Geplaatst: Wo Jul 01, 2020 9:49 |
|
|
|
@ Poendert Dat komt waarschijnlijk omdat volgens hun ervaring die Polen vaak harder werkten en vaker op tijd kwamen, dan sommige Nederlanders die ze aan het werk hadden gehad.…………………………………………………………………………………………………………………………………………...
klopt, Nederlanders die zo willen werken, horen niet thuis in bijstand, maar in gekkenhuizen met recht op WSW beschutte werkplekken .
Aspergestekers uitgebuit: paar tientjes per dag.
Ze werken circa twaalf uur per dag en zeven dagen per week en slapen in caravans zonder stroom of kookgelegenheid en met beperkte wasruimte.
De ondernemer kan boetes verwachten voor onder meer het overtreden van de regels voor minimumloon en arbeidstijden. De Inspectie wil niet zeggen waar de arbeidsmigranten aan het werk waren, (Bergeijk) omdat dit tot het aspergebedrijf herleidbaar zou zijn .
Het betalen per kilo wordt gezien als stukloon en is volgens de Inspectie verboden. De werknemers hebben evenmin een arbeidsovereenkomst of zorgverzekering. Arbeidsuren worden ondanks een wettelijke verplichting niet bijgehouden. Een van de werknemers heeft medische klachten, maar kreeg geen hulp. Hij is ondanks de klachten blijven doorwerken, aldus de Inspectie SZW
Voor ongelovigen .
https://www.telegraaf.nl/financieel/165406612/aspergestekers uitgebuit paar tientjes per dag |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 01, 2020 11:37 |
|
|
|
10 miljoenste schreef: | @ Poendert Dat komt waarschijnlijk omdat volgens hun ervaring die Polen vaak harder werkten en vaker op tijd kwamen, dan sommige Nederlanders die ze aan het werk hadden gehad.…………………………………………………………………………………………………………………………………………...
klopt, Nederlanders die zo willen werken, horen niet thuis in bijstand, maar in gekkenhuizen met recht op WSW beschutte werkplekken .
Aspergestekers uitgebuit: paar tientjes per dag.
Ze werken circa twaalf uur per dag en zeven dagen per week en slapen in caravans zonder stroom of kookgelegenheid en met beperkte wasruimte.
De ondernemer kan boetes verwachten voor onder meer het overtreden van de regels voor minimumloon en arbeidstijden. De Inspectie wil niet zeggen waar de arbeidsmigranten aan het werk waren, (Bergeijk) omdat dit tot het aspergebedrijf herleidbaar zou zijn .
Het betalen per kilo wordt gezien als stukloon en is volgens de Inspectie verboden. De werknemers hebben evenmin een arbeidsovereenkomst of zorgverzekering. Arbeidsuren worden ondanks een wettelijke verplichting niet bijgehouden. Een van de werknemers heeft medische klachten, maar kreeg geen hulp. Hij is ondanks de klachten blijven doorwerken, aldus de Inspectie SZW
Voor ongelovigen .
https://www.telegraaf.nl/financieel/165406612/aspergestekers uitgebuit paar tientjes per dag |
Jaren geleden, na laatste grote stormen in NL van 1973, probeerde ik wat extra te verdienen met het opruimen van stormhout in onze bossen.
Deze opruiming werd in ploegen verricht, veelal door werklozen. Er werd een stukloon betaald van 1,50 per boom.
De gemiddelde opruim persoon deed 1 boom per uur. Ik maakte er met gemak 10 per uur klaar. Na een week wilde niemand meer in mijn buurt werken.
Door de bosbaas werd ik daarom overgeplaatst naar een vergelijkbaar vak dennen op een paar kilometers afstand.
Voor mij geweldig. Ik nam mijn vrouw en 2 jarige dochtertje(+driewieler en plastiek badje) s,morgens vroeg mee naar de bossen( het was stralend zomerweer) we gingen er beiden hard tegenaan, sliepen s,middags gezellig met z,n drietjes in de schaduw van de bomen, waarna we weer werkten tot rond 5 uur, en daarna weer op huis aan zakten. Wekenlang.
Ik kreeg later nog de grootste trammelant met de gemeente tijdens het uitbetalen. Niemand geloofde eerst mijn score, de bosbaas moest persoonlijk mijn gelijk bevestigen.
Het is natuurlijk welk volk je krijgt voor dat aspergersteken. Willen die wat verdienen of alleen geld beuren. Een slaapgelegenheid in een caravan is niks mis mee . Duizenden gaan ermee op vacantie.
Maar er gebeurden wel degelijk misstanden via koppelbazen. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 01, 2020 13:40 |
|
|
|
Wat mij boven de pet gaat, waarom U mensen die in ploegen hele dagen in bossen werken werkelozen noemt ?
Waarom de bosbaas een hardwerkende matennaaier Poedert genoemd zelf zegt, "ondanks vakmanschap niet wordt gewaardeerd niet voor een baan als ambtenaar bedankt, waar 20 jaar nuttige arbeid totaal verloren gaat, en 20 jaar als stroperige hielenlikker niks meer doet, omdat daar adviesbureautjes voor worden ingehuurd schimmige uitzend slavenhandeltjes, die polen/ Roemenen/Bulgaren (volgens advies vragende gemeentes ) laten uitbuiten ! |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2020 9:27 |
|
|
|
10 miljoenste schreef: | Wat mij boven de pet gaat, waarom U mensen die in ploegen hele dagen in bossen werken werkelozen noemt ?
Waarom de bosbaas een hardwerkende matennaaier Poedert genoemd zelf zegt, "ondanks vakmanschap niet wordt gewaardeerd niet voor een baan als ambtenaar bedankt, waar 20 jaar nuttige arbeid totaal verloren gaat, en 20 jaar als stroperige hielenlikker niks meer doet, omdat daar adviesbureautjes voor worden ingehuurd schimmige uitzend slavenhandeltjes, die polen/ Roemenen/Bulgaren (volgens advies vragende gemeentes ) laten uitbuiten ! |
U kunt natuurlijk ook de figuren die het werk dat een ander in een uur verricht, uitsmeert over dagen, een lui stuk vreten noemen.
Eigenlijk is dat luie figuur daarnaast ook nog een oplichter. Hij verkoopt zijn arbeid per uur werk, en rekt datzelfde uur over dagen. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2020 9:42 |
|
|
|
Net als werknemers die het vertikken om vergaderingen bij te wonen. Maar wel salaris blijven opeisen. Dat is ook een vorm van oplichting. |
|
_________________ Waar religie geboren wordt, sterft het verstand. |
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2020 9:44 |
|
|
|
Lampje schreef: | Poendert schreef: |
Jaren geleden, na laatste grote stormen in NL van 1973, probeerde ik wat extra te verdienen met het opruimen van stormhout in onze bossen.
|
Ah, weer een beroep erbij. Ik zal even een tussenstand geven van de banen die Poendert heeft gehad, veelal gelijktijdig ook nog:
1. Landopmeter
2. Leidinglegger
3. Keuterboer
4. Entertainer grote vaart
5. Lichtmatroos
6. Monteur
7. Ambtenaar
8. Reparateur (wasmachines)
9. Timmerman
10. Opruimer van stormhout
Ik vergeet er vast nog een paar.
En dan ook nog tussen de bedrijven door voor langere tijd naar Syrie, Ierland, Haiti, Italie en Roemenie. |
Ik begrijp dat u uw hele leven uw benen onder hetzelfde bureau hebt geschoven. Wat lijkt me dat een vervelend, geestdodend gezit. Heeft u nooit last van dodelijke verveling. Je zou je kont doorzitten.
Mijn voorstel aan u is, "Aan de Aambeienzalf.
Uw opsomming van mijn werkzaamheden komt aardig in de richting, hoewel u er nog wel wat baantjes bij kunt zetten. Ik houd nog steeds van afwisseling op mijn oude dag, Dus koop een Kampeerauto.
Het mooie is dat ik nooit ergens ontslag heb gekregen. De meeste moeilijkheden kreeg ik als ik vertrok.
Wat ben ik blij dat er een verschil tussen mensen bestaat. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2020 9:54 |
|
|
|
Poendert Eigenlijk is dat luie figuur daarnaast ook nog een oplichter. Hij verkoopt zijn arbeid per uur werk, en rekt datzelfde uur over dagen.………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Misschien heeft hij gestudeerd het speekwoord loon naar werken ook doorgerekend.
U was zelf 20 jaar ambtenaar en uw salaris/uur was dus 10x hoger dan van 1 boom figuur. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2020 11:06 |
|
|
|
Ik heb weer een mooi woord bijgeleerd tijdens het lezen van deze discussie: "bosbaas".
Werkelijk nooit eerder gehoord die term.
Wellicht is Poendert ooit in een grijs verleden nog neerlandicus of leraar Nederlands geweest van beroep, 't valt niet uit te sluiten.  |
|
_________________ Alleen samen krijgen we QRona eronder! |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2020 11:46 |
|
|
|
10 miljoenste schreef: | Wat mij boven de pet gaat, waarom U mensen die in ploegen hele dagen in bossen werken werkelozen noemt ?
Ik noem niet uit kwaadaardigheid die ploegen, gefilterd uit de club werklozen bij hun naam.
Ik begrijp dat u zo bent voorgeprogrammeerd, dat u figuren, die arbeid die vergelijkbare anderen in een uur verrichten, over een hele dag uitsmeren, uitstekende arbeiders.
Ik denk dan weer, Je zou toch je kont doorzitten, hoe krijg je de dag door..
En iemand die samen met zijn vrouw elk 10 keer zoveel presteert als die kontzitters, is volgens u een matennaaier.
U moet op een sociale werkplaats gaan werken, waarbij ik niks negatiefs over de mensen die daar wel werken bedoel, want daar is in principe niks mis mee. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2020 13:33 |
|
|
|
Quote: | En iemand die samen met zijn vrouw elk 10 keer zoveel presteert als die kontzitters, is volgens u een matennaaier |
Dat U mensen woorden in de mond legt die ze niet gezegd hebben, zie ik als een overblijfsel uit uw ambtenarenbestaan, waar uzelf van zegt 20 jaar op uw kont zat .
Ik denk dat u SGP bent voorgeprogrammeerd, om samen met uw vrouw 10 keer zoveel te presteren dan kontzitters waarvan u niet aangeeft welke groep u stigmatiseert.
Negens beweer ik, mensen die op sociale werkplaatsen zitten iets aan mankeert of mis mee is, Wel het aantal PvdA/FNV personeel/bazen, die bakken belasting verspillen, 10 keer zoveel dan o.a. poedert met zijn vrouw !
Daar ik zelf in sociale werkplaats heb gezeten, is mijn verhaal ook niks mis mee .
U zijt selectief blind voor wantoestanden, pist selectief verder op wat u verkiest .
Als werken verplicht is, houden we geen ambtenaar meer over . |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jul 14, 2020 9:06 |
|
|
|
carlos schreef: | Ik heb weer een mooi woord bijgeleerd tijdens het lezen van deze discussie: "bosbaas".
Werkelijk nooit eerder gehoord die term.
Wellicht is Poendert ooit in een grijs verleden nog neerlandicus of leraar Nederlands geweest van beroep, 't valt niet uit te sluiten.  |
De Bosbaas kunt u bij de geweldige schrijver Maarten Toonder terugvinden. Hij woont in het "Donkere Bomenbos" |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jul 14, 2020 9:08 |
|
|
|
10 miljoenste schreef: | Quote: | En iemand die samen met zijn vrouw elk 10 keer zoveel presteert als die kontzitters, is volgens u een matennaaier |
Dat U mensen woorden in de mond legt die ze niet gezegd hebben, zie ik als een overblijfsel uit uw ambtenarenbestaan, waar uzelf van zegt 20 jaar op uw kont zat .
Ik denk dat u SGP bent voorgeprogrammeerd, om samen met uw vrouw 10 keer zoveel te presteren dan kontzitters waarvan u niet aangeeft welke groep u stigmatiseert.
Negens beweer ik, mensen die op sociale werkplaatsen zitten iets aan mankeert of mis mee is, Wel het aantal PvdA/FNV personeel/bazen, die bakken belasting verspillen, 10 keer zoveel dan o.a. poedert met zijn vrouw !
Daar ik zelf in sociale werkplaats heb gezeten, is mijn verhaal ook niks mis mee .
U zijt selectief blind voor wantoestanden, pist selectief verder op wat u verkiest .
Ik zat niet op mijn kont, ik had een rayon tussen de Veluwse bossen dat ik dagelijks bereisde. Ik ging met plezier naar mijn werk. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 17, 2020 11:03 |
|
|
|
Poendert schreef: | 10 miljoenste schreef: | Quote: | En iemand die samen met zijn vrouw elk 10 keer zoveel presteert als die kontzitters, is volgens u een matennaaier |
Ik zat niet op mijn kont, ik had een rayon tussen de Veluwse bossen dat ik dagelijks bereisde. Ik ging met plezier naar mijn werk. |
20 jaar geleden ging een neef van mij naar Australie emigreren. Hij was baas bij een sociale werkplaats en had nog een hoop moeite om daar toegelaten te worden omdat men toen al in Australie oudambtenaren de toegang ontzegde. Een kennis die leraar was kwam er ook niet in. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Okt 30, 2021 11:24 |
|
|
|
Poendert schreef: | Poendert schreef: | 10 miljoenste schreef: | Quote: | En iemand die samen met zijn vrouw elk 10 keer zoveel presteert als die kontzitters, is volgens u een matennaaier |
Ik wil nog verder gaan. Als verplicht werken op stukloon niet voor alle bijstand figuren(gezien hun mogelijkheden) wordt ingevoerd, komen we nooit uit de huidige misère.
20 jaar geleden ging een neef van mij naar Australie emigreren. Hij was baas bij een sociale werkplaats en had nog een hoop moeite om daar toegelaten te worden omdat men toen al in Australie oudambtenaren de toegang ontzegde. Een kennis die leraar was kwam er ook niet in. |
Ik wil nog verder gaan. Als werken niet voor alle Asiel en Bijstandfiguren (gezien hun lichamelijke mogelijkheden) wordt verplicht, komen we nooit uit de huidige misère.
Hoelang denken deugende figuren dat de Asielfiguren in Ter Apel en bankliggers in Amsterdam, nog vrijwillig in Nederland willen blijven, als ze verplicht achter een kruiwagen met klei moeten marcheren.
In het zweets uws aanschijns zult gij uw brood eten. (oud Veluws gezegde)
Werken in een gezelschap is goed voor de taalvaardigheid en de samenleving. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Okt 30, 2021 11:27 |
|
|
|
Poendert schreef: | Poendert schreef: | 10 miljoenste schreef: | Quote: | En iemand die samen met zijn vrouw elk 10 keer zoveel presteert als die kontzitters, is volgens u een matennaaier |
Ik wil nog verder gaan. Als werken niet voor alle Asiel en Bijstandfiguren (gezien hun lichamelijke mogelijkheden) op stukloon wordt verplicht, komen we nooit uit de huidige misère.
Hoelang denken deugende figuren dat de Asielfiguren in Ter Apel en bankliggers in Amsterdam, nog vrijwillig in Nederland willen blijven, als ze verplicht achter een kruiwagen met klei moeten marcheren.
In het zweet uws aanschijns zult gij uw brood eten. (oud Veluws gezegde)
Werken in teamverband is goed voor de taalvaardigheid en de samenleving. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Economie