Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wie gaat zich laten vaccineren? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wie gaat zich laten vaccineren?
ja
21%
 21%  [ 3 ]
nee
78%
 78%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 14

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Boete? We doen het in je kraanwater of pakken je als je slaapt Laughing

Tsja.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik denk niet dat er dwang aan te pas gaat komen. Het wordt geen verplichting. Als je inge├źnt bent dan ben je immers zelf wel beschermd. De keuze is dus aan jou.

Ik denk dat er wel degelijk consequenties aan zitten, voornamelijk wanneer je veel toeristen krijgt in je land. Ik vind dat een land alle recht heeft om bepaalde vaccinaties te eisen. Waarom zou je toeristen binnenlaten die allerlei ziektes mee kunnen nemen?

Bestaat al jaren... ik heb overigens slechts ├ę├ęn keer meegemaakt dat er ook echt naar gevraagd werd: het vaccinatiepaspoort.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik denk dat er wel degelijk consequenties aan zitten, voornamelijk wanneer je veel toeristen krijgt in je land. Ik vind dat een land alle recht heeft om bepaalde vaccinaties te eisen. Waarom zou je toeristen binnenlaten die allerlei ziektes mee kunnen nemen?

Welke ziekte breng jij vanuit Nederland mee? Die inentingen zijn toch allemaal beschermingen voor jezelf omdat waar je naartoe gaat bepaalde ziektes zijn?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Okee, goed punt. Mee terug dan. Als ik mij niet inent, neem ik allemaal ziektes mee terug naar Nederland. En dus heeft Nederland ook het recht om aan de grens te controleren of je wel inge├źnt bent.

Defacto maakt het dan weer niets uit als alle landen dit gaan checken.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als jij je niet laat inenten voor allemaal die enge ziektes die je elders op kunt lopen dan loop je zelf het grootste risico. Als jij dat risico wilt nemen dan moet je je niet laten vaccineren.
En soms brengen mensen inderdaad een ziekte mee terug maar dat heeft hier, behalve voor de zieke zelf, nog nooit tot grote gezondheidsproblemen geleid.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Okee, goed punt. Mee terug dan. Als ik mij niet inent, neem ik allemaal ziektes mee terug naar Nederland. En dus heeft Nederland ook het recht om aan de grens te controleren of je wel inge├źnt bent.

Als je je wel inent kan je nog steeds drager zijn Cliff.

Je beschermt jezelf dat je niet ziek zou worden.

BerichtGeplaatst: Di Sep 01, 2020 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Als jij je niet laat inenten voor allemaal die enge ziektes die je elders op kunt lopen dan loop je zelf het grootste risico.

Dat hoeft niet. Als ik besmettelijke ziektes mee terugneem naar Nederland is de kans groot dat zwakkeren daar meer last van hebben dan ik.

Quote:
En soms brengen mensen inderdaad een ziekte mee terug maar dat heeft hier, behalve voor de zieke zelf, nog nooit tot grote gezondheidsproblemen geleid.

Daar is een reden toe. Er is hier een vaccinatiegraad van >90% en zodoende zijn we in vrij grote mate beschermd. Maar wat als de vaccinatiegraad daalt naar 50%, dan zijn we ineens weer erg kwetsbaar. En ja, die ziekten komen meestal uit het buitenland waar de vaccinatiegraad nog veel lager is (of zelfs totaal afwezig).

Overigens had ik vroeger ook wel jouw mening, toen vond ik ook dat het individuele belang het zwaarste was. Ik dacht ook 'laat iedereen het lekker zelf bepalen'. Maar na een gesprek met een huisarts over dit onderwerp begreep ik dat het anders lag. Huisartsen zien vaak mensen op hun spreekuur met ziekten die hier niet voorkomen of lang geleden voorkwamen, en die ziekten hebben de pati├źnten dan meegenomen uit het buitenland. De risico's hier zijn dan aanzienlijker dan we denken.

Vergelijk het met zwerfhonden. Heel veel dierenartsen zullen je vertellen dat het importeren van zwerfhonden uit Middellandse-zee landen en ze hier een nieuw thuis geven onverantwoord is. Waarom? Ze nemen tal van ziektes mee die huisdieren hier niet hebben, of waar huisdieren hier helemaal geen weerstand tegen hebben. Ook al laten mensen hun huisdieren hier inenten tegen allerlei ziekten, ze blijven kwetsbaar voor ziekten die duizenden kilometers verderop heersen (heersten) en daar veel slachtoffers hebben gemaakt onder huisdieren en zwerfhonden.

De Spaanse griep was ook zoiets. Stel dat Zuid- en Noord-Amerika onder de inheemse bevolking een vaccinatiegraad tegen Spaanse griep had gekend van 50%. Vervolgens kwamen de Europeanen daar massaal naar toe. Uiteraard waren er minder slachtoffers gevallen dan nu, maar het zou toch nog steeds een aanzienlijk deel geweest zijn.

Terug naar Covid19. Stel dat wij er in Nederland in slagen om Covid-vrij te worden, mede doordat 50% zich laat vaccineren. Zou je dan grote groepen toeristen/migranten binnenlaten die drager zijn van het virus? Ik zeg nee. Als je ze aan de grens kunt testen en ze zijn besmet, terugsturen of in quarantaine houden. Toch? Je wilt niet weer een uitbraak in Nederland.

Wat makkelijker en sneller is, is bij de grens de vaccinatie checken. Gevaccineerd tegen Covid? Prima, kom maar door. Maar moet je dat circus van testen en quarantaine voor de rest van je leven in stand houden dan? Wat mij betreft niet. Als er een werkend vaccin is, stel het maar als eis aan de grens.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Cliff schreef:
Stel dat wij er in Nederland in slagen om Covid-vrij te worden, mede doordat 50% zich laat vaccineren.

Met de nadruk op stel!

Het ontwikkelen van een veilig vaccin duurt gemiddeld meer dan 10 jaar(!)

https://www.ad.nl/binnenland/vaccin-ontwikkelen-duurt-normaal-10-tot-15-jaar-wij-zijn-in-januari-begonnen~aedef313/

Daarnaast bestaat er geen werkend vaccin tegen RNA-virussen zoals HIV, Ebola en SARS en SARS-CoV-2

https://nl.wikipedia.org/wiki/SARS-coronavirus
https://nl.wikipedia.org/wiki/SARS-CoV-2

In deze hele discussie wordt gladjes voorbijgegaan aan de bezwaren die leven binnen de medische beroepsgroepen welke vaak worden verzwegen vanwege de WHO-adviezen.

Luister eens naar Elke De Klerk, het duurt maar een paar minuutjes...

https://youtu.be/bOHO2Qp0GQM?t=862

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk dat onder druk de wetenschap tot veel in staat is. Ook tot het maken van compleet nieuwe vaccins op nieuwe methoden waar we nog nooit aan gedacht hebben. De urgentie is namelijk nooit echt hoog geweest de afgelopen jaren tot het maken van een vaccin waar dan ook tegen: alle ziektes waren in de westerse wereld volledig onder controle.

Covid heeft de westerse wereld wakker geschud. We zijn wel degelijk kwetsbaar. Daarbij kost Covid miljarden en de westerse wereld beweegt helaas alleen als er veel geld mee gemoeid is.

Het zou me niets verbazen als hier uiteindelijk zelfs een volledig dekkend griepvaccin komt en dat mensen nooit meer griep hoeven krijgen. Dat vaccin zullen overigens alleen risicogroepen nemen denk ik, zal in ieder geval niet verplicht worden.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Droom nog even verder Cliff. Cool

Virussen en bacteri├źn zijn al zo oud als de wereld.
Die krijgen we echt niet in het gareel.
Maak je maar geen illusies.

Het idee achter GAIA is, dat de Aarde een groot levend mechanisme is,
dat zich manifesteert op een tijdschaal die ons mensen zeer waarschijnlijk totaal ontgaat.

We zijn niet eens in staat om te begrijpen wat er in ons kleine klotelandje eigenlijk
aan de hand is.
Virussen en bacteri├źn duiken telkens weer opnieuw op.
Nog veel meer reizen en transport over de hele wereld!
Kom maar jongens, de beuk er in..

Ga het allemaal maar halen.
Insecten uit vreemde landen.
Laatst nog iets ontdekt, wat ik nooit geweten heb.
Een akelig beestje.
Steekt je voet, op je enkel.
Wordt dik, jeukt als de ziekte.
Blijkt het een KRIEBELMUG te zijn.
Ik heb het al eens aan mijn huisarts gevraagd.
Hij wist niks te melden.
Misschien een allergische reactie..
Jaja...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 07, 2020 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Wat makkelijker en sneller is, is bij de grens de vaccinatie checken. Gevaccineerd tegen Covid? Prima, kom maar door. Maar moet je dat circus van testen en quarantaine voor de rest van je leven in stand houden dan? Wat mij betreft niet. Als er een werkend vaccin is, stel het maar als eis aan de grens.

Ik denk dat het verstandiger is om juist die mensen te vaccineren die veel in contact komen met anderen en mensen die veel in afgesloten ruimtes vertoeven. dus als eerste verplicht stellen voor zorgmedewerkers, het onderwijs, kantoorpersoneel, bewoners van zorginstellingen en hulpdiensten. Geen enting gehad, dan binnen een paar weken alsnog doen en zo niet, dan ontslag op staande voet, zonder recht op wat voor uitkering dan ook.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 07, 2020 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Me laten inenten? Nu nog even niet. Degene die nu als eerste met "Eureke" ("Ik heb het gevonden.") voor de dag komt moet eerst maar even andere proefkonijnen opzoeken voor de werking en bijwerkingen wil ik me aan zo'n experiment laten onderwerpen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Real

11 tegen en 2 voor Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Real schreef:
11 tegen en 2 voor Very Happy

Maar de vraag klopt niet helemaal. Het is niet JA of NEE. De meeste mensen willen zich niet meteen laten vaccineren. Ze willen eerst zeker zijn dat het vaccin veilig is.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De vraag is gewoon algemeen hoor. Als je van plan bent om je niet meteen te laten vaccineren, maar nadien wel, dan moet je gewoon JA invullen denk ik.

Wordt trouwens nog interessant om te zien hoe veel animo er nou echt zal zijn voor die spuit, ik denk dat het vies tegen gaat vallen voor het kabinet. In de VS is de vaccinatie bereidheid volgens peilingen dalende, nog minder dan 50% is van plan zich te laten vaccineren.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nou, die nuancering is wel zeker van belang.
Veel mensen hebben in deze draad gezegd dat ze zich niet meteen willen laten vaccineren, maar pas als blijkt dat het veilig is.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Okt 02, 2020 16:12, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact.

Dit is meer wensdenken van de tegenstanders. Als er een vaccin is, reken maar op lange wachtrijen van mensen die zich willen laten vaccineren.

https://www.tubantia.nl/hengelo/lange-wachtrij-voor-griepprik-in-hengelo-animo-is-groot~a367cd3b

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mijn dochter kwam met het verhaal, dat wij via onze bloedgroep (0 positief, hetzelfde als de meeste mensapen) weinig aanleg hadden richting de ziekte verschijnselen van Corona. Dus we wachten maar af.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tja, maar als je zero-positief bent ben je al HIV besmet h├Ę

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
De vraag is gewoon algemeen hoor. Als je van plan bent om je niet meteen te laten vaccineren, maar nadien wel, dan moet je gewoon JA invullen denk ik.

De vraag is super duidelijk en exakt zoals jij het zegt.

We kunnen alleen maar hopen dat er zoveel mogelijk makke schaapjes in de rij gaan staan en dat we weer terug gaan naar normaal.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

We kunnen alleen maar hopen dat de regering zoveel mogelijk beperkingen gaat opleggen aan mensen die zich niet laten vaccineren Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
We kunnen alleen maar hopen dat de regering zoveel mogelijk beperkingen gaat opleggen aan mensen die zich niet laten vaccineren Twisted Evil

Chantage dus Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:

Maarr...alles omtrent dat vaccin zou toch op vrijwillige basis geschieden volgens Cliff? Of toch blijkbaar niet? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wie kaatst...

Mooi dat jullie daar dan weer niet tegen kunnen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Wie kaatst...

Mooi dat jullie daar dan weer niet tegen kunnen.

Zie je die smileys niet ofzo?

Weerwoord forum index » Buitenland