Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Situatie Wit-Rusland Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 01, 2020 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:

Hoor wat Lampje nu weer zegt!
Iets valt niet te bewijzen, als er niet gecontroleerd wordt Smile

U heeft er weer eens niets van begrepen en trekt mijn woorden heel misselijk uit de context.
Daarnaast is uw spottende toontje van een weerzinwekkend laag allooi. Maar dat terzijde: u snapt er echt niets van, u kakelt maar wat. Ik heb thuis kippen, en die kakelen zinniger dan u.
Zal wel weer een aanval op de persoon zijn.
Tja, reactie is vragen om tegenreactie.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 2:23 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Kippen die zinnig kakelen.

Wat vinden die kippen dan van Lukashenko, moet die weg of moet die blijven, of vragen ze dat aan de haan?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 5:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Vraag het mijn kippen. Het zijn echt intelligente dieren, zoals veel dieren veel intelligenter zijn dan het in eerste instantie lijkt. Zie ook de draad waarin de heer Poendert vertelt over zijn kikker Leopold die hem komt begroeten en mijn tamme kraai Sylvester.
Verder vind ik dat Loekasjenko weg zou moeten. Maar dat is aan het volk van Wit-Rusland.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Vraag het mijn kippen. Het zijn echt intelligente dieren, zoals veel dieren veel intelligenter zijn dan het in eerste instantie lijkt. Zie ook de draad waarin de heer Poendert vertelt over zijn kikker Leopold die hem komt begroeten en mijn tamme kraai Sylvester.
Verder vind ik dat Loekasjenko weg zou moeten. Maar dat is aan het volk van Wit-Rusland.

Persoonlijk heb ik niks met Loekasjenko, maar hij heeft er wel voor gezorgd dat de graaiers in zijn land geen vrij spel kregen, zoals in delen van Rusland en de Oekraïne met hulp van het Westen.
Alle grotere firma,s in Wit-Rusland zijn in handen van de staat, en de Wit-Russen hebben allemaal werk, een onderdak en te eten.
Een paradijs voor partijen als de PVDA of de SP. Hoewel ik het vaak niet met hun zienswijze eens ben.
Als ik dan in bv een land als Roemenie rondkijk waar alle grondstoffen zijn opgekocht door Westerlingen, krijg ik toch mijn bedenkingen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Voor de vijfde zondag op rij wordt er masaaal gedemonstreerd tegen Loekasjenko. Die is de laatste weken opvallend vaak te gast bij Poetin, en ook morgen hebben beide heren een overleg gepland staan.
Naar verluidt is Poetin bereid om Loekasjenko de helpende hand te bieden om zijn regime overeind te houden. Daar staat dan natuurlijk wel iets tegenover, en de vraag is welke concessies Loekasjenko moet doen.
Opvallend is trouwens dat de demonstrerende oppositie helemaal niet anti-Rusland is, integendeel zelfs. Ze willen alleen Loekasjenko weg hebben danwel op zijn minst eerlijke verkiezingen.
Een eventueel ingrijpen door Moskou in Wit-Rusland zal de stemming wel eens kunnen doen omslaan: krediet kun je heel snel verspelen.
Overigens kan ik me vanuit Russisch oogpunt de zorgen over Wit-Rusland wel begrijpen: onder Loekasjenko was er een stabiele buffer tussen het westen en Rusland, en met een nieuwe regering en onzekere machtsverhoudingen valt het te bezien of die buffer stand houdt: teveel westerse invloed aan de buitengrenzen van Rusland is iets wat het Kremlin niet graag ziet.
Ik blijf erbij: zowel het westen als Rusland moeten zich hier niet mee bemoeien. Het is allemaal aan het volk van Wit-Rusland. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Voor de vijfde zondag op rij wordt er masaaal gedemonstreerd tegen Loekasjenko. Die is de laatste weken opvallend vaak te gast bij Poetin, en ook morgen hebben beide heren een overleg gepland staan.
Naar verluidt is Poetin bereid om Loekasjenko de helpende hand te bieden om zijn regime overeind te houden. Daar staat dan natuurlijk wel iets tegenover, en de vraag is welke concessies Loekasjenko moet doen.
Opvallend is trouwens dat de demonstrerende oppositie helemaal niet anti-Rusland is, integendeel zelfs. Ze willen alleen Loekasjenko weg hebben danwel op zijn minst eerlijke verkiezingen.
Een eventueel ingrijpen door Moskou in Wit-Rusland zal de stemming wel eens kunnen doen omslaan: krediet kun je heel snel verspelen.
Overigens kan ik me vanuit Russisch oogpunt de zorgen over Wit-Rusland wel begrijpen: onder Loekasjenko was er een stabiele buffer tussen het westen en Rusland, en met een nieuwe regering en onzekere machtsverhoudingen valt het te bezien of die buffer stand houdt: teveel westerse invloed aan de buitengrenzen van Rusland is iets wat het Kremlin niet graag ziet.
Ik blijf erbij: zowel het westen als Rusland moeten zich hier niet mee bemoeien. Het is allemaal aan het volk van Wit-Rusland. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Ik was enige tijd geleden op en autosloperij waar ik iemand uit de Baltische staten trof. Volgens die meneer ging het helemaal niet goed met zijn regio. De bewoners verlieten massaal het land om het te verruilen voor de vleespotten van de Westerse uitkeringen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik was enige tijd geleden op en autosloperij waar ik iemand uit de Baltische staten trof. Volgens die meneer ging het helemaal niet goed met zijn regio. De bewoners verlieten massaal het land om het te verruilen voor de vleespotten van de Westerse uitkeringen.

Da's knap. Want Oost-Europeanen komen vrijwel nooit in aanmerking voor een verblijfsstatus en dus ook niet voor de vleespotten van westerse uitkeringen. Ik heb ook nog niet gehoord dat mensen uit die regio "massaal" het land verlaten, tenzij Albanië en Moldavië ook tot de regio gerekend worden, hemelsbreed toch zo'n 2500 kilometer van de Baltische staten verwijderd. En uit die landen krijgt men nooit een verblijfsvergunning.
Ik denk dat die Baltische meneer zich geeft vergist, of dat u hem niet goed hebt gehoord.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 7:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Da's knap. Want Oost-Europeanen komen vrijwel nooit in aanmerking voor een verblijfsstatus en dus ook niet voor de vleespotten van westerse uitkeringen. Ik heb ook nog niet gehoord dat mensen uit die regio "massaal" het land verlaten, tenzij Albanië en Moldavië ook tot de regio gerekend worden, hemelsbreed toch zo'n 2500 kilometer van de Baltische staten verwijderd. En uit die landen krijgt men nooit een verblijfsvergunning.
Ik denk dat die Baltische meneer zich geeft vergist, of dat u hem niet goed hebt gehoord.

Wikipedia. In 1990 hadden Estland, Letland en Litouwen respectievelijk 1,5692 , 2,6632 en 3,6978 miljoen inwoners. Letland was de eerste die zijn bevolkingspiek bereikte in 1989, gevolgd door Estland in 1990 en Litouwen in 1991. Sindsdien ging het alleen maar bergafwaarts met de bevolkingsomvang van alle drie de staten. Estland had in 2016 nog maar 1,3165 miljoen inwoners (afname van 16,1%), Letland nog maar 1,9604 miljoen inwoners (afname van 27,5%) en Litouwen zag zijn bevolking het hardst krimpen (in absolute aantallen). In 2016 had Litouwen nog maar 2,8732 miljoen inwoners (afname van 22,3%). Dit maakt de bevolking van de Baltische staten tot een van de snelst krimpende ter wereld

Gaat lekker in 0-Europa.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zitten ook heel veel weggepeste Russen bij in de Baltische staten. De manier waarop daar politiek richting Russen bedreven wordt is schandelijk, maar mag natuurlijk niet echt aandacht krijgen hier.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:
Poendert schreef:

Wikipedia. In 1990 hadden Estland, Letland en Litouwen respectievelijk 1,5692 , 2,6632 en 3,6978 miljoen inwoners. Letland was de eerste die zijn bevolkingspiek bereikte in 1989, gevolgd door Estland in 1990 en Litouwen in 1991. Sindsdien ging het alleen maar bergafwaarts met de bevolkingsomvang van alle drie de staten. Estland had in 2016 nog maar 1,3165 miljoen inwoners (afname van 16,1%), Letland nog maar 1,9604 miljoen inwoners (afname van 27,5%) en Litouwen zag zijn bevolking het hardst krimpen (in absolute aantallen). In 2016 had Litouwen nog maar 2,8732 miljoen inwoners (afname van 22,3%). Dit maakt de bevolking van de Baltische staten tot een van de snelst krimpende ter wereld

Ik maak hier niet uit op dat ze het land verlieten om van onze uitkeringspotten te gaan leven. U wel ?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Zitten ook heel veel weggepeste Russen bij in de Baltische staten. De manier waarop daar politiek richting Russen bedreven wordt is schandelijk, maar mag natuurlijk niet echt aandacht krijgen hier.

Hou toch eens op met dat kinderachtige calimero-gedrag, zo van "dat mag hier geen aandacht krijgen."
U kunt zoveel beter, u heeft dat gekleuter toch niet nodig.....

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 22:47 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Poendert schreef:

Ik had twee weken terug een gesprek met een jonge Litouwer. Slimme vent. Op mijn vraag of het niet beter was goede betrekkingen met Rusland te onderhouden reageerde hij ontkennend. Wel zei hij dat de Litouwers nu 30% meer voor hun energie moesten betalen. Tevens gaf hij te kennen dat hij graag in Nederland wilde blijven. Tja, het gaat goed met die Baltische staten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Lampje schreef:
Want Oost-Europeanen komen vrijwel nooit in aanmerking voor een verblijfsstatus en dus ook niet voor de vleespotten van westerse uitkeringen.

Gelul, ze wonen hier wel.
BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 5:42 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

George Bush schreef:
Lampje schreef:
Want Oost-Europeanen komen vrijwel nooit in aanmerking voor een verblijfsstatus en dus ook niet voor de vleespotten van westerse uitkeringen.

Gelul, ze wonen hier wel.

De vraag was of ze hier van onze uitkeringspotten profiteren. En ik gaf al eerder aan dat inwoners uit Oost-Europa, en dus ook uit de Baltische staten, niet of nauwelijks in aanmerking komen voor een verblijfsstatus en dus ook niet voor uitkeringen.
Wat we hier wel zien zijn arbeidsmigranten uit die landen. Maar werken is volgens mij iets anders dan je hand ophouden.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 7:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Hou toch eens op met dat kinderachtige calimero-gedrag, zo van "dat mag hier geen aandacht krijgen."
U kunt zoveel beter, u heeft dat gekleuter toch niet nodig.....

Ach, dat kun je vervelend vinden, maar dit is mijn observatie. Russen worden ernstig gediscrimineerd en stateloos gemaakt in de Baltische Staten. Een directe schending van mensenrechten overigens. Hoor jij daar ooit iets over hier? Ik heb er nog nooit iets over gelezen in de Westerse media.

In tegenstelling tot alle Akwasi's die hele dagen janken over discriminatie.

Als je maar een kleurtje hebt, dan pas mag je zeuren lijkt het.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 7:34 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Lampje schreef:

De vraag was of ze hier van onze uitkeringspotten profiteren.

Ik heb het niet over uitkeringen.
Nu hun land bij het westen hoort, heeft dat kennelijk onvoldoende perspectief opgeleverd voor een goede toekomst in eigen land.
BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

George Bush schreef:
Lampje schreef:

Nu hun land bij het westen hoort, heeft dat kennelijk onvoldoende perspectief opgeleverd voor een goede toekomst in eigen land.

Er wonen blijkbaar miljoenen Balten, Witrussen en Oekrainers in Rusland. Wat gaat er gebeuren als de Russen die mensen het land uitzetten?

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

George Bush schreef:
Lampje schreef:

Poendert had het over uitkeringen, daar ging ik op in.
Ze komen hier niet om te wonen, maar om tijdelijk te werken. Arbeidsmigranten. Er wonen hier niet zoveel mensen uit Baltische staten die hier permanent verblijven.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ga weer terug naar het onderwerp.
Bij de BLM betogingen liepen volgens de Volkskrant en andere media, tienduizenden deugende en gekleurde mensen mee. Als ik die filmpjes en video,s in Rusland of China laat zien, en er bij vertel dat in Nederland de originele bevolking het eens is met de idiote waan denkbeelden van die betogers en daarom tegen de huidige regering van ons land is en blijft. Dan is daarna het gros van de Russen, Chinezen of Brazilianen ervan overtuigd dat het in Nederland een levensgevaarlijke bende is.(bananen republiek)
Als men daarna kans ziet om ook de burgermeester van bv Amsterdam in het openbaar voor het racistische karretje te spannen zodat er steeds meer verdwaasden mee gaan lopen in de stoet. Kun je wachten op een pseudo opstand in de Randstad, Dit hoewel het merendeel va de Nederlandse bevolking niet achter die trammelant staat. (Ik ben nog niet een landgenoot in de provincie tegengekomen, die met serieuze voorbeelden van onterechte racisme aankwam).
Als iemand die net in zijn buurt een overval meemaakte door N-Afrikaans uitziende gangsters, en daarna weigert om een N-Afrikaan in dienst te nemen, noem ik dat geen racisme maar een begrijpelijke reactie.(Dit pseudo-racisme werd veroorzaakt door die bepaalde groep die hun leden niet onder controle hielden. of wilden houden)

Ik ben bv er niet van overtuigd dat in Wit-Rusland het merendeel van de bevolking van hun huidige regering af wil. Dit was ook niet in de Oekraine het geval.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
George Bush schreef:
Lampje schreef:

Poendert had het over uitkeringen, daar ging ik op in.
Ze komen hier niet om te wonen, maar om tijdelijk te werken. Arbeidsmigranten. Er wonen hier niet zoveel mensen uit Baltische staten die hier permanent verblijven.

Die Balten zijn dus tijdelijke medelanders volgens u. net zoals de Marokkanen en Turken? Wilt u hen inruilen voor die N-Afrikaanse clubs.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Die Balten zijn dus tijdelijke medelanders volgens u. net zoals de Marokkanen en Turken? Wilt u hen inruilen voor die N-Afrikaanse clubs.

Marokkanen en Turken zijn permanente medelanders, de meeste Balten zijn arbeidsmigranten.
En ik wil niemand inruilen.
Waarom sleept u er nu weer iets bij wat als een tang op een varken slaat ? U probeert mij weer eens iets aan te praten wat ik nergens beweer.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Ik ga weer terug naar het onderwerp.
Bij de BLM betogingen liepen volgens de Volkskrant en andere media, tienduizenden deugende en gekleurde mensen mee. Als ik die filmpjes en video,s in Rusland of China laat zien, en er bij vertel dat in Nederland de originele bevolking het eens is met de idiote waan denkbeelden van die betogers en daarom tegen de huidige regering van ons land is en blijft. Dan is daarna het gros van de Russen, Chinezen of Brazilianen ervan overtuigd dat het in Nederland een levensgevaarlijke bende is.(bananen republiek)
Als men daarna kans ziet om ook de burgermeester van bv Amsterdam in het openbaar voor het racistische karretje te spannen zodat er steeds meer verdwaasden mee gaan lopen in de stoet. Kun je wachten op een pseudo opstand in de Randstad, Dit hoewel het merendeel va de Nederlandse bevolking niet achter die trammelant staat. (Ik ben nog niet een landgenoot in de provincie tegengekomen, die met serieuze voorbeelden van onterechte racisme aankwam).
Als iemand die net in zijn buurt een overval meemaakte door N-Afrikaans uitziende gangsters, en daarna weigert om een N-Afrikaan in dienst te nemen, noem ik dat geen racisme maar een begrijpelijke reactie.(Dit pseudo-racisme werd veroorzaakt door die bepaalde groep die hun leden niet onder controle hielden. of wilden houden)

Ik ben bv er niet van overtuigd dat in Wit-Rusland het merendeel van de bevolking van hun huidige regering af wil. Dit was ook niet in de Oekraine het geval.

Fijn dat u aan het begin van uw quote aangeeft dat u terug gaat naar het onderwerp, zo hoort het. Het onderwerp is Wit-Rusland. Vervolgens raak ik dan toch het spoor bijster, want ik zie niet in wat de BLM, Brazilianen, Halsema, verdwaasde deugenden, Noord-Afrikaanse gangsters en pseudo-racisme hier mee te maken hebben.
Gelukkig komt u in uw laatste zin dan toch nog uit bij het onderwerp. Laten we ons daar dan ook maar op richten.
Ik denk dat Loekasjenko zeker nog op de nodige aanhang kan rekenen, vooral op het merendeels conservatieve platteland. Of dat een meerderheid is durf ik echt niet te zeggen. Feit is in ieder geval dat er toch masaal verzet is tegen Loekasjenko, wat in een autoritair geregeerd land als Wit-Rusland op zijn minst zeer opmerkelijk is, mensen hebben hun angst blijkbaar overwonnen. Er is wel iets aan de hand daar.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 21, 2020 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Is Wit Rusland het zelfde land als Belarus?
Als dat zo is, waarom wordt deze naam niet gebruikt?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 21, 2020 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Klopt, dat is hetzelfde.
Maakt het veel uit welke naam gebruikt wordt ?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 21, 2020 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wit-Rusland... is riskant hè tegenwoordig. Als zwarte-piet, negerzoen, etc. ook allemaal niet mag dan moeten we ook gaan oppassen met Wit-Rusland, Zwartrijder, de straten staan blank, etc.

Weerwoord forum index » Buitenland