Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Is zwarte cultuur in de VS crimineler dan de andere culturen Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Is zwarte cultuur in de VS crimineler dan de andere culturen
BerichtGeplaatst: Zo Mei 31, 2020 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In de VS worden om de haverklap halve revoluties uitgevochten. Winkels worden geplunderd, mensen doodgeschoten, gewapende overvallen gepleegd, bende oorlogen uitgevochten.
Deze misstanden vinden hoofdzakelijk via democraten uit de zwarte wijken plaats.
Deze vaak beroeps provocateurs zijn vaak afkomstig uit het hele land
Deze ongeregeldheden vinden zelden in Chinese, Middenamerikaanse, blanke of Italiaanse wijken plaats.
Hoe komt dat? Zit dat in de opvoeding, de genen, armoede,huisvesting.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 31, 2020 23:13 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Genen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 31, 2020 23:44 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Poendert - Deze ongeregeldheden vinden zelden in Chinese, Middenamerikaanse, blanke of Italiaanse wijken plaats.

Wat-U-hier schrijft zou in China al goed zijn voor misschien wel levenslang.
weerwoorden zou in China niet lukken daar dit voor 1000 % wordt weg gecensureerd .
In China bestaat geen enkele opleiding voor journalistiek ,buitenlandse journalisten worden opgesloten .
wat U beweert - moorden- vinden zelden in Chinese wijken plaats - is ook misplaatst want in China worden 1000e critici vermoord,inclusief degene die iets naar buiten brieft.
Quote:
t dat? Zit dat in de opvoeding, de genen, armoede,huisvesting.

Hersenspoelen zit even diep in de Chinese opvoeding als in de Amerikaanse gereformeerde samenleving .
maar U wil natuurlijk zwart/wit ?
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Poendert - Deze ongeregeldheden vinden zelden in Chinese, Middenamerikaanse, blanke of Italiaanse wijken plaats.

Wat-U-hier schrijft zou in China al goed zijn voor misschien wel levenslang.
weerwoorden zou in China niet lukken daar dit voor 1000 % wordt weg gecensureerd .
In China bestaat geen enkele opleiding voor journalistiek ,buitenlandse journalisten worden opgesloten .
wat U beweert - moorden- vinden zelden in Chinese wijken plaats - is ook misplaatst want in China worden 1000e critici vermoord,inclusief degene die iets naar buiten brieft.
Quote:
t dat? Zit dat in de opvoeding, de genen, armoede,huisvesting.

Hersenspoelen zit even diep in de Chinese opvoeding als in de Amerikaanse gereformeerde samenleving .
maar U wil natuurlijk zwart/wit ?

Nee hoor, ook ik ben tegen moordpartijen door de politie. Maar ik vraag in dit geval alleen de feiten over Amerika. U komt aan met andere landen, godsdiensten of regio,s
Mij is geen massale plundering in de grote Chinese wijken in de VS bekend, of in Singapore of Bangkok. Ook gebeurt dat niet in VS streken die hoofdzakelijk bewoond worden door Duitsers, indianen of Midden-Amerikanen zelfs daar vinden die plunderingen en moordpartijen niet plaats.
Wel zijn de zich democraat noemenden oververtegenwoordigd bij al die rellen.
Daarom de vraag. Zijn democraten de aanstokers van dit soort rellen tegen democratisch gekozen volksvertegenwoordigers. Kunnen deze figuren niet tegen hun verlies?
Want niet vergeten, Trump is de democratisch gekozen president van de VS.
Is het volgens u verboden voor de Amerikaanse politie om gekleurde, zich misdragende personen in het algemeen aan te houden?
Dan een vraag, zijn de wijken waar die gekleurde mensen wonen, crimineler dan een willekeurige ernaast gelegen Chinese, blanke of Koreaanse wijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Heb ook wel de indruk dat Afro's veel minder dan andere rassen geneigd zijn om hun gedrag door regels te laten begrenzen en dus ook meer dan andere rassen de regels die er zijn in de vele landen waar zij vertoeven te laten voor wat ze zijn en hun driften de vrije loop te laten.

Ergens is er wat voor te zeggen om je innerlijke aandrangen zo veel mogelijk te volgen, maar omdat die in de hedendaagse wereld op velerlei manieren beinvloed worden door zeer onnatuurlijke factoren, kan niet meer gezegd worden dat men dan zijn natuurlijke driften gevolgd heeft.

Vandaar dan ook dat regulering van het gedrag in de hedendaagse samenlevingen onvermijdelijk is en men zich daar ook allen aan moet houden.

Ergens is 't te vergelijken met het hedendaagse verkeer.
Daar kan 't ook niet zo zijn dat 'n bepaalde groep kan zeggen genoeg te hebben van altijd weer dat moeten stoppen voor 'n verkeerslicht en de daad bij het woord voegt door gewoon door te knallen en erbij te denken dat de anderen dan maar moeten stoppen.
Dat gaat wellicht even goed, maar binnen niet al te lange tijd is er 'n truck met oplegger die niet zou weten waarom hij zou moeten stoppen voor die maflketel die maar door rood blijft rijden en rijdt laatstgenoemde zich totaal te pletter tegen tegen dat gevaarte.
-
BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2020 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan zag ik een filmpje ui de VS, waar plunderaars door de politie werden aangehouden en daarna weer vrijgelaten toen de agenten in de gaten kregen dat ze zwart waren.
Is dat een vrijbrief voor zwarte plunderaars? Dan wordt het nog een mooie kostwinning voor Zwarte Piet.

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2020 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Uit de Atlanta journal. --Uit een eerste autopsie bleek dat de dood van Floyd werd veroorzaakt door een combinatie van terughoudendheid, potentiële bedwelmende middelen in zijn systeem en onderliggende gezondheidsproblemen, namelijk hartaandoeningen. Er is een tweede autopsie uitgevoerd en uit die resultaten bleek dat Floyd stierf aan verstikking.
Hier nog een stukje uit het AD.
Die opleiding maakte hij niet af en Floyd raakte op het criminele pad.
Daarna volgde een reeks arrestaties voor diefstal en bezit van drugs. In 2007 werd hij aangeklaagd voor een gewapende overval,(Op een alleenstaande vrouw las ik ergens) waarvoor hij in 2009 veroordeeld werd tot vijf jaar cel.

Als deze man niet zo groot en sterk was geweest had hij waarschijnlijk nog geleefd. Nu was die agent bang voor hem en hield hem extra stevig vast.

Trouwens de berichtgeving over George Floyd veranderd met het uur en grote delen worden geschrapt. Een slechte zaak voor het journaille.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 05, 2020 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nog iets dat ik over de heilige Georg Floyd las.

George Floyd, die vorige week stierf bij een politieoptreden in Minneapolis, was een meervoudige veroordeelde misdadiger. Frontnieuws heeft nota genomen van documenten van wetshandhavingsinstanties in de staat Texas, waar hij eerder woonde, die aantonen dat hij een solide strafregister had dat teruggaat tot de jaren negentig van de vorige eeuw. Hij heeft onder andere in de zomer van 2007 deelgenomen aan een ernstige overval op een gezin.

Waarom komt deugend Links altijd met van die discutabele personen om te verdedigen. (De harten van goud handelen te vaak via de hersens van havermout).
Nu is half Amerika afgebrand omdat een angstige politieagent een levensgevaarlijke crimineel(die hield revolver tegen buik van moeder) te vast op de grond heeft gedrukt.(het is natuurlijk wel erg dat in een ver land een gevaarlijke crimineel is overleden door politiegeweld)
In dat verre land kan men soms een voorbeeld nemen aan onze politie.

BerichtGeplaatst: Di Aug 04, 2020 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ga naar Afrika; Liberia, Sierra Leone, DRC, Rwanda, Burundi, Zimbabwe, Zuid Afrika, Tjaad.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2020 3:26 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Elizabeth, ik denk dat dit soort zaken vooral cultureel zijn, of heb jij een andere indruk?

Tsjaad ligt naast Niger, waar ik nooit iets over hoor, Mali weer wel, en uiteraard ook Nigeria, Maar Burkina Faso weer niet. Mauritanië is veel slavernij, en dat is ook wettelijk toegestaan.

Botswana, Moçambique, Zambia en Namibia zijn vrij rustig Zimbabwe en Zuid Afrika zijn moord en geweld.

Hoe zit dat, politieke verschillen, cultuurverschillen, of is de nieuwsgaring vertekenend, en zijn er veel problemen waar we nooit iets over horen? Zijn bepaalde stammen agressiever, gewelddadiger, strijdlustiger dan andere?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2020 3:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nieuwe gelekte bodycambeelden van arrestatie George Floyd

https://nos.nl/artikel/2342805-nieuwe-gelekte-bodycambeelden-van-arrestatie-george-floyd.html

Hoe lang zijn die agenten daar nou bezig geweest met die vent?

Als ie gewoon in de politieauto was gestapt had 't vijf minuten geduurd en hadden de agenten daarna in dezelfde tijd nog op twee andere plaatsen kunnen ingrijpen waar dat nodig was.

Maar nee, deze arrestant bleef maar smoesjes verzinnen; hij zou corona gehad hebben, hij zou claustrofobie hebben, en wie weet wat nog allemaal.
Even later beweerde hij niet te kunnen ademen.

Misschien moeten de agenten voortaan maar met z'n drieen op pad.
Een om de arrestant in bedwang te houden (eventueel enkele minuten met 'n knie op de nek),
Een om protesterende omstanders op 'n afstand te houden;
En een om ook de benen van de arrestant te boeien.

Dan kan ie echt niet meer gevaarlijk worden en kan de knie al na enkele minuten van de nek af.
-
BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2020 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die arrestatie heeft in ieder geval totaal niets met racisme te maken.

En iemand die zelf in een auto zit, aangehouden wordt, en dan wegens claustrofobie 'ineens' niet in de auto van agenten durft te gaan zitten... tja, die verspeeld zijn geloofwaardigheid.

Tot slot: verzet je niet tegen arrestaties, heeft geen enkele zin. Gewoon meewerken. Verzet je jezelf wel, neem je bewust een risico, zijn de consequenties ook gewoon voor jou.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2020 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wij werden eens, lang geleden als twee motorrijders zonder motorrijbewijs, op de toen net aangelegde A28 aangehouden door de politie. Ik zei Ja en amen, maar mijn kompaan meende de agenten te moeten uitschelden.
Ik kreeg een waarschuwing. Van mijn kameraad werd de motor in beslag genomen, en hij kreeg diverse bekeuringen tot een voor die tijd enorm bedrag. We gingen later samen op mijn motor naar huis geflankeerd door politiewagens.
Men vangt meer vliegen met honing dan met azijn.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2020 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Die arrestatie heeft in ieder geval totaal niets met racisme te maken.

Floyd, een veroordeelde crimineel, die op het moment van zijn arrestatie vol met drugs zat en net met vlas geld betrapt was (waarvoor de politie geroepen werd) wordt afgeschilderd als een halve heilige.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een echt rolmodel hè?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Wij werden eens, lang geleden als twee motorrijders zonder motorrijbewijs, op de toen net aangelegde A28 aangehouden door de politie. Ik zei Ja en amen, maar mijn kompaan meende de agenten te moeten uitschelden.
Ik kreeg een waarschuwing. Van mijn kameraad werd de motor in beslag genomen, en hij kreeg diverse bekeuringen tot een voor die tijd enorm bedrag. We gingen later samen op mijn motor naar huis geflankeerd door politiewagens.

Hij kreeg "diverse bekeuringen".
Goed:
1. Rijden zonder rijbewijs
2. Uitschelden van de politie.
Wat nog meer ?

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Hij kreeg "diverse bekeuringen".
Goed:
1. Rijden zonder rijbewijs
2. Uitschelden van de politie.
Wat nog meer ?

Zijn motor werd in beslag genomen, Zijn claxon maakte een verkeerd geluid, Zijn achterband was niet in orde.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Goede zaak dus al die bekeuringen.
Mijn vrouw is namelijk ooit aangereden door een motorrijder. Die had als gevolg van een te zachte band een schuiver gemaakt waardoor hij mijn vrouw, die rustig op de stoep liep, vol raakte.
Gelukkig hield ze er weinig letsel aan over, maar haar mooie en dure nertsjas was compleet aan gort.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
....... maar haar mooie en dure nertsjas was compleet aan gort.

Tja, "gestolen goed gedijdt niet". Dat zie je maar weer. Wink
BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 0:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik heb een dekbed van ganzendons, Natubico. Slaapt heerlijk. Waar slaap jij eigenlijk onder? Plastic troep?

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 1:15 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ik gooi des winters wat schapenvachten over mijn dekbed van ganzendons. Heerlijk
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 1:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Voor de duidelijkheid: met "gestolen" werd in dit geval niet bedoeld dat het bont van zo'n jas 'gestolen' is van de desbetreffende pelsdieren.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jassen van pelsdieren zijn de mooiste jassen. Mijn vrouw loopt graag in een nertsjas en daar is niets mis mee.
Waar loopt uw vrouw in, Natubico ? In een jute zak ? Of in zo'n wanstaltige tuinbroek, waar die feministische pleeborstels uit de jaren 70 in rondliepen ?

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nog een interessant weetje. Die zwarten begonnen juist meer te ontsporen toen zij meer werden gepamperd met o.a. uitkeringen en zo.

Thomas Sowell: ‘Afro-Amerikanen desintegreren door de nasleep van de uitbreiding van de verzorgingsstaat bedacht door de Democraten’

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 15:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Waar loopt uw vrouw in, Natubico ? In een jute zak ? Of in zo'n wanstaltige tuinbroek, waar die feministische pleeborstels uit de jaren 70 in rondliepen ?

Je gelooft toch niet serieus dat Natubico een vrouw heeft Laughing

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie