Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » land waar iedereen onze grondwet eerbiedigt is beter. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
land waar iedereen onze grondwet eerbiedigt is beter.
BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Moeten we naar een land waar iedereen die onze grondwet niet boven alle andere wetten stelt wordt verwijdert.
Dus moeten we aan een nieuwe grondwet.

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoe wil je die mensen verwijderen? Dat zal moeilijk gaan.

Verder heeft het wetsvoorstel constitutionele toetsing (van Halsema) het destijds niet gehaald.
Dit wetsvoorstel was bedoeld om de grondwet te wijzigen en de gerechtelijke macht wetten te laten toetsen aan de grondwet.
Het voorstel heeft het in tweede instantie niet gehaald, mede door toedoen van onze onvolprezen liberale VVD die de conservatieve christelijke club te vriend wilde houden. Die club zag de wijziging absoluut niet zitten en, ten overstaan van de draaiende NOS camera's, voor het ganse land verklaarde dat ze het gelijkheidsbeginsel niet erkenden en daarom bang waren dat rechters in de toekomst het gelijkheidsbeginsel (Artikel 1) boven de vrijheid van godsdienst (Artikel 6) zou plaatsen.

Het was een triomf van de achterlijke onder de religieuzen, een groep die helaas nog steeds te groot is en die met de import van allochtone religies alleen maar groter wordt.

Dus jouw voorstel gaat het niet halen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vind dus dat mensen die hier wonen en mee-eten van onze gezamenlijk opgebrachte centen, en hun eigen grondwet boven die van de Nederlandse plaatsen, dat dan van die figuren het Nederlanderschap moet worden afgenomen. Ook horen die figuren uit onze uitkeringslijsten te worden geschrapt.
Als ze gratis geld willen beuren gaan ze maar naar een land waar hun eigen"grondwet" telt.
Ik las onlangs over een binnengevallen menssoorten, waarvan 95% van een uitkering leeft.
Nu verschaffen we geld, voeding en onderdak, aan personen die onze waarden volledig afwijzen, wettelijk vrouwen en ongelovigen doden of onderdrukken, enz.
Zijn we stapelgek geworden. Gratis mee-eten moet worden gestopt. Die centen horen bij onze eigen armen thuis.
Hoe kunnen hier mensen tot geestelijke ontwikkeling komen, als volgens hun wetten, vrouwen met een dubbel aantal personen pas hun recht kunnen halen voor een rechtbank. Bij hen is 1 man dus 2 vrouwen waard.

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Ik vind dus dat mensen die hier wonen en mee-eten van onze gezamenlijk opgebrachte centen, en hun eigen grondwet boven die van de Nederlandse plaatsen, dat dan van die figuren het Nederlanderschap moet worden afgenomen. Ook horen die figuren uit onze uitkeringslijsten te worden geschrapt.

Dat vind ik ook, maar dat gaat zo nooit lukken.
Laten we beginnen met geen Nederlandse nationaliteit meer te geven aan mensen die, naast de Nederlandse, hun originele nationaliteit (willen/moeten) behouden, dan hoef je die bij trammelant ook niet af te nemen en heb je een flinke stok achter de deur.

Overigens moet dat omgekeerd ook gebeuren. Zo wil die arrogante kwal uit Amsterdam, Arnon Grunberg, VS-staatsburger worden. Prima, weg met die vent en straks de Nederlandse nationaliteit afnemen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kunnen we dan niet beter gelijk alle Amsterdammers het land uitzetten Very Happy

(duikt weg voor Lampje)

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Meneer Van Es heeft pret. Dat zien we niet vaak.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2020 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben wat ouder dan de rest. In mijn tijd werd na de oorlog bij verscheidene mensen die ik kende het Nederlanderschap ontnomen. Vaak ook op eigenlijk valse gronden.
Mensen die in vreemde krijgsdienst raakten het kwijt, bv als men bij het vreemdelingenlegioen ging, of mensen die volgens buren met de Duitsers had samengewerkt. Ik weet eigenlijk niet of een voormalig lid van de NSB daarna stateloos werd.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2020 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat kan tegenwoordig niet meer omdat onze regering decennialang uit laffe boekhoudertjes bestaat die een zesjescultuur nastreven, waarvan niets moet en alles mag en die de weg-met-onszelf-mentaliteit hoog in het vaandel hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2020 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Moeten we naar een land waar iedereen die onze grondwet niet boven alle andere wetten stelt wordt verwijdert.

De "grondwet" bestaat uit meerdere artikelen. Het is mogelijk dat er mensen zijn die delen van de grondwet niet boven andere wetten wensen te respecteren, cq delen van onze grondwet willen schrappen, maar andere delen wél respecteren. Ik ga ervan uit dat u de grondwet als geheel beschouwt, en dat betekent dan dus dat mensen die deze niet wensen te respecteren - of delen ervan - uit onze samenleving moeten worden verwijderd.
Klopt dit ?

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2020 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

De "grondwet" bestaat uit meerdere artikelen. Het is mogelijk dat er mensen zijn die delen van de grondwet niet boven andere wetten wensen te respecteren, cq delen van onze grondwet willen schrappen, maar andere delen wél respecteren. Ik ga ervan uit dat u de grondwet als geheel beschouwt, en dat betekent dan dus dat mensen die deze niet wensen te respecteren - of delen ervan - uit onze samenleving moeten worden verwijderd.
Klopt dit ?

Ik zou willen voorstellen dat iedereen die hier binnenkomt een belofte of eed aflegt om altijd eerst de Nederlandse grondwet boven andere wetten te stellen. Anders moet men consequent uit alle Nederlandse regels en voorzieningen worden verwijderd. (desnoods ons land uitgezet.)
Dus ook geen uitkeringen of subsidie meer.
Voorbeeld, een nu allang dode boeren-oom werd verplicht zijn koeien in te enten. Dat weigerde hij op religieuze gronden.(daar hoef ik het niet mee eens te zijn) Zijn koeien werden allemaal weggehaald en hij moest daarna aan de kost komen met de verbouw van aardappels en spruitjes. Dat heet consequent.
Er zijn ook nu landen waar een buitenlander geen grond of onroerend goed kan kopen. Daar hoor ik hier nooit links over protesteren.
Ik heb vroeger verscheidene bv islamlanden van onderaf bezocht. Dat wens ik mijn medemensen, en zeker de vrouwen niet niet toe. Hoe minder andersgelovigen er in zo,n land woonden hoe achterdochtiger de bevolking en hun regering werd.
Ik herinner me nog dat we bv in Egypte een apart paspoort met foto moesten kopen via hun regering, anders mocht je de wal niet op.
Ook aan de mishandelde dieren(honden katten ezels en paardjes en kamelen) kon men die godsdienst aflezen.
Al te goed is buurmans gek. Iedereen op de wereld is niet lief.

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2020 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

In de tijd dat die oom leefde stelde de meeste Nederlanders de wetten uit de bijbel (zo als ze die begrepen) boven alle andere wetten. Veel christenen en joden over de hele wereld denken nog steeds zo. Ik doel daarbij niet speciaal op rare sektes maar op gewoon serieus gelovigen.
Ik ben van mening dat de tekst over de houding ten aanzien van de grondwet net een slagje anders moet zodat gewone brave goedwillende gelovigen niet worden afgeschrikt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: land waar iedereen onze grondwet eerbiedigt is beter.
BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2020 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Er zijn ook nu landen waar een buitenlander geen grond of onroerend goed kan kopen. Daar hoor ik hier nooit links over protesteren.

Rechts wel ?

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2020 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jongens, de hele grondwet stelt geen reet voor.
Het is zo iets als het voorwoord van een wetboek.
Het is geen eens een wet.
Want, iedere wet behoort getoetst te kunnen worden door een rechter.
En dat is uitgesloten.
Daarom is het ook een farce, en zo is het ook opgezet.

Het is net zo dood als de Amerikaanse regel...

"all men are created equal"

En de vrouwen dan, en de zwarten?

Want eigenlijk was er bedoeld..

"all white men are created equal"

Het ging in die tijd ook alleen maar om mannen.

De zogenaamde Grondwet, dateert van na Napoleon, en is dus in wezen een oer conservatief gedrocht.

Allemaal leuke gedachtes, maar de staat houdt er zich niet aan.
Dat krijg je, als er geen sanctie op staat.
In voorkomende gevallen hebben we daar de rechterlijke macht eigenlijk voor!

Eigenlijk in de zin van.. Oorspronkelijk, vanzelfsprekend.

Dus, weer een hoop gebakken lucht om over te zwetsen.
Het gaat weer eens nergens over.

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2020 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Corwin schreef:
In de tijd dat die oom leefde stelde de meeste Nederlanders de wetten uit de bijbel (zo als ze die begrepen) boven alle andere wetten. Veel christenen en joden over de hele wereld denken nog steeds zo. Ik doel daarbij niet speciaal op rare sektes maar op gewoon serieus gelovigen.
Ik ben van mening dat de tekst over de houding ten aanzien van de grondwet net een slagje anders moet zodat gewone brave goedwillende gelovigen niet worden afgeschrikt.

Kijk, daar heb je weer zo'n onzin.
Of het nu een geloof is of een ideologie, het maakt niks uit.
Iedere cultuur hanteert een raamwerk, waarbinnen die cultuur kan functioneren.
Ook het humanisme doet niks anders dan bepaalde principes hanteren.

Het wordt alleen lastig, als twee culturen in contact komen,
die beide een andere achtergrond hebben.
Het wordt nog spannender, als er bepaalde regels zijn, waarvan niemand zich meer afvraagt
wat de oorsprong ooit was. En waarom ze nog gehanteerd dienen te worden.
Het is dus volkomen normaal, dat regels aangepast dienen te worden aan veranderende omstandigheden.

Nu is het punt wel, dat mensen in de ene cultuur het dikwijls een zorg zal zijn,
waarom mensen van een andere cultuur iets op een andere manier doen.
Vooral niet, als die cultuur ook nog eens naar buiten toe gesloten is.
Welaan, dat wekt dan agressie op.
Wat als je vragen stelt, maar die worden niet beantwoord?

Is het zo vreemd, dat hele volksstammen naast elkaar leven, en niet van plan zijn te integreren?
Brabanders en Hollanders kunnen al niet door één deur.
Wat verwacht je dan van mensen die uit het buitenland komen?

Heb jij je ooit afgevraagd, hoe mensen in Brabant over iets denken?
Welnee. Natuurlijk niet.
Laat staan buitenlanders.

Als het er op aankomt, houden mensen elkaar dus voor de gek.
Men is niet eerlijk, om de eigen club te beschermen.

Kijk, PSV fans zijn meestal geen Boeren, en Ajax fans al helemaal geen Joden.
Maar toch staan ze elkaar hysterisch de huid vol te schelden.
Blijkbaar lucht het op..
Tja..

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2020 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:
Jongens, de hele grondwet stelt geen reet voor.
Het is zo iets als het voorwoord van een wetboek.
Het is geen eens een wet.

Kletskoek, zoals we van u gewend zijn. Je reinste lariekoek.
De Grondwet (jawel, met hoofdletter) is de basis waaronder alle andere wetten vallen. Zoals het gelijkheidsbeginsel.
Waarom denkt u dat de heer Wilders artikel 1 wil afschaffen ? Omdat hij vindt dat niet iedereen gelijk behandeld dient te worden, terwijl dat wel in de Grondwet staat.
Als het geen reet voor zou stellen, zou afschaffen ook nutteloos zijn.
En het is wel degelijk een wet.
U hebt weinig verstand van Recht, zoveel is duidelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 5:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:

.

Kunnen die denken dan ?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Ryan. Ik heb veel te maken gehad met dienstplichtigen uit allerlei uithoeken van Nederland. Vaak konden die uitstekend met elkaar opschieten.
De verschillen tussen Brabanders en anderen waren nihil. Ook heb ik wel met Brabanders gevaren, ook die konden prima met de rest samenwerken.
In Brabant zuipt men meer dan in bv Friesland, maar verder is het lood om oud ijzer.
Hoewel er wel kleine verschillen tussen Nederlanders zijn. Amsterdammers hebben bv meestal de grootste bek.
Terwijl men in het Westen/Randstad de mensen uit het Oosten het grootste vertrouwen schonk.
Als er werd gestaakt op een grote bouw, namen altijd de Amsterdammers het voortouw, of de reden gegrond was maakte verder weinig uit.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Corwin schreef:
In de tijd dat die oom leefde stelde de meeste Nederlanders de wetten uit de bijbel (zo als ze die begrepen) boven alle andere wetten. Veel christenen en joden over de hele wereld denken nog steeds zo.

In de tijd dat die oom leefde bestond de huidige Grondwet al en voor dieren gelden andere regels dan voor mensen. Je bent dus verplicht om je vee te laten enten, maar niet verplicht om je kind te laten enten.

Quote:
Ik doel daarbij niet speciaal op rare sektes maar op gewoon serieus gelovigen. Ik ben van mening dat de tekst over de houding ten aanzien van de grondwet net een slagje anders moet zodat gewone brave goedwillende gelovigen niet worden afgeschrikt.

De wet constitutionele toetsing werd juist tegengehouden door de club van conservatieve religieuzen. De normale religieuzen hadden geen moeite met dat wetsvoorstel.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje schreef:
Ryan schreef:

.

Kunnen die denken dan ?

Jazeker. Lees mijn berichten maar eens na. Wink

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Eigenlijk zie ik weinig kwaad in de christelijke 10 geboden.
Veel religieuze geboden hadden wel degelijk zin.
De christelijke verplichte feestdagen bv zorgden ervoor dat een slaaf of knecht zich niet hoefde dood te werken. De feestdag was verplicht, geen feodaal heer durfde aan die feestdagen te tornen, want dan kreeg hij de clerus op zijn nek en wachtte hem bovendien de hel.
Dat moest natuurlijk wel binnen het redelijke blijven.
In bepaalde regio van Ethiopië was op een gegeven moment bijna elke dag een feestdag. Dat kan natuurlijk ook niet, er moet tenslotte ook eens gewerkt worden.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Hoe wil je die mensen verwijderen? Dat zal moeilijk gaan.

Verder heeft het wetsvoorstel constitutionele toetsing (van Halsema) het destijds niet gehaald.
Dit wetsvoorstel was bedoeld om de grondwet te wijzigen en de gerechtelijke macht wetten te laten toetsen aan de grondwet.
Het voorstel heeft het in tweede instantie niet gehaald, mede door toedoen van onze onvolprezen liberale VVD die de conservatieve christelijke club te vriend wilde houden. Die club zag de wijziging absoluut niet zitten en, ten overstaan van de draaiende NOS camera's, voor het ganse land verklaarde dat ze het gelijkheidsbeginsel niet erkenden en daarom bang waren dat rechters in de toekomst het gelijkheidsbeginsel (Artikel 1) boven de vrijheid van godsdienst (Artikel 6) zou plaatsen.

Het was een triomf van de achterlijke onder de religieuzen, een groep die helaas nog steeds te groot is en die met de import van allochtone religies alleen maar groter wordt.

Dus jouw voorstel gaat het niet halen.

In het M-Oosten heeft men alle miljoenen Joden die er woonden in een betrekkelijk korte tijd verwijderd. Dat kostte die regeringen niks, want ze vertrokken uit zichzelf via pesterijen en allerlei verboden en verplichtingen.
Dus de mogelijkheid bestaat wel degelijk.
Mij benieuwen hoeveel personen hier vertrekken als de uitkeringen en subsidie,s worden gestopt na het niet respecteren van onze grondwet.
Waar vrouwen worden gediscrimineerd echte boetes laten volgen, of terug naar je berg. Uitgezonderd hun zwakke geslacht.
Er zijn hier een hoop wetten en regels die alleen werken als men ons soort beschaving heeft bereikt. Anders doen die artikelen onze eigen samenleving de das om. Het wordt dan een bijl aan de wortels van onze beschaving.

BerichtGeplaatst: Di Sep 01, 2020 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Eigenlijk zie ik weinig kwaad in de christelijke 10 geboden.

Ja, jammer dat Christenen zich er niet aan houden.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hear, hear!

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Rechts wel ?

Ik zou zeggen lees het partijprogramma van de PVV, of Baudet eens. Speciaal over dubbele paspoorten.

Weerwoord forum index » Binnenland