Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Warmste 8-8 ooit. Vergelijkbaar met hitte 8-8 1979. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Warmste 8-8 ooit. Vergelijkbaar met hitte 8-8 1979.
BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ben ik nu in mijn eentje gek? Bovenstaande hoorde ik vandaag op de radio.
Het IJsberen aantal, dat nu volgens tellingen met een absoluut record sinds heugenis op minstens 40.000 staat, mogen wel uitkijken.
Kan er geen peil en perk worden gesteld aan die onophoudelijke leugens via de media. Wie gelooft de kranten of rijksmedia nog vandaag de dag?
Ik zag minstens 5 Nederlandse media artikelen waarin Trump negatief overkomt. Zelfs de Russen hebben het mogelijk op onze verkiezingen gemunt.
Er wordt in die media ook veel te vaak met het woord "mogelijk" gegooid.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tja, als het de warmste 8 augustus is sinds het begin van de metingen, dan is dat zo. Wat is de leugen precies ? Dat men ons op deze manier klimaatopwarming probeert wijs te maken ? Beetje ver gezocht, vindt u zelf ook niet?
Hou toch eens op met dat paranoide geleuter over leugens in de media. U vraagt : ben ik nou gek ?
Nou, om eerlijk te zijn: ja dat bent u, met uw waandenkbeelden.
Het is trouwens paal en perk, niet peil en perk.
En wat heeft Trump hier eigenljjk mee te maken ?

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Tja, als het de warmste 8 augustus is sinds het begin van de metingen, dan is dat zo. Wat is de leugen precies ?

Het zou een leugen kunnen zijn, we zullen het nooit meer weten. Het KNMI heeft namelijk met terugwerkende kracht metingen uit het verleden gewist ('gecorrigeerd'):

https://www.destaatvanhet-klimaat.nl/2019/03/07/persbericht-historische-hittegolven-ten-onrechte-geschrapt-door-het-knmi/

Verschillende wetenschappers hebben hier heftige debatten over gevoerd. Een correctie op een meting is niet ongebruikelijk, mits goed onderbouwd. Een correctie op een meting van 50 jaar of langer geleden, is uiterst zeldzaam. Het is namelijk onvoldoende na te gaan of de meting van 50 jaar geleden nou correct was of niet.

Het KNMI is vrij rigoureus te werk gegaan en heeft alle metingen van hittegolven in de periode 1901-1951 (eerste helft vorige eeuw) naar beneden bijgesteld met bijna 2 graden (1.9 graden).

Probleem is dat het KNMI ook wel een beetje baat heeft bij deze correctie om twee redenen:

1. Nieuwswaarde
2. KNMI doet veel gesubsidieerd onderzoek naar klimaatverandering, dus een beeld waarin het probleem sterk naar voren komt levert ze extra subsidie op

Misschien had het beter geweest als ze een externe hadden laten kijken naar hun meetstation in 'de Bilt' en ook een externe moeten laten bepalen welke correctie er dan toegepast moest worden.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het zou hooguit een vergissing kunnen zijn, een doelbewuste leugen acht ik erg onwaarschijnlijk.
Maar de stelligheid waarmee professor Poendert het allemaal alweer schijnt te weten, is wat mij hier stoort. Dat hier om gelogen wordt wil er bij mij niet in, dat laat ik over aan professor Poendert. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, zullen we maar zeggen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Kan er geen peil en perk worden gesteld aan die onophoudelijke leugens via de media. Wie gelooft de kranten of rijksmedia nog vandaag de dag?

Het wordt graag en veel in het nieuws gebracht om er vooral op te hameren dat de aarde door onze schuld opwarmt.
Naast dat het de warmste 8-8 is werd er al gemeld dat er bruggen nat gehouden worden, dat er ergens problemen met het asfalt dreigen, dat apen (die dus in de tropen thuishoren!) ijs krijgen en dat de NS inmiddels in de hoogste staat van paraatheid is gebracht.

Wat een troep bouwen wij toch allemaal! Het is 35 graden en het stort allemaal in elkaar! Het is bar en boos! Very Happy

O ja, en hou nou eindelijk eens op met het vullen van die zwembadjes! Fok minder kinderen, dat scheelt een hoop met alles!
(Straks ga ik weer 120 m2 gras sproeien. Twisted Evil )

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Veel van de berichten uit de tegenwoordige media zijn gestoeld op leugens of halve waarheden.
Als men in de vaak linkse media verklaard dat het klimaat verandert liegt men niet, want het klimaat verandert al 5 miljard jaar, dus dat is altijd prijs.
Daarnaast weet ik zeker dat er Russen zijn die de EU politiek in de gaten houden, net zoals er Fransen en Amerikanen zijn die nagaan wat de Rissen of Chinezen uitvreten. Dus beschuldigingen in die richting zijn ook altijd prijs.
Dan gaan we naar de linkse laster berichten over Trump. Ook over die man kan men in een week minstens 5 foute mededelingen doe via het verzetten van komma,s en punten.
Maar dat laatste is voor mij ook het geval.

Beste mensen, dankzij een geringe toename van CO2 is diezelfde wereld 14% vergroend sinds de satelietbeelden. Dit komt dus niet door het aanplanten van bomen. (Die oerbossen zagen we om voor onze Bio electriciteits bomen verbrand centrales)
Ook de Russen en Amerikanen houden andere landen en staatslieden in de gaten. Zelfs wij.
Sinds de tellingen van Ijsberen begonnen honderd jaar geleden, waren er nog nooit zoveel Ijsberen op aarde. Nu minstens 40.000 duizend.
Ik breng bijna dagelijks zwerfstenen mee vanaf de hei, de restanten van in het verleden gesmolten gletsjers boven de Veluwe.
Trump, beste linksmens, is blijkbaar een liefhebber van het vrouwelijk geslachtsorgaan. Dat ben ik ook. Hij is dus geen flikker.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Veel van de berichten uit de tegenwoordige media zijn gestoeld op leugens of halve waarheden.

Dat ligt voor een groot deel aan de devaluatie van het vak van journalist. De hedendaagse journalisten zijn ondermaats.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, zullen we maar zeggen.

Geldt net zo goed voor u hoor.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Straks ga ik weer 120 m2 gras sproeien.

Heerlijk, ik heb net mijn hele tuin gedaan met mijn eigen bron. Werkt ook als een soort airco: alles koelt lekker af. Het water uit de grond is sowieso veel kouder dan uit de leiding.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Wat een troep bouwen wij toch allemaal! Het is 35 graden en het stort allemaal in elkaar! Het is bar en boos! Very Happy

In de herfst zijn er problemen op het spoor vanwege de vallende blaadjes die de rails glad maken.
Als het in de winter sneeuwt staat heel Nederland vast.
In de zomer kunnen de bruggen niet meer open als het te warm is.
Blijft over de lente, die zonder al te veel problemen verloopt.
We kunnen hier totaal niet met de elementen overweg. Daarnaast erger ik mij aan de betuttelende adviezen van het RIVM tijdens deze warme dagen: drink genoeg, blijf in de schaduw en kleed je luchtig.
Tja, ik was net van plan weinig te drinken en in mijn winterjas in de zon te gaan zitten. Tjongejonge... Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 23:52 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik lees dagelijks het nieuws over Nederland en moet zo lachen om de Code Rood en adviezen.
Als of Nederland bestaat uit debielen (behalve die RIVM)
Krijgen jullie nu ook een papiertje mee met adviezen als je naar Spanje vliegt?

Eerst weken lang regen en dan eindelijk mooi weer en dan die belachelijke adviezen.
En ieder jaar opnieuw lees ik dat het record is verbroken!
In 1994 was het op 4 augustus heel warm.
1976 was een hete zomer en ik zat in Texas waar het toen heel koud was.
We hebben hier al sinds juni temperaturen van 35 - 40 graden, dus zit ik binnen.
Maar we hebben geen adviezen gehad, alleen letten op brandgevaar.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan lees ik ook om de haverklap berichten dat door onze opwarming het in Siberie plaatselijk 37 graden boven nul is. Beste mensen zo heet is het in grote delen van Siberie elke zomer.
Wij leven nog steeds in de periode waarin volgens de berichten in Siberie een eeuwige winter heerst. Dat is dus niet geval. Dat was propaganda. Waar denken jullie dat in en ver verleden Djengis Khan met zijn duizenden soldaten vandaan kwamen, of Timoer Lenk. Waarom bouwden de Chinezen hun muur tegen de horden uit het noorden.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Je kunt alles wel als lariekoek afdoen, maar dat is te makkelijk, Pofessor Poendert. Ongeacht de oorzaak is het een feit dat het ook in Siberie steeds warmer wordt. Het gevolg is het langzaam smelten van de permafrost, en dat kan destatreuze gevolgen hebben.
Nu kunt u dit stelselmatig wegzetten als linkse propaganda omdat u er niet aan wilt dat de menselijke factor een rol kan spelen bij de opwarming, maar feit is dat deze opwarming er is....los van de oorzaken.
De feiten ontkennen heeft geen zin.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk dat het voor grote delen van Rusland een zegen is als het een paar graden warmer gaat worden. Misschien trouwens voor de rest van de wereld ook wel. Zelfs de natuur zou er enorm van kunnen profiteren daar grote landgebieden in Rusland, Canada, Groenland, Antarctica die nu kale dode vlakten zijn zullen gaan vergroenen.

Vergeet niet dat de polen in de geschiedenis van de Aarde langer ijsvrij waren dan dat er ijs op ligt. De vraag is maar hoe 'natuurlijk' dat ijs is en of het niet veel beter is als de boel daar ontdooit. De grootste biodiversiteit die de aarde ooit gekend heeft was in de tijd van de dino's, de ene soort na de andere ontstond er. Veel soorten kennen we nu nog uit die tijd.

De planten en dieren waren ook veel groter: er was enorm veel voedsel voorradig.

En... toen was het broeikaseffect nog veel sterker. Maar goed, iedereen die wel eens in een broeikas geweest is weet ook dat het klimaat voor planten (en vele diersoorten) daar prima is.

De aarde warmt op, maar is het werkelijk zo erg? De zeespiegel stijgt, maar is dat werkelijk zo erg? Is het niet een veel groter probleem dat er gewoon veel te veel mensen zijn...

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2020 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nationaal hitteplan.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2020 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:

Briljant Tedje, ik kende deze Claudia niet maar ik ga meer van haar bekijken.
Wat infantiel is dit plan. En inderdaad, iemand heeft dit geschreven en werd er voor betaald.... Cool

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2020 19:57 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
De aarde warmt op, maar is het werkelijk zo erg? De zeespiegel stijgt, maar is dat werkelijk zo erg? Is het niet een veel groter probleem dat er gewoon veel te veel mensen zijn...

Helemaal mee eens maar "te veel mensen" is niet PC.
Trouwens in Zuid Afrika is het nu heel koud. Met temperaturen van -4ºC.
En dit is ongewoon.
Misschien kantelt de as van de aarde tegenover de zon?

Ook in Zimbabwe en Zambia was het heel koud.
En geen verwarming.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2020 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Cliff schreef:

Helemaal mee eens maar "te veel mensen" is niet PC.
Trouwens in Zuid Afrika is het nu heel koud. Met temperaturen van -4ºC.
En dit is ongewoon.
Misschien kantelt de as van de aarde tegenover de zon?

Ook in Zimbabwe en Zambia was het heel koud.
En geen verwarming.

In Siberie groeien de Taigabomen tot op 70 graden. Maar daarna groeit het gras tot een meter hoog. De delta van de Jennesey noemt men daar "Het land van de groene tomaten. In de lagunes van diezelfde delta broeden karpers hun eieren uit. In nog niet zo,n lang verleden kwamen bij ons in Nederland vaak diezelfde eieren niet uit, omdat het water niet warm genoeg was.
Na de stranden van de N-IJszee klotsen de golven duizenden km, voor het in de zomer aan het eeuwige drijfijs kabbelt, waar dan de zon dan dag en nacht schijnt.
Het grootste gevaar van smelten van permafrost is, dat daardoor het water wegzakt in de ondergrond, waarna het land verdroogt. Lijkt mij.
Volgens mij trokken de Bantoe,s niet verder naar het zuiden van Afrika omdat het hen daar te koud werd.
Dus de Boeren en het klimaat verdedigden de echte oerbevolking van Afrika.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2020 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik vind je bijdragen op dit vlak ad hoc, primitief en weinig wetenschappelijk.

Je hebt blijkbaar een sentiment, een soort psychose en past daar het relaas op aan.

Dit onderwerp hoort overigens onder ''milieu'' thuis.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 30, 2020 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Je kunt alles wel als lariekoek afdoen, maar dat is te makkelijk, Pofessor Poendert. Ongeacht de oorzaak is het een feit dat het ook in Siberie steeds warmer wordt. Het gevolg is het langzaam smelten van de permafrost, en dat kan destatreuze gevolgen hebben.
Nu kunt u dit stelselmatig wegzetten als linkse propaganda omdat u er niet aan wilt dat de menselijke factor een rol kan spelen bij de opwarming, maar feit is dat deze opwarming er is....los van de oorzaken.
De feiten ontkennen heeft geen zin.

Als u het uitgandspunt van deze berichten eerst had gelezen, voordat enthousiast tegensprak, had u geweten dat het volgens de media sinds 8-8-79 niet meer zo warm was gemeten. Dus ook in 1997 was het vergelijkbaar warm, en niet sinds het gemeten werd.

BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dankzij de extra warmte wordt het een uitstekend en vroeg wijnjaar las ik in de media.
Het was volgens hun het beste wijnjaar sinds rond 1550. Dus ook rond 1550 was het minstens zo warm als nu

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zat gisteren bij een lezing over de Sustainable Development Goals https://sdgs.un.org/goals

Je mocht online vragen stellen aan de spreker. Dat deed ik uiteraard. Ik postte één hele flauwe simpele vraag en daarna een vraag waarvan ik al wist dat deze niet beantwoord zou worden: 'Zitten er ook voordelen aan klimaatverandering'?

Uiteraard werd de flauwe vraag behandeld, maar de kritische vraag niet. Voorspelbaar. Niemand wil ook maar iets horen over voordelen aan klimaatverandering.

Oh ja, de spreker wist ook haarfijn te vertellen dat overbevolking geen enkel probleem was... de wereldbevolking zou in de toekomst toch wel gaan dalen, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken...

Koekoek.

BerichtGeplaatst: Do Sep 10, 2020 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Warmste 15 september ooit!!!

Ze geven hier 31 graden af op 15 september. Als dat geen strandweer wordt.

Ik geniet me heulemaal de pleures van dat broeikasteffect!

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Warmste 15 september ooit!!!

Ze geven hier 31 graden af op 15 september. Als dat geen strandweer wordt.

Ik geniet me heulemaal de pleures van dat broeikasteffect!

Zijn dat de poten van een booreiland op de achtergrond? Dat soort installaties sleepten wij naar de Duitse bocht.
Die poten trokken we daarna ter plekke over onze hoofden met een lier vanaf de bak het water in. In die poten zaten afsluiters zodat ze volliepen en daarna rechtstandig op de zeebodem zakten.
Spannend Werk met een vletje als verbinding tussen de bak en onze sleepboot en helikopters in de lucht.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Dat soort installaties sleepten wij naar de Duitse bocht.

Weer een beroep erbij !!! Laughing

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu