Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Globalisering ondergraaft steun voor kapitalisme Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, het probleem zit hem in de vooringenomenheid.
Er zitten hier op Weerwoord heel wat lieden die zich als kruisvaarders gedragen.
Ze hebben een missie, en die wordt kost wat kost volgehouden.
Tot in het extreme toe.
Roy gelooft in Amerika, terwijl de feiten duidelijk zijn, dat Amerika boven de afgrond bungelt.
Cliff is de nuchterheid zelve, maar af en toe wat conformistisch.

Zelf heb ik ook veel te veel naar mijn hoofd geslingerd gekregen,
maar daar heb ik schijt aan. Ik weet wie het zeggen.

Ik geef toe, dat ik wel graag de rol van advocaat van de duivel speel.
Maar ik geloof nooit iets, voordat een feit bewezen is.
En er worden heel wat loze kreten de ruimte in geslingerd.
De media staan er elke dag bol van.
Leuk dat je dat dan op een forum kan weerspreken.
Alhoewel er heel wat mensen zijn, de allergisch zijn voor een weerwoord..
Daarom gaan ze ook schelden.

BerichtGeplaatst: Za Aug 22, 2020 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Roy gelooft in Amerika, terwijl de feiten duidelijk zijn, dat Amerika boven de afgrond bungelt.

United We Stand!

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2020 1:25 Plaats reactie Reageer met quote
RatuAdil

Royy schreef:

United We Stand!

Weinig van te zien... ik zie enkel verdeeldheid binnen de VS.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2020 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, ik ook. De VS staat wat mij betreft in de top 10 van landen waar een burgeroorlog zou kunnen uitbreken. Het is tot op het bot verdeeld. Misschien is het ook wel vragen om moeilijkheden wanneer je een twee-partijen stelsel in je democratie hebt, kwaliteit zelden komt bovendrijven en geld en imago de grootste rol spelen.

America wordt op alle fronten ingehaald door Aziatische landen. Europa doet er goed aan om Oostwaarts te kijken, naar de toekomst en niet Westwaarts, naar het verleden.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2020 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

RatuAdil schreef:
Royy schreef:

United We Stand!

Weinig van te zien... ik zie enkel verdeeldheid binnen de VS.

Klopt. En de rest van de wereld volgt slaafs.
Jan Lul slaat Jan Lul dood. En de elite lacht zich te barsten.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2020 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ja, ik ook. De VS staat wat mij betreft in de top 10 van landen waar een burgeroorlog zou kunnen uitbreken. Het is tot op het bot verdeeld.

Is het altijd geweest Cliff. Is dit werkelijk anders dan de jaren 50/60?

De kracht van de VS is juist de enorme dynamiek

Quote:
Europa doet er goed aan om Oostwaarts te kijken, naar de toekomst en niet Westwaarts, naar het verleden.

Oostwaarts van ons zien we weinig anders dan dictaturen met manipulatieve leugenaars aan t roer. Geen aantrekkelijke optie.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2020 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

America wordt op alle fronten ingehaald door Aziatische landen. Europa doet er goed aan om Oostwaarts te kijken, naar de toekomst en niet Westwaarts, naar het verleden.

Europa doet er goed aan naar zichzelf te kijken en onafhankelijk van oost of west haar eigen toekomst op te bouwen. En die kansen liggen er.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2020 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff wil een oostwaarts gericht, verdeeld Europa.

De kleine Europese landjes die zelf gaan praten met China. Tsja.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2020 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Is het altijd geweest Cliff. Is dit werkelijk anders dan de jaren 50/60?

Ja. En dan doel ik niet op de moord op de beide Kennedies, Martin Luther King en Malcom X. Dat waren ook dieptepunten, maar toen kwam 'men' er nog meer weg omdat de media wel even vertelde wat er precies gebeurd was. Dat gaat je nu never nooit meer lukken.

Vier politieke moorden in 10 jaar tijd en je hebt echt wel een burgeroorlog nu.

Quote:
De kracht van de VS is juist de enorme dynamiek

Holle klanken Royy, net als 'hip' en 'bruisend'. 't Zegt niets.

Quote:
Oostwaarts van ons zien we weinig anders dan dictaturen met manipulatieve leugenaars aan t roer. Geen aantrekkelijke optie.

De VS is exact hetzelfde, alleen dat wil jij niet zien. De democratie stelt er niets meer voor en ze hebben ons tal van oorlogen ingeluisd onder valse voorwendselen

Lampje schreef:
Europa doet er goed aan naar zichzelf te kijken en onafhankelijk van oost of west haar eigen toekomst op te bouwen. En die kansen liggen er.

Eens, maar we zullen toch import en export nodig hebben. Die moeten we niet in het Westen halen maar in het Oosten.

Royy schreef:
Cliff wil een oostwaarts gericht, verdeeld Europa. De kleine Europese landjes die zelf gaan praten met China. Tsja.

Ik lees wel heel vaak op Weerwoord wat ik precies wil en denk. Klopt alleen niet.

Ik ben voor een sterk Europa, als EEG en niet als EU.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2020 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja. En dan doel ik niet op de moord op de beide Kennedies, Martin Luther King en Malcom X. Dat waren ook dieptepunten, maar toen kwam 'men' er nog meer weg omdat de media wel even vertelde wat er precies gebeurd was. Dat gaat je nu never nooit meer lukken.

Vier politieke moorden in 10 jaar tijd en je hebt echt wel een burgeroorlog nu.

Mwah neu. T is feitelijk niets anders dan wat we al eerder hebben gezien. Het stramien van scherp debat, rellen, opstootjes etc.

Quote:

De VS is exact hetzelfde, alleen dat wil jij niet zien. De democratie stelt er niets meer voor en ze hebben ons tal van oorlogen ingeluisd onder valse voorwendselen

De VS is niet hetzelfde Cliff. De Amerikanen laten ons in vrijheid leven.

Quote:
Ik lees wel heel vaak op Weerwoord wat ik precies wil en denk. Klopt alleen niet.

Ik ben voor een sterk Europa, als EEG en niet als EU.

Defacto ben je dus voor een zwak georganiseerd Europa wat zijn blik richt op een strak georganiseerd China. Drie keer raden wie daar als sterkse uit de bus komt.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ryan schreef:
Tja, het probleem zit hem in de vooringenomenheid.
Er zitten hier op Weerwoord heel wat lieden die zich als kruisvaarders gedragen.
Ze hebben een missie, en die wordt kost wat kost volgehouden.
Tot in het extreme toe.
Cliff is de nuchterheid zelve, maar af en toe wat conformistisch.

Argumenteren is belangrijk, Ryan dat wel, maar gezien de nood-situatie
is het belangrijkste aan de noodrem te trekken en onverwaardelijk zeggen,
uitschreeuwen wat er aan de hand is.
Ik citeer wanneer boek nog vind een van de breinen achter
de " Frankfurter Schule "
Filosofisch boek met conclusie, analyse wereld ..
" Wanneer je erachter komt wat de wereld stuurt, dan begrijp je dat het het ultieme kwaad is "

De Baal - Moloch - M - kult, vroeger en nu.

https://donnersender.ru/v/10199

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2020 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Mwah neu. T is feitelijk niets anders dan wat we al eerder hebben gezien. Het stramien van scherp debat, rellen, opstootjes etc.

Ik zie wel iets anders. Er is een groot deel in de VS die roept 'not my president' en zich met die uitspraak niet neerlegt bij de democratische consensus. Dat houdt dus in dat ze zich defacto buiten de democratie plaatsen. Wanneer er straks een democratische president is zullen de voormalige Trump-aanhangers exact hetzelfde doen. Uiteindelijk is de conclusie dat de meerderheid zich niet meer aan de democratie houdt.

De rol van de media in de VS is trouwens ook meer discutabel dan ooit. Alle pogingen tot objectief nieuws brengen zijn inmiddels opgegeven, er is partij gekozen.

Quote:
De VS is niet hetzelfde Cliff. De Amerikanen laten ons in vrijheid leven.

De Chinezen en Russen laten ons ook in vrijheid leven Royy. Dat jij misschien nog serieus denkt dat ze hier land komen veroveren is van de zotte.

Quote:
Defacto ben je dus voor een zwak georganiseerd Europa wat zijn blik richt op een strak georganiseerd China. Drie keer raden wie daar als sterkse uit de bus komt.

Zo straks als China georganiseerd wordt krijg je alleen in Noord-Korea voor elkaar. Democratie houdt altijd verdeeldheid in. Soms is dat een zwakte maar over het algemeen is het een kracht. Als jij een sterk en strak georganiseerd Europa wil moet je een dictator in Brussel zetten. Dat wil je niet en dus zul je altijd verdeeldheid houden, EU, EEG of helemaal niets. Je ziet het nu in de EU ook: Brexit, Griekenland, Noord versus Zuid, Oost versus West...

Als jij dat eenheid noemt.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2020 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik zie wel iets anders. Er is een groot deel in de VS die roept 'not my president' en zich met die uitspraak niet neerlegt bij de democratische consensus. Dat houdt dus in dat ze zich defacto buiten de democratie plaatsen. Wanneer er straks een democratische president is zullen de voormalige Trump-aanhangers exact hetzelfde doen. Uiteindelijk is de conclusie dat de meerderheid zich niet meer aan de democratie houdt.

Mwah, de VS kennen, anders dan wij, een traditie van wantrouwen tegen de federale overheid. Bedenk dat de VS anders dan wij soms denken een door en door confederaal land is.

Quote:

De Chinezen en Russen laten ons ook in vrijheid leven Royy. Dat jij misschien nog serieus denkt dat ze hier land komen veroveren is van de zotte.

Haha nee hoor, je ziet o.a. aan de Chinezen hoe zij zaken doen: proberen je een hak te zetten. Zie ook hoe China hier actief harde lockdowns heeft lopen promoten, met dermate groot succes dat de bevolking er zelf om begon te vragen. Je bent naief, Cliff.

Quote:

Zo straks als China georganiseerd wordt krijg je alleen in Noord-Korea voor elkaar. Democratie houdt altijd verdeeldheid in. Soms is dat een zwakte maar over het algemeen is het een kracht. Als jij een sterk en strak georganiseerd Europa wil moet je een dictator in Brussel zetten. Dat wil je niet en dus zul je altijd verdeeldheid houden, EU, EEG of helemaal niets. Je ziet het nu in de EU ook: Brexit, Griekenland, Noord versus Zuid, Oost versus West...

Als jij dat eenheid noemt.

Oh sure, maar t is eensgezinder dan met zn 28-en los onderhandelen met China. Zou de VS zo machtig zijn als t 50 los opererende staten zouden zijn?

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2020 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha nee hoor, je ziet o.a. aan de Chinezen hoe zij zaken doen: proberen je een hak te zetten. Zie ook hoe China hier actief harde lockdowns heeft lopen promoten, met dermate groot succes dat de bevolking er zelf om begon te vragen. Je bent naief, Cliff.

Jij bent naief Royy. De VS doet niets anders dan hakken zetten. Ze leggen zelfs sancties op aan ons als we niet doen wat ze willen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/11/vs-wil-medewerkers-internationaal-strafhof-sancties-opleggen-a4002515
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/21/allseas-staakt-werk-pijpleiding-om-sancties-vs-a3984683
https://www.ad.nl/politiek/blok-amerikaanse-sancties-vanwege-pijplijn-zouden-zeer-onjuist-zijn~ab7b88a1/

En jij beweert dat de VS ons in vrijheid laat leven? We krijgen niet eens de vrijheid om zaken te doen met wie we willen, we krijgen niet eens de vrijheid om een internationaal strafhof op te zetten.

Chinezen en Russen halen dit soort geintjes dus niet met ons uit.

Let op hè: ik bewijs hier dus keihard dat de VS ons economische een hak wil zetten. Militair hebben ze ons trouwens ook al diverse hakken gezet, denk aan het buisje van Powell en de zogenaamde 'Weapons of Mass Destruction' die er nooit waren.

Quote:
Oh sure, maar t is eensgezinder dan met zn 28-en los onderhandelen met China. Zou de VS zo machtig zijn als t 50 los opererende staten zouden zijn?

Ik zeg helemaal niet dat je met z'n 28-en los moet onderhandelen. Wat snapte je niet aan EEG? Europese Economische Gemeenschap Royy.

Je mag mij best naief noemen, maar jij bent gewoon blind. De VS haalt streken uit met ons die we van niemand accepteren. Waarom accepteer jij ze wel van de VS? Ik vind dat haast het gedrag van een landverrader. Sta eens op voor je eigen land en economie man, in plaats van te dwepen met een andere staat.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2020 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Ryan schreef:

Kletskoek, zoals gewoonlijk. Advocaat van de duivel ? Nonsens.
En ach ach, wat heeft u veel naar het hoofd geslingerd gekregen. Jank jank.
U zit zelf voortdurend mensen van alles naar het hoofd te sllngeren. En als u daar weerwoord op krijgt begint u te zemelen dat u het hier voor gezien houdt. Om dan na een paar dagen weer op te duiken. Het geestige hiervan is, dat niemand uw afwezigheid in de tussentijd heeft opgemerkt.

Je bent een echte relnicht.
Hoe hou je het vol!
Amsterdam heeft je gevormd, en ik heb Amsterdammers leren kennen.
Gewoon een grote bek, maar een ontiegelijk klein hartje.
Dus vader, je moet je maar eens gedeisd houwe.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2020 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Woeha, kijk maar eens wat voor grapjes de Chinezen in Servie, Griekenland en aantal Afrikaanse landen uithalen. Ze hebben maar 1 tactiek: landen afhankelijk maken van ze.

Quote:
Ik zeg helemaal niet dat je met z'n 28-en los moet onderhandelen. Wat snapte je niet aan EEG? Europese Economische Gemeenschap Royy.

Een economische gemeenschap gaat niet zonder afdracht van soevereiniteit. Bovendien is dit niet alleen economie, maar minstens zoveel politiek.

Quote:
Je mag mij best naief noemen, maar jij bent gewoon blind. De VS haalt streken uit met ons die we van niemand accepteren. Waarom accepteer jij ze wel van de VS? Ik vind dat haast het gedrag van een landverrader. Sta eens op voor je eigen land en economie man, in plaats van te dwepen met een andere staat.

Ik dweep met de vrijheid Cliff. De VS is de beste garantie voor onze vrijheid. China is geen vriend van de vrijheid en zal die ook in andere landen proberen te beperken (zie hun twitter-actie om lockdowns te promoten). China is niet te vertrouwen. Net als elke andere dictatuur zijn t valse honden die je kort moet houden of af moet maken.

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
Woeha, kijk maar eens wat voor grapjes de Chinezen in Servie, Griekenland en aantal Afrikaanse landen uithalen. Ze hebben maar 1 tactiek: landen afhankelijk maken van ze.

Je wordt wel een beetje doorzichtig nu. We hadden het over 'ons'. Jij zei: De Amerikanen laten ons in vrijheid leven.

Ik geef haarfijn een aantal voorbeelden waarbij dat dus niet zo is: economische vrijheid en juridische vrijheid wordt door de VS bij ons onder druk gezet.

Jouw weerwoord nu: kijk naar Servië en Afrika. Nee. We hadden het over 'ons'. Daarbij is heel Joegoslavië door het westen/de NAVO ernstig onder druk gezet. Zelfs burgerdoelen zijn daar door de NAVO gebombardeerd toen ze niet deden wat wij wilden. Ik heb de Chinezen of Russen niet met bombardementen op Servië gezien, jij wel?

Echt, je praat je gewoon vast. De VS is veel restrictiever voor ons dan Rusland of China.

Quote:
Een economische gemeenschap gaat niet zonder afdracht van soevereiniteit. Bovendien is dit niet alleen economie, maar minstens zoveel politiek.

Die discussie ga ik niet opnieuw doen. Ik heb daar een andere mening over dan jij.

Quote:
Ik dweep met de vrijheid Cliff. De VS is de beste garantie voor onze vrijheid.

Oh ja? reageer dan eens inhoudelijk op wat ik net aandroeg. De sancties van de VS als wij zaken doen met andere partners. De sancties van de VS als wij een internationaal strafhof onderhouden. Kom op Royy, reageer er eens op ipv snel te wijzen naar wat China in Afrika doet.

Wat vind je eigenlijk van dat gedrag van de VS naar ons toe? En is het een bedreiging voor onze vrijheden of niet?

Quote:
China is geen vriend van de vrijheid en zal die ook in andere landen proberen te beperken

Zie ik niet. De VS is veel mee bezig met hun invloed op andere landen en hebben menig land in het Midden-Oosten tot failed state gemaakt. Welke landen hebben Rusland en China eigenlijk tot een failed state gemaakt Royy?

Quote:
China is niet te vertrouwen. Net als elke andere dictatuur zijn t valse honden die je kort moet houden of af moet maken.

Stoere taal van een klein 'menneke'. Overigens kun je je afvragen of dit soort uitspraken niet een beetje te ver gaan. Je praat nu over het afmaken van 17,5% van de totale wereldbevolking. Zou je hetzelfde zeggen over Israël dan zou zelfs Ome Adolf je nuanceren.

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Echt, je praat je gewoon vast. De VS is veel restrictiever voor ons dan Rusland of China.

Haha, je vindt dat gedreig met sancties serieus een restrictie? Is gewoon onderhandeling. Moet je eens opletten wat China doet als wij iets wat hen onwelgevallig is doen. 1 klein voorbeeldje: Taiwan.

Quote:
Wat vind je eigenlijk van dat gedrag van de VS naar ons toe? En is het een bedreiging voor onze vrijheden of niet?

Nee, in de verste verte niet.

Quote:
Welke landen hebben Rusland en China eigenlijk tot een failed state gemaakt Royy?

China maakt t Taiwan lastig, China introduceert dictatuur in Hongkong, China steunt Noord-Korea, China bezet Tibet al decennialang.

Quote:

Stoere taal van een klein 'menneke'. Overigens kun je je afvragen of dit soort uitspraken niet een beetje te ver gaan. Je praat nu over het afmaken van 17,5% van de totale wereldbevolking. Zou je hetzelfde zeggen over Israël dan zou zelfs Ome Adolf je nuanceren.

Oh ik heb t over t regime Cliff, niet over de Chinezen zelf. Dictaturen moet je nooit vertrouwen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha, je vindt dat gedreig met sancties serieus een restrictie? Is gewoon onderhandeling. Moet je eens opletten wat China doet als wij iets wat hen onwelgevallig is doen. 1 klein voorbeeldje: Taiwan.

Taiwan ligt naast China en er is veel voor te zeggen dat het een Chinese provincie is. Geef ik jou: Libië, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, Syrië, Servië, Vietnam en Noord-Korea. Allemaal landen vér weg van de VS die toch de dreiging en militaire slagkracht hebben mogen voelen.

Wat China doet is peanuts. En nogmaals: je had het over 'ons'. Begin dan niet over Taiwan.

Het is vrij duidelijk dat je niet wilt erkennen dat de VS ons momenteel meer dwars zit dan Rusland of China.

Cliff schreef:

Royy schreef:
Nee, in de verste verte niet.

Dan meet je gewoon met twee maten. Als Rusland en/of China dit zouden flikken zou je schreeuwen als een speenvarken op een spijkerbed.

Quote:
China maakt t Taiwan lastig, China introduceert dictatuur in Hongkong, China steunt Noord-Korea, China bezet Tibet al decennialang.

Taiwan, Tibet en HongKong zijn er beter aan toe dan de staten in het Midden-Oosten die door de VS zijn aangevallen.
Noord-Korea is een dictatuur die door China gesteund wordt. Prima. Zet ik daar Saoedi Arabië tegenover, een dictatuur die door de VS gesteund wordt.

Je maakt het te simpel voor me Royy om al je argumenten onderuit te halen. De VS is gewoon een bandietenstaat, er is geen land wat zich globaal asocialer misdraagt. Misschien Israël. Maar als je het vergelijkt met landen als Rusland en China... dan komen die er heel goed vanaf in die vergelijking.

Quote:
Oh ik heb t over t regime Cliff, niet over de Chinezen zelf. Dictaturen moet je nooit vertrouwen.

Prima, zeg dan ook 'het regime' en niet 'China'.

De vraag is of je iedereen moet vertrouwen waarmee je zaken doet. Ik weet zeker dat jij zaken koopt van mensen die je totaal niet kent, misschien zelfs totaal niet vertrouwt. Bijvoorbeeld je benzine Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2020 23:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Taiwan ligt naast China en er is veel voor te zeggen dat het een Chinese provincie is.

Hahaha. Een land wordt na een burgeroorlog gekaapt door een dictatoriaal regime. Er is 1 provincie die manmoedig verzet blijft bieden en zich ontwikkelt tot democratie. Gelukkig is daar Cliff om die democratie persoonlijk de nek om te draaien.

Quote:
Geef ik jou: Libië, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, Syrië, Servië, Vietnam en Noord-Korea. Allemaal landen vér weg van de VS die toch de dreiging en militaire slagkracht hebben mogen voelen.

En vaak terecht.

Quote:
Het is vrij duidelijk dat je niet wilt erkennen dat de VS ons momenteel meer dwars zit dan Rusland of China.

Onzin.

Quote:

Dan meet je gewoon met twee maten. Als Rusland en/of China dit zouden flikken zou je schreeuwen als een speenvarken op een spijkerbed.

China doet dat dagelijks, Cliff. Wat denk je wat er gebeurt als wij Taiwan erkennen er een ambassade openen? Wat zeiden de Chinezen over ASML? Wat denk je dat China uitvreet in de Zuid-Chinese zee? Waarom zijn eigenlijk alle buurlanden van China (behalve N-Korea) geen dikke vriendjes met China? Welke vrienden heeft China eigenlijk uberhaupt?

Al eerder gezegd ihkv corona: landen als Taiwan en Z-Korea weten wat ze aan moeten met leugens uit Beijing, ze hebben dagelijks te maken met de manipulatieve tactieken van Beijing.

Quote:
Je maakt het te simpel voor me Royy om al je argumenten onderuit te halen. De VS is gewoon een bandietenstaat, er is geen land wat zich globaal asocialer misdraagt. Misschien Israël. Maar als je het vergelijkt met landen als Rusland en China... dan komen die er heel goed vanaf in die vergelijking.

Je kiest de verkeerde vrienden Cliff. Helaas zul je dat pas inzien als het te laat is.

Quote:

De vraag is of je iedereen moet vertrouwen waarmee je zaken doet. Ik weet zeker dat jij zaken koopt van mensen die je totaal niet kent, misschien zelfs totaal niet vertrouwt. Bijvoorbeeld je benzine Rolling Eyes

Ik word juridisch beschermd Cliff. Een rechtsstaat en geld faciliteert dat onbekenden zaken met elkaar durven te doen. China kent geen rechtsstaat en defacto doe je daar altijd zaken met de overheid, een dictatuur dus. En zoals je weet: dictaturen zijn niet te vertrouwen.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2020 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hahaha. Een land wordt na een burgeroorlog gekaapt door een dictatoriaal regime. Er is 1 provincie die manmoedig verzet blijft bieden en zich ontwikkelt tot democratie. Gelukkig is daar Cliff om die democratie persoonlijk de nek om te draaien.

Ik wacht nog steeds op voorbeelden waarbij China en RUsland ons hier van onze vrijheid beroven Royy.

Daarbij: wat China in Taiwan doet/deed is in de verste verte niet zo erg als wat de VS in het midden-oosten uithaalt.

Cliff schreef:

Royy schreef:
Onzin.

JE hebt niet echt argumenten merk ik.

Quote:
China doet dat dagelijks, Cliff. Wat denk je wat er gebeurt als wij Taiwan erkennen er een ambassade openen?

Dat is ook niet aan ons hè... wat schieten wij op met een ambassade in Taiwan? Hebben we niets geleerd van Kosovo zeker...

Quote:
Je kiest de verkeerde vrienden Cliff. Helaas zul je dat pas inzien als het te laat is.

Ik kies geen vrienden Royy, dat doe jij. Ik ben op zoek naar handel en welvaart. Jij geeft continu onze autonomie op. Zowel aan Brussel als aan de VS. Dat is gedrag van een landverrader, je politieke en autonome macht afstaan aan het buitenland.

Nergens stel ik dat we ook maar iets moeten afstaan aan Rusland of China. Ik zie slechts handelspartners, en dus welvaart. De VS heeft ons geen reet te bieden en dat weten ze best, daarom bedreigen ze ons met sancties.

Quote:
Ik word juridisch beschermd Cliff. Een rechtsstaat en geld faciliteert dat onbekenden zaken met elkaar durven te doen. China kent geen rechtsstaat en defacto doe je daar altijd zaken met de overheid, een dictatuur dus. En zoals je weet: dictaturen zijn niet te vertrouwen.

Jaja, tank jij maar lekker bij de Shell jongen. Die hebben niets met dictaturen te maken.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2020 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik wacht nog steeds op voorbeelden waarbij China en RUsland ons hier van onze vrijheid beroven Royy.

Reageer eens op het punt: altijd als je een keuze kunt maken, kies je de kant van dictaturen.

Daarbij: wat China in Taiwan doet/deed is in de verste verte niet zo erg als wat de VS in het midden-oosten uithaalt.

Quote:

Dat is ook niet aan ons hè... wat schieten wij op met een ambassade in Taiwan? Hebben we niets geleerd van Kosovo zeker...

Dat bepalen we zelf toch? Taiwan is een fatsoenlijk, democratisch land. Alleen mogen we het van Beijing niet als land erkennen, want anders zwaait er wat...

Quote:

Ik kies geen vrienden Royy, dat doe jij. Ik ben op zoek naar handel en welvaart. Jij geeft continu onze autonomie op. Zowel aan Brussel als aan de VS. Dat is gedrag van een landverrader, je politieke en autonome macht afstaan aan het buitenland.

Jij denkt dat handel losstaat van politiek. Wake up Cliff.

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2020 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Reageer eens op het punt: altijd als je een keuze kunt maken, kies je de kant van dictaturen.

Nee, zie ik niet zo. Ik heb alleen een vreselijke hekel aan hypocrisie: zelf dingen doen die je bij de ander veroordeelt. En dat doe jij nogal veel Royy.

Als 'wij' separatisten steunen met militaire middelen, dan vind je dat prima. Dan zijn het vrienden van de vrijheid. Of het nou extremistische Syriërs zijn of organenhandelaren/terroristen in Kosovo. Of Koerden... want in de jaren 90 stonden ze op de terroristenlijst vanwege de aanslagen in Turkije maar toen we ze later nodig hadden gingen we ze voorzien van wapens...

Ons gedrag is waardeloos Royy. En dat maakt dat we erg voorzichtig moeten zijn met het vingertje wapperen naar anderen. Eerst zorgen dat we zelf het goede voorbeeld geven. Anders zijn we zwaar hypocriet en verliezen we dus ook alle recht om moreel gelijk te claimen (wat jij steeds doet)

Quote:
Dat bepalen we zelf toch? Taiwan is een fatsoenlijk, democratisch land. Alleen mogen we het van Beijing niet als land erkennen, want anders zwaait er wat...

Boeien. Ik wil helemaal geen ambassade in Taiwan. Ik wil een internationaal strafhof in Den Haag wat wereldwijd objectief recht spreekt inzake oorlogsrecht. Oh wacht, dat mag niet van de VS. Dan volgen sancties en dreigingen, zelfs met geweld. (waag het niet om een Amerikaanse militair voor dat gerecht te krijgen, wat de VS valt ons aan)

Wat ik ook wil is gas. In Groningen hebben we allerlei problemen met de gaswinning. De kolen stoten 5 tot 6 keer meer CO2 uit en meer fijnstof. Kernenergie is totaal onrealistisch. Dus Nederland heeft gas nodig. Waar kunnen we dat goedkoop en makkelijk halen? Noorwegen en Rusland liggen dichtbij, met een pijplijn dus geen nodeloos scheepstransport met veel energieverlies voor het vloeibaar maken van gas en opslaan in terminals.

Oh maar wacht, ook dat mag niet van de VS. Ook daar dreigen ze met sancties.

Maar jij hebt het liever over ambassades aan de andere kant van de wereld. Prima, weet ik ook wel een voorbeeld van. Hoe denk je dat de VS gaat reageren als wij een ambassade openen in Palestina en dat als land erkennen? Of de Krim? Exact dezelfde reactie als Beijing.

Echt Royy, deze discussie kun je simpelweg niet winnen. De VS is globaal de grootste dictator en veelvuldig schending van allerlei internationaal recht. Meer dan Rusland en China samen.

Quote:
Jij denkt dat handel losstaat van politiek. Wake up Cliff.

Wake up? Wie tankt er olie uit een land wat homo's executeert Royy? Ik ben klaar wakker. Politiek en handel zijn verbonden, maar jij gaat selectief te werk. En ik spreek je aan op die selectie. Op alle fronten is Rusland een beschaafder land dan Saudi Arabië. Toch weiger je gas uit Rusland en tank je gewoon olie uit SA.

Daar hebben ze een woord voor Royy.

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2020 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee, zie ik niet zo. Ik heb alleen een vreselijke hekel aan hypocrisie: zelf dingen doen die je bij de ander veroordeelt. En dat doe jij nogal veel Royy.

Klopt. Het doel heiligt de middelen. Voor mij telt alleen onder aan de streep wat er overblijft. Onder aan de streep moet er over blijven: vrijheid en democratie voor de westerse wereld.

Quote:

Boeien. Ik wil helemaal geen ambassade in Taiwan. Ik wil een internationaal strafhof in Den Haag wat wereldwijd objectief recht spreekt inzake oorlogsrecht. Oh wacht, dat mag niet van de VS. Dan volgen sancties en dreigingen, zelfs met geweld. (waag het niet om een Amerikaanse militair voor dat gerecht te krijgen, wat de VS valt ons aan)

Ik wil wel een ambassade in Taiwan. Ik wil dat Taiwan wordt erkend als beloning en bemoediging voor hun lange strijd voor vrijheid en democratie tegen een dictatoriaal regime.

Je moet eens bij China en Rusland aankomen met dat internationaal strafhof.... succes.

Quote:
Prima, weet ik ook wel een voorbeeld van. Hoe denk je dat de VS gaat reageren als wij een ambassade openen in Palestina en dat als land erkennen? Of de Krim? Exact dezelfde reactie als Beijing.

Je mist het punt. Palestina heeft niets met vrijheid en democratie te maken, sterker nog: het is een terroristen-nest.

Quote:
De VS is globaal de grootste dictator en veelvuldig schending van allerlei internationaal recht. Meer dan Rusland en China samen.

Boeit me niet. De VS is onze garantie op vrijheid en democratie. Valt die garantie weg... Jij bent naief Cliff.

Quote:

Wake up? Wie tankt er olie uit een land wat homo's executeert Royy? Ik ben klaar wakker. Politiek en handel zijn verbonden, maar jij gaat selectief te werk. En ik spreek je aan op die selectie. Op alle fronten is Rusland een beschaafder land dan Saudi Arabië. Toch weiger je gas uit Rusland en tank je gewoon olie uit SA.

Als we een alternatief voor SA hebben, moeten we dat doen. Dat is er echter niet. Ook dat is weer politiek.

Handel = politiek, Cliff. Jij denkt dat die twee los van elkaar staan en je als EEG wel even wat leuke handelsdeals met landen als China kunt sluiten. China weet dan exact wat het moet doen: de EEG uit elkaar drijven.

Daar hebben ze een woord voor Royy.[/quote]

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Klopt. Het doel heiligt de middelen. Voor mij telt alleen onder aan de streep wat er overblijft. Onder aan de streep moet er over blijven: vrijheid en democratie voor de westerse wereld.

Nou ja, mooi dat je het eens duidelijk neerzet. En ook correct zover ik kan zien, want vrijheid en democratie in de rest van de wereld interesseert je niet zo (hoewel je dat met regelmaat wel als argument gebruikt)

Quote:
Ik wil wel een ambassade in Taiwan. Ik wil dat Taiwan wordt erkend als beloning en bemoediging voor hun lange strijd voor vrijheid en democratie tegen een dictatoriaal regime.

Jij wil helemaal geen ambassade in Taiwan joh. Daar heb jij helemaal iets aan. Er zit voor jou maar één reden aan en dat is een signaal naar China geven. En dus misbruik je Taiwan gewoon om die reden.

Quote:
Je moet eens bij China en Rusland aankomen met dat internationaal strafhof.... succes.

Rusland deed van 2002 tot 2016 gewoon mee, ze waren in ieder geval niet zo tegen als de VS. Pas toen het ICC zich ging uitspreken over 'de annexatie van de Krim' trok Rusland zich terug. En terecht, want het ICC ging ineens politiek bedrijven ipv rechtsvervolging. Dat was een grote fout van het ICC. Ze zitten er niet voor politieke uitspraken maar voor rechtsvervolging.

Maar goed, jij vindt China en Rusland schurkenstaten/dictaturen. Dat zijn tegen een ICC zijn is in jouw wereld dus duidelijk. Maar waarom is een 'rechtvaardig' land als de VS daar tegen Royy?

En waarom mogen zijn wel internationaal recht spreken (ze arresteren mensen buiten hun landsgrenzen en zetten ze ook procesloos in gevangenissen buiten hun landsgrenzen)

Cliff schreef:
De VS is globaal de grootste dictator en veelvuldig schending van allerlei internationaal recht. Meer dan Rusland en China samen.

Royy schreef:
Boeit me niet.

Kijk, en dat noem ik dus een textbook definitie van hypocrisie. Tegelijkertijd claim je moreel recht. Dat gaat niet samen Royy en wordt zelfs uiteindelijk de ondergang van zowel de VS als de westerse wereld.

Echt leiderschap baseert zich op intrinsieke motivatie bij de mensen die geleid worden. Ze zien een voorbeeld in je en willen je daarom volgen. Leiderschap opgelegd vanuit militaire superioriteit leidt altijd tot onvrede en opstand. Het paradoxale is dat je tegen dictaturen bent maar zelf geen enkel probleem hebt om onderdeel van een globale dictatuur te zijn.

Quote:
De VS is onze garantie op vrijheid en democratie. Valt die garantie weg... Jij bent naief Cliff.

De VS is onze garantie op slechte relaties met de rest an de wereld.... Jij bent een angsthaas Royy. Je schuilt achter de Bully omdat deze sterker is. Nobody likes a Bully.

Quote:
Als we een alternatief voor SA hebben, moeten we dat doen. Dat is er echter niet. Ook dat is weer politiek.

Laf. Er is wel degelijk een alternatief. Ik heb de afgelopen jaar nog geen 50 liter benzine getankt. Ga elektrisch rijden Royy. Of tank bij Lukoil, Rusland is al een enorme stap vooruit t.o.v. SA.

Quote:
Handel = politiek, Cliff. Jij denkt dat die twee los van elkaar staan en je als EEG wel even wat leuke handelsdeals met landen als China kunt sluiten. China weet dan exact wat het moet doen: de EEG uit elkaar drijven.

Je handelt weer vanuit angst. De EU is even gemakkelijk uit elkaar te drijven. En eigenlijk hoeft de buitenwereld daar maar heel weinig voor te doen, want de EU is nu al los zand en het zal ook nooit een eenheid worden. Zweden zijn geen Italianen, Nederlanders zijn geen Roemenen, Polen zijn geen Portugezen. Er wordt nu al radicaal anders gekeken naar immigratie, economie, religie, etc. binnen de EU.

Vergeet het maar dat je daar een politieke eenheid van maakt. Maximaal haalbare is een economische eenheid.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie