Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Mijn Bullshit baan Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2020 8:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
OMG wat is dit erg. Wat stom van Mercedes Benz om dit metaal te gebruiken.
Geen goede reclame voor MB.

Ik denk dat het niet van de metaalkwaliteit komt, maar van de verzinkingsmethode.
Wij hadden jaren een VW campertje van het oude model. Die roestte ook steeds vanuit de naden. We hebben hem verkocht omdat de boxermotor benzine zoop. Hij liep 1 op 6. Het spijt me nog dat we hem hebben verkocht. Een Subaru boxer was mogelijk een oplossing geweest. Hij had wel een geweldige onovertroffen wegligging en zalige stoelen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:
Vandaar de vraag hoe u al die banen tegelijk met elkaar wist te combineren, en dan ook nog tijd overhouden om de halve wereld te bezoeken en te bereizen. Een nazaat van mij is keuterboer, in zijn weinige vrije tijd verricht hij landmetingen als hobby. Nu wil hij graag aanmonsteren als matroos op een vrachtschip dat op Madagaskar vaart, maar hij weet niet precies hoe hij dat kan combineren met zijn boerenbedrijf en zjjn hobby. Kunt u hem adviseren, u heeft er tenslotte ervaring mee.

Vooruit maar weer. In mijn tijd had iedereen op het platte land achter zijn huis een grote moestuin(net als tegenwoordig in Roemenie) Men hield minstens 2 varkens(1 voor de eigen slacht, en 1 voor de verkoop. Naast een koppel ganzen, konijnen, eenden en kippen.
In Carapito,(bestaat dat dorpje nog) aan de Orinoco zat vroeger een oliemaatschappij die Europeanen aantrok om in het binnenland, na een korte cursus geologie, onderzoek te doen naar de bodem gesteldheid. Tijdens verlof kon men in de grootste eigen gekochte en ingevoerde Amerikaanse slee(geld speelde dan geen rol) 6 km rijden over een dijk naar het havensteiger naast de rivier, en terug.
Ik kan u geen baan op een koopvaardijschip adviseren om de wereld te bekijken, die schepen voeren vroeger een bemanning rond de 40 personen, nu zit daar een mens of 5 op. Wel kunt u, als u bepaalde talenten bezit, aanmonsteren op een Cruises-schip. Maar onze zeesleepvaart is dit land uitgeregeld evenals blijkbaar de baggerij.
Voor dieren-geiten-houderij moest u vroeger op een Turks, of ander islamitisch schip zijn, maar dat lijkt mij tegenwoordig ook verleden tijd.
Wij vervoerden trouwens wel als deklast, levende Friese dekstieren naar de Golfstaten en Egypte. Ook dat lijkt mij lang geleden en niks voor u, in verband met "Vuile handen".

Hoe zit het nou met het vervoeren van die buizen voor boorplatforms ? Want dat blijkt u ook gedaan te hebben. Zaten die dekstieren ook aan boord van die sleepboten ?

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:
Lampje schreef:
Vandaar de vraag hoe u al die banen tegelijk met elkaar wist te combineren, en dan ook nog tijd overhouden om de halve wereld te bezoeken en te bereizen. Een nazaat van mij is keuterboer, in zijn weinige vrije tijd verricht hij landmetingen als hobby. Nu wil hij graag aanmonsteren als matroos op een vrachtschip dat op Madagaskar vaart, maar hij weet niet precies hoe hij dat kan combineren met zijn boerenbedrijf en zjjn hobby. Kunt u hem adviseren, u heeft er tenslotte ervaring mee.

Vooruit maar weer. In mijn tijd had iedereen op het platte land achter zijn huis een grote moestuin(net als tegenwoordig in Roemenie) Men hield minstens 2 varkens(1 voor de eigen slacht, en 1 voor de verkoop. Naast een koppel ganzen, konijnen, eenden en kippen.
In Carapito,(bestaat dat dorpje nog) aan de Orinoco zat vroeger een oliemaatschappij die Europeanen aantrok om in het binnenland, na een korte cursus geologie, onderzoek te doen naar de bodem gesteldheid. Tijdens verlof kon men in de grootste eigen gekochte en ingevoerde Amerikaanse slee(geld speelde dan geen rol) 6 km rijden over een dijk naar het havensteiger naast de rivier, en terug.
Ik kan u geen baan op een koopvaardijschip adviseren om de wereld te bekijken, die schepen voeren vroeger een bemanning rond de 40 personen, nu zit daar een mens of 5 op. Wel kunt u, als u bepaalde talenten bezit, aanmonsteren op een Cruises-schip. Maar onze zeesleepvaart is dit land uitgeregeld evenals blijkbaar de baggerij.
Voor dieren-geiten-houderij moest u vroeger op een Turks, of ander islamitisch schip zijn, maar dat lijkt mij tegenwoordig ook verleden tijd.
Wij vervoerden trouwens wel als deklast, levende Friese dekstieren naar de Golfstaten en Egypte. Ook dat lijkt mij lang geleden en niks voor u, in verband met "Vuile handen".

Hoe zit het nou met het vervoeren van die buizen voor boorplatforms ? Want dat blijkt u ook gedaan te hebben. Zaten die dekstieren ook aan boord van die sleepboten ?

Toch leuk om op uw insinuaties te antwoorden, dan kan ik duidelijk maken hoe in het verleden Nederland de kost verdiende.
Er werden in die tijd geen buizen voor een olieboring verscheept, maar complete olie-platvormen. Deze gevaarten waren op een enorme drijvende bak geladen waaraan ze stevig waren bevestigd. Daarna werden ze door een zeesleper (in onderhavige geval de Tyne van Smit zee-sleepvaart) naar de geplande boorplaats gesleept. Daarna was het wachten op geschikt weer, waarna we ons via een vletje naar die drijvende bak begaven, waarop lieren onder de boorstellage waren gemonteerd. De boorstellage werd losgekoppeld, met helikopters werden de puntjes op de I gezet, en de sleepboot bemanning trok het gevaarte over hun hoofd tot het(met een enorme plons) in zee kantelde. Daar liepen de onderste delen van het gevaarte vol water zodat het rechtop op de zeebodem ruste.
Voor die dekstieren kunt u wat inlichingen halen via google, uit een oud clubblad over de scheepvaart maatschappijen van bv de KNSM. DE Kroonvlag geheten, of Kombuispraat, ook een leuke. Er zwerft ook nog een leuk youtube stukje over de zeesleepvaart van een zekere "Dolle Dries op het internet. De zeesleper Elbe is bv uitstekend gerenoveerd.
Als voorbeeld de firma (KNSM), had rond de 200 schepen waarvan een stuk of drie bestemd voor hoofdzakelijk passagiers en de rest bestond hoofdzakelijk uit boten met 12 passagiershutten. Boten dus van rond de 5000 ton die in een soort wilde vaart na een oversteek dagelijks andere havens aandeden in verre streken.
Bewuste kleinere schepen stalden soms voor de islamitische wereld fokstieren in aparte hokken op het dek. Die dieren werden verzorgd door de baas-timmerman(die had je toen nog op een schip).
Wel werden die enorme beesten door het geschommeld van de golven enorm sacherijnig na een paar weken.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Als voorbeeld de firma (KNSM), had rond de 200 schepen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Nederlandse_Stoomboot-Maatschappij

Op haar hoogtepunt in 1939 bezat de rederij 79 zeeschepen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Meneer Poendert heeft naar boven afgerond, Cliff. Wel zo makkelijk.
: Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Okt 07, 2020 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hier is een ingezonden brief uit het tijdschrift "Nursing" (weer dat verengelsen!)
Ik had deze ook kunnen plaatsen onder "opleiding opgewaardeerd, beroep gedevalueerd"
Maar ik denk dat dit ook hier past met "mijn bullshit baan" want ook is verpleging ondertussen een BS baan geworden.
Een ziekenhuis heeft al die managers niet nodig.
Verpleegkundigen, artsen, schoonmaakdienst, keuken is genoeg om dit draaiende te houden.
Ik denk dat tegenwoordig meer dan 70% in ziekenhuizen niet werken voor de gezondheidszorg maar voor de bureacratie.

Bijna 25 jaar geleden ben ik gestart als leerling verpleegkundige in De Weezenlanden. Ik kwam toen uit Dordrecht waar ik gestart was met de inservice-opleiding in het Merwede ziekenhuis.
De inservice-opgeleide verpleegkundige… waar nog steeds geen concreet antwoord op is waar deze degelijk en kwalitatief hoogwaardig opgeleide en ervaren verpleegkundige ingedeeld moet worden. MBO of gewoon HBO.
Ik ben met veel plezier en passie als verpleegkundige werkzaam geweest op verschillende afdelingen, verschillende locaties en in verschillende functies. Daarom ook veel meegemaakt en zien veranderen. Veel goede veranderingen, veel onzinnige veranderingen en ook veel slechte veranderingen.

Op bestuurlijk gebied vielen mij altijd de meeste veranderingen op. Van logische ‘lagen’ naar hoog opgestapelde ‘lagen’ naar weer wat ‘lagen’ minder, naar meer ‘lagen’, maar dan weer in de breedte i.p.v. de hoogte. Van logische, ‘down-to-earth’ bestuurlijke beslissingen naar onlogische koersen die op soms vage theorieën of ‘in de mode zijnde’ managementboeken gebaseerd waren.
Van nonnen, hoofdzusters, afdelingshoofden en teamleiders naar leidinggevenden, naar operationeel leidinggevenden, regieverpleegkundigen. Naar managers uit de zorg voortgekomen, naar managers uit het bedrijfsleven, hogere en lagere, projectleiders, auditoren, RVE-managers, bestuurders en directeuren. Van personeelszaken naar ‘HR’, van salarisadministratie naar ‘Treasury’, van ziekmelding naar verzuimen, van logisch zaken opbergen en plannen naar Lean, van planbord naar digitaal roosteren, van zaken bespreken en uitvoeren naar ‘brownpaperen’ en Kaizennen…

Maar, al met al, bleef het verplegen in essentie lang hetzelfde. Empathie, compassie, geduld, logische kennis van zaken, talent en toch ook wel een soort van roeping. Lange dagen, drukke avonden, vermoeiende nachten. Alle nieuwe technische-, digitale, e-tech ontwikkelingen ten spijt gingen jammer genoeg de zorg niet makkelijker maken maar lieten ons meer van ‘het bed’ afstand nemen en gaven ons meer administratieve rompslomp en uren achter beeldschermen. En daar ging het de laatste tijd bij mij toch meer en meer wringen. Ik weet ook dat ik vaak ronduit ouderwets ben. Ik weet ook dat ik op bestuurlijk- en management gebied niets kan veranderen. Ik heb altijd wel van mij laten horen, gepast en ook ongepast. Vaak kritisch, soms goed onderbouwd, soms ongenuanceerd, ronduit lomp. Ik heb me altijd hard gemaakt voor een van de mooiste beroepen op de wereld. Ik heb het mezelf vaak erg moeilijk gemaakt met daarbij ook de nodige consequenties en ‘bestraffingen’. Maar ik kon ook altijd toegeven dat ik het mis had, of te ver was gegaan. Mijn wat ‘explosieve’ karakter is in de loop der jaren niet milder geworden. Dat is dan weer wat onlogisch… men verwacht ‘wijzer’ en milder te worden. Daarentegen bemerkte ik dat ik meer en meer begon te mopperen, somberder werd, sarcastischer en cynischer. Dat waren dus redenen om een beslissing te gaan nemen.

Mijn gemopper, mijn afkeer van de weg die ons huidige bestuur is ingeslagen, het meer bezig zijn te werken voor wat management en bestuur willen dan met echte patiëntenzorg, de richting waar de zorg in de breedste zin heen gaat in Nederland, de vaak niet echt professionele, labiele, futloze houding van veel collega verpleegkundigen, met als recent ‘hoogtepunt’ voor mij de houding van de verpleegkundigen binnen de Isala m.b.t. ‘onze’ strijd voor een deugdelijk CAO, hebben mij doen besluiten te vertrekken. Ik ga zeker wat ‘down-sizen’, wellicht qua uitdagingen in werkzaamheden, in uren en ook salaris. Maar ik ga wel weer direct met patiënten (bewoners) werken en dat zal mij ook meer voldoening, rust, tijd en ruimte geven en me ook weer kunnen richten op thuis, mijn dochter, mij ex, wellicht mezelf én nog een van de mooiste beroepen op de wereld, naast verpleegkundige… de kunstenaar uithangen.

Nu, na een jaar binnen de ouderenzorg gewerkt te hebben, ben ik er achter gekomen dat ouderenzorg daadwerkelijk een ondergeschoven ‘kindje’ is! Ik ben deze afgelopen maanden geschrokken hoe men de zorg voor iemand die al 70, 80 of 90 jaar leven achter de rug heeft niet erg serieus neemt. Praktijkvoorbeelden te over! Het heeft mij somber en treurig gemaakt. Een land als Nederland die pretendeert vooruitstrevend, sociaal en empathisch te zijn… nee… in de praktijk totaal niet.
In de Nederlandse zorg is er nog héél veel te verbeteren. Ik wil, zoals het nu is, niet oud worden in Nederland…
Laten we als zorg personeel ons hard maken. Voor hen die nu zorg nodig hebben, voor onszelf én voor onze kinderen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:
Als voorbeeld de firma (KNSM), had rond de 200 schepen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Nederlandse_Stoomboot-Maatschappij

Op haar hoogtepunt in 1939 bezat de rederij 79 zeeschepen.

Wikipedia Overzicht
In haar hoogtijdagen was de maatschappij in het bezit van een kleine honderd zeeschepen, terwijl daarnaast de vloot moest worden aangevuld met tientallen van derden gehuurde (charter)schepen. De KNSM stond in financiële kringen bekend als de Koninklijke Boot, de bemanningsleden hadden het vaak over de roggebroodmaatschappij, naar de schoorsteenkleuren van de schepen (zwart met twee witte banden) of symbolisch vanwege de karige lonen.

---Ik denk dat ik het aantal schepen wat naar boven heb afgerond. Mogelijk heb ik de gehuurde schepen erbij geteld (zeker als die schepen ook de zwart/witte KNSM schoorstenen voerden)
Het waren prachtige scheepjes, die de meeste dagen andere havens aandeden. We hadden in mijn tijd maar twee echte passagiersschepen, de "Prins der Nederlanden" waar ik ook nog op gezeten heb, en de "Oranje Nassau." We haalden vaak passagiers in de VS voor een cruise langs de Caraïben en de Amerika,s vanaf Chicago tot op de Amazone en Santiago de Chili. Later ben ik overgestapt naar de zeesleepvaart via Smit uit Maassluis.(ook opgedoekt) Grote Passagiersschepen lagen mij trouwens niet echt, lange reizen wel..
We kwamen zelfs soms in Vlissingen tijdens de kustreis. (rondje W+O-Europa na terugkeer "grote reis")---

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begon als ambtenaar bij een enorme club, uiteraard in de "oliemens" afdeling. Na een paar jaar werd ons team versterkt met een adviseur. Iedereen over de zeik maar ons werd verzekerd dat het persoon enkel een adviserende functie zou bekleden.
Na een paar jaar vergingen we in de verplichte vergaderingen en besprekingen, nu lijkt bij navraag op internet, zelfs de complete dienst opgedoekt? en door te draaien op adviseurs?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2020 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Met aannemers, onderaannemers, uitzendbureaus (niks nuttige dieven) zijn er zoveel strijkstokken'dat
de overbelaste werknemer niks overhoudt dan een laag uurloon en overwerk.

Ik begrijp niet dat er geen nieuwe vakbond komt die de corrupte werkgeverkliek
met langdurige stakingen op de knieen dwingt...

De tijd is er rijp voor.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Huisvrouw. Is dat een bullshit baan of niet?
Je kunt niet promoveren, krijgt geen loonsverhoging, je mag je nooit ziekmelden, kortom je bent helemaal op jezelf aangewezen.
Want koken, schoonmaken, kinderen opvoeden lijkt de meeste toch wel minderwaardig werk.
Waarom krijgen huisvrouwen of - mannen geen topsalaris?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Omdat huisvrouwen/mannnen volgens onze valse kliek aan gelijkvormig gedrilde economen geen
''economische' waarde hebben.

Evenals het milieu geen economische waarde heeft...

Zij hebben het radicaal mis...
Het zijn brakende kikkers die in hun eigen braaksel dezelfde rondjes blijven rondzwemmen,

Een vis weet ook niet beter dan zijn vissenkom groot is.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Want koken, schoonmaken, kinderen opvoeden lijkt de meeste toch wel minderwaardig werk.

Ik heb geen kinderen opgevoed, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar koken en schoonmaken doe je er gewoon bij, naast je fulltime baan. Zeker als je met z'n tweeën bent zijn daar prima afspraken over te maken.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 19:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb heel wat turfstekers, voddenboeren, orgeldraaiers, rietvlechters, stalknechten en scharenslijpers gekend. Stuk voor stuk ambachtslieden die nooit klaagden over hun baan. Als je hard werkt heb je geen tijd om te klagen.
Het zijn altijd de hooggestudeerde hotemetoten met baantjes als psycholoog en andragoog die lopen te zaniken. Dat komt omdat ze achter hun bureau geen moer te doen hebben dan vage rapporten in elkaar flanzen. Geef die gasten een bijl om een boom te vellen, of laat ze een ossenkar spannen. Dat is het echte werk, maar deugend links heeft de ambtenarij heilig verklaard. En nu zitten we met de gebakken peren: geklaag van hotemetoten die nog geen asperge van een koeienuier weten te onderscheiden. Geen wonder dat boerenbedrijven naar de filistijnen gaan. Kapot gemaakt door schrijftafelfilosofen van linkse snit.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je vergeet de pekpaalpoerders! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:
Je kunt niet promoveren, krijgt geen loonsverhoging, je mag je nooit ziekmelden, kortom je bent helemaal op jezelf aangewezen.

Nee is zeker geen bullshitbaan, maar is ook geen baan waar je 100.000-en euro's in hoeft te investeren qua opleiding.

BerichtGeplaatst: Di Okt 13, 2020 8:59 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Lampje schreef:
Ik heb heel wat turfstekers, voddenboeren, orgeldraaiers, rietvlechters, stalknechten en scharenslijpers gekend. Stuk voor stuk ambachtslieden die nooit klaagden over hun baan. Als je hard werkt heb je geen tijd om te klagen.
Het zijn altijd de hooggestudeerde hotemetoten met baantjes als psycholoog en andragoog die lopen te zaniken. Dat komt omdat ze achter hun bureau geen moer te doen hebben dan vage rapporten in elkaar flanzen. Geef die gasten een bijl om een boom te vellen, of laat ze een ossenkar spannen. Dat is het echte werk, maar deugend links heeft de ambtenarij heilig verklaard. En nu zitten we met de gebakken peren: geklaag van hotemetoten die nog geen asperge van een koeienuier weten te onderscheiden. Geen wonder dat boerenbedrijven naar de filistijnen gaan. Kapot gemaakt door schrijftafelfilosofen van linkse snit.

Jij zelf bent duidelijk geen arbeidersklasse.

Je middeleeuwse commentaar is totaal wereldvreemd.

BerichtGeplaatst: Di Okt 13, 2020 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat doet u voor de kost als ik vragen mag, meneer Bakker ? Of teert u op een uitkering met dank aan de hardwerkende belastingbetaler ?
Zou mij niet verbazen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 13, 2020 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:

Juist, net zo als het vak Verpleegkunde, waar ik net een "ingezonden" brief geplaatst heb.
De Gezondheidszorg gaat kapot aan "managers en nog meer beleid managers".
Tegenwoordig werken er meer dan 70% in de Gezondheidszorg die helemaal niets te maken hebben met dit beroep.
En diegene die het nog wel met hands on werken, worden onderbetaald en vol gestouwd met onzin die er boven op komt.
En de patiënt is de dupe, die wordt verwaarloost en vergeten en er is geen tijd voor verzorging want... de computer lijsten moeten ingevuld worden.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Lampje schreef:
Wat doet u voor de kost als ik vragen mag, meneer Bakker ? Of teert u op een uitkering met dank aan de hardwerkende belastingbetaler ?
Zou mij niet verbazen.

Begin jij nou ook al ? Sad
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Jip schreef:

Joh je bent gewoon multifunctioneel inzetbaar en jou salaris wordt in liefde uitbetaald. Dat is veel meer waard dan een topsalaris.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Het is hoofdzakelijk het laaggeschoold personeel dat klaagt. Vaak hebben zij eentonig werk en genoeg tijd om elkaar mee het moeras in te trekken.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:

Helemaal mee eens. Er wordt steeds meer geouwehoerd over werken dan dat er gewerkt wordt.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Zo zo een kutsalaris ,
12 uur per dag op pad en maar 8 uur uitbetaald worden.
iedere minuut middels de huidige technieken aan controle onderhevig
zijn etc etc etc..

Maar wie klaagt mag van een luie reaguurder vanuit zijn luie stoel lezen dat die
'maar eens moet werken''.

Ik ken dit soort stupide commentaren en ik weet wie ze schrijven... Zij die belang hebben
bij slavernij en uitbuiting van de mensen die ze het meest nodig zullen blijken te hebben.
Het liefst voor de goedkoopste prijs...

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Op wie reageer jij eigenlijk?

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 21:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Joost Bakker schreef:
Zo zo een kutsalaris ,
12 uur per dag op pad en maar 8 uur uitbetaald worden.
iedere minuut middels de huidige technieken aan controle onderhevig
zijn etc etc etc..

Maar wie klaagt mag van een luie reaguurder vanuit zijn luie stoel lezen dat die
'maar eens moet werken''.

Ik ken dit soort stupide commentaren en ik weet wie ze schrijven... Zij die belang hebben
bij slavernij en uitbuiting van de mensen die ze het meest nodig zullen blijken te hebben.
Het liefst voor de goedkoopste prijs...

U bent duidelijk zo'n linkse deugmensch.
Uw linkse arrogantie is stuitend, typisch linkse betweterigheid. U heeft het over "stupide commentaren", daar begint het demoniseren. We weten waar dat toe leidt, of bent u de moord op Pim vergeten ?

Weerwoord forum index » Economie