Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Globalisering ondergraaft steun voor kapitalisme Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Hoe de globalisering steun kapitalisme ondergraaft.
Trend : Kapot maken kleinere ondernemers ten gunste van multinationals.
Persoonlijke ervaring van vrouw in Duitse familie-firma in de bouw-branche.

https://donnersender.ru/v/10331

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Valt mij door omstandigheden net passend Nietzsche-citaat binnen, i.v.m. de mens, politici, lust, drugs, verslaving en macht.

Nietzsche typeert de mens als " Willen zur Lust en Willen zur Macht. "

We kennen hier op dit forum allemaal de uitspraak, dat politiek bedrijven tot een ernstige heftige verslaving kan leiden,
net als bij andere stoffelijke- en onstoffelijke- verslavingen, moet de dosis (macht) steeds groter worden.
Sommige mensen op dit forum weten ook dat psychopathen en sociopathen uitermate handig zijn met list en bedrog
op carriere-ladder politiek 'omhoog' te stijgen.
Hoeveel psychopathen en sociopathen regeren de wereld inmiddels VN, WHO, plutocraten, msm, EU, Duitsland, Frankrijk, Nederland ... ?
De gevolgen daarvan ondervinden we dagelijks.

https://www.amazon.de/Genie-Irrsinn-Ruhm-Politiker-Feldherren/dp/3497011843

Uit Genie, Irrsinn und Ruhm :
" In die kalte Zeiten beobachten wir Sie, in die heiße Zeiten beherrschen Sie uns ! "
" Betekend in de koude tijden bekijken, onderzoeken we hun, in de hete tijden beheersen ze ons ! "

Zouden politici niet verplicht moeten worden om op psychopathie en sociopathie regelmatig psychologisch getest te worden,
alvorens ze grote schade gaan aanrichten in een verantwoordelijke positie, dat vraagt zich ook deze man op donnersender af ?
Video is interessant, met onverwachte ontwikkelingen tegen einde, dus advies om helemaal te zien, horen.
https://donnersender.ru/v/4513?channelName=5d0424e6d8968

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nou ja, mooi dat je het eens duidelijk neerzet. En ook correct zover ik kan zien, want vrijheid en democratie in de rest van de wereld interesseert je niet zo (hoewel je dat met regelmaat wel als argument gebruikt)

Ehm dat is toch al duidelijk Cliff? Zeg ik zo vaak.

En ja ik moedig vrijheid en democratie in de rest van de wereld toe, ik gun het de Chinezen en Russen te leven in een democratische rechtsstaat.

Quote:

Jij wil helemaal geen ambassade in Taiwan joh. Daar heb jij helemaal iets aan. Er zit voor jou maar één reden aan en dat is een signaal naar China geven. En dus misbruik je Taiwan gewoon om die reden.

Achter elk internationaal politiek besluit zit een signaalwaarde. Zo ook bij een ambassade in Taiwan.

Quote:

Rusland deed van 2002 tot 2016 gewoon mee, ze waren in ieder geval niet zo tegen als de VS. Pas toen het ICC zich ging uitspreken over 'de annexatie van de Krim' trok Rusland zich terug. En terecht, want het ICC ging ineens politiek bedrijven ipv rechtsvervolging. Dat was een grote fout van het ICC. Ze zitten er niet voor politieke uitspraken maar voor rechtsvervolging.

Rusland deed mee totdat er een uitspraak kwam die ze niet beviel. Mooi maniertje. En jij trapt er zo te zien met open ogen in. Dan liever de VS: die zijn tenminste duidelijk.

Quote:
Maar goed, jij vindt China en Rusland schurkenstaten/dictaturen. Dat zijn tegen een ICC zijn is in jouw wereld dus duidelijk. Maar waarom is een 'rechtvaardig' land als de VS daar tegen Royy?

ICC is een VN-instantie. Zoals je weet wordt de VN mede bestuurd door idioten als China, Rusland, SA, Iran etc. Zo kan t zijn dat SA lid of voorzitter is van iets met mensenrechten. Compleet ongeloofwaardig.

Internationaal recht bestaat niet Cliff.

Quote:
En waarom mogen zijn wel internationaal recht spreken (ze arresteren mensen buiten hun landsgrenzen en zetten ze ook procesloos in gevangenissen buiten hun landsgrenzen)

Kwestie van je spierballen tonen. De sterkste wint. Internationaal recht bestaat niet.

Quote:

Kijk, en dat noem ik dus een textbook definitie van hypocrisie. Tegelijkertijd claim je moreel recht. Dat gaat niet samen Royy en wordt zelfs uiteindelijk de ondergang van zowel de VS als de westerse wereld.

Ik claim nergens dat ik niet hypcriet ben, Cliff. Claimde jij maar eens ergens dat jij niet naief bent...

Quote:

De VS is onze garantie op slechte relaties met de rest an de wereld.... Jij bent een angsthaas Royy. Je schuilt achter de Bully omdat deze sterker is. Nobody likes a Bully.

Ik schaar me achter de grootste en machtigste democratie ter wereld. In volle overtuiging. Er kan geen sterkere band zijn dan die tussen Europa en de VS. Same history, same values, same goal.

Quote:

Je handelt weer vanuit angst. De EU is even gemakkelijk uit elkaar te drijven. En eigenlijk hoeft de buitenwereld daar maar heel weinig voor te doen, want de EU is nu al los zand en het zal ook nooit een eenheid worden. Zweden zijn geen Italianen, Nederlanders zijn geen Roemenen, Polen zijn geen Portugezen. Er wordt nu al radicaal anders gekeken naar immigratie, economie, religie, etc. binnen de EU.

Als dat je overtuiging is, heb je des te meer belang bij een sterke en leidende VS. De losse Europese landjes zijn speelballen voor landen als China. Je ziet t aan wat de Chinezen proberen met Servie, Griekenland, maar ook met Italie.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
ik gun het de Chinezen en Russen te leven in een democratische rechtsstaat.

Dat geloof ik dus niet. Ik denk dat als er een economische machtsstrijd ontstaat tussen de VS enerzijds en China of Rusland anderzijds dat jij ze het allerslechtste toewenst, los van welke politieke staatsinrichting ze ook hebben.

Quote:
Achter elk internationaal politiek besluit zit een signaalwaarde. Zo ook bij een ambassade in Taiwan.

Ja, die signaalwaarde ken ik inmiddels van je partijgenoten van Baalen en Verhofstadt. Ik ben daar geen fan van, van signaalpolitiek.

Quote:
Internationaal recht bestaat niet Cliff.

Niet mee eens. We hebben zaken als mensenrechten, oorlogsrecht, volkerenrecht, etc. Vrij basale rechten waar we ons als gehele mensheid zoveel mogelijk aan moeten houden.

Quote:
Kwestie van je spierballen tonen. De sterkste wint. Internationaal recht bestaat niet.

Ah, jij wil recht van de sterkste en daarbij schaar je je natuurlijk vrij laf achter de sterkste.

Quote:
Ik claim nergens dat ik niet hypcriet ben, Cliff. Claimde jij maar eens ergens dat jij niet naief bent...

Waarom claim je moreel recht Royy? Wat is het morele recht in het recht van de sterkste?

Quote:
Als dat je overtuiging is, heb je des te meer belang bij een sterke en leidende VS. De losse Europese landjes zijn speelballen voor landen als China. Je ziet t aan wat de Chinezen proberen met Servie, Griekenland, maar ook met Italie.

En dat gaat Servië, Griekenland en Italië ook heel veel welvaart opleveren Royy.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2020 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat geloof ik dus niet. Ik denk dat als er een economische machtsstrijd ontstaat tussen de VS enerzijds en China of Rusland anderzijds dat jij ze het allerslechtste toewenst, los van welke politieke staatsinrichting ze ook hebben.

Als China en Rusland democratische rechtsstaten zouden zijn? Neu, dan heb je een ander speelveld. Dan blijft wel staan dat de VS onze cultuur-verwanten zijn.

Quote:

Ja, die signaalwaarde ken ik inmiddels van je partijgenoten van Baalen en Verhofstadt. Ik ben daar geen fan van, van signaalpolitiek.

Doe niet naief Cliff.

Quote:

Niet mee eens. We hebben zaken als mensenrechten, oorlogsrecht, volkerenrecht, etc. Vrij basale rechten waar we ons als gehele mensheid zoveel mogelijk aan moeten houden.

Er is geen enkele organisatie die die rechten kan afdwingen Cliff. Internationaal recht bestaat niet.

Quote:

Ah, jij wil recht van de sterkste en daarbij schaar je je natuurlijk vrij laf achter de sterkste.

Ik wil dat niet per se, maar t is de realiteit.

Quote:

Waarom claim je moreel recht Royy? Wat is het morele recht in het recht van de sterkste?

Het morele recht is a) zelfbescherming en b) de westerse waarden zijn superieur.

Quote:

En dat gaat Servië, Griekenland en Italië ook heel veel welvaart opleveren Royy.

Misschien, maar ten koste van hun vrijheid en onafhankelijkheid. De Chinezen doen niets voor niets en proberen je in de (schulden-)tang te krijgen waar ze dat kunnen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 01, 2020 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Er is geen enkele organisatie die die rechten kan afdwingen Cliff. Internationaal recht bestaat niet.

Met zo'n instelling kom je er nooit nee. Maar we hebben al heel wat bereikt zoals mensenrechten en de conventie van Genève.

Quote:
Ik wil dat niet per se, maar t is de realiteit.

Neuh, je legt je er vrij gemakkelijk (en vrij laf) bij neer.

Quote:
Het morele recht is a) zelfbescherming en b) de westerse waarden zijn superieur.

Het is a) hypocriet en b) nog meer hypocriet als je bovenstaande even naleest.

Je hebt geen grond voor het claimen van moreel recht in jouw situatie. Als ik het al niet accepteer, hoe denk je dan ooit dat andere (niet westerse) mensen dit zullen accepteren? Forget is. Het onterecht claimen van moreel recht schaadt je positie.

Quote:
Misschien, maar ten koste van hun vrijheid en onafhankelijkheid. De Chinezen doen niets voor niets en proberen je in de (schulden-)tang te krijgen waar ze dat kunnen.

De VS doet veel erger, voorbeelden zijn hierboven al gegeven. Daarnaast weten ze alles van schulden: de schuldencrisis ontstond niet voor niets in de VS.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Met zo'n instelling kom je er nooit nee. Maar we hebben al heel wat bereikt zoals mensenrechten en de conventie van Genève.

Hoezo? Die mensenrechten worden alleen geeerbiedigd in dat deel van de wereld wat ze heeft verzonnen, de westerse wereld. De rest van de wereld, o.a. jouw vrienden Rusland en China, heeft er schijt aan.

Quote:

Neuh, je legt je er vrij gemakkelijk (en vrij laf) bij neer.

T is de werkelijkheid Cliff. Wil je internationaal recht kunnen handhaven dan zul je een wereld-overheid moeten maken,

Quote:

Het is a) hypocriet en b) nog meer hypocriet als je bovenstaande even naleest.

Je hebt geen grond voor het claimen van moreel recht in jouw situatie. Als ik het al niet accepteer, hoe denk je dan ooit dat andere (niet westerse) mensen dit zullen accepteren? Forget is. Het onterecht claimen van moreel recht schaadt je positie.

Zelfbescherming gaat voor alles. En de westerse waarden zijn uiteraard superieur.

Quote:

De VS doet veel erger, voorbeelden zijn hierboven al gegeven. Daarnaast weten ze alles van schulden: de schuldencrisis ontstond niet voor niets in de VS.

Okay Cliff, ik heb een deal: jij gaat in China wonen, ik in de VS. Deal?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2020 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoezo? Die mensenrechten worden alleen geeerbiedigd in dat deel van de wereld wat ze heeft verzonnen, de westerse wereld.

Dat is dus gewoon niet zo.

Quote:
De rest van de wereld, o.a. jouw vrienden Rusland en China, heeft er schijt aan.

De VS ook. Ze arresteren, executeren en detineren mensen zonder enige vorm van proces. Dat zijn mensenrechtenschendingen van heb ik jou daar.

Jij ziet allen de splinter bij de ander, nooit de balk bij jezelf.

Een moordenaar kan en mag nooit moreel recht claimen richting de verkrachter of serie-moordenaar Royy. Dat snap je zelf toch ook wel?

Quote:
T is de werkelijkheid Cliff. Wil je internationaal recht kunnen handhaven dan zul je een wereld-overheid moeten maken

Een internationaal strafhof is een goede aanzet. Oh wacht, wie deed daar ook al weer niet aan mee? Jouw westerse voorbeeld.

Quote:
Zelfbescherming gaat voor alles. En de westerse waarden zijn uiteraard superieur.

Paradox, maar dat ga je zelf niet inzien vrees ik.

Quote:
Okay Cliff, ik heb een deal: jij gaat in China wonen, ik in de VS. Deal?

Daar gaat dit totaal niet over. Het gaat er niet over welk land beter is en waar je liever wilt wonen. De essentie staat hierboven: een overtreder van een wet kan niet de ander wijzen op een overtreding via morele superioriteit. Dat werkt simpelweg niet zo.

BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De VS ook. Ze arresteren, executeren en detineren mensen zonder enige vorm van proces. Dat zijn mensenrechtenschendingen van heb ik jou daar.

Voor niet-westerse onderdanen ja. Dat schaar ik in de categorie zelfbescherming. Als je met barbaren te maken hebt, mag je van mij vuile handen maken. Dictaturen luisteren maar naar 1 taal: die van geweld en macht.

Quote:

Een internationaal strafhof is een goede aanzet. Oh wacht, wie deed daar ook al weer niet aan mee? Jouw westerse voorbeeld.

Een internationaal strafhof is gebaseerd op afspraken. T is alsof jij en ik afspreken dat we ons ergens aan houden. Vervolgens gebeurt er iets wat mij onwelgevallig is, trek ik me eenzijdig uit de afspraak terug, kun jij niks doen. Doei.

Da's geen rechtsorde, da's een afspraak die geldig is voor zolang partijen er mee instemmen.

Quote:

Paradox, maar dat ga je zelf niet inzien vrees ik.

Nope, we moeten onze westerse cultuur koste wat kost beschermen. Als het nodig is om barbaren als barbaren te behandelen, dan zij dat zo.

Quote:

Daar gaat dit totaal niet over. Het gaat er niet over welk land beter is en waar je liever wilt wonen. De essentie staat hierboven: een overtreder van een wet kan niet de ander wijzen op een overtreding via morele superioriteit. Dat werkt simpelweg niet zo.

T zegt meestal heel veel Cliff. Jij wilt niet in China wonen, ik wil best in de VS wonen, t is namelijk een fantastisch land met fantastische mogelijkheid en zeer aangename mensen. Ik denk ook dat jij prima in de VS zou kunnen (en willen, als dat nodig is) wonen. Zegt mij genoeg.

Kun jij lekker de in-je-eigen-nest-schijterd uithangen vanuit je beschermde westerse stoel, maar dat jij niet in China zou willen wonen zegt mij genoeg.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Voor niet-westerse onderdanen ja. Dat schaar ik in de categorie zelfbescherming. Als je met barbaren te maken hebt, mag je van mij vuile handen maken. Dictaturen luisteren maar naar 1 taal: die van geweld en macht.

Dat gaat helemaal niet alleen om niet-westerse mensen. Daarbij: je zult eerst iemand volgens een proces moeten veroordelen alvorens iemand schuldig is. 't Is niet anders Royy. Zo hebben we het vastgelegd in de mensenrechten.

Maar ik begrijp dus dat jij de mensenrechten alleen van toepassing vindt op westerse mensen Rolling Eyes

De rest zijn barbaren die we zondermeer procesloos mogen oppakken, vastzetten en executeren.

Quote:
Een internationaal strafhof is gebaseerd op afspraken. T is alsof jij en ik afspreken dat we ons ergens aan houden. Vervolgens gebeurt er iets wat mij onwelgevallig is, trek ik me eenzijdig uit de afspraak terug, kun jij niks doen. Doei.

En daar heb je alle recht toe. Wat echter hypocriet is, is als jij je op exact diezelfde rechtsregels gaat baseren om moreel recht te claimen. Dat werkt zo niet.

Quote:
Nope, we moeten onze westerse cultuur koste wat kost beschermen. Als het nodig is om barbaren als barbaren te behandelen, dan zij dat zo.

En wat maakt barbaren barbaren? Ach, laat ook maar.

Quote:
T zegt meestal heel veel Cliff. Jij wilt niet in China wonen, ik wil best in de VS wonen, t is namelijk een fantastisch land met fantastische mogelijkheid en zeer aangename mensen. Ik denk ook dat jij prima in de VS zou kunnen (en willen, als dat nodig is) wonen. Zegt mij genoeg.

Zegt mij helemaal niets. Ik zou trouwens liever in Rusland wonen dan in Rotterdam.

Quote:
Kun jij lekker de in-je-eigen-nest-schijterd uithangen vanuit je beschermde westerse stoel, maar dat jij niet in China zou willen wonen zegt mij genoeg.

Zoals gezegd: ik wil ook niet in Rotterdam wonen.

Dit is een beetje flauw argument. We hebben het over mensenrechten en het claimen van moreel recht. Niet over op welke plek je het liefst wil wonen of welk land 'beter' is. Is echt een geheel andere discussie.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar ik begrijp dus dat jij de mensenrechten alleen van toepassing vindt op westerse mensen Rolling Eyes

De rest zijn barbaren die we zondermeer procesloos mogen oppakken, vastzetten en executeren.

Niet zondermeer. Maar als je te maken hebt met een irrationele vijand die zichzelf niets aantrekt van mensenrechten, heb je soms geen andere keuze. Godwinnetje: wat mij betreft hadden we nazi-kopstukken hetzelfde aangedaan als zij andere mensen hebben aangedaan: martelen, in een werkkamp stoppen en zich dood laten werken.

Quote:

En daar heb je alle recht toe. Wat echter hypocriet is, is als jij je op exact diezelfde rechtsregels gaat baseren om moreel recht te claimen. Dat werkt zo niet.

Werkt prima.

Quote:

En wat maakt barbaren barbaren? Ach, laat ook maar.

Barbaren zijn barbaren omdat ze hun eigen bevolking mishandelen en omdat ze ons willen mishandelen.

Quote:

Zegt mij helemaal niets. Ik zou trouwens liever in Rusland wonen dan in Rotterdam.

Mij wel, ik weet genoeg. Jij wilt helemaal niet in China wonen.

Ik wed dat jij diep van binnen ook niet in Rusland wilt wonen, je kunt dan namelijk niet meer je mening uiten zoals je hier doet.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

@ Royy.

De Verenigde Staten zijn niet eens een democratie.
En machtig zijn ze ook al een hele tijd niet meer.

Je hebt blijkbaar geen enkel militair inzicht!

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hoor wat Ryan nu weer zegt !!!
De VS zijn misschien geen ideale democratie, maar altijd nog democratischer dan zeer vele andere landen.
En wat heeft militair inzicht te maken met de machtsvraag ? Macht is niet alleen in militaire termen af te lezen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
wat mij betreft hadden we nazi-kopstukken hetzelfde aangedaan als zij andere mensen hebben aangedaan: martelen, in een werkkamp stoppen en zich dood laten werken.

Tja... als je jezelf verlaagd tot het niveau van dit soort mensen, dan ben je natuurlijk geen haar beter. Bovendien zullen ze je uiteindelijk verslaan als je je naar hun niveau begeeft: ze hebben er meer ervaring.

Quote:
Werkt prima.

Oh, hoe dan? Mensen die niet tot het westen behoren accepteren absoluut niet die westerse moraliteitsclaim.

Quote:
Barbaren zijn barbaren omdat ze hun eigen bevolking mishandelen en omdat ze ons willen mishandelen.

Je snapt het gewoon niet. Mensen zijn pas schuldig als dat bewezen wordt. Daar kun je heel moeilijk over doen, maar het is één van grondbeginselen van een rechtsstaat. En beschaving. En jij pleit ervoor om dat overboord te gooien. Of erger nog: het alleen overboord gooien voor bepaalde etnische groepen.

Ik denk dat je zelf de consequenties niet eens inziet van je uitspraken.

Quote:
Ik wed dat jij diep van binnen ook niet in Rusland wilt wonen, je kunt dan namelijk niet meer je mening uiten zoals je hier doet.

Jahoor, dat kan prima. Maar ik kijk wel eens naar een tweede woning in Rusland. Prachtige Datsja ergens in de natuur, kost je 10.000 euro. Zeeën van ruimte, kan je hier niet voorstellen.

Wie weet.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U kent Rusland zonder twijfel beter dan ik. Rusland is enorm uitgestrekt, maar wat ik ervan gezien heb vond ik het landschappelijk weinig interessant (zoals de route Moskou-Sint Petersburg bijvoorbeeld, maar ook de route naar Astrakan): plat en eentonig, wel enorm veel datsja's.
Karelie was al mooier, maar ook vaak koudj. Ik denk dat het Oeralgebergte intersssanter is en grote delen van Siberie (het zuiden dan) en de omgeving van het Baikalmeer.
Het uiterste oosten (Kamtjatka) trekt mij ook wel vanwege de natuur, maar ik neem aan dat u daar geen datsja gaat kopen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Rusland heeft eigenlijk ieder type landschap

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Prachtig, zeker.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gaan we een beetje offtopic... maar in Nederland heb je op elke vierkante kilometer 422 mensen. In Rusland 8.

Een stukje grond kost daar niets. Misschien is een huisje op de Krim wel iets, is net als het Middellandse Zeegebied.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Tja... als je jezelf verlaagd tot het niveau van dit soort mensen, dan ben je natuurlijk geen haar beter. Bovendien zullen ze je uiteindelijk verslaan als je je naar hun niveau begeeft: ze hebben er meer ervaring.

Oh ja hoor,

Quote:
Oh, hoe dan? Mensen die niet tot het westen behoren accepteren absoluut niet die westerse moraliteitsclaim.

Dan zoeken ze t maar uit.

Quote:

Je snapt het gewoon niet. Mensen zijn pas schuldig als dat bewezen wordt. Daar kun je heel moeilijk over doen, maar het is één van grondbeginselen van een rechtsstaat. En beschaving. En jij pleit ervoor om dat overboord te gooien. Of erger nog: het alleen overboord gooien voor bepaalde etnische groepen.

T kan nodig zijn om daar even omheen te gaan ja. Niet voor eigen inwoners overigens.

Net zoals ik vind dat de politie zn gedrag richting bepaalde etnische groeperingen aan moet passen. Marokkanen verstaan niet de zachte, de-escalerende manier van handelen van de Nederlandse politie, dus moet je die harder aanpakken en gelijk neerknuppelen als ze niet luisteren of een grote bek hebben. Wat jij zegt is dat dat harder aanpakken ook voor jou en mij moet gelden, daar pas ik voor.

Quote:

Jahoor, dat kan prima. Maar ik kijk wel eens naar een tweede woning in Rusland. Prachtige Datsja ergens in de natuur, kost je 10.000 euro. Zeeën van ruimte, kan je hier niet voorstellen.

Ja precies, tweede woning. Zolang je het veilige, westerse Nederland maar als uitvalsbasis behoud he? T is mij wel duidelijk Cliff.

Ik heb tegenwoordig mijn eigen Datsja in het oosten van het land, stuk comfortabeler dan Rusland kan ik je zeggen (ook stuk duurder, maar ach).

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Prachtig, maar het volk is drie keer niks,

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Volslagen idioten zou ik zeggen. T is maar waar je tussen wil zitten he.

Ik zou dan toch liever een datsja hebben in Scandinavie, net zo prachtige natuur, goed georganiseerde beschaafde landen en net Nederlanders Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Cliff schreef:

Prachtig, maar het volk is drie keer niks,

"Het"volk ? Ik geloof dat Rusland 200 verschillende soorten volken telt, maar Cliff kan dat denk ik beter uitleggen. Daarnaast heeft Rusland geloof ik 250 miljoen inwoners, dus een generalisatie zoals de heer Van Es hier doet, vind ik tamelijk ongepast.
Over het algemeen zijn Russen niet erg populair in vakantiecentra, dat is waar. Ik wil daar dan wel tegenover stellen dat Nederlanders in buitenlandse toeristenoorden ook strontvervelend kunnen zijn. En wat te denken van Engelsen ?
Dan gaan we ook niet zeggen dat Nederlanders en Engelsen in zijn geheel niet deugen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Royy schreef:
Volslagen idioten zou ik zeggen. T is maar waar je tussen wil zitten he.

Tja, ik snap dit nooit zo. Ben zelf een paar keer in Rusland geweest en heb er verschillende typen mensen ontmoet, kan ze niet onder één noemer scharen.
Hetzelfde doen mensen vaak met Fransen. "Mooi land maar er moesten geen Fransen wonen" hoor ik ze dan zeggen. Welnu, ik ken Frankrijk goed en heb alleen maar positieve ervaringen met Fransen.
Wanneer je je gewoon open stelt voor anderen en niet op voorhand al iets uitstraalt van "ik moet jullie niet" is er niets aan de hand. Overal in de wereld heb je goede en minder goede mensen. Als je een keer de pech hebt een grote lul te ontmoeten, wil dat niet zeggen dat al zijn miljoenen landgenoten ook een lul zijn.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dan zoeken ze t maar uit.

Tja... dit slaat nergens meer op natuurlijk.

Quote:
T kan nodig zijn om daar even omheen te gaan ja. Niet voor eigen inwoners overigens.

't Lijkt wel of ik met een racist in discussie ben.

Quote:
Ja precies, tweede woning. Zolang je het veilige, westerse Nederland maar als uitvalsbasis behoud he? T is mij wel duidelijk Cliff.

Ik hou er rekening mee dat als ik naar een tweede woning verhuis, dat dat mijn eerste woning wordt en mijn huidige woning mijn tweede woning. Misschien verkoop ik mijn Nederlandse woning wel, maar dat kan ik me nu nog niet echt voorstellen. Teveel emotionele waarde.

Quote:
Ik heb tegenwoordig mijn eigen Datsja in het oosten van het land, stuk comfortabeler dan Rusland kan ik je zeggen (ook stuk duurder, maar ach).

Dapper.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
"Het"volk ? Ik geloof dat Rusland 200 verschillende soorten volken telt, maar Cliff kan dat denk ik beter uitleggen.

Ach, zalig zijn de onwetenden van geest Lampje. Tedje kent waarschijnlijk geen enkele Rus goed.

Daarbij zijn veel Nederlanders veel te bot en dat zie je terug bij Royy en Tedje. Zover ik Nederlanders ken (en die ken ik een stuk meer en beter dan Tedje en Royy Russen kennen) valt mij het volgende op: Nederlanders moeten altijd zeggen wat ze ergens van vinden. Ook en vooral als niemand op die mening zit te wachten. Ze gaan rustig de grens over om het volk in een ander land te vertellen dat hun de cultuur daar niet deugt.

Ze willen altijd roepen dat homoseksualiteit in Nederland volkomen normaal is, euthanasie en abortus de gewoonste zaak van de wereld is en dat softdrugs overal te koop is.

Dat moet er echt uit, zeker als ze ergens iemand tegenkomen met een andere mening, andere cultuur in een ander land ook. Zelfs wanneer dat land en die cultuur bij die mensen prima past, weet de Nederlanders altijd wel te zeggen dat het eigenlijk niet zo hoort. Sterker nog, en hier zit de paradox, ze verwachten natuurlijk wel dat iedere buitenlander die hier in Nederland is zich volkomen aanpast aan de hier geldende normen en waarden. Kritiek daarop is not done, dan flikker je maar op naar je eigen land.

Dat moralistische zie je ook bij Royy en Tedje terug. Houden graag iedereen verantwoordelijk maar wijzen het liefst zelf alle verantwoordelijkheid structureel af.

Nee, Nederlanders zijn allerminst aardig volk - zeker over de grens. Hoe de gemiddelde Zuid-Europeaan over ons denkt is uitermate negatief. Dat begint trouwens al in Vlaanderen, daar vindt men de Nederlanders al een arrogant betweterig volk met een te grote bek.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie