navalny, maar dan achteraf niet zeuren over dat het onderzoek subjectief was wanneer de uitkomst is dat Rusland er achter zit. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 06, 2020 12:53 |
|
|
|
Als er maar bewijzen op tafel komen Lampje, en niet zoals het tot nu toe altijd gaat: jarenlang beschuldigen en geen enkel hard bewijs. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 10, 2020 12:00 |
|
|
|
Als men gaat beweren dat Rutte een pedofiel is zonder bewijs. Moet Rutte dan gaan bewijzen dat het kolder is.
Moet je voor de aardigheid eens lezen waar Trump op sommige linkse sites van wordt beschuldigd. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 10, 2020 17:42 |
|
|
|
Tot nu toe heb ik helaas bij Skripal en Litvinenko geen enkel bewijs gezien. Jij wel? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 10, 2020 19:51 |
|
|
|
Nee. Sterke vermoedens zijn iets anders dan bewijs.
Maar vreemd blijft het wel, vindt u niet ? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 10, 2020 23:00 |
|
|
|
Wat is vreemd, dat spionnen gedood worden door geheime diensten? Volgens mij is dat al zo lang ze bestaan.
Niet zo vreemd meer.
WASHINGTON — The Chinese government systematically dismantled C.I.A. spying operations in the country starting in 2010, killing or imprisoning more than a dozen sources over two years and crippling intelligence gathering there for years afterward.
[knip]
But there was no disagreement about the damage. From the final weeks of 2010 through the end of 2012, according to former American officials, the Chinese killed at least a dozen of the C.I.A.’s sources. According to three of the officials, one was shot in front of his colleagues in the courtyard of a government building — a message to others who might have been working for the C.I.A.
https://www.nytimes.com/2017/05/20/world/asia/china cia spies espionage.html
Hebben we niet zoveel over gehoord in de media, toch? |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Sep 11, 2020 9:33 |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Sep 11, 2020 9:44 |
|
|
|
Dus de Russische nakomelingen van de KGB hebben een hoop van hun kundigheid verloren, tot grote blijdschap van het Westen en de FBI.
Die nu stomme Russen krijgen het niet eens voor elkaar om een tegenstander via hun oude communistische kennis te vergiftigen. Wat een prutsers zijn het geworden.
Zelfs ik zou kans zien om een persoon in deze paddestoelentijd, met goed gevolg te vergiftigen. Ik zou gewoon enkele paddenstoelen zoals de Satansboleet tussen zijn sperziebonen serveren. Of wat rattevergif. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Sep 11, 2020 20:12 |
|
|
|
Ik denk echt dat dat fake news is. Iemand roept het weer, zonder enig bewijs. Ongetwijfeld zorgen corrupte politici goed voor zichzelf, maar de rijkste man ter wereld met 175 miljard dollar? Geloof ik geen fuck van.
Overigens officieel verdient Poetin € 116.554,00 per jaar. Mark Rutte zit officieel een stuk hoger, € 170.910,00.
Er zal door Poetin een hoop meer bijgestolen worden. Maar 175 miljard en dan ook nog in het buitenland gestald? Nope. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 8:28 |
|
|
|
Als Poetin die Rus zou willen vermoorden kan hij zonder veel moeite een verwarde man opdracht geven die tegenstander af te schieten. Amsterdam heeft nog wel wat verwarde mannen, maar ook vrouwen in de aanbieding. Ik denk dat er ook in Moskou nog genoeg verwarde mensen rondlopen om een perfecte moord te plegen.
Is er hier iemand die gelooft dat Poetin (volgens de linkse media stinkend rijk) met een ingewikkeld vergif gaat lopen klooien. Die zou gewoon, net als elk verstandig mens, rattenkruid nemen of voor mijn part bleekwater.
Als je die onzin gelooft moet je zelf ook wel flink verward zijn, en natuurlijk "Joop" uitpluizen.
Zalig zijn de armen van geest. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 12, 2021 22:43 |
|
|
|
Gaat lekker in Rusland trouwens...
Poetin is hard bezig om de "democratie" in Rusland te beschermen... toch Cliff? |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 13, 2021 11:46 |
|
|
|
Lampje schreef: | Inmidddels is duidelijk geworden dat de heer Navalny inderdaad vergiftigd is, met het zenuwgas waarmee ook Skripal met zijn dochter werd vergiftigd.
Opponenten van het regime in Moskou.
Tel daarbij op de kritische artsen die spontaan uit ramen naar beneden vielen, en je gaat je toch afvragen wie of wat hier achter zit. Daar de heer Poetin natuurlijk boven alle twijfel verheven is zijn er nog twee opties over:
een complot van het westen.
toch puur toeval.
O, wacht, ik vergeet nog een derde optie: allemaal leugens! Fake news ! Riooljournalistiek. |
Denkt iemand bij zijn volle verstand werkelijk dat de KGB geen kans ziet om iemand in 1x te vergiftigen..
Zelfs ik, als volslagen leek op het moordende gebied zou, als ik echt van plan was om iemand om zeep te helpen die maan gegarandeerd naar de andere wereld helpen met gewoon rattenkruid, scheerlingwortels of muizenkorrels.
Zelfs de CIA zou het beter doen, of het FBI. Kunnen de Russen niet eerst bij hen in de leer?
Die stomme Russen kunnen blijkbaar nog steeds geen mensen vergiftigen na 70jaar koude oorlog en les van onze geheime diensten.
Maar we gebruiken nog steeds Russische raketten om mensen naar ons ruimtestation te vervoeren. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 13, 2021 11:56 |
|
|
|
|
_________________ Alleen samen krijgen we QRona eronder! |
|
|
|