Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Mijn Bullshit baan Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jip schreef:

Nee Lampje, jij moet je schamen. De VVD heeft jarenlang de zorg uitgeknepen als een citroen. Er worden daar mannentjes aangesteld die het hele gebeuren efficienter moesten maken.
Elk uur, elke minuut, ja elke seconde moest op papier verantwoord worden.
En dat ging ten koste van het eigenlijke werk van de verpleegsters. Patienten konden slechts een keer per dag naar de wc, ze kregen hun ontbijt om 3 uur 's middags.
Let wel: we hebben het hier niet over de ouders van de heren politici, die ouders worden verzorgd in privipleeghuizen. Waar de verpleegsters dus ook nog echt kunnen verplegen en verzorgen en waar de managers nog voldoende verstand van zaken heeft om het kloppend maken van de facturen niet ten koste te laten gaan op de patienten.

Je reinste demagogische lariekoek. Ten eerste was het staatssecretaris van Rijn die de zorg "uitkneep" zoals u het noemt, en die was van de PvdA. Maar daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat is dat de zorg onbetaalbaar dreigde te worden. En dan moet je soms impopulaire maatregelen nemen, tenzij u akkoord gaat met een collectieve verhoging van uw premie à 120 euro per jaar extra. En moet je het volk dan eens horen, u voorop.
Die papieren verantwoording waar u het over heeft dateert al van decennia en is niet voorbehouden aan VVD beleid, maar aan de wijze waarop de zorg bij ons is georganiseerd. Door de invoering van het budgetteringssysteem in de jaren 90 (minister Borst, D66) werd de zorg gekoppeld aan tarieven, en om dat te verantwoorden werd het bureaucratische systeem opgetuigd waar u het over heeft. Dat we daar vanaf moeten is evident, dat vinden inmiddels alle partijen. Maar zo lang de zorg zo duur is, is de werkelijkheid weerbarstiger. In die zin heeft een plat georganiseerde thuiszorgorganisatie als Buurtzorg de zaak goed op orde, en als u het wilt weten kan ik vertellen dat het VVD, PVV en SP zijn die dit platte model toejuichen.
Maar het gaat mij niet om de partijpolitiek, maar om de feiten. Wilt u fors meer premie betalen ? Zeg het maar.
En hou op met die goedkope retoriek over ouders van de heren politici in privé huizen. Populistische priepraat, ik had u hoger ingeschat. Schaam u.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Real schreef:
Lampje schreef:

Baudet ? Wilders ? Marijnissen ? Klaver ? Jetten ? Asscher ?
Lijkt me geen van alle een aanlokkelijke optie eerlijk gezegd.

Als ik nu zou mogen/moeten kiezen en dan alleen gebaseerd op corona standpunten, dan heb ik het meest met Baudet en Marijnissen.

Marijnissen...mwah...kan ik nog een beetje in komen.
Maar hoe wil Baudet de corona aanpakken ? Eerst vond hij de maatregelen niet streng genoeg, daarna vond hij ze te streng en inmiddels schurkt hij ook een beetje tegen de complotdenkers aan. Ik verdenk hem ervan een beetje mee te waaien met de heersende publieke opinie.
Dan heb ik meer vertrouwen in Wilders.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 7:15 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:

Dan heb ik meer vertrouwen in Wilders.

Ik heb 1 keer Wilders gestemd, omdat hij vlak voor de verkiezingen zei vast te houden aan de pensioenleeftijd van 65 jaar. Net na de verkiezingen (omdat meneer mocht deelnemen aan een gedoog kabinet) gaf hij al aan dat de pensioenleeftijd wel omhoog mocht. Kiezersbedrog! Het kan maar zo zijn dat ik sinds die tijd niet meer stem.

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2020 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard Re

Ik zal niet Wilders stemmen, maar soms heeft hij een punt.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb eigenlijk zelden een Bullshitbaan gehad. Meestal had ik werk dat me uitstekend zinde.
Als een baantje me niet beviel zocht ik wat anders.
Maar werkloosheid kwam in onze familie zelden voor. Als je geen werk had moest ik van mijn ouders maar een tijdje in een fabriek gaan werken. Ik heb ook nog een blauwe maandag bij mijn pa, die een eigen bedrijf had, gewerkt. Dat laatste was niks. Ik werd teveel verwend door mijn pa die hoopte dat ik dan bij hem bleef.
Ik ben me bewust dat de jeugd tegenwoordig massaal gaat doorleren voor beroepen waarin maar een beperkte vraag op de arbeidsmarkt naar is. Dan kun je geen bokkesprongen maken, en moet je levenslang blijven zitten waar je zit..
Als een persoon installatie monteur is kan hij overal aan de bak, maar op een assistent in het 1 of ander, zit niemand te wachten.
Dit lijkt me ook de reden dat werkloosheid via Corona hoofdzakelijk in de Randstad speelt, maar op het platteland in veelal de maakindustrie, nauwelijks of niet wordt gemerkt.

Ik stem al jaren op Wilders, omdat ik denk dat zijn partij programma het beste voor de individuele Nederlanders is. Ik wordt nauwelijks negatief beïnvloed door media of de Deugende meerderheid. (ik denk zelf na, hoop ik)
Ik ga ervan uit dat je exoten een hengel moet geven en geen wagonladingen vis, hier ter plaatse verstrekt door professionele uitdelers.(die uitdelers zelf vechten ook voor hun baantje)

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Gerard Re schreef:

Ik heb hier al vaker gezegd dat ik het erg jammer vind dat we een schreeuwlelijk als Wilders nodig hebben om ons met de neus op bepaalde feiten te drukken.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Gerard Re schreef:

Soms wel, maar soms ook niet...

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Gerard Re schreef:

Ik heb hier al vaker gezegd dat ik het erg jammer vind dat we een schreeuwlelijk als Wilders nodig hebben om ons met de neus op bepaalde feiten te drukken.

Allen via schreeuwen komt men als gemiddelde lezer, boven het deugende deel van de mensheid uit.
Ik heb trouwens Wilders nog zelden horen schreeuwen. Die aanduiding komt rechtstreeks uit de bepaald niet PVV welgezinde deugende media.(de PVV heeft meer arbeidervriendelijke standpunten in hun programma Sstaan dan bv Groenlinks of de PVDA)
Ik ben ook steeds weer verbaasd hoe men bv Baudet van de rails heeft verdrongen met het woordje Boreaal. Als je als mens niet weet wat dit woord betekend slaat dat op je eigen gebrek aan belezendheid. Het is geen stommiteit van Baudet, maar een gebrek aan algemene ontwikkeling en tunneldenken van Links.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Als ik de bijdragen van de heer Poendert lees, moet ik altijd denken aan mijn grootvader zaliger. Die beste man had kort na de oorlog een platenspeler aangeschaft. Platen waren toen nog tamelijk zeldzaam, mijn grootvader had er welgeteld EEN : de vioolconcerten van Vivaldi.
Tot aan zijn dood in 1985 draaide hij altijd deze plaat als we op visite kwamen, hij had geen andere platen dus de keuze was beperkt. Om er toch wat variatie in aan te brengen wisselde hij soms de nummers af, door de arm van het tweede naar het vierde nummer te verplaatsen en daarna pas naar het derde. Zo ontstond er toch nog iets wat op afwisseling leek, terwijl de kern onaangetast bleef: het bleven al die jaren dezelfde vioolconcerten.
"Zet eens een andere plaat op" gilde mijn grootmoeder wel eens.
"Heb ik niet" was dan het antwoord naar waarheid.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Als ik de bijdragen van de heer Poendert lees, moet ik altijd denken aan mijn grootvader zaliger. Die beste man had kort na de oorlog een platenspeler aangeschaft. Platen waren toen nog tamelijk zeldzaam, mijn grootvader had er welgeteld EEN : de vioolconcerten van Vivaldi.
Tot aan zijn dood in 1985 draaide hij altijd deze plaat als we op visite kwamen, hij had geen andere platen dus de keuze was beperkt. Om er toch wat variatie in aan te brengen wisselde hij soms de nummers af, door de arm van het tweede naar het vierde nummer te verplaatsen en daarna pas naar het derde. Zo ontstond er toch nog iets wat op afwisseling leek, terwijl de kern onaangetast bleef: het bleven al die jaren dezelfde vioolconcerten.
"Zet eens een andere plaat op" gilde mijn grootmoeder wel eens.
"Heb ik niet" was dan het antwoord naar waarheid.

Het valt blijkbaar niet mee als je uit een familie komt waar gillende dames door viool concerten schreeuwen.
Nu begin ik uw blijkbaar aangeboren negatieve houding te begrijpen. Ik leef met u mee met uw gang door deze boze wereld.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Beledigd ?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 15, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Beledigd ?

Ik ben zelden beledigd. Meestal denk ik. Hij is niet wijzer.
Dat heb ik tegen persoonlijke beledigingen. Dan moet ik de belediger voor zijn bek slaan. Hier kan ik gewoon mijn schouders ophalen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2020 22:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Blens schreef:
Gerard Re schreef:

Soms wel, maar soms ook niet...

Wanneer niet?

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2020 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zie net op een kaartje dat op de Veluwe de economie met 0 1% door Corona is gekrompen. Dus eigenlijk is hier de krimp via seisoensinvloeden nagenoeg 0.
Toch goed van mijn zwarte kousen buren.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Het ging hier toch over een bullshit baan?

Nou, die heb ik een tijdje gehad.

Onderhoudsmonteur in een fabriek.
Je werkte er in ploegen.
Een drie ploegen systeem.
En ik was de enige die in die ploegen mee draaide.

Dat vond mijn baas eigenlijk al te veel, maar wij lagen elkaar niet zo.

Welnu, onze ploeg draaide als een tierelier.
Ik was naast monteur en technicus,
ook actief in de productie.
Vlinderen noemden we dat.
Ik kon overal naar believen bijspringen.
Dat had een gunstig effect op de motivatie van anderen.

Maar.. Dat het in onze ploeg stelselmatig stukken beter ging, als in de andere,
zette kwaad bloed.
Men ging mensen van andere ploegen met onze ploeg uitwisselen.

En nu komt het, na verloop van tijd kwam ik er achter, dat er figuren tussen zaten,
die de productie liepen te vernagelen. Regelrechte sabotage.
Ook mijn baas bleek daar in mee te gaan.

Als ik hem ermee confronteerde, kwam hij met de rotsmoes dat het was gebeurd,
om mij te controleren.
Jaja.. De hufter!

Ik ben blij dat ik met pensioen ben.
Ik kan me ook de burn out van veel arbeiders voorstellen.

Door de week de productie proberen lam te leggen, om in het weekeinde
over te werken. De klootzakken!
Wie het flikten waren trouwens geen Brabanders!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:
Het ging hier toch over een bullshit baan?

Nou, die heb ik een tijdje gehad.

Ik had eerlijk gezegd niks anders verwacht...

Quote:
Dat vond mijn baas eigenlijk al te veel, maar wij lagen elkaar niet zo.

Kan ik me ook heel goed voorstellen...

Quote:
Wie het flikten waren trouwens geen Brabanders!

Welke andere onbetrouwbare mensen waren t dan? Limburgers?

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo mooi kan de baan van docent ook zijn:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=8030257_033e75f0

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Tja, ook hier weer 100x dankbaarder als handarbeid beroepen.
Bij afscheid van 'n wethouder of burgemeester komen meestal ook 100 collega's elkaar behangen en loftrompetten.
Wat is precies het punt ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Klapvee. Dat heeft niets met waardering te maken maar optuigen van een poppenkast. Mijn laatste opdrachtgever had er een handje van aan om bij een jubileum of afscheid de kantoormedewerkers naar buiten te roepen en als de persoon dan aankwam te ontvangen met luid applaus. Verschrikkelijk ongemakkelijk tafereel.

Cliff schreef:
Zo mooi kan de baan van docent ook zijn:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=8030257_033e75f0

Ik zag het gisteren. Hartverwarmend en puur. Stukje waardering vind ik wel op z'n plaats. Want ook zij hebben een lastig jaar achter de rug. En lesgeven is al niet de makkelijkste opgave met de jeugd van tegenwoordig.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De meeste van mijn docenten zijn echt helemaal kapot. Enkelen hebben al ontslag genomen vanwege desillusie van hun werk. Dit waren net nieuwe docenten...

Maar ook de studenten hebben het zwaar. Moeite met gemotiveerd te blijven, moeite met informatie opnemen van achter het scherm.

Daarbij zijn er allerlei eisen aan het behalen van een diploma die normaal logisch zijn, maar niet nu: verplichte buitenlandstage bijvoorbeeld.

Ook zijn er studenten die gewoon hun veiligheid verkiezen boven wat de school kan/wil. Voor examinering mogen de scholen nu nog open zijn, maar enkele studenten weigeren. Ze vinden het niet veilig om naar school te komen en in een sporthal te zitten met 30 anderen. Ook niet op anderhalve meter.

En er is wel iets voor te zeggen. Op examens staat grote druk en de toetsmomenten zijn beperkt. Dus als je je even niet zo lekker voelt kom je toch naar zo'n examen. Althans, zo denken 19 jarigen wel. Want de kansen zijn beperkt.

Het onderwijs heeft het niet makkelijk, maar ik schrijf er niet zoveel over omdat de zorg er nog slechter aan toe is. Bovendien ben ik niet van het klagen maar naar het kijken van kansen, en die zijn er genoeg. Onderwijs gaat nooit meer terug naar het 'oude' normaal en gaat hier hele waardevolle lessen uit trekken.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff, denk je werkelijk dat het in het bedrijfsleven anders is?

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Fijn om te zien hoe de neoliberalen, onder aanvoering van de VVD, onze samenleving, met al z'n empathie en sociale cohesie, vakkundig kapot hebben gemaakt.

Lang leve de vrije markt! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2020 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Cliff, denk je werkelijk dat het in het bedrijfsleven anders is?

Ja. Maar mensen die in het bedrijfsleven snappen daar niets van totdat ze zelf een jaartje les hebben gegeven aan irritante pubers.

Royy... mensen (vaak werkzaam in het bedrijfsleven) gaven bij een lockdown al aan het moeilijk te vinden de hele dag met hun EIGEN kinderen opgescheept te zitten. Dat zijn er dan een stuk of twee en als ze zich misdragen ligt dat vaak ook nog eens aan hun eigen opvoeding (en dus de ouders zelf).

Het onderwijs krijgt gewoon 20 30 van die slecht opgevoede overactieve kinderen iedere dag voor hun neus. En ze moeten die kinderen vaak kennis bijbrengen waar die kinderen totaal niet op zitten te wachten.

De buitenwereld (vooral types als jij en daar zijn er veel van) staat dan strikt beoordelend te kijken naar het resultaat... en is behoorlijk negatief. In het verleden was het zo dat kinderen met een onvoldoende zonder eten naar bed moesten van de ouders, of hun kamer niet uit mochten totdat hun huiswerk gemaakt was. Tegenwoordig ligt een onvoldoende aan de school en zouden ouders als jij iets roepen als 'dat is niet waar ik zoveel belasting voor betaal!'

Ook hier zie je exact de Corona weerspiegeling van de maatschappij: eisen, eisen, eisen want men 'heeft er recht op'. De eigen verantwoordelijkheid en plichten worden niet nageleefd.

Dat is de maatschappij van nu. Het onderwijs kent die prima. En ik heb geen enkele illusie dat wanneer iemand geschiedenisdocent is voor VMBO basis 4 in Rotterdam je behoorlijke talenten moet hebben om daar iets moois van te maken. De gemiddelde in het bedrijfsleven werkende rechteneiser zou gillend gek worden en na een maand rijp zijn voor het UWV.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2020 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tja, het schijnt een nationale ramp te zijn dat ouders nu10 dagen langer dan normaal op hun eigen koters moeten passen.
Maar ja, ze hebben er zelf verwende kwalletjes van gemaakt die de hele dag entertained moeten worden en omdat ze nu ook niet op wintersport kunnen gaan is dit erger dan WO2. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2020 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Royy... mensen (vaak werkzaam in het bedrijfsleven) gaven bij een lockdown al aan het moeilijk te vinden de hele dag met hun EIGEN kinderen opgescheept te zitten. Dat zijn er dan een stuk of twee en als ze zich misdragen ligt dat vaak ook nog eens aan hun eigen opvoeding (en dus de ouders zelf).

Ja omdat ze daarnaast moeten werken, Cliff.

Quote:
Dat is de maatschappij van nu. Het onderwijs kent die prima. En ik heb geen enkele illusie dat wanneer iemand geschiedenisdocent is voor VMBO basis 4 in Rotterdam je behoorlijke talenten moet hebben om daar iets moois van te maken. De gemiddelde in het bedrijfsleven werkende rechteneiser zou gillend gek worden en na een maand rijp zijn voor het UWV.

Vreselijk zeg dat onderwijs. En maar klagen.