Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Tavira, Algarve Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Real schreef:
Ik woon ook niet in de Randstad, maar zag gisteren een moslima aan het joggen. Het was een graadje of 25, maar de dame in kwestie had wel een lange jurk aan en een hoofddoekje op. Was een leuk tafereeltje Very Happy

Ja, idioten heb je overal. Hier zie ik er ook wel, maar het is niet zo erg als in die vreselijke Randstad.

Moppersmurf schreef:
Een paar jaar geleden, Thailand. 35 graden, luchtvochtigheid 100%. De mannen in het zwembad in een minuscuul klein zwembroekje, de vrouwen volledig in het zwart met alleen de ogen vrij. Ze mochten wel hun schoenen uitdoen om pootje te baden.

Dergelijke idioten heb ik in een hotel in Oostenrijk gezien, maar dat waren joden. Net zo'n achterlijk zandbakvolk.

Cliff schreef:
Als je in een tokkie-hotel gaat zitten kun je niet klagen over dat er tokkies zijn.

Ik kom niet in tokkie hotels. Russen zijn aso's. Ze kunnen zich niet gedragen. Ze laden aan het buffet borden vol, eten het maar half leeg en maken er vervolgens de sigaret in uit. Dat noem ik tokkies.
En mijn ervaringen in Rusland heb ik al eerder verteld.
Ik ben het eens met Royy; Duitsers en Scandinaviërs zijn prima.
Uiteraard heb je daar ook horken tussen zitten, maar over het algemeen zij het keurige, correcte mensen.

Quote:
En ik denk dat je geen ervaring met Israëlische toeristen hebt. Probleem met Israëliers is namelijk dat ze overtuigd zijn dat zij het uitverkoren volk zijn. En zo gedragen ze zich dan ook. 't Is onmogelijk, maar soms denk ik dat Hitler in zijn jeugd teveel naar hotels met Israëliërs geweest is en aan het buffet gegeten heeft... Laughing

O jawel hoor. Zie boven.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
. Ik heb niet lang geleden nog in een hotel opgetreden met een paar Russen. Zij speelden gitaar, ik zong... Metallica, nothing else matters. We hadden grote lol en de rest van het hotel ook.

Je bedoelt: de rest van het hotel rende gillend weg?

Tedje schreef:

Zijn we t toch nog ergens over eens!

Duitsers en Scandinaviers lijken het meeste op ons. Soort zoekt soort he Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Heb je al tickets Royy Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 7:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik kom niet in tokkie hotels. Russen zijn aso's. Ze kunnen zich niet gedragen. Ze laden aan het buffet borden vol, eten het maar half leeg en maken er vervolgens de sigaret in uit. Dat noem ik tokkies.

Precies, en dat gedrag gebeurt in de tokkie-hotels. (of misschien tokkie-restaurants)

Waar anders heb je een all-you-can-eat buffet Tedje? Ga gewoon naar een normaal restaurant met een menu, heb je dat gedrag ook niet.

Quote:

Op zich wel grappig omdat in veel lijstjes de Duitsers gewoon op nummer 2 staan als meest irritante toeristen (is ook niet mijn ervaring overigens)

Quote:
O jawel hoor. Zie boven.

Ik zie niet 'boven' dat je ervaring hebt met Israëlische toeristen.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 7:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je bedoelt: de rest van het hotel rende gillend weg?

Nope, nog nooit meegemaakt. Ik treed eigenlijk altijd één nummer op met de band van het hotel. Zover ik kan ervaren vinden ook zij dat leuk, ze spelen immers week in week uit hetzelfde. Af en toe een andere ervaring is van harte welkom denk ik.

Quote:
Duitsers en Scandinaviers lijken het meeste op ons. Soort zoekt soort he Very Happy

Dat zou wel eens kunnen... Nederlandse toeristen in het buitenland staan ook zeer slecht bekend, met name in Griekenland en Spanje.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Waar anders heb je een all-you-can-eat buffet Tedje? Ga gewoon naar een normaal restaurant met een menu, heb je dat gedrag ook niet.

In heel veel fatsoenlijke hotels heb je buffetten. Russen zijn gewoon aso's. In goede hotels net zo goed.
En wat zijn de meest aso diplomaten? Russen. Het is gewoon de volkswaard.

Quote:
Dat zou wel eens kunnen... Nederlandse toeristen in het buitenland staan ook zeer slecht bekend, met name in Griekenland en Spanje.

Maar er zijn daar nog steeds geen Nederlander-vrije hotels.

Quote:
Op zich wel grappig omdat in veel lijstjes de Duitsers gewoon op nummer 2 staan als meest irritante toeristen (is ook niet mijn ervaring overigens)

Die lijstjes ken ik niet.

Quote:
Ik zie niet 'boven' dat je ervaring hebt met Israëlische toeristen.

Ik schreef iets over joden in een hotel. Dat waren Israëliërs.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb geen nare ervaringen met Russen, maar ja ik heb dan ook niets met goedkope resorts en massa-toerisme. Het is een bepaald soort Rus dat daar komt, de provinciaal, die tot voor kort nooit in het buitenland kwam.

Probeer es Zuid-Amerika zou ik zeggen, een verademing.

Vriendelijke mensen, super mooie bezienswaardigheden en allemaal nog redelijk betaalbaar. Je moet wel een woordje Spaans spreken.

Ik heb ook echt zin om ergens heen te gaan, maar het is nog steeds een beetje een rare tijd om op vakantie te gaan. Geen zin om ergens vast te komen zitten.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
In heel veel fatsoenlijke hotels heb je buffetten.

Vertel mij wat. Ik zit meestal in Sheraton en Hilton omdat ik dat fijne ketens vind. Maar de Russen die daar zitten, als ze daar al zitten, gedragen zich dus niet zo aan het buffet als jij beschrijft. Die vind je wel in Lara Palace AI 5***** in Turkije.

Quote:
Russen zijn gewoon aso's.

Niet mee eens. Ik denk dat ik meer Russen ken dan jij.

Quote:
Maar er zijn daar nog steeds geen Nederlander-vrije hotels.

Nee, maar er zijn wel gebieden die Nederlandse toeristen weren. Volgens mij was er recentelijk nog een burgemeester van één of ander Grieks eiland die zijn maag vol had van Nederlandse toeristen. Ze waren niet meer welkom. En meer recent: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5075661/woede-zuid-europa-nederlanders-ga-maar-ergens-anders-vakantie

Nederlanders liggen ook niet echt lekker in het buitenland.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik ben één keer in Portugal geweest, mijn avontuur daar duurde iets van 30 uur.

In de trein vanuit Galicië naar Porto, en daags nadien weer verder richting Salamanca, terug naar Spanje. Volgens mij kwamen we dronken het land binnen en gingen we er ook weer dronken uit. Very Happy

Wat ik wel leuk vond dat waren die blauwe tegeltjes die ze overal hadden op de stations, Delfts Blauw. Het station van Porto is een waar kunstwerk van binnen.

We zaten eerst een paar uur vast aan de Spaanse grens, en 's anderdaags een hele middag en avond ergens in een desolaat grensplaatsje waar werkelijk helemaal niets te doen was. Dus wat doe je dan? Op het terras zitten en bier drinken. Als je begin twintig bent dan kan dat nog.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben een paar keer in Lissabon geweest, verder niet. Ik zat er ook een keer vast op een vlucht van Rio naar Amsterdam, tussenlanding in Lissabon. Bleek de vlucht naar Amsterdam geannuleerd. Lekker dan...

Dus het vliegveld van Lissabon ken ik vrij goed Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Nee, maar er zijn wel gebieden die Nederlandse toeristen weren. Volgens mij was er recentelijk nog een burgemeester van één of ander Grieks eiland die zijn maag vol had van Nederlandse toeristen. Ze waren niet meer welkom. En meer recent: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5075661/woede-zuid-europa-nederlanders-ga-maar-ergens-anders-vakantie

Wacht even, dit gaat niet over hun slechte gedrag en dito tafelmanieren, maar over de corona-crisis en een paar jaar eerder over de euro-crisis, waarbij Nederland zich hard opstelde tegen de Grieken.

Quote:
Niet mee eens. Ik denk dat ik meer Russen ken dan jij.

Jij zult er best meer kennen, maar dat neemt niet weg dat Russen erg slecht bekend staan.
En dat zal een reden hebben, lijkt mij.

Quote:
Die vind je wel in Lara Palace AI 5***** in Turkije.

De locatie is geen reden om je te misdragen. Zoals gezegd: er zijn Russen-vrije hotels (ook in die sector), maar geen Nederlander-vrije hotels.
Dat zal reden hebben, lijkt mij.

Geen grotere, ongemanierde kapitalist dan een ex-communist.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

carlos schreef:
Ik heb geen nare ervaringen met Russen, maar ja ik heb dan ook niets met goedkope resorts en massa-toerisme. Het is een bepaald soort Rus dat daar komt, de provinciaal, die tot voor kort nooit in het buitenland kwam.

Probeer es Zuid-Amerika zou ik zeggen, een verademing.

Vriendelijke mensen, super mooie bezienswaardigheden en allemaal nog redelijk betaalbaar. Je moet wel een woordje Spaans spreken.

Ik heb ook echt zin om ergens heen te gaan, maar het is nog steeds een beetje een rare tijd om op vakantie te gaan. Geen zin om ergens vast te komen zitten.

Carlos, ook Portugees als je naar Brazilië gaat, of Frans in Frans Guiana, OF NEDERLANDS in Suriname.
En Guyana spreken ze Engels en spelen ze cricket.

Ik zal een topic openen over Suriname.
Mijn geboorteland. Ja in Nederland ben ik een allochtoon officieel.

Suriname is een heel apart land met afstammelingen van:
Nederlanders en Afrikanen, dus de Creolen.
Van Indiers, uit India, de Hindoestanen.
Van Java, de Javanen en ze zijn moslims
Van Chinezen.
Van Nederlanders, de Boeroes
De Bosnegers, weggelopen slaven die nog steeds langs de grote rivieren wonen in het oerwoud
En de Indianen, de originele bewoners.
Er wonen ook Joden en Libanezen.
De moskee staat naast de Synagoge.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Wacht even, dit gaat niet over hun slechte gedrag en dito tafelmanieren

Nee, wat Griekenland (Chersonissos) en Spanje (lloret) betreft ging het om grote groepen Nederlandse jongeren die zich misdroegen.

Kan het niet meer terugvinden, wel berichten over Britten die niet meer welkom zijn:
https://parakalo.wordpress.com/2017/08/03/britse-feesttoeristen-niet-meer-welkom-in-malia/
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20170506_00040103/lloret-de-mar-is-zatte-toeristen-beu-de-stad-zal-bezwijken

Quote:
De locatie is geen reden om je te misdragen.

Een reden voor misdragen is er nooit. Maar tokkie-hotels trekken tokkies aan. Uit alle landen. Zo simpel is het.

Er zijn ook alleen Rusvrije hotels in tokkiezones. Dat de tokkies uit land A de tokkies uit land B niet willen zien lossen ze maar lekker zelf op. Dat is exact het volk wat 's ochtends een handdoekje gaat leggen bij het zwembad.

Gruwelijk.

Quote:
Geen grotere, ongemanierde kapitalist dan een ex-communist.

Je baseert je mening op een bepaalde laag van de bevolking. Ben je wel eens in Rusland geweest? Kun je zelf ervaren hoe gastvrij die mensen zijn. Vooral eten krijg je overal gratis.

Maar goed, als je Henk en Annie uit Helmond en Sint Willibrord tegenkomt bij het buffet van een AI hotel in Turkije, is het ook niet echt de doorsnee Nederlander.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Toch zijn er Rus-vrije vakanties. En geen Nederlander-vrije vakanties.

Kun je omheen lullen wat je wilt Cliff, maar t verandert niks aan t feit.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik vraag het me af Royy. Probeer eens een Engelstalige link te vinden over 'Russian free vacation' oid. Volgens mij was het even een Nederlandse hype rond 2010.

Nederlanders zijn sowieso Russofoob.

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Toch zijn er Rus-vrije vakanties. En geen Nederlander-vrije vakanties.

Kun je omheen lullen wat je wilt Cliff, maar t verandert niks aan t feit.

Precies, Royy!

Cliff schreef:
Nederlanders zijn sowieso Russofoob.

Flauwekul, Cliff. Daarom zijn er geen Russen-vrije Hotels.

Leg Royy en mij eens uit waarom er geen Nederlander-, Duitser-, Britten- of wat dan ook voor vrije hotels zijn. Waarom zijn er alleen maar Russen-vrije hotels?

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2020 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Britten worden dacht ik ook geweerd op sommige plekken. Ik meen zoiets te hebben gelezen ooit.

In Griekenland waren er veel problemen met Britse vakantiegangers die zuipend en kostend over straat trokken en de boel sloopten, en in Spanje heb je dat ongetwijfeld ook. Benidorm, Salou...Mallorca. Verschrikkelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2020 8:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Elisabeth schreef:
Carlos, ook Portugees als je naar Brazilië gaat, of Frans in Frans Guiana, OF NEDERLANDS in Suriname.
En Guyana spreken ze Engels en spelen ze cricket.

Brazilië inderdaad Portugees (uiteraard) hoewel ze daar wellicht ook Spaans redelijk zullen verstaan. Voor de rest is het bijna overal Spaans wat de klok slaat. Die landen die jij noemt daar wil bijna geen toerist heen. Bij Zuid-Amerika denk ik toch vooral aan Peru, Argentinië of Colombia, dat soort landen. Met Colombia heb ik ervaringen, voornamelijk goede. Ook al staat het als onveilig bekend (valt reuze mee als je daar rondloopt als toerist).

Je hebt natuurlijk de barrios (of favellas) waar je als buitenstaander beter kunt wegblijven, die heb je eigenlijk in elke stad in Zuid-Amerika.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Flauwekul, Cliff. Daarom zijn er geen Russen-vrije Hotels.

Ook voor jou: probeer eens een linkje te vinden in niet-Nederlands. Ik kan het nergens vinden. Ergens tien jaar geleden is het even in het nieuws geweest in Nederland. Iemand bood rusvrije vakanties aan.

Volgens mij is het trouwens zo dat er feitelijk geen Rusvrije hotels zijn. Waarom niet? Omdat je gewoon online hotels kunt reserveren, zonder dat er naar je nationaliteit gevraagd wordt.

Het gaat waarschijnlijk meer om hotels die niet goed bekend zijn bij Russen, of niet aangeboden worden door Russische reisbureau's.

Er zijn feitelijk geen hotels die Russen weren.

Maar voel je vrij het tegendeel aan te tonen, via een link, liefst een niet Nederlandse-link. Zoals ik al zei: is even in het nieuws geweest hier in Nederland, daarna nooit meer iets over gehoord. Internationaal sowieso nooit iets over gehoord.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g297962-d568401-r133890472-Liberty_Hotels_Lara-Antalya_Turkish_Mediterranean_Coast.html

Laughing

Weleens een review gezien: "Brilliant hotel, no Dutch"... ?

De afkeer van Russische toeristen is breed verspreid over het internet.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2020 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Jammer dat Russen blank zijn. Anders konden we weer allen in koor 'racisme' roepen.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2020 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

De afkeer van Russische toeristen is breed verspreid over het internet.

In Turkije zijn het graag geziene gasten, de menukaarten zijn vaak in het engels, russisch en het duits. Er zijn talrijke Russische restaurant en in dure resorts barst het van de Russen. In Antalya hebben ze zelfs het Kremlin nagebouwd, maar dan als resort. Vorig jaar ook op talrijke plekken de Russische vlag zien wapperen. Is ook zo ongeveer de enige buitenlandse vlag die je daar ziet. De meeste toeristen die Turkije aandoen komen dan ook uit Rusland Cool

Royy schreef:
https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g297962-d568401-r133890472-Liberty_Hotels_Lara-Antalya_Turkish_Mediterranean_Coast.html

Kom nou eens met een goede bestemming Royy ... Lara Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2020 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Weleens een review gezien: "Brilliant hotel, no Dutch"... ?

JA: full of rude Dutch and Scandinavian guests
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserReviews-g580306-d571549-r116336683-Zafiro_Palmanova-Palmanova_Calvia_Majorca_Balearic_Islands.html

Maar goed, ik heb dus gelijk. Er zijn geen Rusvrije hotels. Je begint nu met reviews van klagende gasten... das iets heel anders.

Bovendien bewijs je ook een tweede punt: Tokkiehotel trekt tokkiegasten aan.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2020 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ook voor jou: probeer eens een linkje te vinden in niet-Nederlands. Ik kan het nergens vinden.

Dat komt omdat die niet bestaan.

Quote:
Ergens tien jaar geleden is het even in het nieuws geweest in Nederland. Iemand bood rusvrije vakanties aan.

Dat is niet waar; niet iemand maar velen boden Russen-vrije hotels aan.

Russen sind leider bei der deutschen Bevölkerung nicht sonderlich beliebt. Sie gelten als laut, vulgär, trinkfreudig und angeberisch. Aus diesem Grund, wollen viele ihren Urlaub besser ohne sie verbringen.

https://www.urlaubstipps4u.de/hotel-tipps/russenfreie-hotels/

https://www.holidaycheck.de/hrd/hotel-miramare-queen-top-gepflegtes-russen-freie-hotel/d48dfd2d-18d1-31d8-a03f-d6335487bdda

https://www.tripadvisor.de/ShowUserReviews-g297968-d1776548-r70692105-TUI_SENSIMAR_Side_Resort_Spa-Side_Manavgat_Turkish_Mediterranean_Coast.html

https://tallsay.com/page/4294977577/vakantie-zonder-russen

Quote:
Het gaat waarschijnlijk meer om hotels die niet goed bekend zijn bij Russen, of niet aangeboden worden door Russische reisbureau's.

Precies daar zit 'm de kneep. Er zijn heel veel hotels die niet met Russische reisbureau's samenwerken en zich daardoor als Russen-vrij kunnen profileren.

Quote:
Er zijn feitelijk geen hotels die Russen weren.

Dat zal best, want dat is discriminatie. Maar dat maakt van Russen nog geen aardige mensen.
Je mag bij een uitzendbureau niet zeggen dat je geen Marokkanen wilt, maar ondertussen gebeurt dat gewoon.
Als je bij een goed reisagentschap bent dan weten die welke reisbureau's bij bepaalde hotels boeken.

En nogmaals: dat zal toch wel een oorzaak hebben. Wat denk je wat die oorzaak is? Waarom zijn er zoveel links te vinden over het slechte gedrag van Russen op vakantie?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2020 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mooi, dus feitelijk zijn er geen Rus-vrije hotels. Dat werd hierboven nog als feit gepresenteerd.

Ik zou ook wel eens willen zien of mijn vrouw en ik daar dan niet zouden kunnen inchecken. Geloof er niets van. Maar goed, ik ga niet in tokkie-hotels. Daar zitten tokkies, ook uit Nederland. En dat er meer Russische tokkies zijn lijkt me vrij logisch. Ongeveer 10 keer zoveel schat ik. Rusland heeft ook 10 keer zoveel inwoners namelijk.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling