Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wie gaat zich laten vaccineren? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wie gaat zich laten vaccineren?
ja
33%
 33%  [ 6 ]
nee
66%
 66%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 18

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Moppersmurf schreef:
Voor diegenen die zich niet willen laten vaccineren heb ik een rekensommetje gemaakt.

Het Pfizer vaccin biedt 95% bescherming. Dat betekent niet dat je 5% kans hebt om besmet te raken. Momenteel zijn 2 miljoen Nederlanders besmet of besmet geweest. Dat zal in maart waarschijnlijk boven de 3 miljoen zijn.

Dan is in een jaar tijd ongeveer een vijfde van de bevolking besmet geweest, 20%.
5% daarvan zou dan statistisch gezien gevaccineerd zijn. Dat maakt mijn kans om als gevaccineerde in één jaar tijd besmet te raken 1%.

Maar besmet raken wil nog niet zeggen: ziek worden, en al zeker niet ernstig ziek worden.

Van de 22.000 testpersonen die het vaccin kregen is er niemand door corona overleden, en slechts één met ernstige klachten in het ziekenhuis opgenomen. Dat is 0,02%. En statistisch gezien is de kans dat die ene persoon overgewicht, copd, diabetes of een hartkwaal had en boven de 70 was, tegen de 100%.

Samengevat: iedereen die zich niet wil laten vaccineren is niet goed bij z'n hoofd.

Nice Very Happy

Als jij gevaccineerd bent, waarom ben je dan zo bang voor mensen die niet gevaccineerd zijn Question

Dat vaccin beschermt toch zo goed Question

Niemand heeft beweerd dat een vaccin zo goed werkt.
Er is zelfs niet eens vastgesteld dat er een vaccin zou bestaan wat de besmettelijkheid van dit virus in grote mate zou verminderen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Moppersmurf
Samengevat: iedereen die zich niet wil laten vaccineren is niet goed bij z'n hoofd.

Aantal mensen die niet willen laten vaccineren .

Het aantal patiënten met een ernstige psychiatrische aandoening in Nederland is in een jaar tijd met vijfduizend gestegen tot ruim 220.000.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wisten jullie trouwens dat lang niet alle politici overtuigd zijn van dat vaccin? En dat moet dan 'het goede voorbeeld' geven..?

Ik pik er twee quotes uit, afkomstig van personen die niet direct bij mij tot de verbeelding spreken.

Henk Krol: "Iedereen moet over zichzelf gaan, moet zijn eigen afweging maken."

Ferd Grapperhaus; "We zijn een vrij land."

Horen jullie dit, @Moppersmurf en de rest van de vaccindrammertjes hier?

Ojee dat zullen wel 'gekken' zijn dan. Wat een wappies. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Als jij gevaccineerd bent, waarom ben je dan zo bang voor mensen die niet gevaccineerd zijn Question

Daar ben ik helemaal niet bang voor. Maar door domheid en egoïsme is het mogelijk dat het noodzakelijke percentage voor groepsimmuniteit niet gehaald wordt.
Ook dan loop ik nauwelijks risico, kijk maar naar mijn berekening.

Maar zonder groepsimmuniteit blijven de coronabeperkingen en ziekenhuisopnames wel eeuwig duren. Het heeft dus niets met angst te maken, maar met ergernis over domheid en egoïsme.

Het feit al dat je die vraag stelt, alsof het enige wat me interesseert mezelf is, geeft aan dat jij tot die ergernis opwekkende categorie behoort. Dat zijn diezelfde egoïsten die maar blijven herhalen dat het dragen van een mondkapje jezelf niet beschermt. Dat het anderen tegen jouw adem beschermt interesseert de egoïsten niet, daar hebben ze niet eens over nagedacht. Typisch voor mensen die denken dat zijzelf het centrum van het universum zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
In mijn bredere kring van vage en minder vage bekenden is helemaal niemand door corona overleden, noch opgenomen geweest met ernstige klachten in het ziekenhuis. Dat is 0,0%. En dat zonder vaccin, kun je nagaan. Very Happy

Gefeliciteerd. Maar het blijft een drogreden: als er niet voldoende personen gevaccineerd zijn blijft het virus rondgaan en blijven de coronamaatregelen van kracht. Dankzij de egoïsten, die denken dat het enige dat telt is dat zijzelf niet ziek worden.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Nee, ik ben niet bang. Niet bang voor besmetting ondanks de vaccinatie, niet bang voor de bijwerkingen van het vaccin.

Bang, dat zijn die lafaards, die anti-vaxxers. Hier bij de vaccinatie poll op Weerwoord tot nu toe slechts 4 moedigen tegenover 11 lafaards.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik had ook 'nee' gestemd omdat ik niet behoor tot de risicogroep, maar als ik een oproep krijg ga ik wel. Waarom niet? Als niemand zou gaan zitten we over een jaar nog opgescheept met de ellende.

Wat mij tegen is gevallen is dat de mensen die het hardst ageren tegen de coronamaatregelen en lockdown, nu ook het hardst ageren tegen het vaccin. Iets wat haaks op elkaar staat.

Het vaccin is tenslotte de enige en snelste manier om uit de lockdown te komen en af te rekenen met de coronamaatregelen, je zou denken dat de mensen die het hardst ageren tegen deze maatregelen, nu vooraan staan en het hardste juichen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dus de 4 ja's zijn van Carlos, Real, Royy en George Bush neem ik aan. Zij zijn superblij en onderweg naar de wachtrij.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik heb niet gestemd.

Ik zie t wel, Ik verwacht dat eind februari dit virus "opeens" is verdwenen dus dan hoeven we t helemaal niet meer over vaccinatie te hebben.

Zo niet, dan zou ik als ik een oproep krijg me denk ik wel laten vaccineren.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Ik zie t wel, Ik verwacht dat eind februari dit virus "opeens" is verdwenen dus dan hoeven we t helemaal niet meer over vaccinatie te hebben.

In dat geval hoeft niemand zich laten vaccineren, Royy. Want als je in januari het vaccin krijgt ben je pas in februari beschermd.

Maar de kans dat het virus zo snel verdwijnt is erg klein. De kans is groter dat in de lente het aantal besmettingen daalt en dat het in het najaar weer oploopt. De economische schade wordt dan veel te groot om nog langer te wachten.

Ik werk als vrijwilliger bij een instelling voor zwaar gehandicapten. Het verzorgend personeel komt daar al in januari in aanmerking voor vaccinatie, maar het enthousiasme is niet bepaald groot. Ook daar stikt het van de lafaards.

Het is nog niet bekend of ook de vrijwilligers in aanmerking komen voor de eerste lijn, maar als dat het geval is sta ik vooraan. Ik moet mensen in rolstoelen vervoeren van hun woongroep naar hun dagbesteding en terug. Kwetsbare mensen: allen verstandelijk beperkt en de meesten ook met lichamelijke aandoeningen. De dagbestedingen liggen op het moment zo goed als stil, maar als we weer volop gaan draaien maak ik zo'n honderd verschillende contactmomenten op een dienst van 4 uur. Zonder vaccinatie is dat niet verantwoord naar mijn mening.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:

Daar ben ik helemaal niet bang voor. Maar door domheid en egoïsme is het mogelijk dat het noodzakelijke percentage voor groepsimmuniteit niet gehaald wordt.
Ook dan loop ik nauwelijks risico, kijk maar naar mijn berekening.

Maar zonder groepsimmuniteit blijven de coronabeperkingen en ziekenhuisopnames wel eeuwig duren. Het heeft dus niets met angst te maken, maar met ergernis over domheid en egoïsme.

Heeft weinig te maken met domheid of egoisme Moppersmurf, maar meer met realisme dat mensen het niet willen, omdat de gevolgen op de lange termijn onbekend zijn. Van de week of vorige week was er een enquete onder zorgpersoneel en daaruit bleek dat 2 op de 3 het vaccin niet willen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:

Ik werk als vrijwilliger bij een instelling voor zwaar gehandicapten. Het verzorgend personeel komt daar al in januari in aanmerking voor vaccinatie, maar het enthousiasme is niet bepaald groot. Ook daar stikt het van de lafaards.

Het is nog niet bekend of ook de vrijwilligers in aanmerking komen voor de eerste lijn, maar als dat het geval is sta ik vooraan. Ik moet mensen in rolstoelen vervoeren van hun woongroep naar hun dagbesteding en terug. Kwetsbare mensen: allen verstandelijk beperkt en de meesten ook met lichamelijke aandoeningen. De dagbestedingen liggen op het moment zo goed als stil, maar als we weer volop gaan draaien maak ik zo'n honderd verschillende contactmomenten op een dienst van 4 uur. Zonder vaccinatie is dat niet verantwoord naar mijn mening.

Heeft toch niks met lafaards te maken? Jij springt toch ook niet zonder parachute uit een vliegtuig? Juist in de zorg zijn enorm veel twijfels, ook bij huisartsen heb ik inmiddels begrepen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Heeft weinig te maken met domheid of egoisme Moppersmurf, maar meer met realisme dat mensen het niet willen, omdat de gevolgen op de lange termijn onbekend zijn. Van de week of vorige week was er een enquete onder zorgpersoneel en daaruit bleek dat 2 op de 3 het vaccin niet willen.

Dus 'lafaards' dekt het beste de lading.

carlos schreef:
Horen jullie dit, @Moppersmurf en de rest van de vaccindrammertjes hier?

Ik dram niet, ik maak gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. Ik wil ook niemand dwingen tot vaccinatie, ik vind alleen dat anti-vaxxers dommeriken en lafaards zijn. Dan kan ik daar wel in zoete bewoordingen omheen gaan draaien, maar ik prefereer duidelijkheid.

Ik ben trouwens best wel optimistisch dat de lafaards bij gaan draaien. Ik kan niet wachten tot vliegtuigmaatschappijen vaccinatie gaan eisen. En dat de paspoortcontrole in de EU vaccinatiecontrole wordt. Moet je 'ns kijken hoe snel de lafaards bijdraaien als ze niet meer kunnen gaan zuipen aan de Costa Brava.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Heeft toch niks met lafaards te maken? Jij springt toch ook niet zonder parachute uit een vliegtuig?

Hoe groot is de kans dat je dat overleeft? En de groot is de kans dat je een vaccin overleeft?
Nee, ik neem mijn woorden niet terug. Lafaards staat er en lafaards blijft het.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moppersmurf schreef:

In dat geval hoeft niemand zich laten vaccineren, Royy. Want als je in januari het vaccin krijgt ben je pas in februari beschermd.

Maar de kans dat het virus zo snel verdwijnt is erg klein. De kans is groter dat in de lente het aantal besmettingen daalt en dat het in het najaar weer oploopt. De economische schade wordt dan veel te groot om nog langer te wachten.

Ik mik op een Mexicaanse griep scenario. En obv de oversterfte moeten er al enorm veel besmettingen zijn geweest. We gaan t zien, ofwel de huidige consensus rondom mortaliteit (0.2-0.3%) klopt niet, ofwel er is iets anders aan de hand.

Quote:

Snap ik. En petje af dat je dat doet.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliox schreef:
Wat mij tegen is gevallen is dat de mensen die het hardst ageren tegen de coronamaatregelen en lockdown, nu ook het hardst ageren tegen het vaccin. Iets wat haaks op elkaar staat.

Dat was wel te verwachten toch? Dwarsliggen om het dwarsliggen. Ratio, ho maar.

En wat dat 'lafaards' betreft sluit ik me aan bij Hans Teeuwen:

Gelovigen zeggen: je moet respect hebben voor mijn religie. Nee hoor. Ik heb er geen respect voor, ik vind 't sukkels.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Het heeft dus niets met angst te maken, maar met ergernis over domheid en egoïsme.

Je hoeft van mensen die nog te bedonderd zijn om een mondkapje te dragen natuurlijk niets te verwachten. Daarom gewoon die mensen op allerlei punten weigeren. ook egoïsme werkt twee kanten op, dus lik op stuk.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Maar wie is er dan te bedonderd om een mondkapje te dragen, Cliff? Vrijwel niemand toch?

Een vaccin is een compleet andere ballgame, staat volkomen los van elkaar. Met andere woorden, er zijn heel veel mensen die gewoon braaf gehoorzamen en hun mondkapje opzetten wanneer dat verplicht gesteld wordt, mensen zoals ik dus, maar desondanks niets moeten hebben van dit vaccin.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Carlos, je maakt bezwaar tegen alles: afstand, mondkapjes, vaccin, testen, etc. etc.

Ik verwacht van jou niets anders dan dat je tegen bent.

De enige 'oplossing' die ik van jou heb gehoord is totaal niets doen, alle besmettingen over je heen laten komen, de zorg volledig laten crashen.

Ik verwacht inmiddels van een hele boel mensen totaal niets meer om hieruit te komen op tegenwerking na. Daar ga ik niet meer in mee. Die tegenwerking zal dus altijd lik op stuk zijn: hoge boetes, keiharde aanpak, keuze voor niet vaccineren -> geen toegang tot heel veel zaken.

Lik op stuk.

En ik ben echt bereid te zoeken naar een andere oplossing, maar dan wil ik ook echt een andere oplossing horen. En die hoor ik nooit.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wanneer je je gewoon aan de regels houdt, dan ben je volgens mij niet te bedonderd om een mondkapje te dragen, toch? De echte weigeraars zijn er wel, maar slechte een enkeling. En die zien we dan terug in die youtube filmpjes waar jij zo'n hekel aan hebt.

Trouwens, het lijkt er nu op dat je aan de regels houden alleen niet goed genoeg meer is hier, nee, het moet ook nog met overgave en geestdrift anders is het NOG niet goed.

Ben blij dat ik het ding gewoon draag, dat wilde je toch zo graag? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
Real schreef:
Heeft toch niks met lafaards te maken? Jij springt toch ook niet zonder parachute uit een vliegtuig?

Hoe groot is de kans dat je dat overleeft? En de groot is de kans dat je een vaccin overleeft?
Nee, ik neem mijn woorden niet terug. Lafaards staat er en lafaards blijft het.

Jij noemt het lafaards, maar ieder voor zich bepaalt of die iets in zijn lichaam gespoten krijgt ja of nee.

Dus iemand die voor zijn eigen mening uitkomt, noem jij lafaard? Heel apart.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Wanneer je je gewoon aan de regels houdt, dan ben je volgens mij niet te bedonderd om een mondkapje te dragen, toch? De echte weigeraars zijn er wel, maar slechte een enkeling. En die zien we dan terug in die youtube filmpjes waar jij zo'n hekel aan hebt.

Trouwens, het lijkt er nu op dat je aan de regels houden alleen niet goed genoeg meer is hier, nee, het moet ook nog met overgave en geestdrift anders is het NOG niet goed.

Ben blij dat ik het ding gewoon draag, dat wilde je toch zo graag? Rolling Eyes

Volgens mij zijn jij, Royy en ik de enige die een mondkapje dragen, de rest zegt daar nooit iets over.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Jij noemt het lafaards, maar ieder voor zich bepaalt of die iets in zijn lichaam gespoten krijgt ja of nee.

Dus iemand die voor zijn eigen mening uitkomt, noem jij lafaard? Heel apart.

Dat heeft niets te maken met 'een eigen mening hebben' of 'lichamelijke integriteit'. Het gaat om DE REDEN zich niet te laten vaccineren. Voor de meesten zal dat zijn: angst voor bijwerkingen. En dat is laf. Het Pfizer vaccin is op 22.000 mensen getest zonder noemenswaardige bijwerkingen. Dat er bijwerkingen kunnen optreden op lange termijn is geen argument: dan zou je alleen geneesmiddelen kunnen gebruiken die minstens 30 jaar oud zijn.

Als we aan 't einde van volgend jaar nog steeds opgescheept zitten met dit virus is dat de schuld van de lafaards die zich niet willen laten vaccineren. Jullie kunnen verder lullen als Brugman, ik neem hier geen woord van terug.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:

Als we aan 't einde van volgend jaar nog steeds opgescheept zitten met dit virus is dat de schuld van de lafaards die zich niet willen laten vaccineren. Jullie kunnen verder lullen als Brugman, ik neem hier geen woord van terug.

Ik neem het vaccin niet en daarom noem jij mij een lafaard. Dat is een enorme persoonlijke aanval Cool

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik kan niet wachten tot het vaccin er is, en ik laat me vaccineren zodra het kan.
Mensen die het vaccin niet willen kwalificeer ik niet als lafaards. Ik vind het ieders eigen verantwoordelijkheid en oordeel niet over mensen die andere afwegingen maken.

Weerwoord forum index » Buitenland