| Warmste 8-8 ooit. Vergelijkbaar met hitte 8-8 1979. |  |
Geplaatst: Za Aug 08, 2020 14:21 |
|
|
|
Ben ik nu in mijn eentje gek? Bovenstaande hoorde ik vandaag op de radio.
Het IJsberen aantal, dat nu volgens tellingen met een absoluut record sinds heugenis op minstens 40.000 staat, mogen wel uitkijken.
Kan er geen peil en perk worden gesteld aan die onophoudelijke leugens via de media. Wie gelooft de kranten of rijksmedia nog vandaag de dag?
Ik zag minstens 5 Nederlandse media artikelen waarin Trump negatief overkomt. Zelfs de Russen hebben het mogelijk op onze verkiezingen gemunt.
Er wordt in die media ook veel te vaak met het woord "mogelijk" gegooid. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Za Aug 08, 2020 14:32 |
|
|
|
Tja, als het de warmste 8 augustus is sinds het begin van de metingen, dan is dat zo. Wat is de leugen precies ? Dat men ons op deze manier klimaatopwarming probeert wijs te maken ? Beetje ver gezocht, vindt u zelf ook niet?
Hou toch eens op met dat paranoide geleuter over leugens in de media. U vraagt : ben ik nou gek ?
Nou, om eerlijk te zijn: ja dat bent u, met uw waandenkbeelden.
Het is trouwens paal en perk, niet peil en perk.
En wat heeft Trump hier eigenljjk mee te maken ? |
|
_________________ Ich bin ein Almeerder.... |
|
|
|
Geplaatst: Za Aug 08, 2020 16:35 |
|
|
|
Het zou hooguit een vergissing kunnen zijn, een doelbewuste leugen acht ik erg onwaarschijnlijk.
Maar de stelligheid waarmee professor Poendert het allemaal alweer schijnt te weten, is wat mij hier stoort. Dat hier om gelogen wordt wil er bij mij niet in, dat laat ik over aan professor Poendert. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, zullen we maar zeggen. |
|
|
|
|
 | Re: Warmste 8-8 ooit. Vergelijkbaar met hitte 8-8 1979. |  |
 | |  |
Geplaatst: Za Aug 08, 2020 17:27 |
|
|
|
Veel van de berichten uit de tegenwoordige media zijn gestoeld op leugens of halve waarheden.
Als men in de vaak linkse media verklaard dat het klimaat verandert liegt men niet, want het klimaat verandert al 5 miljard jaar, dus dat is altijd prijs.
Daarnaast weet ik zeker dat er Russen zijn die de EU politiek in de gaten houden, net zoals er Fransen en Amerikanen zijn die nagaan wat de Rissen of Chinezen uitvreten. Dus beschuldigingen in die richting zijn ook altijd prijs.
Dan gaan we naar de linkse laster berichten over Trump. Ook over die man kan men in een week minstens 5 foute mededelingen doe via het verzetten van komma,s en punten.
Maar dat laatste is voor mij ook het geval.
Beste mensen, dankzij een geringe toename van CO2 is diezelfde wereld 14% vergroend sinds de satelietbeelden. Dit komt dus niet door het aanplanten van bomen. (Die oerbossen zagen we om voor onze Bio electriciteits bomen verbrand centrales)
Ook de Russen en Amerikanen houden andere landen en staatslieden in de gaten. Zelfs wij.
Sinds de tellingen van Ijsberen begonnen honderd jaar geleden, waren er nog nooit zoveel Ijsberen op aarde. Nu minstens 40.000 duizend.
Ik breng bijna dagelijks zwerfstenen mee vanaf de hei, de restanten van in het verleden gesmolten gletsjers boven de Veluwe.
Trump, beste linksmens, is blijkbaar een liefhebber van het vrouwelijk geslachtsorgaan. Dat ben ik ook. Hij is dus geen flikker. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Za Aug 08, 2020 23:52 |
|
|
|
Ik lees dagelijks het nieuws over Nederland en moet zo lachen om de Code Rood en adviezen.
Als of Nederland bestaat uit debielen (behalve die RIVM)
Krijgen jullie nu ook een papiertje mee met adviezen als je naar Spanje vliegt?
Eerst weken lang regen en dan eindelijk mooi weer en dan die belachelijke adviezen.
En ieder jaar opnieuw lees ik dat het record is verbroken!
In 1994 was het op 4 augustus heel warm.
1976 was een hete zomer en ik zat in Texas waar het toen heel koud was.
We hebben hier al sinds juni temperaturen van 35 - 40 graden, dus zit ik binnen.
Maar we hebben geen adviezen gehad, alleen letten op brandgevaar. |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Aug 09, 2020 9:46 |
|
|
|
Dan lees ik ook om de haverklap berichten dat door onze opwarming het in Siberie plaatselijk 37 graden boven nul is. Beste mensen zo heet is het in grote delen van Siberie elke zomer.
Wij leven nog steeds in de periode waarin volgens de berichten in Siberie een eeuwige winter heerst. Dat is dus niet geval. Dat was propaganda. Waar denken jullie dat in en ver verleden Djengis Khan met zijn duizenden soldaten vandaan kwamen, of Timoer Lenk. Waarom bouwden de Chinezen hun muur tegen de horden uit het noorden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:05 |
|
|
|
Je kunt alles wel als lariekoek afdoen, maar dat is te makkelijk, Pofessor Poendert. Ongeacht de oorzaak is het een feit dat het ook in Siberie steeds warmer wordt. Het gevolg is het langzaam smelten van de permafrost, en dat kan destatreuze gevolgen hebben.
Nu kunt u dit stelselmatig wegzetten als linkse propaganda omdat u er niet aan wilt dat de menselijke factor een rol kan spelen bij de opwarming, maar feit is dat deze opwarming er is....los van de oorzaken.
De feiten ontkennen heeft geen zin. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:34 |
|
|
|
Ik denk dat het voor grote delen van Rusland een zegen is als het een paar graden warmer gaat worden. Misschien trouwens voor de rest van de wereld ook wel. Zelfs de natuur zou er enorm van kunnen profiteren daar grote landgebieden in Rusland, Canada, Groenland, Antarctica die nu kale dode vlakten zijn zullen gaan vergroenen.
Vergeet niet dat de polen in de geschiedenis van de Aarde langer ijsvrij waren dan dat er ijs op ligt. De vraag is maar hoe 'natuurlijk' dat ijs is en of het niet veel beter is als de boel daar ontdooit. De grootste biodiversiteit die de aarde ooit gekend heeft was in de tijd van de dino's, de ene soort na de andere ontstond er. Veel soorten kennen we nu nog uit die tijd.
De planten en dieren waren ook veel groter: er was enorm veel voedsel voorradig.
En... toen was het broeikaseffect nog veel sterker. Maar goed, iedereen die wel eens in een broeikas geweest is weet ook dat het klimaat voor planten (en vele diersoorten) daar prima is.
De aarde warmt op, maar is het werkelijk zo erg? De zeespiegel stijgt, maar is dat werkelijk zo erg? Is het niet een veel groter probleem dat er gewoon veel te veel mensen zijn... |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Aug 10, 2020 8:13 |
|
|
|
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Aug 10, 2020 19:36 |
|
|
|
Briljant Tedje, ik kende deze Claudia niet maar ik ga meer van haar bekijken.
Wat infantiel is dit plan. En inderdaad, iemand heeft dit geschreven en werd er voor betaald....  |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Aug 12, 2020 22:30 |
|
|
|
Elisabeth schreef: | Cliff schreef: | De aarde warmt op, maar is het werkelijk zo erg? De zeespiegel stijgt, maar is dat werkelijk zo erg? Is het niet een veel groter probleem dat er gewoon veel te veel mensen zijn... |
Helemaal mee eens maar "te veel mensen" is niet PC.
Trouwens in Zuid Afrika is het nu heel koud. Met temperaturen van -4ºC.
En dit is ongewoon.
Misschien kantelt de as van de aarde tegenover de zon?
Ook in Zimbabwe en Zambia was het heel koud.
En geen verwarming. |
In Siberie groeien de Taigabomen tot op 70 graden. Maar daarna groeit het gras tot een meter hoog. De delta van de Jennesey noemt men daar "Het land van de groene tomaten. In de lagunes van diezelfde delta broeden karpers hun eieren uit. In nog niet zo,n lang verleden kwamen bij ons in Nederland vaak diezelfde eieren niet uit, omdat het water niet warm genoeg was.
Na de stranden van de N-IJszee klotsen de golven duizenden km, voor het in de zomer aan het eeuwige drijfijs kabbelt, waar dan de zon dan dag en nacht schijnt.
Het grootste gevaar van smelten van permafrost is, dat daardoor het water wegzakt in de ondergrond, waarna het land verdroogt. Lijkt mij.
Volgens mij trokken de Bantoe,s niet verder naar het zuiden van Afrika omdat het hen daar te koud werd.
Dus de Boeren en het klimaat verdedigden de echte oerbevolking van Afrika. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Aug 14, 2020 11:27 |
|
|
|
Ik vind je bijdragen op dit vlak ad hoc, primitief en weinig wetenschappelijk.
Je hebt blijkbaar een sentiment, een soort psychose en past daar het relaas op aan.
Dit onderwerp hoort overigens onder ''milieu'' thuis. |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 03, 2020 20:48 |
|
|
|
Dankzij de extra warmte wordt het een uitstekend en vroeg wijnjaar las ik in de media.
Het was volgens hun het beste wijnjaar sinds rond 1550. Dus ook rond 1550 was het minstens zo warm als nu |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Sep 04, 2020 12:28 |
|
|
|
Ik zat gisteren bij een lezing over de Sustainable Development Goals https://sdgs.un.org/goals
Je mocht online vragen stellen aan de spreker. Dat deed ik uiteraard. Ik postte één hele flauwe simpele vraag en daarna een vraag waarvan ik al wist dat deze niet beantwoord zou worden: 'Zitten er ook voordelen aan klimaatverandering'?
Uiteraard werd de flauwe vraag behandeld, maar de kritische vraag niet. Voorspelbaar. Niemand wil ook maar iets horen over voordelen aan klimaatverandering.
Oh ja, de spreker wist ook haarfijn te vertellen dat overbevolking geen enkel probleem was... de wereldbevolking zou in de toekomst toch wel gaan dalen, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken...
Koekoek. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 10, 2020 23:08 |
|
|
|
Warmste 15 september ooit!!!
Ze geven hier 31 graden af op 15 september. Als dat geen strandweer wordt.
Ik geniet me heulemaal de pleures van dat broeikasteffect! |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu