Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Navalny aan de beterende hand ! Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Navalny aan de beterende hand !
BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Goed nieuws uit Berlijn. De Russische oppositieleider Navalny die een paar weken geleden met vergiftigingsverschijnselen in het ziekenhuis belandde en in levensgevaar verkeerde, is aan de beterende hand, aldus artsen in Berlijn (waar hij verblijft).
Hoe de heer Navalny groot voorvechter van de vrijheid in zijn land en uitgesproken tegenstander van Poetin deze vergiftiging heeft opgelopen, zal altijd wel een raadsel blijven. Opvallend is het wel dat critici van het regime in Moskou soms vergiftigingen oplopen of spontaan uit hotelramen vallen. Zal wel toeval wezen.....
Vanaf deze plaats wens ik de heer Navalny alle beterschap toe en wens hem alle kracht in het goede werk dat hij voor zijn vaderland verricht.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat hij inderdaad vergiftigd was, is door Duitse artsen vastgesteld. Ik geloof hen. De medische ethiek staat niet toe dat er gelogen wordt over een diagnose.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 14:25 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Dit was Brandhout, goeienavond!

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat vindt u van de vergiftiging van de heer Navalny, meneer Ryan ?

BerichtGeplaatst: Di Sep 01, 2020 23:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
groot voorvechter van de vrijheid in zijn land

Waar blijkt dat eigenlijk uit?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 1:52 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ik vraag mij gaandeweg meer af of een land als Rusland eigenlijk wel geschikt is voor een westers type democratie. Al eeuwenlang liepen ze achter sterke leidersfiguren aan (en die soms later weer verguisd werden) en eeuwenlang hebben juist slechts sterke leidersfiguren het land stabiliteit en vooruitgang gebracht. De hang naar de krachtige leider is daarom niet vreemd. En zo is de politieke strijd in Rusland minder een zaak van beleidsvoorstellen dan van wie de lakens uit mag delen.

Kerenski was sociaaldemocraat, een man van overleg, consensus, westerse waarden, Lenin een man van harde overtuigingen, harde hand, genadeloos optreden. Lenin werd geloofwaardig geacht, Kerenski werd verguisd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 2:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zou best kunnen. Russen willen voornamelijk duidelijkheid. Dat de politiek corrupt is staat voor een Rus bij voorbaat vast. Dus zeer conservatief: weet wat je hebt, ruil nooit voor iets nieuws. De volgende leider, wie het ook zijn mag, kan rekenen op een lange zit.

Trouwens zie je dat wel meer nu. In de VS begint het ook op te vallen dat iedere president het maximaal aantal termijnen uitzit. Stel dat ze daar geen grens zouden kennen van 2 keer 4 jaar, dan hadden we misschien nu ook nog met Bill Clinton, George Bush, Barak Obama of zelfs Trump gezeten.

Blijkbaar willen mensen ook daar geen verandering in leiderschap, maar wordt het nu eenmaal wettelijk afgedwongen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Inmidddels is duidelijk geworden dat de heer Navalny inderdaad vergiftigd is, met het zenuwgas waarmee ook Skripal met zijn dochter werd vergiftigd.
Opponenten van het regime in Moskou.
Tel daarbij op de kritische artsen die spontaan uit ramen naar beneden vielen, en je gaat je toch afvragen wie of wat hier achter zit. Daar de heer Poetin natuurlijk boven alle twijfel verheven is zijn er nog twee opties over:
een complot van het westen.
toch puur toeval.

O, wacht, ik vergeet nog een derde optie: allemaal leugens! Fake news ! Riooljournalistiek.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=586833#586833

Geen reactie?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jawel hoor. Navalny heeft de moed om het op te nemen tegen een regime dat grossiert in repressie. Ik weet dat u dat niet wilt horen, maar feit is dat het bewind van Poetin niet gediend is van teveel tegengeluid. Niet dat het niet mag: Rusland is zeker niet de ergste dictatuur, maar autoritair is het bewind zeker. En het is onder anderen Navalny die deze autoritaire trekjes agendeert en appeleert aan meer vrijheden.
En nu u: wat denkt u, wie zou er achter de vergiftiging kunnen zitten ? Of is het alemaal fake nieuws opgeklpt door de MSM ?

BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 5:42 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Geen reactie ?

BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Doe eens rustig, ik woon niet op Weerwoord. Ik zag dat je hierboven gereageerd had maar niet op mijn bijdrage, vandaar mijn vraag.

Maar je hebt dus niets waaruit blijkt dat Navalny een groot voorvechter is van de vrijheid begrijp ik?

Het enige wat je ziet is dat hij het tegen Poetin opneemt. Maar twee dictators kunnen het ook tegen elkaar opnemen, dat moge duidelijk zijn. Ik heb nog nooit iets gezien van Navalny dat hij het zo goed met de vrijheid voor zou hebben.

Wat ik weet is dat Navalny nogal nationalistisch is en graag een sterk Rusland ziet. Hij pleitte er ooit voor om alle Georgiërs uit het land te donderen, de deugniet. Sowieso is hij behoorlijk anti immigratie, wat misschien best goed is, maar Rusland's problemen met immigranten zijn nihil t.o.v. wat wij hier ervaren.

Ik ben dus zeker niet tegen Navalny, maar mocht hij ooit aan de macht komen verwacht dan een nog sterker nationalistisch Rusland wat de militaire confrontatie met het buitenland ook niet schuwt. Navalny wil Russische troepen in Zuid Ossetië en Abkhazië en schaarde zich vierkant achter de oorlog tegen Georgië.

Ik denk dat het lood om oud ijzer is... maat het westen roept natuurlijk bij voorbaat al dat iedereen een serieuze tegenkandidaat is voor Poetin. Ooit schoven ze de clown Kasparov naar voren als serieuze oppositie van Poetin. Dat was echt een blamage. Niemand in Rusland wilde Kasparov als leider. Prima als je leuk kan schaken of dammen, maar een Nederland geleid door Jannus van der Wal had het ook niet ver geschopt.

https://youtu.be/ yMMPYV4Xkc?t=258

BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:

Hoe de heer Navalny groot voorvechter van de vrijheid in zijn land en uitgesproken tegenstander van Poetin .

Wat zit je weer te blaten!

Je weet niet eens uit wat voor hout die kerel gesneden is!
Het blijkt dat je geen snars van Rusland af weet, anders zou je niet zo zeveren.

Maar goed..
Zucht..

Denk niet dat Wilders een uitzondering is.
In Rusland heb je ook zo'n mafketels.
Ultra nationalisten, die zich communist noemen.
Maar ook duidelijk uitdragen dat ze een fascistische ideologie hebben!
Je kan het zo gek niet verzinnen, maar het loopt er echt rond.

Nou, die extreem nationalistische kliek is een mogelijk gevaar voor Rusland,
en dus mogelijk ook voor ons!
Ht punt is alleen, dat de NAVO dat rapaille blijkbaar gebruikt, om Putin in zijn wielen te rijden.
Maar als Putin iets overkomt, dan zijn juist de rapen gaar!

Je wilt toch niet dat Russische nazi's deze kant op komen?
Nou dan, ophouden met zeveren dan!

Navalny is helemaal geen groot voorvechter van de vrijheid.
Integendeel! Hij is zo'n nationalist.

BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Jawel hoor. Navalny heeft de moed om het op te nemen tegen een regime dat grossiert in repressie. Ik weet dat u dat niet wilt horen, maar feit is dat het bewind van Poetin niet gediend is van teveel tegengeluid. Niet dat het niet mag: Rusland is zeker niet de ergste dictatuur, maar autoritair is het bewind zeker. En het is onder anderen Navalny die deze autoritaire trekjes agendeert en appeleert aan meer vrijheden.
En nu u: wat denkt u, wie zou er achter de vergiftiging kunnen zitten ? Of is het alemaal fake nieuws opgeklpt door de MSM ?

Je trapt in de westerse propaganda leugens.
Inderdaad allemaal FAKE!

BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dus de man is niet vergiftigd, als ik de heer Ryan goed begrijp ? Wat was er dan met hem, een knakworstje gegeten die over de datum was ?

BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Doe eens rustig, ik woon niet op Weerwoord. Ik zag dat je hierboven gereageerd had maar niet op mijn bijdrage, vandaar mijn vraag.

Maar je hebt dus niets waaruit blijkt dat Navalny een groot voorvechter is van de vrijheid begrijp ik?

Het enige wat je ziet is dat hij het tegen Poetin opneemt. Maar twee dictators kunnen het ook tegen elkaar opnemen, dat moge duidelijk zijn. Ik heb nog nooit iets gezien van Navalny dat hij het zo goed met de vrijheid voor zou hebben.

Wat ik weet is dat Navalny nogal nationalistisch is en graag een sterk Rusland ziet. Hij pleitte er ooit voor om alle Georgiërs uit het land te donderen, de deugniet. Sowieso is hij behoorlijk anti immigratie, wat misschien best goed is, maar Rusland's problemen met immigranten zijn nihil t.o.v. wat wij hier ervaren.

Ik ben dus zeker niet tegen Navalny, maar mocht hij ooit aan de macht komen verwacht dan een nog sterker nationalistisch Rusland wat de militaire confrontatie met het buitenland ook niet schuwt. Navalny wil Russische troepen in Zuid Ossetië en Abkhazië en schaarde zich vierkant achter de oorlog tegen Georgië.

Ik denk dat het lood om oud ijzer is... maat het westen roept natuurlijk bij voorbaat al dat iedereen een serieuze tegenkandidaat is voor Poetin. Ooit schoven ze de clown Kasparov naar voren als serieuze oppositie van Poetin. Dat was echt een blamage. Niemand in Rusland wilde Kasparov als leider. Prima als je leuk kan schaken of dammen, maar een Nederland geleid door Jannus van der Wal had het ook niet ver geschopt.

https://youtu.be/ yMMPYV4Xkc?t=258

Goede en heldere reactie.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De NAVO heeft Rusland gevraagd volledig mee te werken aan het onderzoek door het OPCW naar de vergiftiging van de heer Navalny.
Tot nu toe ontkent het Kremlin elke betrokkenheid, dus lijkt het me logisch dat ze mee zullen gaan werken. Ze hebben immers niets te verbergen, dus ik zie geen reden waarom ze niet mee zouden willen werken.
Ik ben benieuwd.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:

Fake news
De man was gewoon ziek.
Maar door het westen naar Duitsland gehaald, om nog maar een keer de westerse propaganda van dienst te zijn.

Alles vanaf het moment dat ie in Duitsland aan kwam is gewoon gelogen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
De NAVO heeft Rusland gevraagd volledig mee te werken aan het onderzoek door het OPCW naar de vergiftiging van de heer Navalny.
Tot nu toe ontkent het Kremlin elke betrokkenheid, dus lijkt het me logisch dat ze mee zullen gaan werken. Ze hebben immers niets te verbergen, dus ik zie geen reden waarom ze niet mee zouden willen werken.
Ik ben benieuwd.

Ach, trap toch niet in die poppenkast in.
Sinds 2001 staat de NATO bekend als Noord Atlantische Terreur Organisatie.

Ik heb zelf in dienst gezeten.
We hadden een klein blauw boekje, waarin precies werd uitgelegd wat indertijd (voor 2001) het NAVO verdrag in hield.
Dat was volkomen in tegenspraak van wat ze (Blair en Bush) er in 2001 van gemaakt hebben!

Mijn Bron indertijd:
Marineofficier van de MARID.
Marine Inlichtingen Dienst.

Hij wist indertijd dingen te vertellen die de verhalen van de Telegraaf indertijd regelrecht naar de prullenmand verwezen.

Maar daar ga ik het hier even niet over hebben.
Je zou het toch niet geloven.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:
Lampje schreef:

Fake news
De man was gewoon ziek.
Maar door het westen naar Duitsland gehaald, om nog maar een keer de westerse propaganda van dienst te zijn.

Waar baseert u dit op ? Weet u meer dan wat wij weten ? Of zijn het gewoon vermoedens en aannames die u doet ?

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:
Lampje schreef:
Ik ben benieuwd.

Ach, trap toch niet in die poppenkast in.
Sinds 2001 staat de NATO bekend als Noord Atlantische Terreur Organisatie.

Ik heb zelf in dienst gezeten.
We hadden een klein blauw boekje, waarin precies werd uitgelegd wat indertijd (voor 2001) het NAVO verdrag in hield.
Dat was volkomen in tegenspraak van wat ze (Blair en Bush) er in 2001 van gemaakt hebben!

Mijn Bron indertijd:
Marineofficier van de MARID.
Marine Inlichtingen Dienst.

Hij wist indertijd dingen te vertellen die de verhalen van de Telegraaf indertijd regelrecht naar de prullenmand verwezen.

Maar daar ga ik het hier even niet over hebben.
Je zou het toch niet geloven.

Zal best allemaal. Maar wat is er op tegen om de zaak te onderzoeken en Rusland daarbij om medewerking te vragen ?

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ryan schreef:
Lampje schreef:

Fake news
De man was gewoon ziek.

Heb je daar (forensische) bewijzen van? Heb jij zijn medisch dossier?

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Tot nu toe ontkent het Kremlin elke betrokkenheid, dus lijkt het me logisch dat ze mee zullen gaan werken.

Ik hoop het ook, maar het Kremlin loopt het risico erin geluisd te worden.

Sowieso ook hier weer: als Navalny vergiftigd wordt, wijs iedereen naar het Kremlin. Als het dan ook nog hetzelfde gif is als bij de Skripals.... dan is het allemaal wel weer heel overduidelijk.

Ik ben ervan overtuigd dat als het Kremlin Navalny dood wil hebben, dat dat ook ongemerkt kan gebeuren via een wazig auto ongeluk ofzo.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik ben er van overtuigd dat wanneer het Kremlin iemand dood wil hebben, diegene dan ook daadwerkelijk zal overlijden.

En trouwens, was dat Novichok niet super gevaarlijk voor omstanders die ermee in aanraking komen, zelfs in miniscule hoeveelheden? In dat geval zullen de artsen die Navalny hebben behandeld in Omsk toch ook wel allemaal ziek zijn of overleden inmiddels, niet? Om nog maar te zwijgen over de passagiers in dat toestel waar Navalny in zat.

Nee ik vrees dat er meer gaten in het novichok verhaal zitten dan er doorgaans in een gemiddelde Russische weg te vinden zijn.

Het is trouwens schering en inslag, beschuldigingen aan het adres van Rusland zonder dat er ooit iets bewezen wordt. Daarom alleen al ben ik sceptisch. Zie ook het Russische 'bounty killing' verhaal. De inlichtingendiensten zeggen notabene zelf dat er geen bewijs is, maar de media blijft het maar pushen, en vooral gebruiken tegen Trump.

Het zou onderhand voor iedereen duidelijk moeten zijn dat er smerige spelletjes gespeeld worden.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Kan zijn, maar feit is dat de heer Navalny is vergiftigd. En gif waait niet spontaan in je thee, dus er zit iemand achter. De grote vraag is WIE.
En om dat helder te krijgen moet de zaak tot de bodem worden uitgezocht. Mede om te voorkomen dat er vooringenomen conclusies getrokken worden is deelname aan dit onderzoek van Rusland noodzakelijk: zij ontkennen immers, terwijl er wel verdenking tegen hen is.
Gewoon mee werken dus. Als Rusland dat niet wil, is dat natuurlijk verdacht. Want waarom zou je niet mee willen werken om de waarheid te achterhalen als je het niet gedaan hebt ?
Ik ben dus heel benieuwd.