Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wie gaat zich laten vaccineren? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wie gaat zich laten vaccineren?
ja
33%
 33%  [ 6 ]
nee
66%
 66%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 18

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Ik neem het vaccin niet en daarom noem jij mij een lafaard. Dat is een enorme persoonlijke aanval Cool

Ik noem niemand persoonlijk een lafaard, ik zeg het in het algemeen. Als jij je dat persoonlijk aantrekt, zou je erover na kunnen denken of jouw keuze om je niet te laten vaccineren wel de juiste is.......

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Lampje schreef:
Mensen die het vaccin niet willen kwalificeer ik niet als lafaards. Ik vind het ieders eigen verantwoordelijkheid en oordeel niet over mensen die andere afwegingen maken.

Dat geldt voor zaken die enkel en alleen jouzelf betreffen. Bijvoorbeeld chemotherapie, als je dat niet wil heeft het geen invloed op de gezondheid van anderen. Dat is zelfbeschikkingsrecht.

Maar door je niet te laten vaccineren ben je medeplichtig aan het verspreiden van een virus dat de hele mensheid in een zware crisis gestort heeft. Dat is van een heel andere orde. Mijn 'lafaard' claim blijft zodoende staande.

En egoïstisch blijft het ook. Je niet laten vaccineren is hetzelfde als: 'een mondkapje beschermt mijzelf niet, dus draag ik het niet.'

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Moppersmurf schreef:

Maar door je niet te laten vaccineren ben je medeplichtig aan het verspreiden van een virus dat de hele mensheid in een zware crisis gestort heeft. Dat is van een heel andere orde. Mijn 'lafaard' claim blijft zodoende staande.

Ik ben het daar niet mee eens. Het getuigt van morele chantage om iemand verantwoordelijk te houden voor verspreiding van het virus, wanneer hij zich niet wil laten vaccineren.

Er kunnen veel persoonlijke redenen zijn om een vaccin te weigeren, en los daarvan zijn er talloze voorbeelden te bedenken die in lijn liggen met uw redenering en die niet op gaan. Je kunt dit echt niet 1 op 1 stellen, zo van je weigert en DUS ben je medeplichtig. Veel te gemakkelijk.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Lampje schreef:
Er kunnen veel persoonlijke redenen zijn om een vaccin te weigeren, en los daarvan zijn er talloze voorbeelden te bedenken die in lijn liggen met uw redenering en die niet op gaan. Je kunt dit echt niet 1 op 1 stellen, zo van je weigert en DUS ben je medeplichtig. Veel te gemakkelijk.

Ben ik met je eens, Lampje. Mijn 'lafaards' is ook niet bedoeld als een persoonlijke aanval, maar als een provocerende reclameslogan om mensen over de streep te trekken.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
Lampje schreef:

Ben ik met je eens, Lampje. Mijn 'lafaards' is ook niet bedoeld als een persoonlijke aanval, maar als een provocerende reclameslogan om mensen over de streep te trekken.

Met je handtekening:

Anti-vaxxers zijn lafaards !

Noem je 11 medeforummers lafaard. Dat is een mega persoonlijke aanval Cool

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:

Als Weerwoord Beheer vindt dat het niet door de beugel kan, verander ik het weer. Geen probleem.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
Real schreef:

Als Weerwoord Beheer vindt dat het niet door de beugel kan, verander ik het weer. Geen probleem.

Het staat niet alleen in je handtekening, maar ook in talrijke berichten van je in beide topics. Je bent er nu al door mij, carlos en Lampje op aangesproken.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Het staat niet alleen in je handtekening, maar ook in talrijke berichten van je in beide topics. Je bent er nu al door mij, carlos en Lampje op aangesproken.

Zo beter?

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Ik vind het vooral treurig dat de vaccinatiebereidheid onder verplegend personeel zo laag is. Dan vraag ik me af: heb je wel hart voor je werk. Een stelletje angsthazen zijn het.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Nare sfeer hangt hier

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Moppersmurf schreef:
Ik vind het vooral treurig dat de vaccinatiebereidheid onder verplegend personeel zo laag is. Dan vraag ik me af: heb je wel hart voor je werk. Een stelletje angsthazen zijn het.

Die kunnen het waarschijnlijk beter inschatten dan jij. Ze horen wel eens wat. Ze hebben de bullshit in de ziekenhuizen met eigen ogen gezien.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Is denk ik voorbode van de discussie die de komende maanden gevoerd gaat worden. Totdat we er in maart achterkomen dat t niet meer nodig is...

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Is denk ik voorbode van de discussie die de komende maanden gevoerd gaat worden. Totdat we er in maart achterkomen dat t niet meer nodig is...

Wat een optimisme ! Het is niet uit te sluiten dat het virus 'gaat liggen' als het lente wordt, maar om er van uit te gaan dat het in het najaar niet meer terug komt vind ik wel erg optimistisch. Waar komt dit optimisme vandaan, Royy? Heb je ergens een artikel gelezen dat deze theorie ondersteunt?

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moppersmurf schreef:

Wat een optimisme ! Het is niet uit te sluiten dat het virus 'gaat liggen' als het lente wordt, maar om er van uit te gaan dat het in het najaar niet meer terug komt vind ik wel erg optimistisch.

Hoezo? Obv 18k doden in NL (oversterfte), moeten er al 6m besmettingen zijn geweest (bij mortaliteit 0.3%), nog even wachten en de groep die beschermd is wordt zo groot dat de verspreiding van t virus ernstig gaat vertragen.

Hier wat leesvoer over de Spaanse griep (eigenlijk gewoon vogelgriep), die verdween ook "zomaar". Duurde langer, maar bedenk dat dat in een wereld was met veel minder reisbewegingen en contacten dan de huidige.

https://historianet.nl/wetenschap/geneeskunde/spaanse-griep-eiste-50-miljoen-levens-op

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Harst1960

Ik heb ja geantwoord. Leeftijd, doelgroep. Ben als tweede doelgroep aan de beurt. Ik heb nog niet een echte reactie gelezen waarom ik het niet zou doen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Hoezo? Obv 18k doden in NL (oversterfte), moeten er al 6m besmettingen zijn geweest (bij mortaliteit 0.3%), nog even wachten en de groep die beschermd is wordt zo groot dat de verspreiding van t virus ernstig gaat vertragen.

Dus die mortaliteit van 0,3 is volgens jou een vast gegeven? En daarop baseer je de theorie dat er al 6 miljoen besmettingen moeten zijn geweest? En dat van Dissel met zijn 2 miljoen er faliekant naast zit? Dat zou mooi zijn, dan zijn we al flink op weg naar groepsimmuniteit. Helaas zie ik deze theorie alleen verkondigd worden door ene Royy uit Rotterdam. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Moppersmurf schreef:
Royy schreef:

Dus die mortaliteit van 0,3 is volgens jou een vast gegeven? En daarop baseer je de theorie dat er al 6 miljoen besmettingen moeten zijn geweest? En dat van Dissel met zijn 2 miljoen er faliekant naast zit? Dat zou mooi zijn, dan zijn we al flink op weg naar groepsimmuniteit. Helaas zie ik deze theorie alleen verkondigd worden door ene Royy uit Rotterdam. Rolling Eyes

Die 0,3% is berekent vanuit de mortaliteit. Royy rekent de andere kant op, is dus in een kringetje rondgegaan, en dus kan nooit op een beter getal uitkomen dan waar die wetenschappers eerst van uit gingen. Ik heb dat al eerder uitgelegd, maar blijkbaar is dat niet over gekomen.
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De 0.2-0.3% is de wetenschappelijke consensus op dit moment.

Terugrekenen obv de oversterfte die we kennen maakt 6m+ besmettingen. 1+1=2. T is of die 0.3% of de mortaliteit is vele factoren hoger dan dat.

Mopper schreef:
Helaas zie ik deze theorie alleen verkondigd worden door ene Royy uit Rotterdam.

Kan ik ook niet helpen. Ik zit al vanaf t begin van de uitbraak op hetzelfde spoor. En ik krijg steeds meer gelijk.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Terugrekenen obv de oversterfte die we kennen maakt 6m+ besmettingen. 1+1=2. T is of die 0.3% of de mortaliteit is vele factoren hoger dan dat.

Ja, dat bedoel ik. Je kunt niet met zekerheid zeggen dat de mortaliteit 0.3% is. En dus ook niet met zekerheid vaststellen dat er dan, terug gerekend, 6 miljoen besmettingen geweest moeten zijn. Wishful thinking !

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moppersmurf schreef:

Ja, dat bedoel ik. Je kunt niet met zekerheid zeggen dat de mortaliteit 0.3% is. En dus ook niet met zekerheid vaststellen dat er dan, terug gerekend, 6 miljoen besmettingen geweest moeten zijn. Wishful thinking !

We kunnen niks met zekerheid zeggen, mopper. Ook niet dat het vaccin werkt.

We kunnen wel logisch redeneren en ons boerenverstand gebruiken.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 19:57 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Als je mijn argumenten tegen je berekening niet kan weerleggen, kan je natuurlijk wel je volstrekt onlogische berekening blijven herhalen. Wie weet zijn er dan toch mensen die je gaan geloven.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2020 0:07 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Corwin schreef:
Als je mijn argumenten tegen je berekening niet kan weerleggen, kan je natuurlijk wel je volstrekt onlogische berekening blijven herhalen. Wie weet zijn er dan toch mensen die je gaan geloven.

Geloven is nu eenmaal aantrekkelijker dan zeker weten. Geloof kun je buigen in de gewenste richting.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2020 7:44 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
Corwin schreef:

Geloven is nu eenmaal aantrekkelijker dan zeker weten. Geloof kun je buigen in de gewenste richting.

En wie bepaalt die gewenste richting?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2020 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:

De gelovige zelf, of de priester die het geloof verkondigt.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2020 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
Real schreef:

De gelovige zelf, of de priester die het geloof verkondigt.

Wie is de gelovige en wie is de priester?

Weerwoord forum index » Buitenland